Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Weet er trouwens iemand hier hoe je de kopsteunen achteraan verwijdert? Ik heb dat geprobeerd daarnet maar die schuiven er dus niet gewoon uit zoals op mijn 1.

Heb hier een kinderzitje dat tegen een kopsteun duwt en dat kraakt en piept dat het geen naam heeft als er iemand in zit. Is om zot van te worden.

Lukt hier ook niet, inderdaad…

De middelste gaat er uit alsof het niets is, dus ik vrees ervoor…

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, ir_fuel zei:

Weet er trouwens iemand hier hoe je de kopsteunen achteraan verwijdert? Ik heb dat geprobeerd daarnet maar die schuiven er dus niet gewoon uit zoals op mijn 1.

Heb hier een kinderzitje dat tegen een kopsteun duwt en dat kraakt en piept dat het geen naam heeft als er iemand in zit. Is om zot van te worden.

Bij de buitenste kopsteunen dien je de zetel om te klappen en moet je de autosleutel gebruiken. Afbeelding komt uit de handleiding:

8C8B068C-AC06-4B5B-95E3-7F6EBB183417.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Is Chrome line niet meer combineerbaar met een M pakket?

Ik kan dit niet meer kiezen op de configurator.

Nevermind: moet het eerst selecteren en dan pas de line, dan lukt t wel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren voor het eerst met zo'n G30 gereden. (318d vervangwagen)

Reed eigenlijk best aangenaam. Automaat doet echt goed zijn werk en auto voelt niet traag aan (behalve bij hernemingen op autostrade). 

Ook voor het eerst met Apple Carplay gewerkt. Ik vond het eigenlijk meer storend dan aangenaam. 
Als ik een foto wil nemen, valt mijn radio (die via DAB speelde) uit en om één of andere reden sprong het scherm constant op mijn telefoon over, terwijl ik gewoon het klassieke GPS, radio-scherm wilde. Maar goed, zal wellicht meer aan mijn onkunde liggen dan aan de auto. 

Oja, ik kan niet wennen aan een start-stop knop op de middenconsole. Snap echt het nut niet om dat daar te plaatsen.

Voor de rest best aangename auto om mee te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is G20. :D G30 is 5 Reeks

Je kan perfect op je iPhone aanduiden wat hij wel/niet overdraagt naar CarPlay. Dus kan je perfect oplossen, no stress.

En dat je na 1 rit niet went aan de knop in de middenconsole lijkt me volledig logisch. Uiteindelijk is 't maar wat je gewoon bent... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Tommie zei:

't Is G20. :D G30 is 5 Reeks

Je kan perfect op je iPhone aanduiden wat hij wel/niet overdraagt naar CarPlay. Dus kan je perfect oplossen, no stress.

En dat je na 1 rit niet went aan de knop in de middenconsole lijkt me volledig logisch. Uiteindelijk is 't maar wat je gewoon bent... 

Aja G20 dan. Ben al lang niet meer mee.

Ja Audi's hebben ook die startknop in de middenconsole. 
Dat is daar sowieso al een drukke bedoening met allerhande knoppen (bij elk merk), dus snap niet waarom een knop die je niet meer nodig hebt tijdens het rijden op zo'n aanwezige plaats moet staan. Maar goed, 't is zeuren om te zeuren...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Maxime S said:

Als ik een foto wil nemen, valt mijn radio (die via DAB speelde) uit en om één of andere reden sprong het scherm constant op mijn telefoon over, terwijl ik gewoon het klassieke GPS, radio-scherm wilde. Maar goed, zal wellicht meer aan mijn onkunde liggen dan aan de auto. 

Als je gsm via Carplay verbonden is is het dan ook niet meer de bedoeling van er nog mee te gaan foefelen :) Dan moet je alles via je auto doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ir_fuel zei:

BTW vanaf wanneer is dat eigenlijk dat start/stop niet meer kan afgezet worden? Ik heb de knop iig nog niet gevonden :D 

Sinds de invoer van die mild-hybrid systemen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Als je gsm via Carplay verbonden is is het dan ook niet meer de bedoeling van er nog mee te gaan foefelen :) Dan moet je alles via je auto doen.

Ik zou ook niks anders meer willen dan Carplay. Optie 1 die ik aanvink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik zou ook niks anders meer willen dan Carplay. Optie 1 die ik aanvink.

wat gebruik je dan het meeste?

Tijdje geleden gevonden dat mij wagen dat ook heeft. maar je moet hem wel echt koppelen met een kabel, waar hij anders gewoon via wifi/bluetooth gaat. (daarmee dat ik het opeens vond door hem via een kabel aan te koppelen, als test of hij dan sneller laad dan draadloos)

ik merk dat je dan allemaal andere icoontjes hebt en bv de gps via google en dergelijke krijgt. (volledig andere layout) gebruik je dan die meer dan bv de gps van de wagen zelf?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog geen enkele GPS in een auto tegengekomen die beter z’n job doet dan Waze. Ik rij dus ook altijd via CarPlay als dat mogelijk is. Integratie met Spotify vind ik ook zeer handig. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, tuscani said:

ik merk dat je dan allemaal andere icoontjes hebt en bv de gps via google en dergelijke krijgt. (volledig andere layout) gebruik je dan die meer dan bv de gps van de wagen zelf?

Ik gebruik Waze op die manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Jenkins said:

Ik ben nog geen enkele GPS in een auto tegengekomen die beter z’n job doet dan Waze.

Valt te zien op welk vlak. Qua instructies doet de BMW navi het pakken beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ik gebruik Waze op die manier.

ah ja, zo had ik nog niet gedacht. dan komt waze op je scherm van de wagen terecht, waarschijnlijk?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit geen lange tijden in de wagen, dus sorry als ik dat niet wist. :D per toeval ontdekt zoals al geschreven. (net zoals mijn zoon van 11j me vorige week via tiktok, nog laten zien heeft dat ik blijkbaar mijn zonneschermen kan uitschuiven :lolz: en dacht dat jullie dus gewoon op het scherm van de gsm keken bij het gebruik van waze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Valt te zien op welk vlak. Qua instructies doet de BMW navi het pakken beter.

Ik gebruik waze ook niet meer, BMW navi doet op veel plekken gewoon hetzelfde dan Waze. Tenzij alles echt dicht zit, dan schakel ik nog over op waze. Plus hij neemt het traject in rekening voor de hybride aandrijving, echt wel nutig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Verschiet er van hoe goed die complexe verkeerssituaties kan uitleggen.

Rijstrookherkenning vind ik super handig

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Ik gebruik waze ook niet meer, BMW navi doet op veel plekken gewoon hetzelfde dan Waze. Tenzij alles echt dicht zit, dan schakel ik nog over op waze. Plus hij neemt het traject in rekening voor de hybride aandrijving, echt wel nutig.

Klopt, RTTI werkt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dragonfly zei:

Klopt, RTTI werkt goed

 

2 uren geleden, Monterey Jack zei:

Rijstrookherkenning vind ik super handig

 

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Verschiet er van hoe goed die complexe verkeerssituaties kan uitleggen.

 

2 uren geleden, Monterey Jack zei:

Ik gebruik waze ook niet meer, BMW navi doet op veel plekken gewoon hetzelfde dan Waze. Tenzij alles echt dicht zit, dan schakel ik nog over op waze. Plus hij neemt het traject in rekening voor de hybride aandrijving, echt wel nutig.

Ik ben benieuwd. Nog een maand of 5 wachten en ik kan het eens testen 😐

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid