Gast wooter Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 En zweed, hoe ga je dan om met mensen die wel een auto van de zaak nodig hebben? Een bestelwagen mag dan toch 100% aftrekbaar zijn, waarom een auto van een vertegenwoordiger niet? En dat je dan 'salariswagens' wil afschaffen, wil ik inkomen, maar dan moet ook een tax shift er zijn waarbij de mensen zonder salariswagens nog altijd even veel over houden, en de mensen die nu wel een salariswagen krijgen, de wagen afgeven en hun nettoloon adequaat stijgt terwijl de kosten van de werkgever even hoog blijven. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 1 minute ago, wooter said: En zweed, hoe ga je dan om met mensen die wel een auto van de zaak nodig hebben? Een bestelwagen mag dan toch 100% aftrekbaar zijn, waarom een auto van een vertegenwoordiger niet? En dat je dan 'salariswagens' wil afschaffen, wil ik inkomen, maar dan moet ook een tax shift er zijn waarbij de mensen zonder salariswagens nog altijd even veel over houden, en de mensen die nu wel een salariswagen krijgen, de wagen afgeven en hun nettoloon adequaat stijgt terwijl de kosten van de werkgever even hoog blijven. Klopt. Het blijft onzinnig dat de ene op eenzelfde salaris meer belast wordt dan een ander. Gewoon camionetten, LV's en camions aftrekbaar maken gelijk in bepaalde landen. Simples. Quote
BMWMB 12.349 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 Dat ze allemaal die vaa regels es afschaffen. Als ge nen auto wilt, koopt dat dan privé. Ik ben voorstander, op voorwaarde dat er een deftige km-vergoeding wordt betaald als ik de auto voor de firma gebruik. Ik ben meer voorstander voor hogere diesel- en benzineprijzen door hogere taxen. Wil je minder betalen, dan koop je een zuinigere auto, rijd je zoveel mogelijk elektrisch met hybrides, gebruik je zoveel als mogelijk fiets of openbaar vervoer,... Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 12 minutes ago, Phil said: ? Je kan een hogere restwaarde kiezen waarbij de maatschappij die niet meer wil terugnemen, want die kan hoger zijn dan de economische waarde. Je tekent dan een overname bij de start van het contract, maar geniet wel van lagere maandsommen. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 50 minutes ago, ICM said: Je hebt geen extra hoge restwaarde gevraagd (om de maandelijkse aflossingen laag te houden), waarbij een verplichte overname werd afgetekend? Nee Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 11 uur geleden zei William Blake: Bwa, complexere technologie, versleten batterijen, vaak kleinere tank, geen garantie meer (MB 6j / 100.000 km op hybride),.. Ik zou er als particulier niet voor staan springen... GARANTIE is er maar 2 jaar he... Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 Tesla bied 8 jaar garantie op accu en aandrijflijn Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 5 uur geleden zei Phil: Klopt, zelfde garantie bij BMW trouwens. Maar als de batterijen kapot zijn rijdt dat nog altijd als een 320i. En tegen dan zijn er misschien betaalbare aftermarket oplossingen om de batterijen te vervangen. Zoals bij een oude Toyota Prius in de VS bv. Als de batterijen kapot zijn rijdt dat niet Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 Zojuist zei wooter: Tesla bied 8 jaar garantie op accu en aandrijflijn Garantie? Garantie is zonder voorwaarden he. Dus als ik een Tesla 2 jaar rij, hem dan met ontladen accu wegzet voor 5,5 jaar, en dan bij Tesla ga klagen na 7,5 jaar dat de accu zijn capaciteit niet meer heeft krijg ik zonder pardon een nieuwe accu? Of als ik er in 7,5 jaar tijd 900.000km opzet, zonder 1 keer binnen te gaan voor onderhoud, en de elektromotor begeeft het, krijg ik een nieuwe? Quote
Gast wooter Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 7 minutes ago, Carlito said: Garantie? Garantie is zonder voorwaarden he. Dus als ik een Tesla 2 jaar rij, hem dan met ontladen accu wegzet voor 5,5 jaar, en dan bij Tesla ga klagen na 7,5 jaar dat de accu zijn capaciteit niet meer heeft krijg ik zonder pardon een nieuwe accu? Of als ik er in 7,5 jaar tijd 900.000km opzet, zonder 1 keer binnen te gaan voor onderhoud, en de elektromotor begeeft het, krijg ik een nieuwe? https://www.tesla.com/nl_BE/blog/infinite-mile-warranty?redirect=no https://www.tesla.com/nl_BE/blog/creating-world’s-best-service-and-warranty-program-0?redirect=no Quote Except in the cases of a collision, opening of the battery pack by non-Tesla personnel or intentional abuse (lighting the pack on fire with a blowtorch is not covered!), all damage is covered by warranty, including improper maintenance or unintentionally leaving the pack at a low state of charge for years on end. The battery will be replaced at no cost by a factory reconditioned unit with an energy capacity equal to or better than the original pack before the failure occurred. De elektromotoren zijn overigens rated tot 1 miljoen mijl zonder onderhoud. Welk onderhoud dacht je overigens te doen aan een elektromotor? Bougies en olie wisselen? Quote
Phil 12.490 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 5 hours ago, ICM said: Je kan een hogere restwaarde kiezen waarbij de maatschappij die niet meer wil terugnemen, want die kan hoger zijn dan de economische waarde. Je tekent dan een overname bij de start van het contract, maar geniet wel van lagere maandsommen. Ok, maar bij BMW FS toch niet. Moet jij toch weten denk ik, of all people. Quote
Phil 12.490 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 29 minutes ago, Carlito said: Als de batterijen kapot zijn rijdt dat niet Sorry ik bedoelde niet letterlijk ‘kapot’ maar eerder serieus verminderd in capaciteit. Dat je met volgeladen batterijen bij wijze van spreken nog maar 10 km kan rijden ipv 30k. Makes sense? Quote
Phil 12.490 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 28 minutes ago, wooter said: Tesla bied 8 jaar garantie op accu en aandrijflijn BMW ook op de i3. Wel tot 100k km. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 13 minutes ago, Phil said: Ok, maar bij BMW FS toch niet. Moet jij toch weten denk ik, of all people. Het komt overal voor, op zich niets speciaals hoor. Als je een restwaardebedrag voorstelt waar ze zich niet comfortabel bij voelen, vragen ze je te committen op de overname. Dat gaat over 30-40% ish voorstellen, niet 70% of zo hé. Quote
Phil 12.490 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 17 minutes ago, ICM said: Het komt overal voor, op zich niets speciaals hoor. Als je een restwaardebedrag voorstelt waar ze zich niet comfortabel bij voelen, vragen ze je te committen op de overname. Dat gaat over 30-40% ish BMW biedt dat toch standaard aan bij normale km-standen. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 29 oktober 2017 Geplaatst: 29 oktober 2017 Ik volg je niet meer. wat bieden ze standaard aan? Achteraf overnemen of bij het begin overnemen? Quote
Germinal 464 Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 De elektromotoren zijn overigens rated tot 1 miljoen mijl zonder onderhoud. Welk onderhoud dacht je overigens te doen aan een elektromotor? Bougies en olie wisselen?Grappige is wel dat een onderhoudspakket bij tesla zeer duur is.. zelfs meer dan bij een ICE.Dat moet je dan wel eens verklaren. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 Je kan een hogere restwaarde kiezen waarbij de maatschappij die niet meer wil terugnemen, want die kan hoger zijn dan de economische waarde. Je tekent dan een overname bij de start van het contract, maar geniet wel van lagere maandsommen.Bij leasing kan je gaan tot 30% zeker ?Bij renting max 16% Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 3 minutes ago, Germinal said: Grappige is wel dat een onderhoudspakket bij tesla zeer duur is.. zelfs meer dan bij een ICE. Dat moet je dan wel eens verklaren. Dat kan ik niet verklaren :). Ik heb het (nog) niet op mijn X. https://www.tesla.com/nl_BE/support/maintenance-plans Feit is wel dat als je binnen gaat voor onderhoud, die prijzen ook weer vast liggen, dus zo "gek" het onderhoudsplan ook niet, omdat het goedkoper is dan de vaste prijzen voor services. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 Ik ben voorstander, op voorwaarde dat er een deftige km-vergoeding wordt betaald als ik de auto voor de firma gebruik. Ik ook.. maar dan inderdaad zelf bewijs van de kosten per km mogen leveren. Niet die belachelijke 0,33 cent. Een auto waar je maar 5000 privé mee rijdt wordt dan zo goed als volledig ten laste van vennootschap genomen en je moet geen VAA betalen.. voor mij persoonlijk beter dan nu [emoji4] Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 1 minute ago, Germinal said: Ik ook.. maar dan inderdaad zelf bewijs van de kosten per km mogen leveren. Niet die belachelijke 0,33 cent. Een auto waar je maar 5000 privé mee rijdt wordt dan zo goed als volledig ten laste van vennootschap genomen en je moet geen VAA betalen.. voor mij persoonlijk beter dan nu Denk eraan dat woon-werk daar niet onder valt, en overwal waar je meer dan 40 keren per jaar moet zijn, ook gezien worden als woon-werk. @BMWMB zou dus bijvoorbeeld elke rit eerst van thuis naar kantoor moeten doen aan woon-werk, en dan elke rit van kantoor naar een klant, en terug, alvorens terug naar huis te rijden. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 10 uur geleden zei wooter: https://www.tesla.com/nl_BE/blog/infinite-mile-warranty?redirect=no https://www.tesla.com/nl_BE/blog/creating-world’s-best-service-and-warranty-program-0?redirect=no De elektromotoren zijn overigens rated tot 1 miljoen mijl zonder onderhoud. Welk onderhoud dacht je overigens te doen aan een elektromotor? Bougies en olie wisselen? Een van mijn goede vrienden is chef mechanieker bij Tesla. Daar is anders meer dan werk genoeg........... zo perfect is het absoluut zeker niet...... Quote
Gast wooter Geplaatst: 30 oktober 2017 Geplaatst: 30 oktober 2017 Het tragische is trouwens dat je dat met een Tesla heel eenvoudig kan registreren. Beide Teslalog.com en Teslafi.com laten je toe alle ritten te registreren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.