Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

12 hours ago, Monterey Jack said:

Deze ochtend ook een 330e afgehaald voor een dagje, eentje van een collega van @Phil, mijn leasewagensaga blijft aanlopen en nu is een 330e weer mogelijk. 

Vooral benieuwd naar de prestaties in mijn dagelijkse ritjes woon/werk. Merksem/Zaventem zonder file was al best indrukwekkend, 3.6l/100 km en 20km elektrisch over 55km. Benzineverbruik vooral/enkel op de E19 aan 125cc en bij het inhalen/invoegen :D 

Enige nadeel, vanaf je naar de sportknop kijkt, of de pedalen gebruikt, dan gaat het wel vlot :D Zowel het verbruik als snelheid. Het is eens wat anders dan een 116D :lol: 

Nog wat verder gedaan, werk-huis is een 60-tal km, R0 en E40 richting kust, 17km elektrisch en 4.3l/100km. In de avond ook nog wat gaan 'testen', 250km gedaan vandaag, 70 elektrisch en een gemiddeld verbruik van 6.4l. Qua running costs zal dat in mijn dagelijkse verplaatsingen dus niet zo veel verschillen met een 318/320D 

Heerlijk machien wel. Zowel het geruisloos elektrisch rijden als in sport effe enthousiast rijden met het fake geluid uit de speakers. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Monterey Jack zei:

Nog wat verder gedaan, werk-huis is een 60-tal km, R0 en E40 richting kust, 17km elektrisch en 4.3l/100km. In de avond ook nog wat gaan 'testen', 250km gedaan vandaag, 70 elektrisch en een gemiddeld verbruik van 6.4l. Qua running costs zal dat in mijn dagelijkse verplaatsingen dus niet zo veel verschillen met een 318/320D 

Heerlijk machien wel. Zowel het geruisloos elektrisch rijden als in sport effe enthousiast rijden met het fake geluid uit de speakers. 

Tot wanneer heb je hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

proficiat Miss Lefty !

Coole ketel!

Moet een superleuke daily zijn. Toch wel beeteke jaloers.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje aan de BMW mannen hier: weet/heeft er iemand toevallig een 3 (bij voorkeur) of ander model staan in phytonicblau staan? Lijkt me redelijk wat lichter te zijn dan het mediterranblau dat het vervangt? Zo het eens willen zien op een auto

@Asserti @Phil @Stancke @Tommie 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Monterey Jack zei:

Vraagje aan de BMW mannen hier: weet/heeft er iemand toevallig een 3 (bij voorkeur) of ander model staan in phytonicblau staan? Lijkt me redelijk wat lichter te zijn dan het mediterranblau dat het vervangt? Zo het eens willen zien op een auto

@Asserti @Phil @Stancke @Tommie 

 

Heb niets staan momenteel. Heb zelf wel een G05 in Phytonic gehad, beetje gegokt maar wel fan van. Stuk lichter van Mediterran ja, maar sowieso in het echt zien ipv configurator. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind phytonic een heeel pak knapper in 't echt, dan op foto of op configurator.
En met mediterran is 't wat mij betreft net omgekeerd: in the flesh stelt me dat teleur.

Phytonic is wel "aanwezig", qua kleur. Je moet er echt voor zijn en je mag niet vies zijn van wat présence, want daarmee rijd je niet ongezien rond.
't Zaligste eraan vind ik dat het (da's typisch voor zo'n "zachtere middentint", niet licht, niet donker, en niet te hard/gesatureerd) héél veel gezichten heeft. In 't duister of op een grauwe dag gaat dat naar donkerder blauw, in felle zon popt dat echt gigantisch en zit er heel veel leven in.

Op een X3 of X5 met M Pack: altijd phytonic. :inlove:  X7: dunno, zou ik toch eens live moeten zien.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Phil said:

Hebben op de parking een nieuwe 5 Touring staan in die kleur.

 

12 hours ago, Tommie said:

Heb niets staan momenteel. Heb zelf wel een G05 in Phytonic gehad, beetje gegokt maar wel fan van. Stuk lichter van Mediterran ja, maar sowieso in het echt zien ipv configurator. 

Bedankt beide! Deze ochtend snel eens langs jullie concullega's van Bilia-Verstraeten binnen gegaan. Zij hadden een x3(denk ik 😅staan op de parking in Phytonic 

1 hour ago, gTa said:

Ik vind phytonic een heeel pak knapper in 't echt, dan op foto of op configurator.
En met mediterran is 't wat mij betreft net omgekeerd: in the flesh stelt me dat teleur.

Phytonic is wel "aanwezig", qua kleur. Je moet er echt voor zijn en je mag niet vies zijn van wat présence, want daarmee rijd je niet ongezien rond.
't Zaligste eraan vind ik dat het (da's typisch voor zo'n "zachtere middentint", niet licht, niet donker, en niet te hard/gesatureerd) héél veel gezichten heeft. In 't duister of op een grauwe dag gaat dat naar donkerder blauw, in felle zon popt dat echt gigantisch en zit er heel veel leven in.

Op een X3 of X5 met M Pack: altijd phytonic. :inlove:  X7: dunno, zou ik toch eens live moeten zien.

Zag er best ok uit inderdaad! Mediterran is echt knap net gewassen. Anders valt het inderdaad minder op. Nu ik Phytonic gezien heb is dat toch nummer 1 op de lijst. Dat oranje vind ik ook wel tof,maar dat is net iets te opvallend denk ik :D Plus moet je ook nog goed uitrusten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Ik vind phytonic een heeel pak knapper in 't echt, dan op foto of op configurator.
En met mediterran is 't wat mij betreft net omgekeerd: in the flesh stelt me dat teleur.

Phytonic is wel "aanwezig", qua kleur. Je moet er echt voor zijn en je mag niet vies zijn van wat présence, want daarmee rijd je niet ongezien rond.
't Zaligste eraan vind ik dat het (da's typisch voor zo'n "zachtere middentint", niet licht, niet donker, en niet te hard/gesatureerd) héél veel gezichten heeft. In 't duister of op een grauwe dag gaat dat naar donkerder blauw, in felle zon popt dat echt gigantisch en zit er heel veel leven in.

Op een X3 of X5 met M Pack: altijd phytonic. :inlove:  X7: dunno, zou ik toch eens live moeten zien.

De X3 kleuren waar ik op selecteerde waren steevast Glacier en Phytonic, alleen was ik bang dat ik na een tijdje Phytonic beu zou worden. Tot nu toe zeker niet het geval, blijft een mooie kleur. Maar komt beter tot uiting zonder chroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, msxx zei:

De X3 kleuren waar ik op selecteerde waren steevast Glacier en Phytonic, alleen was ik bang dat ik na een tijdje Phytonic beu zou worden. Tot nu toe zeker niet het geval, blijft een mooie kleur. Maar komt beter tot uiting zonder chroom.

Ja, zou het ook altijd met M Pack speccen op een X3, icm hoogglans Shadow Line (raamlijsten, niét de nieren).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Ja, zou het ook altijd met M Pack speccen op een X3, icm hoogglans Shadow Line (raamlijsten, niét de nieren).

Idd!

Maar Glacier bevalt mij / ons toch ook ergo goed 😄 

E0613FAF-21DC-4296-B60A-1F2BB9160374.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 16/7/2020 om 23:08, Monterey Jack zei:

Nog wat verder gedaan, werk-huis is een 60-tal km, R0 en E40 richting kust, 17km elektrisch en 4.3l/100km. In de avond ook nog wat gaan 'testen', 250km gedaan vandaag, 70 elektrisch en een gemiddeld verbruik van 6.4l. Qua running costs zal dat in mijn dagelijkse verplaatsingen dus niet zo veel verschillen met een 318/320D 

Heerlijk machien wel. Zowel het geruisloos elektrisch rijden als in sport effe enthousiast rijden met het fake geluid uit de speakers. 

Dus toch fake geluid uit de speakers in de sportstand?
Vond het geluid opmerkelijk aanwezig, maar verkoper zei me dat er van fake geluid geen sprake was/is...

Qua aandrijving, is er een meerwaarde om voor xdrive te kiezen ? Voornamelijk inzake tractie of valt dit te verwaarlozen (vriendin zou er ook vaak mee rijden, vandaar).

 

 

aangepast door Quill
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Quill said:

Dus toch fake geluid uit de speakers in de sportstand?
Vond het geluid opmerkelijk aanwezig, maar verkoper zei me dat er van fake geluid geen sprake was/is...

Je kan het zelfs instellen in het menu :D Het is maar hoe je het omschrijft zeker, misschien hoort de verkoper liever 'versterkt of xtraboost sound'. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het zelfs instellen in het menu [emoji3] Het is maar hoe je het omschrijft zeker, misschien hoort de verkoper liever 'versterkt of xtraboost sound'. 

Ik vind het fake geluid wel iets toevoegen aan de ‘beleving’. Even sprintje trekken zonder motorgeluid is ook maar niks, tenzij je in een Tesla rijdt natuurlijk:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Quill zei:

 

Dus toch fake geluid uit de speakers in de sportstand?
Vond het geluid opmerkelijk aanwezig, maar verkoper zei me dat er van fake geluid geen sprake was/is...

Qua aandrijving, is er een meerwaarde om voor xdrive te kiezen ? Voornamelijk inzake tractie of valt dit te verwaarlozen (vriendin zou er ook vaak mee rijden, vandaar).

 

 

Ik zou die xdrive nog durven overwegen. Heb met de 330e gereden in de regen op winterbanden en ik vond dat toch vrij hard zoeken naar grip zonder sper toen die extraboost opstond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Rabbit said:

Ik zou die xdrive nog durven overwegen. Heb met de 330e gereden in de regen op winterbanden en ik vond dat toch vrij hard zoeken naar grip zonder sper toen die extraboost opstond.

Dat klopt wel, mijn testauto stond op 19" en ging in de bocht van de R0 naar de luchthaven toch een stapje opzij toen ik daar aan 100 door ging :D Anderzijds, als je daar wat normaal mee omgaat moet RWD toch volstaan? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Monterey Jack zei:

Dat klopt wel, mijn testauto stond op 19" en ging in de bocht van de R0 naar de luchthaven toch een stapje opzij toen ik daar aan 100 door ging :D Anderzijds, als je daar wat normaal mee omgaat moet RWD toch volstaan? :D 

Ik vind een auto die “inhoudt” door ASR of god weet wat een van de meest irritante dingen in autoland 😁

Ik heb mijn auto gekocht en daar zat per toeval een sper op. Leuk, maar ik zocht er niet achter.

Wel, nu ik een paar keer mijn auto gereden heb zonder sper snap ik niet dat ze zo een potente auto daar niet standaard mee leveren. Hetzelfde geldt voor een m140i. Daar moet je toch al redelijk mee doseren bij momenten. 

“Er wat normaal mee omgaan” heb ik het lastig mee 😁 Waarom koop je anders een 290pk sterke auto? Om Het toch soms te gebruiken right ? 

Les gouts er lea couleurs zeker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je 100 percent. Zeker bij M-Performance modellen of Alpina's. Ze worden daar ZO veel beter mee, plus dat zijn toch absoluut geen auto's die per 10.000'en door auto-"agnostische" leasemisbruikers binnengepakt worden waardoor het "bescherm die dumbheads toch alsjeblieft door dat ding zo veilig als mogelijk te maken"-adagium geldt?

Oké, een sper heeft een klein aantal nadelen. Het maakt de neus wat minder levendig omdat de achteras die vooras een tikje meer 'rechtdoor' duwt/trekt. En als je 't spel met uitgeschakelde tractiecontrole de beans geeft, is er kans dat 't ding sneller/meer uitbreekt dan met een open diff. Maar voor de rest? Ah ja, prijs.

Onbegrijpelijk idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:

Ik volg je 100 percent. Zeker bij M-Performance modellen of Alpina's. Ze worden daar ZO veel beter mee, plus dat zijn toch absoluut geen auto's die per 10.000'en door auto-agnistische leasemisbruikers binnengepakt worden waardoor het "bescherm die dumbheads toch alsjeblieft door dat ding zo veilig als mogelijk te maken"-adagium geldt?

Het is onverstaanbaar. Ik kan perfect vergelijken, met een M235i zonder en een M140i met sper. Het verschil is dag en nacht.

Just now, gTa said:

Oké, een sper heeft een klein aantal nadelen. Het maakt de neus wat minder levendig omdat de achteras die vooras een tikje meer 'rechtdoor' duwt/trekt.

Daar merk je weinig van op zo een BMW. Denk dat een auto met een lichtere neus daar veel meer last van heeft (genre Lotus, Boxster)

Just now, gTa said:

En als je 't spel met uitgeschakelde tractiecontrole de beans geeft, is er kans dat 't ding sneller/meer uitbreekt dan met een open diff.

En dat is een nadeel? :lol: 

Ik rijd regelmatig op circuit met een RWD zonder sper, en dat is echt aanpassen. Je voelt die kont gaan en je wil beginnen tegensturen om de drift op te vangen, maar ineens gaat die vanzelf terug naar binnen. Redelijk bizar in het begin. 

Just now, gTa said:

Maar voor de rest? Ah ja, prijs.

Wat zou dat kosten aan de fabrikant? 150 euro per auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is onverstaanbaar. Ik kan perfect vergelijken, met een M235i zonder en een M140i met sper. Het verschil is dag en nacht.

Ik idem, Alpîna's.

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Daar merk je weinig van op zo een BMW. Denk dat een auto met een lichtere neus daar veel meer last van heeft (genre Lotus, Boxster)

Dat volg ik. Ik wou enkel maar alle nadelen zoeken en vermelden. Dat dat vnl theoretisch is en in praktijk op een "wiebelende wegauto" niet voelbaar is, geloof ik zeker.
Op een sportauto zoals een Lotus: agreed. Ook McLaren zet geen sper in (bewust) om die reden.

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

En dat is een nadeel? :lol: 

Voor ons uiteraard niet. Voor stoefbuzze-Jefkes aan de toog van de cantine op het hoofdkantoor van de consultancy firm in Brussel, wel. Die zet de tractiecontrole uit (als-ie al weet hoe dat moet) en gaat daarna rond omdat-ie de achtertrein niet kan opvangen. Zonder sper rookt-ie misschien gewoon het binnenste achterwiel op.

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik rijd regelmatig op circuit met een RWD zonder sper, en dat is echt aanpassen. Je voelt die kont gaan en je wil beginnen tegensturen om de drift op te vangen, maar ineens gaat die vanzelf terug naar binnen. Redelijk bizar in het begin. 

Ik heb enkel circuitervaring met een 120d :lol:  dus ik heb flagrant te weinig ervaring om zoiets te kunnen zeggen.
Is dat under load, dat je bedoelt, of lift-off? Er komt bij 'n open diff toch een moment waarop je inefficiënt bezig bent omdat gevraagde power in slip (van vnl het binnenste aangedreven wiel) verloren gaat?

Nog nooit naar gezocht, maar: hebben McLarens daar dan nul last van?

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat zou dat kosten aan de fabrikant? 150 euro per auto?

Zoiets, misschien.  Vandaar dat ik het nog veel minder begrijp.

 

Of gelijk Alfa-Romeo op de Giulia: "verkrijgbaar met sper!!!!!"  Ja, enkel op de 4WD-modellen met automaat, niet op de RWD-modellen met manuele bak. (Behalve QV dan.) :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:

Ik heb enkel circuitervaring met een 120d :lol:  dus ik heb flagrant te weinig ervaring om zoiets te kunnen zeggen.
Is dat under load, dat je bedoelt, of lift-off? Er komt bij 'n open diff toch een moment waarop je inefficiënt bezig bent omdat gevraagde power in slip (van vnl het binnenste aangedreven wiel) verloren gaat?

Ja bij op het gas gaan. En idd, de clue is dus van de gas te doseren om het binnenwiel niet te doen spinnen, eerder dan om overstuur op te vangen.

Ik heb het eerlijk gezegd nog niet proberen uitlokken, maar volgens mij is het met die bak quasi onmogelijk van uit te breken door op de gas te gaan tot op een punt dat je die zou kwijt zijn, tenzij je het uitlokt door wat "parasietbewegingen" (balans voor/achter, of met het stuur) die de auto uit balans halen, genre bij het gas geven aan de apex van een scherpe bocht ineens een tik extra stuurhoek geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid