Ga naar inhoud

Fiscale afstraffing hybrides bijna een feit


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ik vind het wel een beetje makkelijk om over rechtszekerheid te klagen, terwijl het wel de constructeurs waren die begonnen te foefelen omdat ze de al erg voordelige NEDC testcyclus niet konden behalen zonder te foefelen... Tuurlijk dat dan de regelgever de regels strenger maakt...

En retroactief is deze maatregel niet, enkel voor de mensen die nu een auto in bestelling hebben die tegen 1/1/2018 nog niet geleverd is... Iemand die zijn auto geleverd krijgt voor 1/1/2018 valt bijvoorbeeld al niet onder deze regeling...

Maar het klopt... Als men deze maatregel 2 jaar later pas ging invoeren, dan was het aanbod van BEV's heel wat groter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wooter: retro actief is deze maatregel wel ! Je kent mijn voorbeeld. En ja die retro actieve shit is per definitie ook fiscale en rechts onzekerheid. Als je gaat beginnen ontkennen dat deze en vorige regering kampioenen zijn in het produceren van rechts en fiscale onzekerheid dan zijn we ver weg. Je moet misschien eens minder laten uitstralen dat het allemaal best ok. Best ok zolang jij gesubsidieerd mag rondrijden.

 

Wat met tweede hands hybrides die op de markt zullen komen en aangekocht voor 1/2018 ? Als die van voor 1/2018 ook onder de nieuwe taksen zullen vallen ........

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die maatregel is bovendien dom omdat een hybride juist mensen kan bewust maken over het voordeel van electrisch rijden en tot minder verbruik aanzetten zonder het nadeel van de reach voor lange afstand kwijt te zijn. Door de fiscale shoppers te willen “pakken”, moet de rest er ook maar aan geloven.

Als ze de gegoede mens of bedrijf weer willen pakken hef dan een extra luxe taks op auto’s duurder dan 50.000 euro of zo en haal die onzekerheid weg.

En Wooter stop aub om alles goed te vinden zolang JIJ als individu kan profiteren van het systeem. Want iedereen weet dat jij geen Tesla koopt als die (terecht) even hard zou belast worden. Zo simpel is het, dat weten wij hier allemaal. Je moet niet proberen poupie joupie te spelen

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Die maatregel is bovendien dom omdat een hybride juist mensen kan bewust maken over het voordeel van electrisch rijden en tot minder verbruik aanzetten zonder het nadeel van de reach voor lange afstand kwijt te zijn. Door de fiscale shoppers te willen “pakken”, moet de rest er ook maar aan geloven.

Als ze de gegoede mens of bedrijf weer willen pakken hef dan een extra luxe taks op auto’s duurder dan 50.000 euro of zo en haal die onzekerheid weg.

En Wooter stop aub om alles goed te vinden zolang JIJ als individu kan profiteren van het systeem. Want iedereen weet dat jij geen Tesla koopt als die (terecht) even hard zou belast worden. Zo simpel is het, dat weten wij hier allemaal. Je moet niet proberen poupie joupie te spelen

Inderdaad, iedereen over dezelfde kam scheren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing is wat VAA betreft terug naar het oude systeem gaan van voor Diripoff, en meer tax heffen op brandstoffen. Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt. Hoe zuiniger de wagen, of hoe zuiniger je rijdt, hoeveel te minder je moet tanken. Diesel en benzine dezelfde prijs. Zo hebben Tesla rijders nog steeds veel voordeel, en kunnen hybride rijders kiezen hoe goedkoop ze willen rijden. Ook zou ik maar 1 firmawagen per natuurlijk persoon toelaten, om te vermijden dat hobbywagens door ondernemers op de firma worden gekocht.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

KM heffing heeft ook een zware economische impact...... als je die kms MOET doen voor je werk........... is dat wederom de zoveelste kostenstijging voor bedrijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Jokke_vlo:

KM heffing heeft ook een zware economische impact...... als je die kms MOET doen voor je werk........... is dat wederom de zoveelste kostenstijging voor bedrijven. 

Je kunt altijd het openbaar vervoer nemen he..

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Stancke said:

Dat is echt top, ik laad ook altijd consequent op als ik hybride/i3 rijd, dat is zelfs een obsessie dan om zo laag mogelijk verbruik te hebben :D

Voorbeeldje van vanochtend..

hiervoor moet ik geen moeite doen, en niet als een slak rijden..

9E9325AB-2D28-47CF-86B9-09C245E4CB03.jpeg.c5ac3e7962256f4806e9ab3a09be2f0b.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Wooter stop aub om alles goed te vinden zolang JIJ als individu kan profiteren van het systeem. Want iedereen weet dat jij geen Tesla koopt als die (terecht) even hard zou belast worden. Zo simpel is het, dat weten wij hier allemaal. Je moet niet proberen poupie joupie te spelen

Ik weet dat je me niet geloofd maar voor mij is het fiscale voordeel maar een leuke bijkomstigheid van de Tesla. Wat mij over de streep trok was de autopilot, het vermogen en het praktische van een 6 zits AWD SUV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei TomT:

Ik werk nu 6 jaar in de autosector en heb al enkele serieuze dingen meegemaakt op die korte periode qua kortetermijnvisie:

2011: de rush op de laatste diesels met 15% overheidskorting. Mensen die weinig km doen kiezen resoluut voor een diesel vanwege de korting want een diesel is nu goedkoper dan een benzine ik aankoop, verbruik lager, lage CO2-uitstoot

2012: nieuwe regels VAA met retroactief karakter

2016: vergroening BIV en verkeersbelasting. Beiden vrijgesteld voor hybrides tem 2020 voor plug-in hybrides met lage CO2-uitstoot!! 

2017: alle diesels buiten! Benzine benzine benzine! En nu alle diesels overnemen die tot 2011 werden verkocht mét overheidssteun

2017: amper 1,5 jaar na de invoering van de vergroening van BIV en VB. "Weg met de plug-in! Achterhaalde techniek die eruit moet"

 

W T F eigenlijk... Wat moet je nog gaan adviseren om geloofwaardig over te komen, ook na 5 jaar als de klant terugkomt voor zijn volgende auto. "Ah mijnheer, uw diesel die ik u enkele jaren terug verkocht heb met overheidssteun? Die is nu niks meer waard. Niemand wil dat nog!"

"Uw plug-in die ik u vorig jaar verkocht? Sorry, maar die is nu onverkoopbaar, niemand wil nog plug-in"

 

 

Waar zijn ze daar in Brussel in godsnaam mee bezig.:fp:

Nagels met koppen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net het gerucht opgevangen dat de retroactiviteit wordt afgeschaft. Zou maar gelden voor bestellingen vanaf 19/10/2017 ....... nog geen officiële bevestiging gelezen .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei TomT:

Ik werk nu 6 jaar in de autosector en heb al enkele serieuze dingen meegemaakt op die korte periode qua kortetermijnvisie:

2011: de rush op de laatste diesels met 15% overheidskorting. Mensen die weinig km doen kiezen resoluut voor een diesel vanwege de korting want een diesel is nu goedkoper dan een benzine ik aankoop, verbruik lager, lage CO2-uitstoot

2012: nieuwe regels VAA met retroactief karakter

2016: vergroening BIV en verkeersbelasting. Beiden vrijgesteld voor hybrides tem 2020 voor plug-in hybrides met lage CO2-uitstoot!! 

2017: alle diesels buiten! Benzine benzine benzine! En nu alle diesels overnemen die tot 2011 werden verkocht mét overheidssteun

2017: amper 1,5 jaar na de invoering van de vergroening van BIV en VB. "Weg met de plug-in! Achterhaalde techniek die eruit moet"

 

W T F eigenlijk... Wat moet je nog gaan adviseren om geloofwaardig over te komen, ook na 5 jaar als de klant terugkomt voor zijn volgende auto. "Ah mijnheer, uw diesel die ik u enkele jaren terug verkocht heb met overheidssteun? Die is nu niks meer waard. Niemand wil dat nog!"

"Uw plug-in die ik u vorig jaar verkocht? Sorry, maar die is nu onverkoopbaar, niemand wil nog plug-in"

Waar zijn ze daar in Brussel in godsnaam mee bezig. :fp: 

DIT.

En wat gaan al die leasingmaatschappijen zeggen/doen? Die restwaarde gaat toch nooit meer zijn wat ze toen hadden berekend? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Jokke_vlo said:

Net het gerucht opgevangen dat de retroactiviteit wordt afgeschaft. Zou maar gelden voor bestellingen vanaf 19/10/2017 ....... nog geen officiële bevestiging gelezen .

 

Dus ook als je daarna verkoopt en opnieuw inschrijft? Zoja, dan denk ik dat ik mijn restwaarde ga leggen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al heel snel concreet... [emoji50]

De regeling van de PHEV's gaat in op 01/01/2020 maar geldt op alle PHEV's aangekocht vanaf 19/10/2017 (vanaf morgen dus!). 

Bestel vandaag nog snel je fake hybride :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ook als je daarna verkoopt en opnieuw inschrijft? Zoja, dan denk ik dat ik mijn restwaarde ga leggen [emoji3]
Daar vrees ik voor. Mijn Volvo bolt ook op mijn naam verder anders ging VB omhoog, zo eenvoudig gaan ze het niet maken denk ik. Als rechtspersoon valt dat natuurlijk allemaal een pak moeilijker te omzeilen ...

Wat ik wel niet begrijp als ik sommige reacties hier lees is dat het potentieel dat dergelijke maatregelen van de overheid hun geeft op professioneel gebied.

Al die maatregelen hebben toch ook altijd opportuniteiten geboden voor mensen die met mobiliteit te maken hebben? Mensen die nieuwe wagen gaan kopen terwijl ze dat niet van plan waren, overschakelen naar electrische fietsen, ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Stancke:

Is al heel snel concreet... emoji50.png

De regeling van de PHEV's gaat in op 01/01/2020 maar geldt op alle PHEV's aangekocht vanaf 19/10/2017 (vanaf morgen dus!). 

Bestel vandaag nog snel je fake hybride :up:

Bron?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Stancke:

Is al heel snel concreet... emoji50.png

De regeling van de PHEV's gaat in op 01/01/2020 maar geldt op alle PHEV's aangekocht vanaf 19/10/2017 (vanaf morgen dus!). 

Bestel vandaag nog snel je fake hybride :up:

zal waarschijnlijk wel ingeschreven zijn voor....

net om al degene te stekken te hebben die nog vlug eentje gaan kopen voor eind december

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei tuscani:

zal waarschijnlijk wel ingeschreven zijn voor....

net om al degene te stekken te hebben die nog vlug eentje gaan kopen voor eind december

"Besteld voor 19/10/2017"

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid