Ga naar inhoud

2019 Audi e-Tron


Audi S8

Aanbevolen berichten

Lijkt me een nogal hoog op de poten A6 Avant, maar lager dan een Q5 en zeker lager dan een Q7.

Feit dat je het verschil ziet tussen het bovenste scherm en de plastieken afwerking errond is wel mottig. Had dat nu echt niet 1 groot glasoppervlak kunnen zijn?

En dan zit je daar met 2 aparte kleine schermpjes en moet je scrollen natuurlijk.

Ook wel grappig dat zo een gloednieuwe auto al swirls heeft.

Ach, als dat je stijl is moet je dat vooral kopen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, wooter said:

Feit dat je het verschil ziet tussen het bovenste scherm en de plastieken afwerking errond is wel mottig. Had dat nu echt niet 1 groot glasoppervlak kunnen zijn?

En dan zit je daar met 2 aparte kleine schermpjes en moet je scrollen natuurlijk.

Ook wel grappig dat zo een gloednieuwe auto al swirls heeft.

Ach, als dat je stijl is moet je dat vooral kopen :).

Fantastische argumenten Wouter, dat gaan ze voelen in de verkoopcijfers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch, zelf met een lelijk wijf zitten maar dan wel bij een knappe dame klagen en zagen over de lichte vorm van sinaasappelhuid.

aangepast door yvesken
  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/10/2018 om 21:32, ir_fuel zei:

 

Wat dat te maken heeft met goeie marketing mag je mij eens uitleggen. Het was gewoon een product dat 20 keer beter was dan alles wat op dat moment bestond, of welk "gebruiksprofiel" moest aangepast worden? Dat de gebruiker moest wennen aan iets dat 20 keer gebruiksvriendelijker is?

Voor de model S hadden we een i3, e-up en een Nissan Leaf. De sprong was gelijkaardig en de aanpassing van gebruikersprofiel ook. 

Op 12/10/2018 om 21:32, ir_fuel zei:

Toch ook interessant dat je zegt dat een put graven van 7 miljard enkel kan door een startup, maar dat een gevestigd merk dat 11 miljard netto winst heeft gedraaid die 7 miljard niet zou kunnen uitgeven in zo een avontuur? Ze kunnen het al van hun winst betalen + als ze extra cash zoeken zal een investeerder makkelijker kiezen voor de gevestigde waarde dan voor een nieuwe speler die zijn eerste dollar nog moet verdienen.

Risk <---> Benefit. De stakeholders van een startup denken nu eenmaal anders dan die van een gevestigd bedrijf. 

Op 12/10/2018 om 21:32, ir_fuel zei:

Ik geloof nooit dat we binnen minder dan 18 maanden ineens een revolutie in batterij-tech gaan zien. Dat blijven gewoon Li-iOn of Li-god-weet-welke-samenstelling batterijen, waarbij eventuele winsten in procenten gaan uitgedrukt worden ipv in veelvouden. Niks dat ineens de wereld op zijn kop gaat zetten. Zelfs al vindt men binnen 6 maand weer een revolutie uit, dat duurt jaren eer dat kan geproduceerd worden in grote hoeveelheden aan een competitieve prijs.

De pouches die nu in de wagen zitten, zijn meer dan 3 jaar terug ontwikkeld. Wat binnen 2-3 jaar komt zit nu in de ontwikkelingsfase bij LG, Samsung, Panasonic.... Samsung heeft trouwens op de iaa vorig jaar een interessante show case gebracht. 

Op 12/10/2018 om 21:32, ir_fuel zei:

Het zou interessant zijn moest je voorbeelden kunnen geven. Want op dit moment heeft @wooter wel links naar artikels over firma's die Tesla's uit mekaar gevezen hebben zonder daar rare dingen te vinden, en moeten we je enkel geloven op je woord.

Ik ga passen, na voorbeelden wil je bewijzen en foto's, daarna wil je de testprocedures , daarna de volledige rapporten en op het einde discussiëren we over de onafhankelijkheid van bedrijven die de rapporten opstellen...  Ik ga mijn bek houden en trek mijn woorden terug, dat lijkt mij het beste voor iedereen. 

Op 12/10/2018 om 21:32, ir_fuel zei:

Er rijden geen Tesla's in Los Angeles in de zomer, en in Noorwegen in de winter?

En wat die wetgevingen betreft: dieselgate

En de gevolgen gaan we nog lang dragen.

 

Op 12/10/2018 om 21:32, ir_fuel zei:

 

Ik ben hier precies voor @wooter zijne winkel aan het babbelen, maar met wat er bv beslist wordt in Scandinavië rond het bannen van auto's op fossiele brandstoffen (en er zullen er nog wel volgen) heb ik er een beetje het gevoel bij van een firma die filmrolletjes produceert die wat staat te lachen met inferieure kwaliteit van digitale camera's. En voor je het weet sta je daar met je rolletjes en geraak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Ik denk dat de mensen in de raden van bestuur vooral wakker liggen van aandeelhouders, dividenden en kwartaalcijfers, en daarom niet er compleet voor wil gaan, want dat gaat te veel hakken in het netto resultaat op de korte termijn, en dan willen de aandeelhouders je kop.

Laat ons hopen dat het niet zover komt. In duitse vakpers is  wel al na te lezen welke elektrische modellen Audi, BMW en Mercedes plannen, ik denk dat die het ondertussen wel begrepen hebben. Trouwens nog een leuke analogie:  zoals we nu SanDisk en Samsung voor de SD-kaartjes hebben, hebben we binnen een paar jaar LG Chem, Panasonic en Samsung SDI voor de batterijen. Dat zijn imho de grootste winnaars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Bouncing Bullet said:

ik denk dat die het ondertussen wel begrepen hebben.

Ik dacht het ook even maar dan draai je je rug en zitten ze in de media te klagen dat de overheid te strenge normen voor diesel oplegt, en dat diesel echt wel nog een toekomst heeft...

Ik geloof er niks van. Zolang er niemand met een echte Tesla killer komt, is het allemaal gezever. Zie je wel dat elektrisch rijden niks wordt!  Het probleem voor hen is dat ze het succes onderschatten, en niet kunnen volgen met de leveringen, en in een tweespalt gaan zitten tussen auto's bouwen met hoge marge maar minderende vraag, of meer elektrische auto's bouwen waar ze geen marge kunnen op houden omwille van de hoge investeringen en het niet in huis hebben van de basistechnologie.

Tuurlijk gaan LG Chem, Panasonic en Samsung SDI ermee lopen. In Europa hebben we niks, en we blijven met niks achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, wooter zei:

Ik dacht het ook even maar dan draai je je rug en zitten ze in de media te klagen dat de overheid te strenge normen voor diesel oplegt, en dat diesel echt wel nog een toekomst heeft...

Ik geloof er niks van. Zolang er niemand met een echte Tesla killer komt, is het allemaal gezever. Zie je wel dat elektrisch rijden niks wordt!  Het probleem voor hen is dat ze het succes onderschatten, en niet kunnen volgen met de leveringen, en in een tweespalt gaan zitten tussen auto's bouwen met hoge marge maar minderende vraag, of meer elektrische auto's bouwen waar ze geen marge kunnen op houden omwille van de hoge investeringen en het niet in huis hebben van de basistechnologie.

Tuurlijk gaan LG Chem, Panasonic en Samsung SDI ermee lopen. In Europa hebben we niks, en we blijven met niks achter.

Politiek. Ze hebben het succes onderschat en er zijn er een paar die het uit het SUV verhaal wel geleerd hebben. 'T is tijd om op de trein te springen voor ze het station buiten is. Of die al buiten gerold is of niet, zal de toekomst ons wel zeggen. 

 

23 minuten geleden, wooter zei:

Tuurlijk gaan LG Chem, Panasonic en Samsung SDI ermee lopen. In Europa hebben we niks, en we blijven met niks achter.

En dat daar niemand over spreekt, stoort mij nog het meest van al. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Stabilo Boss said:

was een serieuze vraag echt. Niets elektrisch?

Serieus. Da's nu niet voor dit topic hier, maar het was mijn vrouw die in 2016 aanzet gaf voor een Model 3 reservatie. Ik zat in 2016 en 2017 overduidelijk met mijn zinnen op een 911. Maar dat veranderde snel tijdens een testrit in een Model X.

Haal Tesla weg, en waar blijf je dan nog mee zitten? Een e-Golf? Een Nissan Leaf? Echt niet. Ook een I-Pace zou me in een Teslaloos landschap niet kunnen aantrekken.

Ik heb een bewuste keuze gemaakt om een 911 aan me voorbij te laten gaan. Ja, een 911 is een machtig juweel, maar op dat moment in 2017 vond ik de Model X veel beter bij mij passen, en nog elke dag zie ik bevestiging in mijn keuze. En elke avond kijk ik uit naar weer met de Tesla te gaan rijden de ochtend erop, ook al is het maar 100km op autopilot naar Brussel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Bouncing Bullet said:

Risk <---> Benefit. De stakeholders van een startup denken nu eenmaal anders dan die van een gevestigd bedrijf. 

Korte-termijn vs lange-termijn denken kan je ook zeggen. Iedereen met 5 cent verstand in zijn kop ziet toch dat overheden aan het pushen zijn naar elektrificatie. Kan je dan gaan zeggen "maar wij nemen winst ipv risico". Dat werkt voor een tijdje, maar op een gegeven moment haal je het niet meer in. Mij lijkt het eerder op "het zal wel zo een vaart niet lopen/we zullen nog wel wat lobbyen bij ons Angela, komt wel goed/tegen dan zit ik niet meer in de RvB en is het mijn probleem niet meer".

En op een dag staan de Chinezen daar met hun elektrische auto's, en geraak je je VW Polo aan de straatstenen niet meer kwijt.

3 hours ago, Bouncing Bullet said:

Ik ga passen, na voorbeelden wil je bewijzen en foto's, daarna wil je de testprocedures , daarna de volledige rapporten en op het einde discussiëren we over de onafhankelijkheid van bedrijven die de rapporten opstellen...  Ik ga mijn bek houden en trek mijn woorden terug, dat lijkt mij het beste voor iedereen. 

Ja zo is het gemakkelijk vanalles te beweren. Ik vind het gewoon nogal in een schril contrast staan met resultaten van bv crash testen.

3 hours ago, Bouncing Bullet said:

Laat ons hopen dat het niet zover komt. In duitse vakpers is  wel al na te lezen welke elektrische modellen Audi, BMW en Mercedes plannen, ik denk dat die het ondertussen wel begrepen hebben.

Je zou dat denken. Maar wat ik niet snap is dat ze maar een auto uit de showroom te rollen hebben (de Model S), hem tot de laatste schroef uit mekaar kunnen halen (en dat hebben ze vast en zeker al gedaan) en nog kunnen ze geen product leveren dat dat ding overklast in core functionaliteit. Wel op het vlak van design/interieur/afwerking, maar niet op het vlak van waar het echt om draait, namelijk range en laad-snelheid. En dan moet je gaan verkopen op merk-imago. Zeer vreemd, want als je naar de klassieke verbrandingsmotor kijkt en je kijkt naar de Duitse 3, kan je toch niet zeggen dat een BMW 3, Audi A4, Mercedes C zo mijlenver uit mekaar liggen dat je bij wijze van fictief voorbeeld de ondermaatse specs er maar bijpakt om met het design en interieur van een Audi te kunnen bollen, hoewel een Mercedes het veel beter doet qua aandrijflijn. Dat is eigenlijk wat we hier dus wel zien (en ook bij de i pace trouwens).

3 hours ago, Bouncing Bullet said:

Trouwens nog een leuke analogie:  zoals we nu SanDisk en Samsung voor de SD-kaartjes hebben, hebben we binnen een paar jaar LG Chem, Panasonic en Samsung SDI voor de batterijen. Dat zijn imho de grootste winnaars.

Dat lijkt me nu al het geval te zijn + de grootste bottleneck voor constructeurs om aan genoeg batterijen te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

I'll be honest with you, as a stereotype petrolhead, I could not be bothered by any type of Electric Vehicle. But after spending two days with Audi e-tron, I am completely sold.

te lezen als:

I'll be honest with you, as a stereotype petrolhead, I could not be bothered by any type of Electric Vehicle. But after Audi spent $15K to get me 2 days to Namibia, I am completely sold.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

te lezen als:

I'll be honest with you, as a stereotype petrolhead, I could not be bothered by any type of Electric Vehicle. But after Audi spent $15K to get me 2 days to Namibia, I am completely sold.

Neuten over beweringen die je niet kan staven en dan zo een nummer brengen. :roll: enkel de overnachtingen, catering en verplaatsingen ter plaatse worden over genomen. Reiskosten zijn voor de reporter zelf. Als het 1k is, is het al veel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat Misha sinds dit jaar een contract had met Audi, vermoed dat het voor hem wel een uitzondering is qua betalen voor vervoer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Bouncing Bullet said:

Neuten over beweringen die je niet kan staven en dan zo een nummer brengen. :roll: enkel de overnachtingen, catering en verplaatsingen ter plaatse worden over genomen. Reiskosten zijn voor de reporter zelf. Als het 1k is, is het al veel. 

yes yes yes

natuurlijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.automobilwoche.de/article/20181021/NACHRICHTEN/181029997/software-probleme-audi-verschiebt-offenbar-auslieferungsstart-des-e-tron

http://europe.autonews.com/article/20181021/ANE/181029934/audi-delays-e-tron-4-weeks-on-software-bug

https://www.engadget.com/2018/10/21/audi-delays-e-tron-suv-by-month-over-bugs/?guccounter=1

Komt ervan als je noch de software noch de batterij productie onder controle hebt. Ze beheren niet de eigen software stack dus zijn afhankelijk van toeleveranciers, en ze beheren ook niet de productie van batterijen en nu komt LG meer geld vragen.

De wagen is wel al voorgesteld bij een paar dealers en daar zijn de indrukken dat het een verlengde Q5 is qua binnenruimte en grootte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... En dat is heel jammer want als VAG wél een hechte band had opgebouwd met batterijproductie, en wel hadden gezien dat software belangrijk wordt, dan was de transitie naar elektrisch veel vlotter verlopen, hadden ze veel beter winstmarges kunnen bewaren en waren we nu al veel verder in de elektrificatie van onze mobiliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het hier over de auto, of hoe je een auto marketinggewijs moet maken? Daar zijn andere fora voor.

En als je toch een antwoord wenst:

Liever geen auto leveren, dan nadien ota een update te moeten uitvoeren. Die hebben oog voor hun klanten.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid