Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

On 2/9/2021 at 7:31 PM, davy said:

Mijn g21 is ook eindelijk toegekomen😃

9EFBBCB8-CDFA-4E88-AAB7-02D6C437C520.jpeg

Ik vind het een mooie velg maar maatje te groot. Maar veel plezier gewenst, mooie config!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu al een paar keer gemerkt dat die lane assist uit het niets de boel omgooit, vaak als je links rijdt en een brug/helling op rijdt. Vaak met een vrij stevige ingreep waardoor je echt aan uw stuur moet 'trekken' om recht te blijven. 

Iemand dat al gemerkt? Of weet van zoiets, echt frustrerend :( En nee, ik kan dat niet meer afzetten :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Monterey Jack said:

Ik heb nu al een paar keer gemerkt dat die lane assist uit het niets de boel omgooit, vaak als je links rijdt en een brug/helling op rijdt. Vaak met een vrij stevige ingreep waardoor je echt aan uw stuur moet 'trekken' om recht te blijven. 

Iemand dat al gemerkt? Of weet van zoiets, echt frustrerend :( En nee, ik kan dat niet meer afzetten :( 

Mijn passat kan zo ook rare streken hebben. 
Op snelweg ineens melding: voor u 40km/u begint te piepen en te remmen. 
Een groef in de weg volgen dat geen lijn is etc.. 

Irritant²

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Monterey Jack zei:

Ik heb nu al een paar keer gemerkt dat die lane assist uit het niets de boel omgooit, vaak als je links rijdt en een brug/helling op rijdt. Vaak met een vrij stevige ingreep waardoor je echt aan uw stuur moet 'trekken' om recht te blijven. 

Iemand dat al gemerkt? Of weet van zoiets, echt frustrerend :( En nee, ik kan dat niet meer afzetten :( 

Ik heb daarover al eens geschreven:

2 uren geleden, Phil zei:

Nog niet echt gemerkt. Je kunt het afzetten maar niet permanent. Gewoon op de minst gevoelige stand zetten, dan heb je er amper last van.

Normaal gaat dat toch wel? Toen ik in 2019 nog een G20 had, ging dat alvast via het vinkje bij "Stuuringreep" in de instellingen. Zie ook de foto's van het scherm bij de boardsponsor:

https://www.lampe-debussere.be/nl/verkocht/wagen/bmw-330-limousine-4756

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Monterey Jack zei:

Ik heb nu al een paar keer gemerkt dat die lane assist uit het niets de boel omgooit, vaak als je links rijdt en een brug/helling op rijdt. Vaak met een vrij stevige ingreep waardoor je echt aan uw stuur moet 'trekken' om recht te blijven. 

Iemand dat al gemerkt? Of weet van zoiets, echt frustrerend :( En nee, ik kan dat niet meer afzetten :( 

Idem hier en al paar zeer gevaarlijke situaties door gehad jammer genoeg. 
Zelfs op de lichtste stand stuuringreep vind ik hem nog redelijk hard tegensturen. 

1 uur geleden, Goesting zei:

Ik heb daarover al eens geschreven:

Normaal gaat dat toch wel? Toen ik in 2019 nog een G20 had, ging dat alvast via het vinkje bij "Stuuringreep" in de instellingen. Zie ook de foto's van het scherm bij de boardsponsor:

https://www.lampe-debussere.be/nl/verkocht/wagen/bmw-330-limousine-4756

 

Probleem is dat hij dat niet meer onthoudt. Vanaf dat het contact uitgeschakeld is geweest springt alles terug op :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Probleem is dat hij dat niet meer onthoudt. Vanaf dat het contact uitgeschakeld is geweest springt alles terug op :( 

Uitcoderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Phil said:

Nog niet echt gemerkt. Je kunt het afzetten maar niet permanent. Gewoon op de minst gevoelige stand zetten, dan heb je er amper last van.

Staat op minst gevoelige stand, is 90% van de tijd ok, juist op sommige momenten zo rare stoten

2 hours ago, Goesting said:

Normaal gaat dat toch wel? Toen ik in 2019 nog een G20 had, ging dat alvast via het vinkje bij "Stuuringreep" in de instellingen. Zie ook de foto's van het scherm bij de boardsponsor:

https://www.lampe-debussere.be/nl/verkocht/wagen/bmw-330-limousine-4756

 

Sinds modeljaar 2020.2 of hoe het ook heet lukt het niet meer. Heb even 320i gereden van februari 2020, daar stond dat af. In mijn 330e van oktober 2020 springt het weer op elke keer je herstart. Je kan dat op de laagste stand zetten, maar ingrijpen doet hij sowieso

29 minutes ago, Thebiemerke said:

Idem hier en al paar zeer gevaarlijke situaties door gehad jammer genoeg. 
Zelfs op de lichtste stand stuuringreep vind ik hem nog redelijk hard tegensturen. 

Probleem is dat hij dat niet meer onthoudt. Vanaf dat het contact uitgeschakeld is geweest springt alles terug op :( 

Ben dus niet alleen, vermoed dat melden bij het onderhoud niet veel gaat uithalen, is bijna niet na te bootsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Monterey Jack zei:

springt het weer op elke keer je herstart. Je kan dat op de laagste stand zetten, maar ingrijpen doet hij sowieso

Mijn CLA SB doet dat ook. Zal wel een EU-richtlijn zijn oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang het een pak meer ongevallen vermijdt en de zwaarwichtigheid van ongevallen helpt verminderen, gaan die paar ongevallen die het veroorzaakt heeft (zijn daar objectieve cijfers van of is het eerder een persoonlijke dislike?) niks uitmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Eind januari een 330e Touring besteld. Zojuist bevestiging van de dealer gehad dat deze in maart wordt geproduceerd en begin april wordt geleverd :)

Ik heb in januari gekozen voor de navi plus, zojuist gekeken in de configurator en bij de 330e kan je nog enkel de navi professional krijgen. Hierdoor is de basisprijs ook ligt gestegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Iemand van de insiders (outsiders mogen natuurlijk ook hun gedacht zeggen :p) die me kan vertellen wat momenteel de verdeling 320i / 320d in de verkoop is? 330e valt uit de boot wegens particuliere aankoop. Als je het nieuws volgt moet je bijna voor de benzine gaan maar ergens denk ik dat de diesel de betere keuze is. De wagen dient voor woon/werk, weekend, uitstapjes af en toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je dat diesel de betere keuze is? Open vraag he, is voor ieder anders. Break-even ligt op ongeveer 22-23k/jaar in een G2x 20i/20d. 20d rijdt uiteraard aangenamer... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Fred zei:

Iemand van de insiders (outsiders mogen natuurlijk ook hun gedacht zeggen :p) die me kan vertellen wat momenteel de verdeling 320i / 320d in de verkoop is? 330e valt uit de boot wegens particuliere aankoop. Als je het nieuws volgt moet je bijna voor de benzine gaan maar ergens denk ik dat de diesel de betere keuze is. De wagen dient voor woon/werk, weekend, uitstapjes af en toe. 

Hoeveel km per maand? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tommie zei:

Waarom denk je dat diesel de betere keuze is? Open vraag he, is voor ieder anders. Break-even ligt op ongeveer 22-23k/jaar in een G2x 20i/20d. 20d rijdt uiteraard aangenamer... 

Mja, vooral onbekend en dus onbemind denk ik. Ik hou wel van het karakter van een diesel (koppel, zuinigheid, ...) en vooral geen zin om plots met een kar rond te rijden die een kleine 10 liter benzine lust. Rij al heel mijn leven met auto's die het met de helft doen 😅

5 minuten geleden, toere zei:

Hoeveel km per maand? 

Goh neem een 20000 per jaar. Woon/werk van mijn vriendin, in ons vrije weekend wat van hier naar daar, gaan graag met de auto op reis, ... Tikt snel aan op die manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fred zei:

 

Goh neem een 20000 per jaar. Woon/werk van mijn vriendin, in ons vrije weekend wat van hier naar daar, gaan graag met de auto op reis, ... Tikt snel aan op die manier.

Dan zou ik toch voor diesel gaan denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Fred zei:

Mja, vooral onbekend en dus onbemind denk ik. Ik hou wel van het karakter van een diesel (koppel, zuinigheid, ...) en vooral geen zin om plots met een kar rond te rijden die een kleine 10 liter benzine lust. Rij al heel mijn leven met auto's die het met de helft doen 😅

Goh neem een 20000 per jaar. Woon/werk van mijn vriendin, in ons vrije weekend wat van hier naar daar, gaan graag met de auto op reis, ... Tikt snel aan op die manier.

Als die kist minder kost in aankoop en taks én een betere restwaarde houdt, dan is je probleem enkel psychologisch en moet je dus gewoon niet naar het (hogere) verbruik kijken.

Anyway, met 20k per jaar zou ik mogelijks ook diesel kiezen. Hoe lang wil je er mee rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid