Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ik zag afgelopen maandag een (nieuwe) X5 met een huurtrailer eraan (zo'n gesloten trailer), aan 125-130 km/u op het derde vak. :v

Alleen vroeg ik me af of dat wel mag met zo'n remorque.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

is er iemand die iets weet over de BMW X5 xDrive40d is een Mild-Hybrid van  [8 kW (11 pk)] de motorprestaties zijn 250kw-340 pk

in de configurator is er niet veel info ik zou binnenkort een x5 bestellen waarschijnlijk een 30d of moet ik mijn aankoop nog even uitstellen 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Idd, nu zie ik het ook, een X3M. Dat ik dat niet gezien heb. emoji4.png

Ik mis ook af en toe als ik ze in het wild tegenkom. Dat krijg je natuurlijk als alles zo op mekaar lijkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Zowel de X3 als X5 zijn knappe machines.

 

In dat segment absoluut. Ik ben zelf zeker geen SUV-fan, maar als ik eentje zou moeten kiezen zou ‘m uit München komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Jenkins zei:

In dat segment absoluut. Ik ben zelf zeker geen SUV-fan, maar als ik eentje zou moeten kiezen zou ‘m uit München komen. 

Ik herinner me uit München vooral die grote Mercedes garage  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, balouz zei:

is er iemand die iets weet over de BMW X5 xDrive40d is een Mild-Hybrid van  [8 kW (11 pk)] de motorprestaties zijn 250kw-340 pk

in de configurator is er niet veel info ik zou binnenkort een x5 bestellen waarschijnlijk een 30d of moet ik mijn aankoop nog even uitstellen 

 

 

Gewoon bestelbaar bij ons als dealer. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Tommie zei:

Dat kan niet he. 40d is een andere motor. En is 48v Mild Hybrid.

er is verder niks bekent is het een 3 L wat is het koppel er niks van te vinden hebben ze de motorprestatie op gedreven door chiptuning of een tweede turbo  

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel he. 3 liter 6 in lijn, gekoppeld aan een mild hybride die 11pk en 100Nm kan leveren, waardoor het totale vermogen 340pk/700Nm is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij rijdt een diesel nog altijd veel aangenamer dan een hybride, en dat kan een persoonlijk gevoel zijn..

Zelf heb ik bv. een RRS SVR 5.0V8, toch rijdt mijn ma haar RR SDV8 eigenlijk ook aangenamer. Het koppel van een diesel! 😍

Spoiler

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, BMWMB zei:

Toch wel he. 3 liter 6 in lijn, gekoppeld aan een mild hybride die 11pk en 100Nm kan leveren, waardoor het totale vermogen 340pk/700Nm is.

30d is 265 pk +11 =276 hoe kom jij dan aan 340 pk koppel van de 30 d is 620 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, balouz zei:

30d is 265 pk +11 =276 hoe kom jij dan aan 340 pk koppel van de 30 d is 620 

Vermoedelijk is de nieuwe 40d in de X5 de "gewone" 40d (kijk eens naar wat die levert in een '5 of '7 b.v.), maar nu met die mild hybrid oplossing erbij. 
Grosso modo kan je (tot vandaag) stellen: 3.0d, 4.0d en 5.0d zijn allemaal dezelfde 3-liter, maar met resp. 1 ("30d"), 2 ("40d") of 3 of 4 ("M50d") turbo's.

Meer moet je er niet achter zoeken.

O, en tel het maximumkoppel en -vermogen van een ontploffingsmotor nooit zomaar samen met die cijfers van een electromotor, als ze in dezelfde aandrijfeenheid zitten. Ze boeken dat maximum doorgaans op sterk verschillende toerentallen waardoor je b.v. niet 680 Nm (40d) + 100 Nm (mild hybrid) mag doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Vermoedelijk is de nieuwe 40d in de X5 de "gewone" 40d (kijk eens naar wat die levert in een '5 of '7 b.v.), maar nu met die mild hybrid oplossing erbij. 
Grosso modo kan je (tot vandaag) stellen: 3.0d, 4.0d en 5.0d zijn allemaal dezelfde 3-liter, maar met resp. 1 ("30d"), 2 ("40d") of 3 of 4 ("M50d") turbo's.

Meer moet je er niet achter zoeken.

O, en tel het maximumkoppel en -vermogen van een ontploffingsmotor nooit zomaar samen met die cijfers van een electromotor, als ze in dezelfde aandrijfeenheid zitten. Ze boeken dat maximum doorgaans op sterk verschillende toerentallen waardoor je b.v. niet 680 Nm (40d) + 100 Nm (mild hybrid) mag doen.

bedankt voor de uitleg is duidelijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid