Ga naar inhoud

Fiscale afstraffing hybrides bijna een feit


Rabbit

Aanbevolen berichten

Okay, 'voorbestellingen' (ik leer het jargon :D ). Akkoord dat het niet klik-klik +30 is, geloof ik graag maar dat was 't punt niet. Voorbestellen kan dus wel. Ongelimiteerd? Of stropt het bij dat 'toegekend krijgen'? Wat zijn daar de criteria voor? (ik neem aan dat ze voor gewilde versies een soort verdeling hanteren, zodat die ene slimme knaap niet met alle resterende productieslots gaat lopen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

Okay, 'voorbestellingen' (ik leer het jargon :D ). Akkoord dat het niet klik-klik +30 is, geloof ik graag maar dat was 't punt niet. Voorbestellen kan dus wel. Ongelimiteerd? Of stropt het bij dat 'toegekend krijgen'? Wat zijn daar de criteria voor? (ik neem aan dat ze voor gewilde versies een soort verdeling hanteren, zodat die ene slimme knaap niet met alle resterende productieslots gaat lopen?)

Voorbestellingen zijn wagens die dealers besteld hebben om in stock te komen.

Soms zijn deze nog wijzigbaar (bvb kleur, opties, etc) en kan een klant opteren voor zo'n model; anders laten we hem op stock komen en verkopen we hem nadien.

Hoe de rest wordt bepaald mag ik hier niet zetten. ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

No prob, begrijp ik.

Soms wijzigbaar ... dus niet altijd? (Ik heb 't over modellen mooi in de loop van het productieleven, geen van die eerste exemplaren.)  Dus stel dat ik 30 GLC350e had bijeen geklikt als dealer, dan kon ik ze niet later nog aanpassen (kleuren, uitrusting), of wel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, gTa zei:

No prob, begrijp ik.

Soms wijzigbaar ... dus niet altijd? (Ik heb 't over modellen mooi in de loop van het productieleven, geen van die eerste exemplaren.)  Dus stel dat ik 30 GLC350e had bijeen geklikt als dealer, dan kon ik ze niet later nog aanpassen (kleuren, uitrusting), of wel? 

Jawel hé, voor een bepaalde datum sluit het productieslot af, eerst motorisatie (vrij snel) en dan enkele weken voor effectieve productie ook de opties.

Als een klant een late voorbestelling neemt kan hij nog (bijna) alles wijzigen, anders niet meer en komt de auto binnen zoals wij die oorspronkelijk besteld hebben.

Gebeurt niet zo heel veel, meestal is het puur BTO (zuivere bestellingen). Er zit een hele politiek achter :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mich zei:

Is er ergens een simulatietool voorhanden om op gebied van aftrek en vaa es een en ander uit te testen van deze nieuwe regeling?

Aftrek kan je zelf uitrekenen, poepsimpel. Zeker omdat de meeste snelle wagens maar 50% meer gaan hebben.

VAA is koffiedik kijken, ieder jaar passen ze de "CO² index" aan hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet er iemand als ik begin 2018 nog een 3.0 diesel koop.

Geldt dan die nieuwe regel al voor fiscale aftrek? Of is dat nog de oude regel tot 2020 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren vernomen dat de nieuwe regel nog steeds ni gestemd geraakt is.... en dan nog in staatsblad moet geraken.
Wordt de nieuwe regeling dan nog met 1m opgeschoven? Of langer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Rabbit zei:

Weet er iemand als ik begin 2018 nog een 3.0 diesel koop.

Geldt dan die nieuwe regel al voor fiscale aftrek? Of is dat nog de oude regel tot 2020 ?

Als mijn info correct is:

Tot 31/12/2019 de huidige fiscale aftrek
Vanaf 01/01/2020 nieuwe regeling fiscale aftrek

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Mich said:

Ik heb gisteren vernomen dat de nieuwe regel nog steeds ni gestemd geraakt is.... en dan nog in staatsblad moet geraken.
Wordt de nieuwe regeling dan nog met 1m opgeschoven? Of langer?

Doet er niet toe he. In principe kunnen ze dat op 31/12/2019 nog stemmen, of zelfs 01/04/2020 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de regel niet gestemd is, kan ze nog natuurlijk veranderd worden. Maar, als je een hybride wel, en na 31/12/2019 nog de fiscale voordelen wil behouden, en hij voldoet niet aan de 0,5kWh / 50gr CO2 regel, dan zou ik toch deze week nog bestellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Maar de bestelbontheorie tot 31/12 2017 zou er dan wel ni kunnen hardgemaakt worden


Die is beloofd he ? Het lijkt me uitgesloten dat ze daar nog op terug komen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ik ook. Bestellen is de boodschap! Ik zou het risico niet nemen om te wachten tot na nieuwjaar met de hoop dat ze deze datum gaan verlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid