Ga naar inhoud

Fiscale afstraffing hybrides bijna een feit


Rabbit

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, William Blake zei:

Volgend jaar nieuwe hybrids in de C ;)

Ik hoop oprecht dat ze wat lichter zijn, want wat ik onlangs ontdekt heb: C350e: 2.2t. Dat gaat mijn luxeprobleem  met de 5 dat hij te log is niet vooruit helpen gok ik.

Ik wacht zeker nog een groot deel van 2018 af hoor. Hoop gewoon dat ze potent genoeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Rabbit said:

Ik hoop oprecht dat ze wat lichter zijn, want wat ik onlangs ontdekt heb: C350e: 2.2t. Dat gaat mijn luxeprobleem  met de 5 dat hij te log is niet vooruit helpen gok ik.

Ik wacht zeker nog een groot deel van 2018 af hoor. Hoop gewoon dat ze potent genoeg zijn.

:blink: Een Pana E-hybrid weegt evenveel maar is wel groter, AWD en een 6-cilinder.

Overweeg je een Tesla nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, William Blake zei:

Volgend jaar nieuwe hybrids in de C ;)

 

1 uur terug, BWS zei:

Ook “full hybrids” of alleen plug-in?

Boeit me ook wel eigenlijk. Zou me zeer zeker aanspreken als volgende wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat er ergens een mooie samenvatting van wat nu interessant is, om aan te schaffen in 2018? Rekening houdend met belastingaftrek, VAA, ... ?

Ik heb dat nooit echt gevolgd, maar ben nu wel erg geïnteresseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, vince522 zei:

:blink: Een Pana E-hybrid weegt evenveel maar is wel groter, AWD en een 6-cilinder.

Overweeg je een Tesla nog?

Die Tesla ja, puur om dan in 2018 geen " kut, ik had dat beter gekocht " gevoel te hebben. Maar puur emotioneel zegt het me evenveel als die pak melk hier in de frigo ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, William Blake zei:

C350e Break weegt 1665 kg.

Met de facelift komen er nieuwe plug-in hybrids, diesel en benzine.

Ik wil graag een E560e Break met AMG Klappensportauspuff. Dank bij vaarboot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren werden de vernieuwde i8 coupé, en de nieuwe i8 roadster voorgesteld. De batterijcapaciteit stijgt van 7,1 naar 11,6 kWh, waardoor de i8 vanaf nu ook z'n voordelen als hybride voertuig gaat blijven hebben. Ik verwacht dat deze grotere batterij snel z'n weg zal vinden naar de BMW 3 en de BMW 5, waardoor ook deze voertuigen fiscaal interessant blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, BMWMB zei:

Gisteren werden de vernieuwde i8 coupé, en de nieuwe i8 roadster voorgesteld. De batterijcapaciteit stijgt van 7,1 naar 11,6 kWh, waardoor de i8 vanaf nu ook z'n voordelen als hybride voertuig gaat blijven hebben. Ik verwacht dat deze grotere batterij snel z'n weg zal vinden naar de BMW 3 en de BMW 5, waardoor ook deze voertuigen fiscaal interessant blijven.

Niet vergeten dat zo een i8 wel een compleet andere auto is van opbouw he. Zo vanzelfsprekend vind ik uw conclusie niet ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 28/11/2017 at 7:29 AM, Rabbit said:

Nu de M3 buiten is, zou ik maar al te graag een Allrounder in huis halen, zoals een Alpina D3 Touring.

Maar als ik die nieuwe regenregel toepas van : 120 - (0.5 * 1 * 145): kom ik uit op slechts 47.5% aftrek :blink: Dat is me percies toch wat te weinig.

Dan maar een hybride ... zucht.

Ge leeft maar ene keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ge leeft maar ene keer.

Dat zegt mijn madam dus ook :lol: Raar maar waar.

Ze doorprikte de bubbel en zei "Stel ge koopt nen hybride van 60k en een "nen Alpina" voor 40k, aftrek 100 tov 45. Ge gaat al uw best mogen doen om op verschil in aankoop goed te maken tov de aftrekbaarheid"

Maar die oefening vind ik nog zo simpel niet. Is een case om voor te leggen aan de boekhouder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Echt, een auto naar uw goesting laten staan omwille van 10% meer of minder aftrek. Het moet niet zotter meer worden.

Echt éh, als je zuinig wil doen, koop dan een Dacia of Tesla. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg hier net van een klant info doorgestuurd van haar boekhouder.

Hij beweert dat er enkel bij aankoop of leasing (on-balance) een behoud van fiscale voordelen na 01/01/2020 is, NIET bij renting (off-balance) gezien er dan geen effectieve eigendomsverwerving is door de rentee dus telt niet als 'bestelling'.

Iemand inzichten? @Alexanderr @ICM @ir_fuel @William Blake

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tommie said:

Ik krijg hier net van een klant info doorgestuurd van haar boekhouder.

Hij beweert dat er enkel bij aankoop of leasing (on-balance) een behoud van fiscale voordelen na 01/01/2020 is, NIET bij renting (off-balance) gezien er dan geen effectief eigendom is door de rentee.

Iemand inzichten? @Alexanderr @ICM @ir_fuel @William Blake

Definieer "behoud van fiscale voordelen"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het over een hybride gaat, die voor het einde van het jaar moet besteld worden, om de gunstige fiscale voorwaarden te behouden, ook na 2020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt toch nooit over eigendom gesproken? VAA = "terbeschikkingstelling", doet er niet toe onder welke vorm.

En qua aftrekbaarheid kijkt men toch naar de gemaakte kosten (of dat nu huur of aankoop is) in functie van het type voertuig?

 

Ik vind het een raar verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Er wordt toch nooit over eigendom gesproken? VAA = "terbeschikkingstelling", doet er niet toe onder welke vorm.

En qua aftrekbaarheid kijkt men toch naar de gemaakte kosten (of dat nu huur of aankoop is) in functie van het type voertuig?

 

Ik vind het een raar verhaal.

Mijn gevoel ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid