Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, jvc zei:

Betaalbaar is relatief 😛

Je hebt gelijk. Goedkoop kan je hem niet noemen. Maar ik vond hem echt kwaliteitsvol aanvoelen. Heel stille motor, luxueus interieur. Dat ik de prijs meer gerechtvaardig vind dan bij de F30 bv. Maar akkoord. Het blijft veel geld uiteraard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht met uitspraken over materialen en luxe tot ik de leaseversies heb mogen ervaren. Dat zijn meestal heel andere wagens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/20/2019 at 10:54 AM, DenDuvel said:

Ik wacht met uitspraken over materialen en luxe tot ik de leaseversies heb mogen ervaren. Dat zijn meestal heel andere wagens. 

In welke zin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, The Swede zei:

In welke zin?

Bekledingen, materialen, uitrusting.

Het 'leder' van het 'standaard sportstuur' uit m'n 4GC bijvoorbeeld vond ik een premiummerk onwaardig. Dakotaleer voelt absoluut kut. Sensatec voelt zelfs beter. Kleuren (buiten beige) in je interieur kosten handenvol geld. 

Wat maakt dat de kans bestaat dat tussen een corporate lease/particuliere versie en een deftig uitgeruste en afgewerkte wagen wel eens een paar 10k€ verschil kan zitten. Imo he.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook maar eens m'n bevindingen plaatsen over de G20.

Ik heb het geluk gehad om 1 weekend een G20 330i als testwagen te mogen rijden.

Kc7XgzY.jpg

Exterieur:

Toen de G20 gelanceerd was, moest ik toch wel wat wennen aan de vernieuwde styling. Doch ik moet zeggen dat met M-pack ik hem wel begin te smaken eigenlijk. Wat ik BMW blijf kwalijk nemen is dat ze geen enkele deftige velg meer kunnen maken. I know, mijn plaat blijft hangen, maar die bicolor dingen die ze daar nu onder gooien, het is echt m'n ding niet.

1ps6mEa.jpg

Motorisch/chassis:

Ik moet zeggen dat ik hierin het meest verrast ben geweest! Met z'n 255 pk/400 Nm sterke 4 cylinder is ie best vlot te noemen eigenlijk. Eerlijk gezegd behoef je echt niet veel meer in dagelijks verkeer. Daarbij komt dat de turbo's echt een heerlijke whistle geven met opmerkelijke blow-off. Maar vooral de responsiviteit van het gaspedaal in sportmodus vond ik een enorme vooruitgang. Ik weet niet of het aan de timing ligt met de versnellingsbak die anders is geflashed, maar hij reageert in ieder geval veel sneller in tijd tussen indrukken van de pedaal en reactie ervan. Hangt dus echt wel heerlijk aan het gas. 

Verder is het chassis ook heerlijk gebalanceerd. Je kan hem duidelijk meer in bepaalde situaties gooien waar ie zonder enige moeite doorspartelt, waarbij m'n F31 nog eens durft in onderstuur gaan bij te snelle combinaties (ondanks PS4S :)). Heerlijk aan gewerkt geweest dus thumbs up

Komt helaas wel ten koste van het comfort in de wagen. Ik heb er ook een heel eind autostrade mee gedaan waarbij ieder oneffenheidje me zwaar opviel en die toch wel heel hard overkwam. Nu, ik weet wel dat ALPINA hierin heer en meester is, maar gezien ik die als daily gebruik is ie stukken comfortabeler ondanks z'n 20" standaardset. Nu, in de F87 118D met 18" van m'n zus valt me dat ook op. Al moet ik zeggen dat de steun van de sportzetels me toch ook wel rugpijn begon te geven na een tijd.

M-sportstuur ben ik ook fan van! Ligt met z'n dikte ook heerlijk in de hand. Ook de uitlaat klonk best sporty moet ik zeggen. Gezien z'n turbo's burbelde ie wel aangenaam.

dPnQ4tJ.jpg

Afwerking:

Ik kon me niet van de mening ontdoen dat BMW toch wel sterk begint te besparen op zaken. 1 daarvan was dat het dashboard toch wel heel plastiekerig overkwam, mede ook doordat deze in grootte is toegenomen en dus ook meer opvalt.

tmW0Tns.jpg

Ik heb hem gereden naar de TAC Rally te Tielt en toen was het een heel zonnige dag, waarbij me ook de appelsienenhuid op de motorkap heel sterk opviel. Spijtig, maar niets wat een goede detailer niet uit kan werken.

Verder heb ik in die 3 dagen toch minstens 5 meldingen gehad van de rij assistenties: u8ihibP.jpg

Daarenboven komt nog dat ie bij het beluisteren van de muziek plots uit het niets gaat 'muten' zonder enige reden. Komt dit door een toevallige beweging door de , m.i., belachelijke gesture control of? Ik heb er nog steeds het raden naar.

NR9nAmJ.jpg

Globaal:

Uitermate verrast van de positieve evolutie inzake rijvaardigheid toch wel. Heel benieuwd naar een eventuele 330e en wat ALPINA hiervan kan maken eigenlijk!

Met dank aan @BMW Monserez voor de opportuniteit!

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is gesture control? Als ge verstoord met uw hand zwaait knippert hij met de lichten en als ge uw middenvinger opsteekt sproeien de ruitenwissers?

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kon je de gesture control niet uitzetten?
Waarschijnlijk wel, maar ik heb er me niet mee bezig gehouden. Ik vind het alleszins een belachelijke 'optie' die nu blijkbaar standaard op bepaalde modellen zit, terwijl initieel betalend op een 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook maar eens m'n bevindingen plaatsen over de G20.
Ik heb het geluk gehad om 1 weekend een G20 330i als testwagen te mogen rijden.
Kc7XgzY.jpg&key=2cd9d4abc02d74c913c812446fd8fb43686f7ae4117ac4ecce1ecbdf1d33c4f3

Tweetal weken geleden ook eens gestopt ginder. :D

61b2a3a58f53f8c25b18aef91b3e373b.jpg
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/19/2019 at 1:33 PM, The Swede said:

Dat je de 340i enkel in xDrive kan hebben, stoort niet echt. 340pk op uw achterwielen is ook enkel in het droge plezant. 

Ge kunt ook leren rijden natuurlijk.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/4/2019 om 17:21, Phil zei:

Imperialblau bestaat (helaas) niet meer voor de 3, en Tansanit kan in bepaalde lichtinvallen heel donker zijn he.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/43982928

Hmm, niet mis. Blauw graag zo donker mogelijk of bluewater als dat nog bestaat maar toch liever het eerste als je een 340i met M pakket moet nemen en dat nogal uitgesproken design, nooit een schakering gezien eigenlijk daartussen die me beviel. Hetzelfde voor Oyster maar een beige tint die niet te geel uitslaat zou ook nog kunnen. De velgkeuze lijkt problematischer te zijn. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎2‎/‎05‎/‎2019 om 09:06, davy zei:

Kijk zo uit naar de touring! Is het nu zeker dat de ze ook in 330e uit zal komen?

Yes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57101715_129301148221387_6903980639927927902_n-1.jpg.635423a485253dc7c83b2bc993fa9b54.jpg
Nice, maar toch liever zwart. Estoril (dat is het toch, nee?) is op zich niet lelijk, maar iets te opzichtig imo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid