Ga naar inhoud

2018 Peugeot 508


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

Dat begrijp ik dus niet.

Ik kan voor mijn budget een Superb break Style 2.0 DSG nemen met alle toeters en bellen, maar een 508 break allure past er niet in.

Mag ik vragen via welke leasing maatschappij deze geleased is?

Gefeliciteerd in ieder geval met je keuze.

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/22/2018 at 12:23 PM, Phil said:

151185-peugeot-508-2202styp-010.jpg

 

 

Paar weken geleden voor het eerst zien staan. Zo, in het wit en in achteraanzicht. Heb toch 2 keer moeten kijken eer ik door had wat het was.

Zeer geslaagd vind ik.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik dus niet.
Ik kan voor mijn budget een Superb break Style 2.0 DSG nemen met alle toeters en bellen, maar een 508 break allure past er niet in.
Mag ik vragen via welke leasing maatschappij deze geleased is?
Gefeliciteerd in ieder geval met je keuze.

Via Ald en normale fleetkorting ...

Wel beperkte oplages voor 2019.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Afgelopen donderdag toen ik de RCZ ging terug halen de 508 eens uitgebreid besnuffelt. Wat een ferm ding is dat geworden. (en dat zeg ik niet vanuit mijn Peugeothart, maar eerder als autoliefhebber)

Ziet er lekker compact uit, binnenin 7 stappen vooruit tov wat ik gewoon ben.
Nu, t was een GT uitvoering die daar stond, dus niet geheel representatief voor wat we hier op de weg gaan zien. Maar eerlijk, zelfs die 'slagtanden' stoorde mij niet.

Koffer vond ik voor zijn buitenafmetingen groot. Zeker niet de grootste in zijn klasse, maar voor t merendeel van de bevolking voldoende denk ik.

Testrit heb ik gevraagd, en als ze er eentje ter beschikking hebben belt de verkoper mij, ook al weet die verdubbeld goed dat hij mij die toch niet verkocht krijgt.
Om privé te kopen vind ik hem te duur + ik heb zo ne grote auto (nog) niet nodig.

Ne Blauwe GT(-line) met rood lederen interieur mag iemand bestellen dan neem ik die over een paar jaar occasie wel over. B-) Mag ook een sw zijn. :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik vind die slagtanden nog wel mooi, zeker in vergelijking met wat andere merken soms van hun led dagrijverlichting maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ondertussen al een paar in t wild gespot. Afgelopen vrijdagavond eentje met die LED koplampen in  mijn achteruitkijkspiegel. Echt knap zicht, en redelijk duidelijk welke auto er af komt. 

In Geneve komen ze met deze imagomaker: 

Quote

HEFTIGE PLUG-IN HYBRIDE!

]PEUGEOT PRESENTEERT 508 SPORT ENGINEERED CONCEPT

Peugeot heeft de 508 Sport Engineered Concept aan het digitale daglicht voorgesteld, een voorbode van een extra sportieve uitvoering van de 508!

Tijdens de Autosalon van Genève presenteert Peugeot de volledig nieuwe 208, maar het merk houdt het niet bij één aandachtstrekker. Zo brengt het deze 508 Sport Engineered Concept mee naar de Zwitserse beurs, een voorproefje van een heftige 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Daarmee blijken we het bij het juiste eind te hebben gehad.

De 508 Sport Engineered Concept is een door Peugeot Sport onder handen genomen 508 met een plug-in hybride aandrijflijn. Van de 508 is al een 225 pk sterke plug-in versie aangekondigd, maar deze concept-car gooit het over een andere boeg. Volgens Peugeot geldt de concept-car als glimp in de toekomst, een toekomst vol sportieve geëlektrificeerde auto's.

De 508 Sport Engineered Concept heeft een 200 pk sterke geblazen benzinemotor onder de kap, een viercilinder die samenwerkt met een circa 110 pk sterke elektromotor op de vooras en een 200 pk sterke elektromotor op de achteras. Het gecombineerd vermogen: grofweg 400 pk. De 508 zou in staat zijn om in 4,3 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De tussensprint 80-120 km/h neemt slechts 2,5 tellen in beslag en om van 80 km/h naar 180 km/h te accelereren, zou je 9,3 seconden geduld moeten hebben. De topsnelheid: 250 km/h. Het accupakket heeft een capaciteit van 11,8 kWh en daarmee moet de 'plug-Peug' 50 kilometer elektrisch kunnen afleggen.

Natuurlijk heeft Peugeot Sport meer gedaan dan slechts het monteren van een krachtige aandrijflijn. Zo moeten 380 millimeter grote remschijven aan de voorzijde helpen om de auto fatsoenlijk tot bedaren te brengen. De spoorbreedte voor is 2,4 centimeter vergroot, achter bedraagt de verbreding 1,2 centimeter. Peugeot spreekt verder over een directere stuurinrichting en ook de Michelin Pilot Sport 4S-banden die om het 20-inch lichtmetaal zijn gevouwen, helpen mee.

Vanbuiten is de auto natuurlijk te herkennen aan zijn aangepaste en van kleurige accenten voorziene bumperwerk. Ook het interieur is overgoten met een door Peugeot Sport klaargestoomde saus die het geheel een sportieve smaak geeft.

f6zy8feb2bqx_800.jpg

ietyae7bqfeo_800.jpg

po6yaa9b2p1j_800.jpg

s4dydi3bnpfu_800.jpg

01ryhc3bjyp5_800.jpg

rglyzzrb37js_800.jpg

ow1y1f0bnhzq_800.jpg

grkydbzbp4rh_800.jpg

 

Wat er van gaat overgebleven zijn als hem ooit in productie gaat "By Peugeot Sport" is een ?

aangepast door Joske
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gisteren een half uurtje gaan rijden met een 2.0 HDi automaat. 't Was even wennen toen ik een paar minuten later weer in mijn 1.5 100pk stapte... Ik reed met een wit model met rood interieur, dat interieur vind ik prachtig. Maar 't is natuurlijk niet voor iedereen, naar herverkoop ook niet meteen de beste keuze. Afwerking vond ik goed, alleen aan de deurhendel had het leder nogal rare plooien. Over naar de 2.0 dan, die heeft meer dan voldoende power. Ik heb eens vanuit stilstand gevloerd en vooral hernemingen gedaan, stevig stukje koppel. Rijden op zich was weinig over te zeggen, typisch een berline in dit segment. Vrij weinig emotie en vooral comfort zowel naar rijden als geluid (ik rij op een testrit bewust altijd met de radio uit). Al vond ik 'm vrij stug toen ik een greppeltje over moest (mogelijk moest hij nog wat loskomen met 8k km op de teller).

De SW is pas te verkrijgen vanaf september. Als ik eentje koop, wordt het sowieso een SW. Ik zou de 1.5 130PK eens willen testen en wooter gewijs een Excelletje maken met het prijsverschil op een jaar of 5 tov de 2.0.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Vandaag de SW zien staan bij een dealer, wat een knappe kar [emoji7]

Waar en weet je of ze beginnen binnen lopen bij andere dealers?

Die van mijn vrouw is van februari naar juni verzet. Goed nieuws dat je ze bij de dealers ziet dus. Weet ik tenminste dat ze ons niet lang meer aan het lijntje houden.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, wiely zei:


Waar en weet je of ze beginnen binnen lopen bij andere dealers?

Die van mijn vrouw is van februari naar juni verzet. Goed nieuws dat je ze bij de dealers ziet dus. Weet ik tenminste dat ze ons niet lang meer aan het lijntje houden.....

De showroomwagens zijn er pas sinds een dag of 10 blijkbaar, geen idee wanneer de uitleveringen starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind dit ook echt een mooie en verfrissende verschijning. Ook knap binnenin. 

308 GTI motor hierin beschikbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, The Swede zei:

Vind dit ook echt een mooie en verfrissende verschijning. Ook knap binnenin. 

308 GTI motor hierin beschikbaar?

Niet de full GTi versie, maar wel een 225pk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid