Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

15 uren geleden, Monterey Jack zei:

Iemand van de BMW mannen ( @Phil  @Stancke @Asserti @...) die weet hoe ik het langdurig gemiddelde weg krijg op mijn scherm tussen de tellers? Of reset?

Zijn niet de dingen die ik in de gewone Navi kan vinden bij boordcomputer noch reiscomputer 

D8D550B9-68E7-4BB6-B425-127E014841DB.thumb.jpeg.96e21040a62f57b2e0d1207c2173d97d.jpeg

Die 7.8?

Je kan er wel andere info laten zien door kort op het bc knopje te duwen uiteraard 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Rabbit said:

Dat klopt.

Ik heb een 508 hybrid op 48k gekregen. Een 330e naar mijn zin kost 58k.

Jaja, tot je een mountainbike in de koffer wilt steken.

 

Wie lacht er dan he?! HE! HE!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Asserti said:

Je kan er wel andere info laten zien door kort op het bc knopje te duwen uiteraard 

Dat weet ik. Maar had graag geweten hoeveel hij long term verbruikt in mijn handen. 

Zal dus niet lukken. 7.8l de eerste 13.000, als ik het zie stijgen/zakken de komende xx.000 kms dan kan ik het wel zelf uitrekenen. Boordcomputer en reiscomputer reset ik wekelijks/dagelijks.

Nog iets gemerkt gisteren, Carplay verliest soms verbinding en loopt vast 😕 Als dat blijft duren toch maar eens binnen steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, ir_fuel zei:

Jaja, tot je een mountainbike in de koffer wilt steken.

 

Wie lacht er dan he?! HE! HE!!

Die nieuwe 508 is ook al vrij stylish zenne. Weet niet zeker of je daar makkelijk een fiets inplooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe 508 is ook al vrij stylish zenne. Weet niet zeker of je daar makkelijk een fiets inplooit.

Het is geen superb of mondeo, maar lijkt me toch een stukje ruimer dan een 3 reeks.

Qua rijgedrag zou ik wel de 330e de voorkeur geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wiely zei:


Het is geen superb of mondeo, maar lijkt me toch een stukje ruimer dan een 3 reeks.

Qua rijgedrag zou ik wel de 330e de voorkeur geven.

Klopt. Voor mij blijft de 3touring de ideale daily. 

Maar ik denk dat ik nog even ga afwachten. Straks is daar ook de nieuwe C klasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Rabbit zei:

Ik heb een 508 hybrid op 48k gekregen. Een 330e naar mijn zin kost 58k.

Is toch ook veel geld voor een 2 liter

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Is toch ook veel geld voor een 2 liter

Ik ga daar 200% mee akkoord. Maar als je dan toch richting de 50 zit ga ik liever nog dat beetje verder dat ik iets naar mijn goesting heb.

Wat je aanhaalt is ook de reden dat ik liever met een 320e zou rijden. Dat zal toch weer wat schelen in prijs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/9/2020 om 09:52, Monterey Jack zei:

Dat weet ik. Maar had graag geweten hoeveel hij long term verbruikt in mijn handen. 

Zal dus niet lukken. 7.8l de eerste 13.000, als ik het zie stijgen/zakken de komende xx.000 kms dan kan ik het wel zelf uitrekenen. Boordcomputer en reiscomputer reset ik wekelijks/dagelijks.

Nog iets gemerkt gisteren, Carplay verliest soms verbinding en loopt vast 😕 Als dat blijft duren toch maar eens binnen steken.

Heb je OS7? Idrive eens herstarten door 20sec op de radioknop te duwen terwijl de motor draait.

of eens zien of er een ota update klaar staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Asserti zei:

Heb je OS7? Idrive eens herstarten door 20sec op de radioknop te duwen terwijl de motor draait.

of eens zien of er een ota update klaar staat

Hoe/wat kan ik updaten op mijn MY15 F11? Interesting! OTA gaat niet, dacht ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Asserti said:

Heb je OS7? Idrive eens herstarten door 20sec op de radioknop te duwen terwijl de motor draait.

of eens zien of er een ota update klaar staat

Geen idee wat er op staat, straks eens bekijken! Merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 5/9/2020 om 23:56, Rabbit zei:

Dat klopt.

Ik heb een 508 hybrid op 48k gekregen. Een 330e naar mijn zin kost 58k.

58K uitgerust cfr hierboven vermeld? Mooie korting in dat geval (indien BTWin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/9/2020 om 09:13, Asserti zei:

Klopt, is Europese wetgeving dacht ik. Om verbruik over de levensduur van de wagen te kunnen bijhouden. Kunnen ze er u ooit op beginnen belasten bvb

Euro 6D FCM ISC idd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/9/2020 om 12:20, gTa zei:

Hoe/wat kan ik updaten op mijn MY15 F11? Interesting! OTA gaat niet, dacht ik. 

ik vrees ervoor dat je zelf iets gaat kunnen updaten. Bij os7 auto’s waarvan er een nieuw model is sinds herfst 2018 is OTA update mogelijk

Op 6/9/2020 om 09:52, Monterey Jack zei:

Dat weet ik. Maar had graag geweten hoeveel hij long term verbruikt in mijn handen. 

Zal dus niet lukken. 7.8l de eerste 13.000, als ik het zie stijgen/zakken de komende xx.000 kms dan kan ik het wel zelf uitrekenen. Boordcomputer en reiscomputer reset ik wekelijks/dagelijks.

Nog iets gemerkt gisteren, Carplay verliest soms verbinding en loopt vast 😕 Als dat blijft duren toch maar eens binnen steken.

je kan je boordcomputer tot 10000km laten mee gaan als ik me niet vergis. Zou voldoende moeten zijn om je een beeld te geven op lange termijn. Meestal verandert dat gemiddeld verbruik niet meer na een paar 1000km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Asserti zei:

ik vrees ervoor dat je zelf iets gaat kunnen updaten. Bij os7 auto’s waarvan er een nieuw model is sinds herfst 2018 is OTA update mogelijk

Lap en de mijnen is nog Windows 3.1 tons, ofwa? :cry: 

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello, iemand die weet of de problematiek met de batterijen voor extra vertragingen heeft gezorgd bij de levering van de 330e? Heb de Touring in januari besteld (via leasemaatschappij) en in juli kreeg ik de melding dat de wagen in week 44 (eind oktober) bij de dealer zou zijn. Sindsdien echter niets meer gehoord. Heb via mijn werkgever ook al naar info gevraagd maar tot dusver geen updates. Thanks 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, i_machine zei:

Hello, iemand die weet of de problematiek met de batterijen voor extra vertragingen heeft gezorgd bij de levering van de 330e? Heb de Touring in januari besteld (via leasemaatschappij) en in juli kreeg ik de melding dat de wagen in week 44 (eind oktober) bij de dealer zou zijn. Sindsdien echter niets meer gehoord. Heb via mijn werkgever ook al naar info gevraagd maar tot dusver geen updates. Thanks 🙂 

Dit gaat om alle hybride modellen van de 3-serie (inclusief de Touring), de X1, de X2, de X3, de X5, de 2-serie Active Tourer, de 5-serie (inclusief de Touring), de 7-serie en de Mini Countryman, geproduceerd tussen 13 maart & 6 augustus 2020. Op de accu's zouden resten kunnen achtergebleven zijn van laswerk wat in het ergste geval tot kortsluiting kan leiden. Al deze wagens staan/stonden on hold bij de dealers tot na grondige controle. Tegen eind oktober zullen ze wel allemaal zijn nagekeken en als je 330e na 6 augustus is geproduceerd is er al helemaal geen probleem 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, Jenkins said:

Wat zegt de dealer? 
En eind oktober is nog anderhalve maand hé 😄

Volgens werkgever geeft BMW zelf heel weinig info, dus het is een beetje in het duister tasten. Is inderdaad nog anderhalve maand, maar het wachten begint moeilijker te worden 😄

29 minutes ago, Spoilt666 said:

Dit gaat om alle hybride modellen van de 3-serie (inclusief de Touring), de X1, de X2, de X3, de X5, de 2-serie Active Tourer, de 5-serie (inclusief de Touring), de 7-serie en de Mini Countryman, geproduceerd tussen 13 maart & 6 augustus 2020. Op de accu's zouden resten kunnen achtergebleven zijn van laswerk wat in het ergste geval tot kortsluiting kan leiden. Al deze wagens staan/stonden on hold bij de dealers tot na grondige controle. Tegen eind oktober zullen ze wel allemaal zijn nagekeken en als je 330e na 6 augustus is geproduceerd is er al helemaal geen probleem 🙂

OK, thanks. Ik vermoed dat die dan wel na 6 augustus geproduceerd is. Afwachten dan maar 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, i_machine zei:

Volgens werkgever geeft BMW zelf heel weinig info, dus het is een beetje in het duister tasten. Is inderdaad nog anderhalve maand, maar het wachten begint moeilijker te worden 😄

Toen ik een BMW bestelde enkele jaren geleden hield ik zelf contact met de verkoper. Moet je niet via de leasing en/of werkgever passeren en heb je de info die je wil 😄 @Phil.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, Jenkins said:

Toen ik een BMW bestelde enkele jaren geleden hield ik zelf contact met de verkoper. Moet je niet via de leasing en/of werkgever passeren en heb je de info die je wil 😄@Phil.

Werkt helaas niet bij elke werkgever op die manier. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe loopt de verkoop eigenlijk van deze? 

G20 zie ik nog af en toe rijden, de G21 ook steeds vaker (maar nog steeds zeer weinig). Al heb ik het gevoel dat er lang niet zoveel exemplaren de baan op komen als bij de lancering van de F30/31. 

Of is het nog te vroeg om te oordelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Monterey Jack zei:

Hoe loopt de verkoop eigenlijk van deze? 

G20 zie ik nog af en toe rijden, de G21 ook steeds vaker (maar nog steeds zeer weinig). Al heb ik het gevoel dat er lang niet zoveel exemplaren de baan op komen als bij de lancering van de F30/31. 

Of is het nog te vroeg om te oordelen? 

Ik heb dat gevoel dus ook. Idem met de 1 reeks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid