Ga naar inhoud

2018 Peugeot 508


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

18 minutes ago, gTa said:

We gaan de NL toer op, precies, met hun "autosteden".

Je moet eens kijken op Google Maps naar VW/Audi/Porsche in Aken. Dat is allemaal apart, maar wel van dezelfde :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik had een review verwacht met als conclusie: trage bak, leuke poging, matige auto “ Was I wrong 🙂  

Maar idd zijn prijs. Als ik in die klasse shop zou ik durven een T8 Polestar kopen, die me toch een safer bet lijkt nr restwaarde toe.

 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Blijft inderdaad een knappe verschijning, zowel in break als in sedan-versie.  Doet me terug denken aan de periode van de 405/605, dat waren ook zo'n stijlvolle wagens.

Alleen die lichtstrepen (die klauwen) voor de DRL's zouden niet moeten voor mij.   En Peugeot is helemaal de weg kwijt wat betreft het design van hun janten. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft idd een erg mooie wagen. De twee dingen die er spijtig aan zijn, zijn 1. je kan de instrumenten vaak moeilijk lezen want het stuur zit in de weg en 2. het motorenpallet is echt zulk een design onwaardig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, The Swede zei:

Blijft idd een erg mooie wagen. De twee dingen die er spijtig aan zijn, zijn 1. je kan de instrumenten vaak moeilijk lezen want het stuur zit in de weg en 2. het motorenpallet is echt zulk een design onwaardig. 

Die cockpit van Peugeot is inderdaad iets speciaals.  Ik heb twee keer een paar weken met een 308 van het vorige model gereden (wat ik een heel aangename auto vond, trouwens), vind ik dat je daar behoorlijk snel aan went.  Dat kleine, dikke stuurtje vond ik heel prettig, en eens de afstelling van zetel/stuur OK is, is het dash ook goed zichtbaar.

En die motoren.  Dat is toch bij alle volumeconstructeurs zo.  De V6 van de 406 of een 508 Mi16 zie ik nog niet zo snel terug komen.  De Mondeo is al helemaal verdwenen, een Opel Isignia of een grote Renault of Fiat... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat die leesbaarheid betreft; als je stoelen & stuur goed afstelt is dat geen probleem. Maar je moet daar even mee bezig zijn. Dat klein stuurtje heeft wel iets vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

En die motoren.  Dat is toch bij alle volumeconstructeurs zo.  De V6 van 406 of een 508 Mi16 zie ik nog niet zo snel terug komen.

We hebben geen Mi16 nodig. Maar ze mochten wel een 2.0 of zo met turbo erin gestoken hebben met goed wat vermogen. 

Vandaag kan je dus een 1.2 benzine en een 1.5 diesel hebben... Hmmm. 

1 minuut geleden, Kartfreak zei:

Wat die leesbaarheid betreft; als je stoelen & stuur goed afstelt is dat geen probleem. Maar je moet daar even mee bezig zijn. Dat klein stuurtje heeft wel iets vind ik.

Dat stuur op zich is wel lollig. Het hangt gewoon wat af hoe groot je bent, waar je stuur staat etc en dit staat al makkelijk in de weg van de instrumenten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

We hebben geen Mi16 nodig. Maar ze mochten wel een 2.0 of zo met turbo erin gestoken hebben met goed wat vermogen. 

Vandaag kan je dus een 1.2 benzine en een 1.5 diesel hebben... Hmmm. 

Dat stuur op zich is wel lollig. Het hangt gewoon wat af hoe groot je bent, waar je stuur staat etc en dit staat al makkelijk in de weg van de instrumenten. 

vergeet de Hybrid (met 225 pk) en de PSE niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke motor zit daar dan in? (buiten het feit dat ik mijn sportief model nog steeds liever rij zonder onnodige en zware batterijen te moeten rondsleuren).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

En welke motor zit daar dan in? (buiten het feit dat ik mijn sportief model nog steeds liever rij zonder onnodige en zware batterijen te moeten rondsleuren).

 

1.6 van een elektromotor.

Samen goed voor 360pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Blijft idd een erg mooie wagen. De twee dingen die er spijtig aan zijn, zijn 1. je kan de instrumenten vaak moeilijk lezen want het stuur zit in de weg en 2. het motorenpallet is echt zulk een design onwaardig. 

360PK 

 

😶

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Rabbit zei:

1.6 van een elektromotor.

Samen goed voor 360pk

 

7 minuten geleden, Kartfreak zei:

360PK 

 

😶

Electrisch dus.

We hadden het over motoren. 😉 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Blijft idd een erg mooie wagen. De twee dingen die er spijtig aan zijn, zijn 1. je kan de instrumenten vaak moeilijk lezen want het stuur zit in de weg en 2. het motorenpallet is echt zulk een design onwaardig. 

1. Dat heb je uit de pers en daar hecht je geen geloof aan

2. Palet

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lotuzzz zei:

1. Dat heb je uit de pers en daar hecht je geen geloof aan

2. Palet

Ik moet nu eigenlijk ook wel zeggen dat dat eigenlijk niet stoort, die indeling stuur/dashboard. Dat werkt voor mijn lengte toch vrij prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Rabbit zei:

Ik moet nu eigenlijk ook wel zeggen dat dat eigenlijk niet stoort, die indeling stuur/dashboard. Dat werkt voor mijn lengte toch vrij prettig.

Voor mij ook! Zou ik missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Die cockpit van Peugeot is inderdaad iets speciaals.  Ik heb twee keer een paar weken met een 308 van het vorige model gereden (wat ik een heel aangename auto vond, trouwens), vind ik dat je daar behoorlijk snel aan went.  Dat kleine, dikke stuurtje vond ik heel prettig, en eens de afstelling van zetel/stuur OK is, is het dash ook goed zichtbaar.

En die motoren.  Dat is toch bij alle volumeconstructeurs zo.  De V6 van de 406 of een 508 Mi16 zie ik nog niet zo snel terug komen.  De Mondeo is al helemaal verdwenen, een Opel Isignia of een grote Renault of Fiat... 

Renault heeft bij mijn weten toch nog altijd de Talisman? Of is die ook al uit het aanbod verdwenen? 

Bij Fiat concentreren ze zich al wel een langere rijd op de kleinere modellen. 

15 minuten geleden, The Swede zei:

Electrisch dus.

We hadden het over motoren. 😉 

Elektromotoren zijn ook motoren he. 😉

Maar je hebt wel gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, knight-rider zei:

Renault heeft bij mijn weten toch nog altijd de Talisman? Of is die ook al uit het aanbod verdwenen? 

Nope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid