Ga naar inhoud

Fiscale afstraffing hybrides bijna een feit


Rabbit

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Stancke:

"Besteld voor 19/10/2017"

komt toch een beetje op hetzelfde neer?

iemand die dus in december nog een stockwagen koopt en gaat inschrijven, heeft het ook zitten.

dus willen ze (de staat) de rush naar stockwagens tot eind dit jaar counteren. of gaan alle autoverkopers tot het einde van het jaar hun stockwagens verkopen op een bestelbon dd 18/10 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie een hybdride gebruikt voor wat hij gemaakt is (zoals @DDke) is financieel nog steeds beter af dan bij het non-hybride equivalent. Het is een wilde gok, maar die redenering gaat volgens mij ook op voor een Panamera 4 E-Hybrid vs Panamera 4S.

Alleen zien de meeste mensen die hybrides als een manier om dikke bakken goedkoper te rijden op de zaak. Niet dat daar iets mis mee is, ik zou het ook doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jokke_vlo:

Net het gerucht opgevangen dat de retroactiviteit wordt afgeschaft. Zou maar gelden voor bestellingen vanaf 19/10/2017 ....... nog geen officiële bevestiging gelezen .

 

Wablief.

 

34 minuten geleden zei Stancke:

"Besteld voor 19/10/2017"

???

 

Wat een waanzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, vince522 said:

Wie een hybdride gebruikt voor wat hij gemaakt is (zoals @DDke) is financieel nog steeds beter af dan bij het non-hybride equivalent. Het is een wilde gok, maar die redenering gaat volgens mij ook op voor een Panamera 4 E-Hybrid vs Panamera 4S.

Alleen zien de meeste mensen die hybrides als een manier om dikke bakken goedkoper te rijden op de zaak. Niet dat daar iets mis mee is, ik zou het ook doen.

Leg eens uit?

Een hybride is duurder dan een non hybride, heb het nooit uitgerekend, maar daar moet je volgens mij al een pak kilometers voor doen om dat verschil puur op verbruik weg te krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei vince522:

Wie een hybdride gebruikt voor wat hij gemaakt is (zoals @DDke) is financieel nog steeds beter af dan bij het non-hybride equivalent. Het is een wilde gok, maar die redenering gaat volgens mij ook op voor een Panamera 4 E-Hybrid vs Panamera 4S.

Alleen zien de meeste mensen die hybrides als een manier om dikke bakken goedkoper te rijden op de zaak. Niet dat daar iets mis mee is, ik zou het ook doen.

goh

 

ik zou een hybride kopen omdat ik in de week perfect elektrisch kan rijden. dan een hybride kopen is voordelig en de taksen zijn mooi meegenomen. als hoofdwagen, ben ik wel niets met een golf of auris. dus ga je automatisch shoppen in een hogere klasse. en draai het of keer het. alle hybrides in de hogere klasse zijn allen wagens met 300pk of meer. als ze die dan gaan gelijk schaven met de benzine/dieselvarianten qua taks is het voordeel toch snel weg? temeer omdat een hybride een pak meer kost in aankoop tegenover zijn medevarianten. (bij volvo bv gemakkelijk een verschil van 15K)

ik mis iets waarschijnlijk, maar wat is voor mij dan nog het voordeel of nut om een hybride te kopen? dan kan ik precies weer beter een diesel kopen van pakweg 180pk dan een hybride (met 300pk) dat zal me goedkoper uitkomen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, DDke said:

Voorbeeldje van vanochtend..

hiervoor moet ik geen moeite doen, en niet als een slak rijden..

9E9325AB-2D28-47CF-86B9-09C245E4CB03.jpeg.c5ac3e7962256f4806e9ab3a09be2f0b.jpeg

Dit was dus thuis vertrokken met volle batterij, Zoon naar school gaan brengen en dan naar het werk. Daar ingeplugd en 2.5 u later naar de tandarts gereden. Van daar dan terug naar huis, waar hij nu terug ingeplugd is. 

7DF72E3C-BC0C-4B91-BDD2-28651141A71E.jpeg.7064ec8fad5d68dfdd1cecf9688190a3.jpeg

 

Beiden ongeveer 50/50 snelweg/binnenweg. Ik probeer in de mate van het mogelijke er zoveel mogelijk voor te zorgen dat ik mijn batterij steeds leeg rijd. 

Binnen een uurtje terug naar ‘t werk, vol elektrisch waar hij dan weer aan de kabel gaat. 

Als je dit ziet, dan kan zo’n hybride wel degelijk invloed hebben op milieu. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat klopt van die 19/10 dan gaan héél wat garages/dealers mogen slikken op hun stock/tweedehands... 

 

Donderslag bij klare hemel in dat geval!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

België he [emoji7][emoji7]
Stom kutland.
Nuja, ik heb het toch niet voor hybride. Is maar een tijdelijk fenomeen. K zou "graag" na deze overschakelen naar full electric alleen is er het enige deftige wat er nu is Tesla (Model S) en die blijven zo fokking duur.[emoji37][emoji37]

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei TomT:

Als dat klopt van die 19/10 dan gaan héél wat garages/dealers mogen slikken op hun stock/tweedehands... 

 

Donderslag bij klare hemel in dat geval!

'k Zat het net te bedenken. O wee de @Matthi's en de @Alexanderrs die scheepsladingen Panamera e-hybrid naar hen toe hebben varen. :cry: 

Mjah en hetzelfde voor jou en de BMW-verkopers en bij Volvo en bij Benz, eigenlijk.

 

Voor mij maakt het geen zak uit, mogelijks zelfs interessant. Mochten de (ik zeg maar wat) GLE 500e modellekes nu plots kelderen in waarde: ik zou er niet rouwig om zijn. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei gTa:

Voor mij maakt het geen zak uit, mogelijks zelfs interessant. Mochten de (ik zeg maar wat) GLE 500e modellekes nu plots kelderen in waarde: ik zou er niet rouwig om zijn. :D 

Meer 'normale' auto's als occassie, dus sowieso voor jou (en mij) interessant :)

Hopelijk worden er nog genoeg zware diesels verkocht de komende jaren .... :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei gTa:

'k Zat het net te bedenken. O wee de @Matthi's en de @Alexanderrs die scheepsladingen Panamera e-hybrid naar hen toe hebben varen. :cry: 

Mjah en hetzelfde voor jou en de BMW-verkopers en bij Volvo en bij Benz, eigenlijk.

 

Voor mij maakt het geen zak uit, mogelijks zelfs interessant. Mochten de (ik zeg maar wat) GLE 500e modellekes nu plots kelderen in waarde: ik zou er niet rouwig om zijn. :D 

Ach ja, vanaf nu ga ik maximaal voor ballonfinancieringen en verhuur lange termijn. Dat is de enige zekerheid die je je klanten kan bieden de dag van vandaag als het over restwaarde gaat.

 

De traditionele B2B verkoop waarbij je buy-back op voorhand afspreekt zullen hoe langer hoe meer onder druk komen te staan. Dit gezegd zijnde: leasingmaatachappijen zullen ook meer en meer marge inbouwen de komende jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, TomT said:

Ach ja, vanaf nu ga ik maximaal voor ballonfinancieringen en verhuur lange termijn. Dat is de enige zekerheid die je je klanten kan bieden de dag van vandaag als het over restwaarde gaat.

 

De traditionele B2B verkoop waarbij je buy-back op voorhand afspreekt zullen hoe langer hoe meer onder druk komen te staan. Dit gezegd zijnde: leasingmaatachappijen zullen ook meer en meer marge inbouwen de komende jaren.

Dit is exact de reden dat ik voor een renting gegaan ben..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, DDke said:

Leg eens uit?

Een hybride is duurder dan een non hybride, heb het nooit uitgerekend, maar daar moet je volgens mij al een pak kilometers voor doen om dat verschil puur op verbruik weg te krijgen. 

Een 330i is 1.9k goedkoper dan de 330e, neem nu dat het effectief verbruik van die 330i 75% hoger ligt, dan moet je dat verschil toch kunnen overbruggen na pakweg 50.000km?

Bij de Panamera is het zelf omgekeerd, daar is de hybrid 6k goedkoper in basis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei gTa:

'k Zat het net te bedenken. O wee de @Matthi's en de @Alexanderrs die scheepsladingen Panamera e-hybrid naar hen toe hebben varen. :cry: 

Mjah en hetzelfde voor jou en de BMW-verkopers en bij Volvo en bij Benz, eigenlijk.

Voor mij maakt het geen zak uit, mogelijks zelfs interessant. Mochten de (ik zeg maar wat) GLE 500e modellekes nu plots kelderen in waarde: ik zou er niet rouwig om zijn. :D 

"Besteld voor 19/10". Inschrijven op naam van de garage en verhuren voor lange termijn :D

 

Ben benieuwd met de nieuwe taks.

Als de GLE500e dan qua taks etc ongeveer neerkomt op een GLE500, buiten het verschil van de cilinderinhoud, zouden er dan meer mensen een GLE500 nemen? Of terug overschakelen op GLE350d?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Carlito:

"Besteld voor 19/10". Inschrijven op naam van de garage en verhuren voor lange termijn :D

 

Ben benieuwd met de nieuwe taks.

Als de GLE500e dan qua taks etc ongeveer neerkomt op een GLE500, buiten het verschil van de cilinderinhoud, zouden er dan meer mensen een GLE500 nemen? Of terug overschakelen op GLE350d?

GLE250d vrees ik. Volgend jaar krijgen die de co²-uitstoot van de WLTP op hun papier, dus de 250d gaat dan scoren wat de 350d nu scoort en de 350d gaat los door de 200 gram gaan, schat ik.

Waarom zou een GLE500e qua tax overeenkomen met de GLE500? Die eerste heeft een V6 van 3 liter, de tweede een V8 van 4,7 liter. Of gaat men voor de tax niet enkel naar de thermische motor kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, tuscani said:

goh

 

ik zou een hybride kopen omdat ik in de week perfect elektrisch kan rijden. dan een hybride kopen is voordelig en de taksen zijn mooi meegenomen. als hoofdwagen, ben ik wel niets met een golf of auris. dus ga je automatisch shoppen in een hogere klasse. en draai het of keer het. alle hybrides in de hogere klasse zijn allen wagens met 300pk of meer. als ze die dan gaan gelijk schaven met de benzine/dieselvarianten qua taks is het voordeel toch snel weg? temeer omdat een hybride een pak meer kost in aankoop tegenover zijn medevarianten. (bij volvo bv gemakkelijk een verschil van 15K)

ik mis iets waarschijnlijk, maar wat is voor mij dan nog het voordeel of nut om een hybride te kopen? dan kan ik precies weer beter een diesel kopen van pakweg 180pk dan een hybride (met 300pk) dat zal me goedkoper uitkomen.

Niet elke hybride kost een pak meer dan zijn equivalent (zie BMW / Porsche), Volvo is een slecht voorbeeld want die hebben helemaal geen non-hybride equivalent van de T8.

De meeste mensen gaan inderdaad terug overstappen naar een diesel/benzine met <200pk om dat het grootste deel van de voordelen wegvallen. Het is maar voor de mensen die per se dat vermogen willen dat een hybride interessant blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid