Ga naar inhoud

Fiscale afstraffing hybrides bijna een feit


Rabbit

Aanbevolen berichten

:D

Dat is toch ook iets wat ik ondertussen heb geleerd en dat is niet naar de huidige gunstmaatregelen te kijken en dat mijn keuze te laten beïnvloeden...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10.000 biv vs 44 euro

122  te betalen vaa vs 850 euro

etc....

Leuk als je kan gaan shoppen zonder dat een rol te laten spelen in je aankoop :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Jokke_vlo:

10.000 biv vs 44 euro

122  te betalen vaa vs 850 euro

etc....

Leuk als je kan gaan shoppen zonder dat een rol te laten spelen in je aankoop :D 

de vaa bij de volvo kan x3 gaan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het verschil van deze regering tov DiRupo? 

Dat ze al hun kloterij beter kunnen verkopen door de negatieve dingen postief voor te stellen of u een kruimel toewerpen (daar veel lawaai over maken) en een brood afnemen. 

Ik stem dus niet meer, dat staat muurvast. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is overigens bijna hetzelfde met wat er in Nederland is gebeurd, waar al die flauwe plugin hybrids die voor de schone schijn werden gekocht ook stevig werden aangeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jokke_vlo:

Ik zou opletten met uw blind geloof......... als men de werkelijke vervuiling van electrische wagens gaat beginnen rekenen...... en daarnaast ook nog eens met de mensen met het GROTE geld (aka Tesla kopers) die hun zo een auto's kunnen veroorloven zou aan dat sprookje heel snel een einde kunnen komen....... 

Feit is dat wanneer er voldoende rondrijden ge er sowieso gaat aanhangen op de ene of ander manier. 

Kijk maar naar de Tesla-taks in Noorwegen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei tuscani:

ze zouden beter een systeem uitdokteren dat rekening gaat houden met je reël ge/verbruik.

 

Benzine/diesel een pak duurder maken bedoel je

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Carlito said:

Kijk maar naar de Tesla-taks in Noorwegen :D

Het Noorse voorstel is een taks die minder is dan wat je hier op een Audi S6 moet betalen.

Zotter vind ik de woordvoerder van de VAB die beweert dat het beter zou zijn dat men deze nieuwe regels enkel zou toepassen op auto's met meer dan 150 pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei wooter:

Het Noorse voorstel is een taks die minder is dan wat je hier op een Audi S6 moet betalen.

Zotter vind ik de woordvoerder van de VAB die beweert dat het beter zou zijn dat men deze nieuwe regels enkel zou toepassen op auto's met meer dan 150 pk.

Lol, iédere plug-in heeft toch meer dan 150pk??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, alles belasten wat meer dan 100 pk, zo simpel is het.

Het is België. Je zal nooit je belastingen ontlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jokke_vlo:

Wat is het verschil van deze regering tov DiRupo? 

Dat ze al hun kloterij beter kunnen verkopen door de negatieve dingen postief voor te stellen of u een kruimel toewerpen (daar veel lawaai over maken) en een brood afnemen. 

Ik stem dus niet meer, dat staat muurvast. 

Domste wat je kan doen imo. Of het iets uitmaakt weet ik niet maar dan heb je geen recht van zagen meer imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden al moeten weten in Brussel, dat toen ze de hybrides fiscaal gingen bevoordelen, dat de boel ging omzeild worden.

Wat voor een soort politiek is dit eigenlijk?

Hoe slecht zijn zo'n dossiers dan eigenlijk voorbereid, vooraleer ze ingevoerd worden, vraag ik mij dan af.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

Ze hadden al moeten weten in Brussel, dat toen ze de hybrides fiscaal gingen bevoordelen, dat de boel ging omzeild worden.

Wat voor een soort politiek is dit eigenlijk?

Hoe slecht zijn zo'n dossiers dan eigenlijk voorbereid, vooraleer ze ingevoerd worden, vraag ik mij dan af.

Volgens mij voelt dat wat aan als wanneer je je huiswerk vergat en nog rap rap in mekaar flanste tijdens de ochtendstudie. Zo maakt men een dergelijke voorstel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei binnenmuisarchitekt:

Ze hadden al moeten weten in Brussel, dat toen ze de hybrides fiscaal gingen bevoordelen, dat de boel ging omzeild worden.

Wat voor een soort politiek is dit eigenlijk?

Hoe slecht zijn zo'n dossiers dan eigenlijk voorbereid, vooraleer ze ingevoerd worden, vraag ik mij dan af.

 Blinde mol politiek , echt een bende prutsers .

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei wooter:

Het is overigens bijna hetzelfde met wat er in Nederland is gebeurd, waar al die flauwe plugin hybrids die voor de schone schijn werden gekocht ook stevig werden aangeslagen.

'Detail', dat is daar nooit met terugwerkende kracht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat ook moeilijk snappen. Alsof ze niet weten dat belgen goed zijn in het zoeken van achterpoortjes, en dan zijn het zijzelf die ze open zetten.

Destijds ook: Ze berekenen hoeveel de duurdere VAA hun gaat opbrengen in theorie, maar kunnen toch ook wel weten dat er in de praktijk heel wat mensen gaan zijn die voor een milieuvriendelijkere wagen gaan kiezen. En wat zegt de regering dan? "Ah, omdat jij ons een kloot aftrekt en (weliswaar legaal) belastingen gaat ontduiken gaan wij jou bedanken en gaan we je nieuwe wagen een verhoogde fiscale aftrekbaarheid geven." Zo dom zijn ze.... En dan nadien: "de verhoging van de VAA heeft niet geleid tot de verhoopte inkomsten, dat is gek!

Hetzelfde met die kilometerheffing voor vrachtwagens... Ondanks hoge inkomsten is het niet wat men gehoopt had, want er zijn toch wel wat bedrijven die 1 vrachtwagen vervangen hebben door 2 bestelwagens. Maar dat komt heus niet enkel door die kilometerheffing, er zijn meer zaken zoals het belachelijke "verboden voor +3.5T" gedoe overal.
Is over dat laatste al nagedacht denken jullie? Het is milieu hier en milieu daar, maar men laat trucks op enorm veel plaatsen onnodig rondrijden waardoor de CO2 uitstoot veel hoger dan nodig is. Ach...België...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou Europa hier België een niet bijsturen in dit wetsvoorstel? Of adviezen uitschrijven?

Het is toch puur natte vingerwerk? Er zijn wel mensen die dicht in de buurt komen van het NEDC normverbruik.

Wat met WLTP? Gaan ze nu elk type wagens apart belasten. De ene op C02, de andere op batterijen/gewicht ratio, de andere op pk,..  Whatever.

Echt absurd dit. In 2016 krijgen alle dealers een memo waarin de vergroening van de BIV en verkeerstaks wordt uitgeschreven dus vollen bak hybrides verkopen.. Het retroactieve karakter van dit wetsvoorstel is werkelijk degoutant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hadden al moeten weten in Brussel, dat toen ze de hybrides fiscaal gingen bevoordelen, dat de boel ging omzeild worden.
Wat voor een soort politiek is dit eigenlijk?
Hoe slecht zijn zo'n dossiers dan eigenlijk voorbereid, vooraleer ze ingevoerd worden, vraag ik mij dan af.
De volgende verkiezingen zijn max 2 jaar na de vorige, waarom dan verder kijken?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

Ze hadden al moeten weten in Brussel, dat toen ze de hybrides fiscaal gingen bevoordelen, dat de boel ging omzeild worden.

Wat voor een soort politiek is dit eigenlijk?

Hoe slecht zijn zo'n dossiers dan eigenlijk voorbereid, vooraleer ze ingevoerd worden, vraag ik mij dan af.

Ik denk dat het vaak is dat je moet roeien met de riemen die je hebt. Benzine en diesel is niet de oplossing, elektrisch was toen ook nog niet een oplossing (en realistisch nu ook nog niet als je budget tot een 3 reeks rekt). Maar je moet als overheid wel wat, dus dacht men de hybrides te bevoordelen...

De bedoeling was evenwel nooit dat de ene zaakvoerder na de andere hun Cayenne hybrid nooit in zou steken en lekker 13l/100km zou blijven blazen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei tuscani:

ben benieuwd wat het voor de markt gaan geven?

De meeste marktkramers hun krellen zijn diesels, dus dat gaat niet meteen veel veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Carlito:

Benzine/diesel een pak duurder maken bedoel je

Heb het al eens gezegd, beste oplossing imho, als ze dan ook al de andere taxen laten vallen.

Ze kloten ons zo hard, ik kan me daar serieus druk in maken, maar wat kan je eraan doen? Iedereen met een 25 (30+) jarige kar laten rijden blijkbaar, dat kost niets aan tax.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid