Ga naar inhoud

BMW M140i vs VW Golf GTI PP 245 pk.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
En dat is gratis geld dat zomaar uit de lucht komt gevallen of wat? Nog altijd niet veel van je pluimen van op AF verloren blijkbaar.
Dat terzijde, mijn auto is gewoon privé ingeschreven, moest dat je gerust stellen.

Dat heb ik niet gezegd, maar serieus, alsof de meeste zelfstandigen geen mogelijkheden hebben om kosten te besparen, om kosten in te brengen op bruto-inkomsten. En dat zie jij dan als een aanval?? LOL. Moest ik taksen, btw e.d. kunnen inbrengen, ik zou het ook doen hoor.
Enfin, ik weet dat er zelfs voor mij mogelijkheden bestaan om minder belastingen te betalen op een dergelijke wagen, maar die dingen zijn niet echt gebruikelijk (wel wettelijk uiteraard) en niet helemaal zonder nadelen.
Mijn punt was gewoon dat een M140i geen rationele keuze kan zijn. Dat een tweeliter viercilinder met een CO2-uitstoot van max 150 dat veel meer is. Is een M140i daarom een slechte keuze? Nee. Het is, zoals hierboven reeds door anderen aangehaald, misschien de laatste kans om voor en redelijk budget een heel erg leuke wagen in huis te halen.
Een Golf GTI is de meer rationele keuze, maar dergelijke wagens komen er nog genoeg. Bijna elk merk heeft tegenwoordig iets dergelijks in het aanbod.
Om dié keuze draait dit hele topic.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Geplaatst:
2 minutes ago, Beta said:

Dat heb ik niet gezegd, maar serieus, alsof de meeste zelfstandigen geen mogelijkheden hebben om kosten te besparen, om kosten in te brengen op bruto-inkomsten. En dat zie jij dan als een aanval?? LOL. Moest ik taksen, btw e.d. kunnen inbrengen, ik zou het ook doen hoor.

Dat kunnen @brjefs en ik, en we doen het niet.

Lijkt me duidelijk genoeg zeker?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minuten geleden, Beta zei:

Een Golf GTI is de meer rationele keuze, maar dergelijke wagens komen er nog genoeg.

Ja bon, wat zitten we hier dan nog tijd te verdoen? :D 

Geplaatst:
Dat kunnen [mention=66]brjefs[/mention] en ik, en we doen het niet.

Ik ken jullie niet, ik had het niet over jullie specifiek. Hoe zou ik ook kunnen? Ik weet niet hoe je eruit ziet, ik weet niet wat je job is,...
En het kan pas duidelijk zijn, als je het aangeeft.
Algemeen genomen, vind ik dat hier heel veel mensen stekken geven op anderen, en dat sommigen zich (terecht of onterecht) heel snel aangevallen voelen. Dat heb je toch echt wel minder op andere fora. Hell, ik zat recent terug op het oude Autoforum, en ik wisselde zowaar interessante reacties uit met Jakkel. Hier zijn er een paar bij die alleen iets posten als het ingaat tegen wat gezegd geweest is...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
16 minutes ago, Beta said:

Ik ken jullie niet, ik had het niet over jullie specifiek. Hoe zou ik ook kunnen? Ik weet niet hoe je eruit ziet, ik weet niet wat je job is,...
En het kan pas duidelijk zijn, als je het aangeeft.
Algemeen genomen, vind ik dat hier heel veel mensen stekken geven op anderen, en dat sommigen zich (terecht of onterecht) heel snel aangevallen voelen. Dat heb je toch echt wel minder op andere fora. Hell, ik zat recent terug op het oude Autoforum, en ik wisselde zowaar interessante reacties uit met Jakkel. Hier zijn er een paar bij die alleen iets posten als het ingaat tegen wat gezegd geweest is...

Dat heet meningen uitwisselen.

Als ik wat lees waar ik mee akkoord ga, dan kan ik schrijven: 'dat vind ik ook'.

Als ik wat lees waar ik niet mee akkoord ga, dan kan ik schrijven: 'dat vind ik niet'.

Lijkt me niet zo bijzonder. ;) 

Geplaatst:
Als ik wat lees waar ik mee akkoord ga, dan kan ik schrijven: 'dat vind ik ook'.
Als ik wat lees waar ik niet mee akkoord ga, dan kan ik schrijven: 'dat vind ik niet'.
Lijkt me niet zo bijzonder. [emoji6] 
Het gaat hem over de manier waarop.
Geplaatst:
2 minutes ago, Beta said:
4 minutes ago, ICM said:
Lijkt me niet zo bijzonder. emoji6.png 

Het gaat hem over de manier waarop.

Dat vind ik niet.

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 8
Geplaatst:
34 minutes ago, ICM said:

Dat kunnen @brjefs en ik, en we doen het niet.

Dat kan @ir_fuel ook, en hij doet het wel.

Gaan we een beetje (schijn)heiliger dan de Paus zijn om wat te kunnen rellen ja :lol: 

Straks moeten we hier nog gaan geloven dat er geen verschil is tussen een auto op de zaak, en een auto privé.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Straks moeten we hier nog gaan geloven dat er geen verschil is tussen een auto op de zaak, en een auto privé.

Jawel, maar niet altijd noodzakelijk in het voordeel van 'op de zaak', zoals algemeen wordt geponeerd.

Geplaatst:
57 minutes ago, ICM said:

Ah ja, VAA betaal je niet privé, het niet-aftrekbare deel betaal je niet privé en het aftrekbare deel krijg je cadeau van de staat?

Het niet-aftrekbare deel betaal je niet privé nee. Dat betaalt je vennootschap :) 

Geplaatst:
Just now, ICM said:

Jawel, maar niet altijd noodzakelijk in het voordeel van 'op de zaak', zoals algemeen wordt geponeerd.

Bij 40% aftrek en een VAA van 18% kan je gelijk hebben ja.

Maar het gaat hier over een M140i.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Het niet-aftrekbare deel betaal je niet privé nee. Dat betaalt je vennootschap :) 

Zo geschreven voor de vorm.

Laten we zeggen: ook na belastingen.

Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

Bij 40% aftrek en een VAA van 18% kan je gelijk hebben ja.

Maar het gaat hier over een M140i.

Waar is @wooter als je hem nodig hebt?

Geplaatst: (aangepast)

ik moet ook wel eerlijk bekennen dat, de auto die ik nu rijd, een LV M135i toch wel iets draaglijker is met een vennootschap dan als particulier. 

Maar voor zowel vennootschap als prive moet je het geld wel hebben liggen voor aanschaf en bijkomende kosten

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:

"Elke kost is in de eerste plaats een uitgave"

(c) Een wijs man

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minute ago, ICM said:

Waar is @wooter als je hem nodig hebt?

En dan heb je ook nog

"IK KOOP MIJN AUTO PRIVÉ!"en reken een kilometervergoeding aan mijn vennootschap

of 

"Mijn auto is privé", maar die andere veel duurdere die ik thuis heb staan niet.

Allez kom. Ik moet er toch wat mee lachen soms. Zolang we niet in de categorie > 200g CO2 zitten lijkt het me evident dat de auto op de firma interessant is, behalve in de situatie waarbij hij privé is + km-vergoeding (en dan komt de firma er dus ook op een of andere manier in tussen).

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

En dan heb je ook nog

"IK KOOP MIJN AUTO PRIVÉ!"en reken een kilometervergoeding aan mijn vennootschap

of 

"Mijn auto is privé", maar die andere veel duurdere die ik thuis heb staan niet.

Allez kom. Ik moet er toch wat mee lachen soms. Zolang we niet in de categorie > 200g CO2 zitten lijkt het me evident dat de auto op de firma interessant is, behalve in de situatie waarbij hij privé is + km-vergoeding (en dan komt de firma er dus ook op een of andere manier in tussen).

Tuurlijk.

Vandaar mijn punt: 

maar niet altijd noodzakelijk in het voordeel van 'op de zaak', zoals algemeen wordt geponeerd.

Geplaatst:

M140i!

ZONDER xDrive; anders koop je beter iets anders of wacht je op de opvolger

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Dat terzijde, mijn auto is gewoon privé ingeschreven, moest dat je gerust stellen.

Idem[emoji41]

Geplaatst:
M140i!
ZONDER xDrive; anders koop je beter iets anders of wacht je op de opvolger
Begrijpelijke reactie, maar ik zou wel eens willen weten hoe een M140i bij 5-7 graden en nat weer reageert. Of bij nat weer in het algemeen en slecht wegdek.
Jammer dat in Bornem enkel de Xdrive-versie beschikbaar is.
Geplaatst:
12 minuten geleden, Beta zei:

Begrijpelijke reactie, maar ik zou wel eens willen weten hoe een M140i bij 5-7 graden en nat weer reageert. Of bij nat weer in het algemeen en slecht wegdek.

Dat valt allemaal heel goed mee. Gewoon met je verstand rijden en uiteraard kan je in de gietende regen geen plankgas geven... 

In sport of sport+ kan zelfs mijn bomma er mee rijden. Zet je dsc uit in de regen en crash je, is het je eigen fout.

Geplaatst:
Denk dat dit best meevalt, tenzij je gaat planken gelijk een zot.

Eigenlijk hebben ze het erover in het onderstaande filmpje.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Geplaatst:
21 minutes ago, Beta said:

Ja ik vraag me echt af hoe ik afgelopen winter heb overleefd :tct: 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
Ja ik vraag me echt af hoe ik afgelopen winter heb overleefd :tct: 

Goh. Jij komt van een 911 GT3.
Maar serieus, ik heb altijd de neiging mijzelf te onderschatten, eerder dan te overschatten.
Nu, crash een M140i de eerste jaren, en de omniumverzekering dekt alles. Daarna wordt het eerder een total loss.
Voor een 230i zou ik Xdrive nooit overwegen. Voor een M140i twijfel ik.
Geplaatst:

Als iedereen met een (140i) rwd crasht in de winter zou het maar erg zijn ?

Ik rijd liever met een rwd met winterbanden in de winter, als je een beetje gevoel hebt met de auto rijdt dat beter dan een fwd in de winter. 

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid