Ga naar inhoud

2018 Peugeot 508


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
2 uren geleden, Phil zei:

Niet verkeerd hoor. :)

Ik ken trouwens weinig andere niet-(4 of 5-deurs)coupés met frameloze ramen. Subaru als ik me niet vergis? @Subaru555

508-sw_02.jpg

Tot hun 2005 modellen

Daarna ook met frames... geen sinecure om crashtests maximaal te scoren. En als je de Japanse Volvo wil worden, dan gaat ook dat eruit... ;-(

 

Maar die nieuwe 508 is geslaagd . Huidige is qua comfort zeker een aanvaardbaar niveau zoals ik die heb. Doch hoop ik dat rij eigenschappen wat beter zijn; zweverig sturen met vele nodige correcties op snelheid, verhoudingen bak in 1e en 2e vrij onlogisch en zwaar terugvallen in koppel... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inderdaad!

Vorige week m'n eerste SW zien rijden op franse nummerplaten. Geslaagde wagen, jammer wel van die LED haaietanden, niet echt knap te noemen (zoals bij Renault). Ik zou die afplakken 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben niet heel kieskeurig. Die blauwe zoals hem daar staat is goed voor mij.

Dark Bleu GT HDi met 19" en rood lederen interieur. Dus als er ne dealer ne demo wil bestellen in die config... 😍😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kostprijsberekening gedaan op 5j van een 508SW. 2.0 diesel vs benzine. De diesel is aankoop zowaar €100 goedkoper dan de benzine. Op 5j welgeteld €1 verschil bij 32500 km/jaar. Het extra verbruik van de benzine wordt volledig gecompenseerd door de extra belastingen op diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Kartfreak zei:

Kostprijsberekening gedaan op 5j van een 508SW. 2.0 diesel vs benzine. De diesel is aankoop zowaar €100 goedkoper dan de benzine. Op 5j welgeteld €1 verschil bij 32500 km/jaar. Het extra verbruik van de benzine wordt volledig gecompenseerd door de extra belastingen op diesel.

Welke verbruikscijfers heb je genomen?

Hoeveel bedragen de belastingen tegenwoordig op dit soort motoren?

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Kartfreak zei:

Kostprijsberekening gedaan op 5j van een 508SW. 2.0 diesel vs benzine. De diesel is aankoop zowaar €100 goedkoper dan de benzine. Op 5j welgeteld €1 verschil bij 32500 km/jaar. Het extra verbruik van de benzine wordt volledig gecompenseerd door de extra belastingen op diesel.

Ik vermoed dat het de 180 pk versies van de diesel en benzine zijn die je hier vergelijkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Dirk75 zei:

Welke verbruikscijfers heb je genomen?

Hoeveel bedragen de belastingen tegenwoordig op dit soort motoren?

Die vanop de Peugeot site. Uiteraard verbruik je zelf meer dan opgegeven door hen, maar 't geeft een indicatie.

Belastingsimulator:

https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie

Ik kwam tot dit:

image.png.55ea62538b74f8a42f718f1044909d65.png

10 uren geleden, knight-rider zei:

Ik vermoed dat het de 180 pk versies van de diesel en benzine zijn die je hier vergelijkt?

Zo is dat, vergelijkbaar prestaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder testrit de gedurfde 508 sw besteld voor de vrouw. Overtuigd door hun i cockpit op onze 308’s. De mazda 6 stond op nummer 1, maar de leasing vind ze maar niks cfr de herverkoopwaarde.

8ea8d1687bd466ae1b7c6d84288f36c8.jpg53c3eecdaec9fcb536708526db74961c.jpg

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferm. :-)

Heb laatst als huurwagen een 2008 gehad met die motor, met handbak.

Blokje heeft echt een automaat nodig vind ik. Kracht genoeg maar t'is geen afgeroomd lineair blok meer zoals ik psa-diesels ken. T is iets 'piekeriger'. Maar door de automaat merkt ge da praktisch niet meer.

T is dat ik zo ne grote auto echt niet nodig heb, want anders koos ik er wss ook voor. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferm. :-)

Heb laatst als huurwagen een 2008 gehad met die motor, met handbak.

Blokje heeft echt een automaat nodig vind ik. Kracht genoeg maar t'is geen afgeroomd lineair blok meer zoals ik psa-diesels ken. T is iets 'piekeriger'. Maar door de automaat merkt ge da praktisch niet meer.

T is dat ik zo ne grote auto echt niet nodig heb, want anders koos ik er wss ook voor. :$


De familie auto keuze zou een superb geweest zijn, maar na 5 min met demo auto waren we snel terug bij de garage. De franjes op deze wagen gaan hem interessanter houden hoop ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Heb je de allure genomen?
Hij valt behoorlijk pittig uit qua leasebedrag heb ik al gemerkt [emoji53]

Is de allure inderdaad.
Goh een mazda 6 is nog tig keer duurder. Deze lag in lijn met een superb style 1.6 dsg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid