Ga naar inhoud

Volvo XC40


fuxhound

Aanbevolen berichten

Volvo verwacht veel van hun nieuwe compacte SUV/crossover!

 

Er was al een en ander bekend over de XC40. Zo gaven we je een kleine week geleden al een stapeltje gelekte foto’s. Het uiterlijk van de nieuweling is dus niet echt een verrassing meer. Verder staat de XC40 op het Compact Modular Architecture (CMA) platform, waarop bijvoorbeeld ook de Lynk & Co. 01 is gebaseerd. Daarnaast verwacht Volvo dat de crossover hun bestverkopende model gaat worden, dus ga er maar vast van uit dat je deze XC40 veel op de weg gaat tegenkomen. De concurrentie is echter stevig. Denk aan modellen als de eveneens nieuwe Jaguar E-Pace en de Audi Q3.

Het nieuwe model is zojuist onthuld in Milaan en Volvo belooft dat de XC40 de best uitgeruste SUV van het segment wordt. Zo wordt de auto geleverd met zaken als Pilot Assist, City Safety, Run-off Protection & Mitigation, Cross Traffic Alert en Rear Collision Warning. De 360°-camera helpt bovendien een handje bij het manoeuvreren in krappere ruimtes. Bovendien is dit de grootste auto in z’n segment op de X1 na en meet de bagageruimte 460 liter. Da’s slechts 7% kleiner dan die van de XC60.

 

Volvo

In eerste instantie wordt de XC40 geleverd met een D4 dieselblok met 190 pk en 400 Nm of een T5 benzinemotor met 254 pk en 350 Nm. Later zullen meer motorvarianten volgen. Verwacht in elk geval een elektrische versie en natuurlijk de driecilinder die ook in de reeds genoemde Lynk & Co. te vinden is.

Volvo zet met de XC40 in op personalisatie. Zo kun je de crossover bestellen in verschillende kleurcombinaties (two-tone) en kun je in het interieur precies het sfeertje creëren dat bij je past. Qua uitvoeringen valt te kieen uit Momentum, R-Design en Incription.

Autobezit is tegenwoordig een stuk minder hot dan enkele decennia geleden. De Zweden introduceren daarom “Care by Volvo”. Bij deze dienst betaal je een vast maandbedrag (net als bij private lease) en Volvo levert aanvullende diensten. Zo kun je de auto laten tanken, schoonmaken en is er een haal- en brengservice. In eerste instantie komt de dienst nog niet naar Nederland, maar het merk biedt Care by Volvo in een later stadium ook hier aan.

Voor verdere informatie zul je nog even geduld moeten hebben. Volvo geeft alle cijfers en prijzen vrij op 29 september.

https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-de-nieuwe-volvo-xc40-102459

Volvo-XC40-2018-0004.jpg

Volvo-XC40-2018-0001.jpg

Volvo-XC40-2018-0003.jpg

Volvo-XC40-2018-0005.jpg

Volvo-XC40-2018-0006.jpg

Volvo-XC40-2018-0007.jpg

Volvo-XC40-2018-0009.jpg

Volvo-XC40-2018-0013.jpg

Volvo-XC40-2018-0012.jpg

Volvo-XC40-2018-0014.jpg

Volvo-XC40-2018-0016.jpg

Volvo-XC40-2018-0017.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof karretje.

Voorkant is zeer knap, interieur is ok.

Achterkant en c-stijl zijn imo minder geslaagd.

De overhang achteraan is ook wat kort, lijkt aangereden te zijn vanachter (zoals de E-Pace).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal content met die C-stijl. 

 

"The all-new Volvo XC40. At launch, the T5 all-wheel drive Momentum trim will start at $35,200. In summer 2018, a T4 front wheel drive will be introduced starting at $33,200"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie - een beetje ingefluisterd - een verschuiving van XC90-klanten naar XC60. En rijders van het vorige model XC60 naar XC40. De XC90 zal in verkoopsaantallen zakken.

Anderzijds zijn XC60 en 90 net iets meer dan hun voorganger geworden. Maar dan ook in prijs.

Ik moet nog wennen aan het frivole van de XC40, dat wat in contrast staat met het "edele" (vind geen beter woord, misschien "sereen"...) van de XC60 en nog meer de XC90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 'm qua stijl mooi aanleunen bij die metropolis'-active-dink-boxed-chic designtaal die Audi met de Q2 en VW met de ... euhm ... naam-effe-kwijt ook neerzetten. Niet mis, al vrees ik een beetje dat "alles" nu die richting op gaat gaan en dan ben ik minder fan.

Dit is dus een rechtstreekse concurrent voor de Q3, de X1, de GLA enz.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

benieuwd om ze kwa grootte naast mekaar te zien staan, XC60&40, mijn fietstas moet er in passen

en dan kan mijn break vervangen worden door iets sportievers (E-hothatch bvb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Die foto-visualisaties op 't eind bij "overzicht" zijn wel knap. :inlove: 

Niet gek tot nu toe van de beschikbare uitrusting (koetswerkkleuren, velgendesign, ...). Kostelijk beestje ook. Dat schiet zo voorbij de 50k...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei gTa:

Die foto-visualisaties op 't eind bij "overzicht" zijn wel knap. :inlove: 

Niet gek tot nu toe van de beschikbare uitrusting (koetswerkkleuren, velgendesign, ...). Kostelijk beestje ook. Dat schiet zo voorbij de 50k...

Ze hebben natuurlijk @TCT zijn job afgenomen en hem enkel en alleen maar in TCT-spec beschikbaar gemaakt..

Je kan hoogstens nog bijbetalen voor metaalkleur... Beetje de XC60-truc. Opstartfase gebruiken om enkel de full-full versies te maken en dikke marges pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Timo:

Zo'n kleine auto voor zoveel geld, staan mensen hier nog bij stil of is iedereen zijn verstand kwijt?

dat zijn de full-full launch-editions

wij gaan deze bekijken: volvo XC40: incription-uitruistingsnivo: benzine/automaat: 35 000, diezel automaat: 46 000

al hoop ik dat ze voor een rode Giulia kiest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Parsifal:

Ze hebben natuurlijk @TCT zijn job afgenomen en hem enkel en alleen maar in TCT-spec beschikbaar gemaakt..

Je kan hoogstens nog bijbetalen voor metaalkleur... Beetje de XC60-truc. Opstartfase gebruiken om enkel de full-full versies te maken en dikke marges pakken.

Op exemplaren met nog legio kinderziektes. :inlove: 

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei flupke73:

al hoop ik dat ze voor een rode Giulia kiest...

Man, die is knap. :inlove:  Op die knappe 20" dan toch. Die zijn standaard op de Stelvio launch editie :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als de Jaguar E-Pace vind ik ook dit design te gedrongen overkomen. De C-stijl is de grote boosdoener hierin ben ik bang. Jammer, want qua positionering kan dit voor de Nederlandse markt best wel weer eens een toppertje worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei J3nkins:

Dat bicolor-verhaal mag toch ook eens gaan stoppen. Trekt echt op niks :(

Hey ze doen wel een Opel-Adammetje met deze XC40 want je kan zelfs wielen in verschillende kleuren krijgen om je bicolor verhaal ook tot in de wielen te trekken, colour-matching. :inlove: 

:lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid