Ga naar inhoud

Fiscale afstraffing hybrides bijna een feit


Rabbit

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Ik denk dat het over een hybride gaat, die voor het einde van het jaar moet besteld worden, om de gunstige fiscale voorwaarden te behouden, ook na 2020.

Gezien de topictitel, lijkt me dat inderdaad zo. ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Er wordt toch nooit over eigendom gesproken? VAA = "terbeschikkingstelling", doet er niet toe onder welke vorm.

En qua aftrekbaarheid kijkt men toch naar de gemaakte kosten (of dat nu huur of aankoop is) in functie van het type voertuig?

 

Ik vind het een raar verhaal.

Zo denk ik ook dat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Waarom stel je dan die vraag?

Omdat er sprake is als je nog vóór 2018 een auto op factuur hebt, je de voordelen vna 2017 geniet.
Je auto moet nog niet ingeschreven zijn :) Zal iemand zijn die last minute nog een aankoop wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Rabbit zei:

Omdat er sprake is als je nog vóór 2018 een auto op factuur hebt, je de voordelen vna 2017 geniet.
Je auto moet nog niet ingeschreven zijn :) Zal iemand zijn die last minute nog een aankoop wil doen.

Op factuur? Neen, besteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Rabbit zei:

Omdat er sprake is als je nog vóór 2018 een auto op factuur hebt, je de voordelen vna 2017 geniet.
Je auto moet nog niet ingeschreven zijn :) Zal iemand zijn die last minute nog een aankoop wil doen.

 

5 minuten geleden, Tommie zei:

Welke vraag?

Ik doelde op de vraag van Fuel. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tommie zei:

Op factuur? Neen, besteld.

Ja, my bad. Is inderdaad nog een verschil :) 

Hadden jullie nu een 330e touring, ik zou durven, helaas :P 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is in feite iemand die 2 maanden geleden een PHEV Countryman heeft besteld, via BMW Financial Services renting.  Wagen komt sowieso pas tweede helft januari aan, en nu plots zegt haar boekhoudster dus dat ze met een renting vanaf 01/01/2020 onder de nieuwe regels zal vallen, maar met een aankoop of leasing niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, BMWMB zei:

Je kan misschien een rammelende C350e kopen, want die hebben ze wel als hybride. :P

Daar ben ik inderdaad op aan het wachten, maar dan in facelift :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tommie zei:

Ik krijg hier net van een klant info doorgestuurd van haar boekhouder.

Hij beweert dat er enkel bij aankoop of leasing (on-balance) een behoud van fiscale voordelen na 01/01/2020 is, NIET bij renting (off-balance) gezien er dan geen effectieve eigendomsverwerving is door de rentee dus telt niet als 'bestelling'.

Iemand inzichten? @Alexanderr @ICM @ir_fuel @William Blake

Lijkt me sterk. Had toevallig vandaag hieromtrent een vergadering bij onze invoerder.

Ik begrijp ergens de logica maar aan een rentingcontract hangt ook een elektronische bestelbon vast, dus dat is voldoende. Bovendien zie ik niet in hoe de boekhoudkundige verwerking een impact heeft. Kosten zijn kosten, VAA is volgens 'genot'..

Het is echter nog volkomen onbekend hoe de fiscus de validiteit van datering zal controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Rabbit zei:

Ja, my bad. Is inderdaad nog een verschil :) 

Hadden jullie nu een 330e touring, ik zou durven, helaas :P 

 

Zonet bevestiging gehad van C-klasse facelift. Tegen de zomer lancering 300de en 300e PHEV. :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, William Blake zei:

Zonet bevestiging gehad van C-klasse facelift. Tegen de zomer lancering 300de en 300e PHEV. :P

 

Oolright :) goe nieuws 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, William Blake zei:

Men spreekt van 21-25 gram uitstoot voor de diesel.

 

Jawadde, dat zal een succes worden, tenminste als de batterij gewichtverhouding van de wagen goed zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid