Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Rabbit zei:

Ik ben hier zwaar aan het overwegen om een te kopen. Ik heb een offerte gekregen (ik mag onder een D3 contract bestellen via een klant van mij ) dat eigenlijk best te pruimen valt. 

Maar ik twijfel wel omwille van de restwaarde van die dingen later. In se geen issue als je die auto oprijdt gedurende 8-10 jaar, maar ik ben niet direct zo iemand.
En als je er dan terug vanaf moet...  Maar net dat struikelblok ( die 6 cilinder ) maakt het natuurlijk wel een erg tempting iets ... 

 

 

 

Ik weet niet wat ik met de mijne ga doen, maar ik denk zoals het er nu voor staat, ik de X5 na 4 jaar gewoon overneem en er mee blijf verder rijden.

Er zijn volgens mij nog niet teveel EV's op de markt die er niet te futuristisch uitzien, genoeg ruimte hebben voor 5 personen en die vooral een deftig rijbereik hebben (in de praktijk en niet tegen 100 op het rechterbaanvak).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

Maandelijks 1600+BTW? Goed zot als je dat doet voor een wagen.

Aangezien de auto navenant duurder is dan pakweg een Model Y gaat de renting ook navenant kostelijk zijn he 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En alles wordt nu eenmaal een pak duurder. Mijn A45 was 8 jaar geleden 56k BTW in, daar heb je nu mss net een A35 voor.

En die 1600 euro doet op de vennootschap nu ook niet echt pijn, dat helpt. Alleen merk ik wel dat het wel een drempel is dat ik over moet, om het er aan willen te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rabbit zei:

Aangezien de auto navenant duurder is dan pakweg een Model Y gaat de renting ook navenant kostelijk zijn he 🙂 

Ik heb nog geen enkele wagen in renting gestoken ( of dat slim of niet slim is laat ik in het midden :D ) maar ik heb het gewoon puur over zo'n bedrag maandelijks afbetalen voor een x5 ... het blijft nog altijd maar een simpele ( sorry @Tommie ) suv en bmw.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Roger zei:

En alles wordt nu eenmaal een pak duurder. Mijn A45 was 8 jaar geleden 56k BTW in, daar heb je nu mss net een A35 voor.

En die 1600 euro doet op de vennootschap nu ook niet echt pijn, dat helpt. Alleen merk ik wel dat het wel een drempel is dat ik over moet, om het er aan willen te geven.

Het is de laatste paragraaf dat ik bedoel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, tuscani zei:

Ik heb nog geen enkele wagen in renting gestoken ( of dat slim of niet slim is laat ik in het midden :D ) maar ik heb het gewoon puur over zo'n bedrag maandelijks afbetalen voor een x5 ... het blijft nog altijd maar een simpele ( sorry @Tommie ) suv en bmw.  

Ik loop al 2 jaar met dat idee rond. Maar ik moet gaandeweg mijn wereldbeeld bijschaven en vaststellen dat ik:

- Peugeot hybrides kan kopen van 60k en meer ( en neen geen 508 pse, ook 3008)

- Een 330e naar mijn goesting me 81k zonder korting moet kosten

- Mijn collega’s in loonverband allemaal met een auto van minstens 70k rijden

-Mijn vrouw haar budget van auto’s van 45k gestegen is richting 70k. Ook als bediende.

Dan kan ik alleen maar oordelen dat auto’s stronteduur geworden zijn, en ik me daar moet bij neerleggen. Mijn mentale grens van 100k voldoet gelijk niet meer 😂

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Ik loop al 2 jaar met dat idee rond. Maar ik moet gaandeweg mijn wereldbeeld bijschaven en vaststellen dat ik:

- Peugeot hybrides kan kopen van 60k en meer ( en neen geen 508 pse, ook 3008)

- Een 330e naar mijn goesting me 81k zonder korting moet kosten

- Mijn collega’s in loonverband allemaal met een auto van minstens 70k rijden

-Mijn vrouw haar budget van auto’s van 45k gestegen is richting 70k. Ook als bediende.

Dan kan ik alleen maar oordelen dat auto’s stronteduur geworden zijn, en ik me daar moet bij neerleggen. Mijn mentale grens van 100k voldoet gelijk niet meer 😂

Toen ik nog jong en onbezonnen was ging ik vanzeleven geen auto kopen die meer dan een miljoen ( 25k dus) kopen. Boy, dat is ook anders uitgedraaid.  :lol:

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, vince522 zei:

Wie haalt het ook in zijn hoofd om zo’n “Frozen” kleur te bestellen

Bij mercedes is dat best mooi.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, BMWMB said:

Ik vind dat mat best wel cool, maar wat als je daar kleine krasjes op hebt. Kan je die ook wegpolieren?

Ah nee. Altijd herspuiten. Ook bij ingevreten vliegjes etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, tuscani zei:

Maandelijks 1600+BTW? Goed zot als je dat doet voor een wagen.

Heb nu offerte lopen voor AMG GT63SE, 3100+ / mnd :D

Wel bijna 8% JKP oid… immens duur geworden renting bij MBFS

1 uur terug, Phil zei:

Ah nee. Altijd herspuiten. Ook bij ingevreten vliegjes etc.

Verkoopt toch erg goed bij MB

Zeker op AMG, en weinig tot geen klachten over 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Zo heb ik het ook altijd gehoord, dus is dat mat een no go voor mij.

Beter gewoon kopen en dan matte X-pel folie erover. Dan heb je en de look en de bescherming.
En wanneer beu kan je weer naar normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, William Blake said:

Zeker op AMG, en weinig tot geen klachten over

Ideaal voor posers met garage queens. :D

Of mensen die voorzichtig zijn en hun auto deftig onderhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat Frozen Grey echt knap, heb onlangs zo’n i4 M50 gezien en viel veel beter mee dan dat ik had gedacht. Of ik het zelf zou nemen denk ik dan weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

Verkoopt toch erg goed bij MB

Zeker op AMG, en weinig tot geen klachten over 

Ik wou dat op de mijne, maar dan mat zilver. Ging blijkbaar niet, enkel op de CLA45. In het grijs ging het wel maar dat wou ik dan weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Phil zei:

Ideaal voor posers met garage queens. :D

Of mensen die voorzichtig zijn en hun auto deftig onderhouden.

je zou ervan verschieten hoe vaak dat nog verkocht wordt voor een daily driver... die lakken zijn best sterk heb ik gemerkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die vierwielsturing wat waard op een X5?

Ik zou dat enkel kopen voor de snedigheid in bochten. Die wendbaarheid boeit me (denk ik) minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Rabbit zei:

Is die vierwielsturing wat waard op een X5?

Ik zou dat enkel kopen voor de snedigheid in bochten. Die wendbaarheid boeit me (denk ik) minder.

Je moet ‘t net wel doen voor de wendbaarheid en manoeuvreerbaarheid. Must have optie.

Die snedigheid in bochten, wat verwacht jij van een PHEV SUV van 2.4t? :D 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/1/2023 om 13:18, tuscani zei:

Maandelijks 1600+BTW? Goed zot als je dat doet voor een wagen.

Dat weet je als je auto's wil rijden die een stuk boven de 100k euro kosten. Mijn etron GT gaat ook 1400k ex BTW kosten, over 60 maanden, en met een restwaarde van 35%. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, BMWMB zei:

Dat weet je als je auto's wil rijden die een stuk boven de 100k euro kosten. Mijn etron GT gaat ook 1400k ex BTW kosten, over 60 maanden, en met een restwaarde van 35%. 

Ik zal de onnozelaar zijn die zijn wagens nog steeds koopt ipv te renten.  En er max een 300euro/maand wil voor betalen. 1300euro afbetalen doe ik liever voor iets van vastgoed dan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, tuscani zei:

Ik zal de onnozelaar zijn die zijn wagens nog steeds koopt ipv te renten.  En er max een 300euro/maand wil voor betalen. 1300euro afbetalen doe ik liever voor iets van vastgoed dan.

Om 1300 af te betalen aan iets van vastgoed tegenwoordig ga je toch al een zak geld mogen achterlaten ook :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid