Ga naar inhoud

Volvo XC40


fuxhound

Aanbevolen berichten

Maar toegegeven: dat was wel een kemel en ik ben nu ook voorzichtiger met zo'n uitspraken. Zeker omdat ik zo'n dingen ook in de andere richting zou durven zeggen, dat wordt meestal minder geapprecieerd. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag en morgen heb ik even een XC40 T5 mee op test.

Rijdt echt wel goed, en ik negeer dan even de motor. Ik vind zelfs dat die iets leuker rijdt dan mijn XC60 1st gen.

Plus:

Redelijk op comfort gericht. De dynamic-stand van de vering / automaat / ... is echt wel een verschil, maar zeker nog doenbaar. De comfort-stand is Volvo-waardig cruisen en vlot rijden.

Was mijn grootste vrees gezien dit een nieuw platform voor de compactere Volvo's is.

Fris, modern, leuke standaarduitrusting met lane keeping, front collision warning, vermoeidheids-alert, rear collision warning, cc, regensensor, elektrische lendensteun, led-koplampen, ... standaard.

 

Min:

Start-stop. Wanneer je je rempedaal lichtjes lost "springt" de auto beetje vooruit (ook al los je de rem niet volledig). Is serieus wennen. Anderzijds valt hij wel iets logischer stil dan de vorige generatie Volvo's.

Ook al heeft de basisversie ook een touchscreen in het midden, het onderscheid maken ze door die een basis soundinstallatie te geven en een elektronisch maar niet automatisch geregelde airco in 1 zone te geven.

De Momentum is de betere keuze voor bovenstaande en wat andere zaken.

Voor mij persoonlijk: zitpositie heb ik liever sedan-achtig, alhoewel het opnieuw sublieme zetels zijn.

 

 

Motor: ik mis nog altijd de 5-cil, maar de demping is zeer goed. Normaal rijden is best wel ok. Even doorduwen, dan hoor je wel een motor werken. Het is niet storend, maar het is wel aanwezig.

Als je sportiever wil rijden, is de dynamic stand echt wel nodig. Maar die heeft maar 3x op gestaan, Comfort-mode is geen straf.

Andere opties die er op zaten ook getest: automatisch inparkeren is leuk, maar het duurt wel een paar seconden eer hij een parkeerplaats detecteert. Kan wat ergerlijk zijn voor achterliggers. Werkt anders wel zeer goed.

Auto-pilot: Leuk, maar bij asverschuivingen (zelfs lichtere) heeft hij toch de neiging wat te veel richting buitenkant eerste bocht te gaan,waardoor iets sterker gecorrigeerd wordt.

Pano-dak: het zit te ver naar achter om er echt genot van te hebben op de eerste rij. Vooral voor de achterpassagiers.

360°-view: werkt zeer goed en is eigenlijk best wel handig. Parkeerde naast betonblokken die je niet kon zien anders, dat ging nu heel erg makkelijk.

Voorlopig een bevredigende testrit.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit van de vloer- & deurbekleding laat echt wel de wensen over.
Precies een restje uit de jaren 80...

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt eens wat anders. Een pluizig tapijtje, eindelijk eens in een auto :)

Wat ik zeer hard apprecieerde was de hold-functie op de voetrem (zoals MB dat als optie aanbiedt, waar je even hard doorduwt op de rem, rem kan lossen, maar toch in werking blijft tot je gas geeft. Geleerd van @Corneel). Bij de XC40 is dat standaard (toch vanaf de Momentum) een knopje indrukken om het te activeren en dan blijft dat actief, ook na herstarten van de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Bompa zei:

Ik vind het echt eens wat anders. Een pluizig tapijtje, eindelijk eens in een auto :)

Wat ik zeer hard apprecieerde was de hold-functie op de voetrem (zoals MB dat als optie aanbiedt, waar je even hard doorduwt op de rem, rem kan lossen, maar toch in werking blijft tot je gas geeft. Geleerd van @Corneel). Bij de XC40 is dat standaard (toch vanaf de Momentum) een knopje indrukken om het te activeren en dan blijft dat actief, ook na herstarten van de auto.

Autohold, zat ook op mijn F11, mis dat nog geregeld! Werkte wel met een knop, wat logischer mijns inziens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het Benz-systeem ook intuïtiever werken, gewoon effe doorduwen op de rem en klaar. Bij BMW werkt dat even goed maar 't is een beetje omslachtig dat je daarvoor een knop moet induwen, imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-1-2018 om 23:17, Bompa zei:

Vandaag en morgen heb ik even een XC40 T5 mee op test.

Rijdt echt wel goed, en ik negeer dan even de motor. Ik vind zelfs dat die iets leuker rijdt dan mijn XC60 1st gen.

Plus:

Redelijk op comfort gericht. De dynamic-stand van de vering / automaat / ... is echt wel een verschil, maar zeker nog doenbaar. De comfort-stand is Volvo-waardig cruisen en vlot rijden.

Was mijn grootste vrees gezien dit een nieuw platform voor de compactere Volvo's is.

Fris, modern, leuke standaarduitrusting met lane keeping, front collision warning, vermoeidheids-alert, rear collision warning, cc, regensensor, elektrische lendensteun, led-koplampen, ... standaard.

 

Min:

Start-stop. Wanneer je je rempedaal lichtjes lost "springt" de auto beetje vooruit (ook al los je de rem niet volledig). Is serieus wennen. Anderzijds valt hij wel iets logischer stil dan de vorige generatie Volvo's.

Ook al heeft de basisversie ook een touchscreen in het midden, het onderscheid maken ze door die een basis soundinstallatie te geven en een elektronisch maar niet automatisch geregelde airco in 1 zone te geven.

De Momentum is de betere keuze voor bovenstaande en wat andere zaken.

Voor mij persoonlijk: zitpositie heb ik liever sedan-achtig, alhoewel het opnieuw sublieme zetels zijn.

 

 

Motor: ik mis nog altijd de 5-cil, maar de demping is zeer goed. Normaal rijden is best wel ok. Even doorduwen, dan hoor je wel een motor werken. Het is niet storend, maar het is wel aanwezig.

Als je sportiever wil rijden, is de dynamic stand echt wel nodig. Maar die heeft maar 3x op gestaan, Comfort-mode is geen straf.

Andere opties die er op zaten ook getest: automatisch inparkeren is leuk, maar het duurt wel een paar seconden eer hij een parkeerplaats detecteert. Kan wat ergerlijk zijn voor achterliggers. Werkt anders wel zeer goed.

Auto-pilot: Leuk, maar bij asverschuivingen (zelfs lichtere) heeft hij toch de neiging wat te veel richting buitenkant eerste bocht te gaan,waardoor iets sterker gecorrigeerd wordt.

Pano-dak: het zit te ver naar achter om er echt genot van te hebben op de eerste rij. Vooral voor de achterpassagiers.

360°-view: werkt zeer goed en is eigenlijk best wel handig. Parkeerde naast betonblokken die je niet kon zien anders, dat ging nu heel erg makkelijk.

Voorlopig een bevredigende testrit.

Heb vrijdagmiddag die zwarte T5 zien staan bij uw dealer, knap in dat zwart, camoufleert die vreemde ( nochtans niets mis mee) kont wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

220258_volvo_xc40.jpg?itok=G0FXC7vJ

220266_volvo_xc40.jpg?itok=h3JK9uPI

220268_volvo_xc40.jpg?itok=XWOGsTOY

220281_volvo_xc40.jpg?itok=KRiOnqeD

220291_volvo_xc40.jpg?itok=CStrYMsu

Ondertussen een volledig zwarte en een witte met zwart dak in de showroom gezien daarna een osmium grijze met zwart dak die op de weg passeerde.

Vanaf 19/02 gaat een bursting blue aankomen in de showroom, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

It’a growing on me. In het begin vond ik het niks. Nu begint het ontwerp wel enigszins te wennen en omdat het redelijk controversieel is, is het in de juiste samenstelling zelfs knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

18 uren geleden, J3nkins zei:

Die zwarte hierboven valt nog mee, daar zie je minder lijnenspel op. Maar die bicolor rood/zwarte, dat trekt nu toch op niks?

Gisteren in het echt zien rijden, die rode. Is echt wel nog ok.

 

1 uur terug, Riskitalltowin zei:

Persoonlijk vind ik de XC40 niet echt mijn ding. De XC60 kan me meer overtuigen.

Totdat ik ermee gereden heb, vond ik het een "te kleine", noch mossel noch vis, maar wel een interessant design, zeker opzij en vooraan.

Maar eens ik ermee gereden had voelde ik wel een veel volwassener auto dan ik dacht. Zou perfect de opvolger van de oude XC60 geweest kunnen zijn. En daar zie je ze weer een half segment verspringen, de huidige XC60 is nog meer auto dan de vorige, en als je van een XC40 naar een nieuwe XC60 stapt, dan merk je dat ook wel. En dat is ook ok. Een verschaalde XC90 hadden we niet nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Riskitalltowin zei:

Persoonlijk vind ik de XC40 niet echt mijn ding. De XC60 kan me meer overtuigen.

Opvallend hoe weinig je ze nog ziet (XC60). Zag er gisteren een rijden en was aangenaam verrast. Mooie wagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, msxx zei:

Opvallend hoe weinig je ze nog ziet (XC60). Zag er gisteren een rijden en was aangenaam verrast. Mooie wagen!

Ik heb er achter gehoord in lease. Oktober 2017 bestellen was Auguster 2018 leveren. Wachten op de D3 in 2x4 zou levering in 2019 betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Onlangs met een T5 gereden, rijdt fantastisch en schakelen met de paddles in sportstand gaat even snel als in mijn 428i.

De harman Kardon speelt prachtig met de nieuwe subwoofer technologie waar een soort ventilator gebruikt wordt om de lage tonen te verspreiden in het interieur.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 9/2/2018 om 15:19, Riskitalltowin zei:

Ik heb er achter gehoord in lease. Oktober 2017 bestellen was Auguster 2018 leveren. Wachten op de D3 in 2x4 zou levering in 2019 betekenen.

Wie heeft jou dat verteld? Als ik me niet vergis, hebben wij al eens met elkaar pm’s verstuurd? De XC60 D3 vandaag bestellen betekent juni/juli leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid