Ga naar inhoud

BMW G20/G21 3 Reeks


stradge

Aanbevolen berichten

13 minutes ago, Fred said:

Mja, vooral onbekend en dus onbemind denk ik. Ik hou wel van het karakter van een diesel (koppel, zuinigheid, ...) en vooral geen zin om plots met een kar rond te rijden die een kleine 10 liter benzine lust. Rij al heel mijn leven met auto's die het met de helft doen 😅

Goh neem een 20000 per jaar. Woon/werk van mijn vriendin, in ons vrije weekend wat van hier naar daar, gaan graag met de auto op reis, ... Tikt snel aan op die manier.

320i gaat geen 10l geven

Heb op 2 maand 9000km gedaan met eentje: avg 6.5l. Collega die er voordien mee reed deed vooral korte stukken en reed als een gek: die zat op 7.8l. 

PJH ardennenrit: 9,5l avg over 240km. Over heel die dag met op en afrijden naar de start zat die een stuk onder 8 denk ik zelfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De X3 20i van mijn vader zit op 8.6l gemiddeld en dat is gewoon met het verkeer mee. Dat zal in een 3 serie dus wel minder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Fred zei:

Mja, vooral onbekend en dus onbemind denk ik. Ik hou wel van het karakter van een diesel (koppel, zuinigheid, ...) en vooral geen zin om plots met een kar rond te rijden die een kleine 10 liter benzine lust. Rij al heel mijn leven met auto's die het met de helft doen 😅

Dat is psychologisch een heel sterk element. Maar als je gaat uitrekenen wat de brandstofkost effectief is van zo'n diesel (aan b.v. 6 liter gemiddeld) en van een vergelijkbare benzine (aan b.v. 9 liter gemiddeld) per jaar, dan is het verschil ontnuchterend klein. Jaar per jaar recupereer je een deeltje van de hogere brandstofkost van de benzine ook via de (lagere) tax.

En vooral ook:

19 uren geleden, Tommie zei:

Als die kist minder kost in aankoop en taks én een betere restwaarde houdt, dan is je probleem enkel psychologisch en moet je dus gewoon niet naar het (hogere) verbruik kijken.

Anyway, met 20k per jaar zou ik mogelijks ook diesel kiezen. Hoe lang wil je er mee rijden?

Ik volg, behalve vwb het advies richting diesel. Voor een private aankoop, vandaag, nieuw ... dan ga ik er van uit dat je daar toch wel wat jaren mee wil bollen? Die restwaardes van diesels... dat ziet er niet goed uit, vind ik.

Mocht de diesel significant goedkoper zijn om mee te bollen (TCO), dan zou ik dat ook kiezen. maar van zodra die in elkaars buurt zitten......

 

Wat ik eigenlijk wel wat vergeten was, is dat een benzine gewoonweg plezanter rijdt. Zelfs met een tik minder vermogen en toch best wel wat minder koppel ... je krijgt er toerentalbereik voor terug, en een motorsound die aangenaam is in plaats van onaangenaam. En die recente 4-cilinders benzine van BMW klinken toch leuk, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij zo'n benzine zou je zelfs nog manueel kunnen overwegen. Eventueel met op zijn beurt wat implicaties op restwaarde, maar scheelt een pak in aankoop en de feeling is nog analoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Lotuzzz said:

Bij zo'n benzine zou je zelfs nog manueel kunnen overwegen.

Bestaat enkel nog als 318i en dan zit je met een heel hoge CO2-uitstoot (voor een 3 Reeks).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/4/2021 om 09:05, gTa zei:

Dat is psychologisch een heel sterk element. Maar als je gaat uitrekenen wat de brandstofkost effectief is van zo'n diesel (aan b.v. 6 liter gemiddeld) en van een vergelijkbare benzine (aan b.v. 9 liter gemiddeld) per jaar, dan is het verschil ontnuchterend klein. Jaar per jaar recupereer je een deeltje van de hogere brandstofkost van de benzine ook via de (lagere) tax.

En vooral ook:

Ik volg, behalve vwb het advies richting diesel. Voor een private aankoop, vandaag, nieuw ... dan ga ik er van uit dat je daar toch wel wat jaren mee wil bollen? Die restwaardes van diesels... dat ziet er niet goed uit, vind ik.

Mocht de diesel significant goedkoper zijn om mee te bollen (TCO), dan zou ik dat ook kiezen. maar van zodra die in elkaars buurt zitten......

 

Wat ik eigenlijk wel wat vergeten was, is dat een benzine gewoonweg plezanter rijdt. Zelfs met een tik minder vermogen en toch best wel wat minder koppel ... je krijgt er toerentalbereik voor terug, en een motorsound die aangenaam is in plaats van onaangenaam. En die recente 4-cilinders benzine van BMW klinken toch leuk, vind ik.

Vandaar dat ik vroeg hoelang hij er mee wilt bollen. ;) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een dikke config, maar 2 serieuze WTFs

1. De rode remklauwen :facepalm: 
2. Het opbergvak aan de bestuurderszijde is niet in leder ook als het een exemplaar met Indiv. volleder 🤨

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, vince522 zei:

Wat een dikke config, maar 2 serieuze WTFs

1. De rode remklauwen :facepalm: 
2. Het opbergvak aan de bestuurderszijde is niet in leder ook als het een exemplaar met Indiv. volleder 🤨

Haha fak, dat laatste is idd maar een blunder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minutes ago, ir_fuel said:

Anders zijn het blauwe. Is dat beter? :D 

Ja de ondertoon van dat groen en blauw is koel.

 

4 minutes ago, Rabbit said:

Haha fak, dat laatste is idd maar een blunder.

Kan bijna niet geloven dat ze zoiets over het hoofd zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, vince522 zei:

Ja de ondertoon van dat groen en blauw is koel.

 

Kan bijna niet geloven dat ze zoiets over het hoofd zien.

Je moest je daarvoor de sonderwunsche PTS Individual dink nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Phil zei:

Veel beter...

Dat rood combineert moeilijk en is heel fel.

Hmm, moeilijk. Blauw is nog een extra kleur in het zijaanzicht, terwijl rood nog te linken valt aan de achterlichten.
Nog liever een optie om gekleurde klauwen weg te laten.

Valt zoiets eigenlijk makkelijk te (poeder)lakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Roox zei:

Hmm, moeilijk. Blauw is nog een extra kleur in het zijaanzicht, terwijl rood nog te linken valt aan de achterlichten.
Nog liever een optie om gekleurde klauwen weg te laten.

Valt zoiets eigenlijk makkelijk te (poeder)lakken?

Wel lakken aub, maar dan zwart of zilvergrijs. Kale remklauwen zijn vanaf een bepaald niveau ook maar lelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

320i gaat geen 10l geven
Heb op 2 maand 9000km gedaan met eentje: avg 6.5l. Collega die er voordien mee reed deed vooral korte stukken en reed als een gek: die zat op 7.8l. 
PJH ardennenrit: 9,5l avg over 240km. Over heel die dag met op en afrijden naar de start zat die een stuk onder 8 denk ik zelfs.
6,5 liter met een grote, zware benzineauto???

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, peba said:

6,5 liter met een grote, zware benzineauto???

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

Ja

Wazige foto maar:

7A5EAE37-8D28-4F4F-B585-7D2EECA58D9D.thumb.jpeg.b06c45a4789fa7b09cf2225bf8a7a1cd.jpeg

6.3 daar. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren trouwens een irritant probleem met mijn display. Moest iets gaan afzetten centrum Brussel en het scherm tussen de tellers bleef hangen. Gezellig als je niet weet waar je heen moet en je constant naar het centrale scherm moet  kijken 

4DFA716D-221D-4703-A3C2-144AB6266BBF.thumb.jpeg.13f67e90f43f8d2e3c3ccce8e7b34af8.jpeg

Luxeprobleem wel, I know :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid