Rabbit 2.711 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Ik kwam dit artikel tegen ... Wat een randdebielen in Brussel. Dat er sommige afgestraft moeten worden, dat begrijp ik (zoals de aangehaalde Panamera), maar dat ze al die toyota's e.d. ook aanpakken dat is waanzin. https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/regering-michel-nekschot-hybrides-2020.html Allemaal aan de niet hybride ontploffingsmotor graag ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.995 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Nog een geluk dat ik niet voor die 350e gekozen heb en mijn gedacht heb gedaan en een echte motor erin geplooid... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Ik kwam dit artikel tegen ... Wat een randdebielen in Brussel. Dat er sommige afgestraft moeten worden, dat begrijp ik (zoals de aangehaalde Panamera), maar dat ze al die toyota's e.d. ook aanpakken dat is waanzin.https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/regering-michel-nekschot-hybrides-2020.html Allemaal aan de niet hybride ontploffingsmotor graag !Dus wagen ingeschreven voor 01.01.18 zouden 'ontsnappen' ?? Die regel zal het wel niet halen in de wet vermoed ik.QuoteEen schoolvoorbeeld: de nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ziet zijn fiscale aftrekbaarheid kelderen van 90 naar 50 procent, terwijl het VAA explosief toeneemt van 544,43 naar 2.204 euro per maand. /Quote Moet 100% zijn ipv 90 [emoji23] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Ik kwam dit artikel tegen ... Wat een randdebielen in Brussel. Dat er sommige afgestraft moeten worden, dat begrijp ik (zoals de aangehaalde Panamera), maar dat ze al die toyota's e.d. ook aanpakken dat is waanzin.https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/regering-michel-nekschot-hybrides-2020.html Allemaal aan de niet hybride ontploffingsmotor graag !Waarom zou dat afgestraft moeten worden ? Je kan daar effectief 40km op battterij mee rijden en wanneer je veel korte ritten doet en vaak oplaadt een zeer laag verbruik halen.. 2-3 liter is niet vergezocht. Anderzijds kan je inderdaad ook de hooligan uithangen, niet opladen en 20+ liter verbruiken. Ofwel tref je alle hybrides ( zo goed als ) gelijk ofwel geen enkele. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 ze zouden beter een systeem uitdokteren dat rekening gaat houden met je reël ge/verbruik. ik zou perfect met een hybride puur elektrisch kunnen rijden in de week, wegens de korte afstanden. maar als je dit alles leest ben je er toch aan voor de moeite. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.532 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Same here. Ik doe met mijn 530e al mijn woon-werkverkeer puur elektrisch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.308 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Ik zorg er meestal voor dat mijn batterij leeg is als ik aankom. Dus als ik bvb rechtstreeks naar het werk rij, dan rij ik 100% electrisch. Als ik de kleine naar school breng, dan hybride. Ik heb nu op ong 14500 km 4000 vol electrisch gereden (reken daarbij dat ik de rodage vol benzine gereden heb) en heb een gemiddeld verbruik van ong 6L. Die 6L, daar zit bvb ook de vakantie in, op de snelweg, zonder bijladen. Doordeweeks zit ik tussen de 4 en de 5,5L Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.020 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 1 minuut geleden zei DDke: Ik zorg er meestal voor dat mijn batterij leeg is als ik aankom. Dus als ik bvb rechtstreeks naar het werk rij, dan rij ik 100% electrisch. Als ik de kleine naar school breng, dan hybride. Ik heb nu op ong 14500 km 4000 vol electrisch gereden (reken daarbij dat ik de rodage vol benzine gereden heb) en heb een gemiddeld verbruik van ong 6L. Die 6L, daar zit bvb ook de vakantie in, op de snelweg, zonder bijladen. Doordeweeks zit ik tussen de 4 en de 5,5L Dat is echt top, ik laad ook altijd consequent op als ik hybride/i3 rijd, dat is zelfs een obsessie dan om zo laag mogelijk verbruik te hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Ik zie in dat artikel eigenlijk geen gekke dingen... De Prius haalt inderdaad +5 liter volgens NEDC maar blijkbaar volgens de nieuwe normen heel wat meer, dus is het wel degelijk een nep hybride en moet je dat ding aan het reëele verbruik belasten ipv het fantasie verbruik. Hetzelfde met al die hybride X5en, Volvo XC90's en Cayennes... 30km op batterijen is daar niks mee, dus het reële verbruik is ook navenant, en op dat verbruik zal men dus belast worden. Een plugin VW GT-E komt er heel wat beter vanaf, en dat is ook logisch want het aandeel batterijen en hybride, en bijgevolg het lagere verbruik, is aanzienlijk positiever. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Het probleem is ook dat de overheid had beloofd de CO2-uitstoot aanzienlijk te doen dalen, maar door allerlei gefoefel van constructeurs en de voordelige NEDC-cyclus staat men nog altijd nergens. Dus gaat de tang erop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 3 minuten geleden zei DDke: Ik zorg er meestal voor dat mijn batterij leeg is als ik aankom. Dus als ik bvb rechtstreeks naar het werk rij, dan rij ik 100% electrisch. Als ik de kleine naar school breng, dan hybride. Ik heb nu op ong 14500 km 4000 vol electrisch gereden (reken daarbij dat ik de rodage vol benzine gereden heb) en heb een gemiddeld verbruik van ong 6L. Die 6L, daar zit bvb ook de vakantie in, op de snelweg, zonder bijladen. Doordeweeks zit ik tussen de 4 en de 5,5L en toch gaat het geen zak uitmaken, en zal je afgestraft worden? ze hebben weer een manier gevonden om wat taksen binnen te halen. jaren geleden lpg aanprijzen om nadien er een extra taks bij te smijten, als er genoeg mensen overgeschakeld zijn. idem met de zonnepanelen., veel volk springt er op, dus smijten ze er een taks tegen. nu dus idem met de hybride. ben benieuwd wat het voor de markt gaan geven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.308 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Just now, tuscani said: en toch gaat het geen zak uitmaken, en zal je afgestraft worden? normaal gezien niet, want de mijne is ingeschreven voor 2018. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.308 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 5 minutes ago, Stancke said: Dat is echt top, ik laad ook altijd consequent op als ik hybride/i3 rijd, dat is zelfs een obsessie dan om zo laag mogelijk verbruik te hebben Ik weet precies waar ik ongeveer mijn knopje "vol-elektrisch" moet indrukken om nog juist met 1% batterij hier op de parking aan te komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 3 minuten geleden zei wooter: Ik zie in dat artikel eigenlijk geen gekke dingen... De Prius haalt inderdaad +5 liter volgens NEDC maar blijkbaar volgens de nieuwe normen heel wat meer, dus is het wel degelijk een nep hybride en moet je dat ding aan het reëele verbruik belasten ipv het fantasie verbruik. Hetzelfde met al die hybride X5en, Volvo XC90's en Cayennes... 30km op batterijen is daar niks mee, dus het reële verbruik is ook navenant, en op dat verbruik zal men dus belast worden. Een plugin VW GT-E komt er heel wat beter vanaf, en dat is ook logisch want het aandeel batterijen en hybride, en bijgevolg het lagere verbruik, is aanzienlijk positiever. en dat doen ze dus niet? ze nemen gewoon weer een test erbij. maar zoals Tommie en ik al schreef, kan je wel degelijk volledig puur elektrisch rijden met die wagens, voor korte afstanden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 2 minutes ago, tuscani said: nu dus idem met de hybride. ben benieuwd wat het voor de markt gaan geven? Hybride is maar een tussenfase... En het was ook een excuus voor vele constructeurs om te temporiseren op hun elektrische initiatieven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 4.020 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 5 minuten geleden zei wooter: Het probleem is ook dat de overheid had beloofd de CO2-uitstoot aanzienlijk te doen dalen, maar door allerlei gefoefel van constructeurs en de voordelige NEDC-cyclus staat men nog altijd nergens. Dus gaat de tang erop. De nieuwe WLTP? https://www.autogids.be/autonieuws/ontcijferd/nieuwe-wltp-verbruiksnorm-uitgelegd.html 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.289 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 58 minuten geleden zei Germinal: Dus wagen ingeschreven voor 01.01.18 zouden 'ontsnappen' ?? Die regel zal het wel niet halen in de wet vermoed ik. Quote Een schoolvoorbeeld: de nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ziet zijn fiscale aftrekbaarheid kelderen van 90 naar 50 procent, terwijl het VAA explosief toeneemt van 544,43 naar 2.204 euro per maand. /Quote Moet 100% zijn ipv 90 Neen, 90% Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Just now, tuscani said: en dat doen ze dus niet? ze nemen gewoon weer een test erbij. maar zoals Tommie en ik al schreef, kan je wel degelijk volledig puur elektrisch rijden met die wagens, voor korte afstanden. Ja, jij doet dat, maar hoeveel klanten van Alexanderr zouden hun Cayenne gewoon nooit insteken? Hoeveel particuliere en zakelijke rijders hier, exclusief autoverkopers, steken hun hybride dagelijks in? DDke heeft een laadbox geïnstalleerd, maar ik verdenk dat de rest gewoon op het werk het spel laat laden, of gewoon thuis in het stopcontact. En eens 30-40 km op is blijft iedereen ook vrolijk rijden tot de brandstoftank leeg is... Om je een idee te geven: zelfs DDke, goeie leerling van de klas, komt nog niet aan 1/3e elektrisch van zijn totale afstanden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Challazer 3.549 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 Mijn pa rijdt X5 40e, auto gaat iedere avond mooi in de stekker. Gaat ook laadpaal installeren aan bedrijf normaal, maar ook voor hem is het een sport zo efficiënt mogelijk te rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 7 minuten geleden zei wooter: Hybride is maar een tussenfase... En het was ook een excuus voor vele constructeurs om te temporiseren op hun elektrische initiatieven. Ik zou opletten met uw blind geloof......... als men de werkelijke vervuiling van electrische wagens gaat beginnen rekenen...... en daarnaast ook nog eens met de mensen met het GROTE geld (aka Tesla kopers) die hun zo een auto's kunnen veroorloven zou aan dat sprookje heel snel een einde kunnen komen....... Feit is dat wanneer er voldoende rondrijden ge er sowieso gaat aanhangen op de ene of ander manier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 De werkelijke vervuiling is me bekend, en kan ik elke dag ruiken. De EV zal pas belast worden als benzine en diesel stevig op hun retour zijn, en dan zal die belasting er wel komen door rekeningrijden. Ik denk dat je met een EV nog makkelijk 4 jaar veilig gaat zitten qua fiscaliteit, al was het maar omdat de meeste merken nog altijd niet meerdere modellen EV's uitbrengen, en vaak eerder een enkel excuus-EV hebben (BMW i3, Fiat 500e, Nissan Leaf, Ford Focus Electric, VW Golf E, ...) In dat opzicht drijft de regering het wel op de spits want als je je Panamera of Cayenne wil inwisselen op een EV kan je nog bij Tesla shoppen, maar wat moet een koper doen van een BMW 330e? Nu al een Model 3 bestellen en hopen dat ie tegen 2 jaar nog een prijs voor zijn 330e terug krijgt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.686 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 48 minuten geleden zei Tommie: Same here. Ik doe met mijn 530e al mijn woon-werkverkeer puur elektrisch. Mijn ma tankt +/- 1 keer om de anderhalve maand met haar GLC350e. Woon-werk zuiver elektrisch. gemiddeld verbruik 3.5l / 100 km 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.308 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 34 minutes ago, wooter said: Om je een idee te geven: zelfs DDke, goeie leerling van de klas, komt nog niet aan 1/3e elektrisch van zijn totale afstanden... Is logisch he. Range is te laag, en je kan niet meer dan 120/u op elentriek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.995 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 5 minuten geleden zei William Blake: Mijn ma tankt +/- 1 keer om de anderhalve maand met haar GLC350e. Woon-werk zuiver elektrisch. gemiddeld verbruik 3.5l / 100 km Ik tank met onze GLC ongeveer om de 2 weken en gemiddeld verbruik is gewoon 15,4 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 17 oktober 2017 Delen Geplaatst: 17 oktober 2017 @Naish : fuck them Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.