Ga naar inhoud

BMW M140i vs VW Golf GTI PP 245 pk.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Als iedereen met een (140i) rwd crasht in de winter zou het maar erg zijn [emoji16]
Ik rijd liever met een rwd met winterbanden in de winter, als je een beetje gevoel hebt met de auto rijdt dat beter dan een fwd in de winter. 
Doe ik met de 120d ook. Op Bridgestone Blizzak. Bij sneeuw zijn die banden super, maar bij regen kan ik hem erg makkelijk laten glijden, zowel onderstuur als overstuur. Het blijft wel voorspelbaar.
Met merkbaar meer vermogen in mijn (!!) wagen, zou ik wel zeker 4wd willen.
Geplaatst:
37 minuten geleden, Beta zei:

Doe ik met de 120d ook. Op Bridgestone Blizzak. Bij sneeuw zijn die banden super, maar bij regen kan ik hem erg makkelijk laten glijden, zowel onderstuur als overstuur. Het blijft wel voorspelbaar.
Met merkbaar meer vermogen in mijn (!!) wagen, zou ik wel zeker 4wd willen.

Betere banden kopen dus.

Conti of Michelin winterbanden of nog beter Sottozero's. Geen Bridgestones, die lijken wel van plastic in plaats van rubber.

Zelf ben ik geen driftheld, verre van. Maar ik durf wel in te sturen. Een teveel aan onderstuur maakt mij zeer ongelukkig, en dat heb ik al ervaren met povere banden in het verleden. Totaal geen last van met bovenstaande banden.

Geplaatst:
Betere banden kopen dus.
Conti of Michelin winterbanden of nog beter Sottozero's. Geen Bridgestones, die lijken wel van plastic in plaats van rubber.
Zelf ben ik geen driftheld, verre van. Maar ik durf wel in te sturen. Een teveel aan onderstuur maakt mij zeer ongelukkig, en dat heb ik al ervaren met povere banden in het verleden. Totaal geen last van met bovenstaande banden.
Ze zijn nooit versleten geraakt, mijn winterbanden. [emoji16]
Ik las wel altijd goeie commentaren over die Blizzaks. BMW monteert ze ook zelf.
Op droog wegdek en op sneeuw zijn ze goed. In de regen dus minder. Nu ja, op mijn Michelin Premacy's is het bij kouder en nat weer nu ook weer niet zóveel beter.
Geplaatst:

Ik denk dat je een beetje over-reageert. Het is nu niet dat die M140i bekend staat als widowmaker he. De elektronica uitzetten moet je pas doen als je echt zeker van je stuk bent. Als je goede winterbanden hebt en in comfort of sport blijft staan gaat dit goed meevallen.

Moest het echt zo gevaarlijk zijn met een RWD dan had iedereen met een Mercedes, Jaguar, Alfa-Romeo, BMW en dergelijke problemen of zou er enkel x drive worden verkocht.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Ik denk dat je een beetje over-reageert. Het is nu niet dat die M140i bekend staat als widowmaker he. De elektronica uitzetten moet je pas doen als je echt zeker van je stuk bent. Als je goede winterbanden hebt en in comfort of sport blijft staan gaat dit goed meevallen.
Moest het echt zo gevaarlijk zijn met een RWD dan had iedereen met een Mercedes, Jaguar, Alfa-Romeo, BMW en dergelijke problemen of zou er enkel x drive worden verkocht.
Waarschijnlijk overdrijf ik inderdaad, maar BMW heeft geen rwd M140i in Bornem.
Feit is wel dat het niet leuk is om je continu te moeten inhouden als het erg nat is.
En om de M140xi nu te gaan vergelijken met concurrenten met 4wd, maar waarvan de basis fwd is... Nee, de M140i blijft voornamelijk rwd. De voorwielen krijgen pas tractie als het nodig is, net zoals de achterwielen van een Golf R pas worden aangedreven als de voorwielen grip verliezen. Zo zal de nieuwe M130i (of wat de naam ook moge worden) allicht ook zijn. Fwd, en wanneer nodig awd.
Jullie doen mij wel twijfelen hoor. Mogelijks kan je ook nog inbrengen dat xdrive meer gewicht op de vooras legt? Misschien is de M140i sowieso al iets zwaarder op de neus dan pakweg een driecilinder 116i.
Geplaatst:

Neem gewoon die Golf maar als je zoveel twijfelt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Geplaatst:

Een Xdrive heeft NIET meer grip dan een RWD. Tenzij in acceleratie. Waar het er toe doet, dwz remmen en zijdelingse grip, heb je echt niets extra. Dus een RWD M140i is het veiligst, want je komt er iets langzamer mee aan je volgende bocht.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
8 uren geleden, ICM zei:

Waar is @wooter als je hem nodig hebt?

Die is onderweg naar ...... in slaap gevallen.

Geplaatst:

Ipv x-drive een sper nemen als optie, we hebben het hier al met 2 gezegd ? 

Geplaatst:
Ipv x-drive een sper nemen als optie, we hebben het hier al met 2 gezegd [emoji14] 
Jejogt.
De duurste optie. En dat voor een wagen die mogelijks nooit op circuit zal komen. Overkill?
Geplaatst:
Jejogt.
De duurste optie. En dat voor een wagen die mogelijks nooit op circuit zal komen. Overkill?
Als ge u zo zorgen maakt over in slecht weer te rijden dan ben je met een sper heel wat.

Geplaatst:
4 minuten geleden, Beta zei:

Jejogt.

Zojuist, Luv4DLM zei:

Als ge u zo zorgen maakt over in slecht weer te rijden dan ben je met een sper heel wat.

Dit dus. Ze kennen er niets van maar ze weten het allemaal al hoor :D

Geplaatst:

Hoe kan een M140i met een sper in de regen in godsnaam meer grip hebben dan eentje met Xdrive?
Geplaatst:
Hoe kan een M140i met een sper in de regen in godsnaam meer grip hebben dan eentje met Xdrive?
Zeg ik dat dan?

Ik haal toch geen vergelijking met een xDrive aan? Ik ging gewoon verder op het voorstel van een sper te steken op de non xDrive. En naar mijn persoonlijke mening liever een sper als xDrive.

Geplaatst:

Als je je zo’n zorgen maakt, gaat het gegeven xDrive toch echt het verschil niet maken? Deftige banden en gezond verstand zijn een pak belangrijker volgens mij en dat is van toepassing op elke kar met wat poeier.

Een geniaal recept als een compacte wagen, 6 in lijn en RWD zou je enkel ‘minder goed’ maken door xDrive en dan kies je beter voor iets anders, lijkt me.

Geplaatst:

Verloren zaak mannen.

Ik heb zo'n gti eens mogen testrijden en ik vond er niets aan. Zou ik persoonlijk geen geld kunnen aan uitgeven. M140i is een totaal andere wagen en xdrive gaat dat plezier volgens mij verpesten.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
4 uren geleden, Beta zei:

Begrijpelijke reactie, maar ik zou wel eens willen weten hoe een M140i bij 5-7 graden en nat weer reageert. Of bij nat weer in het algemeen en slecht wegdek.
Jammer dat in Bornem enkel de Xdrive-versie beschikbaar is.

die speelsheid is net wat zo leuk is, maar ik denk dat jij meer een quattro of 4matic moet hebben

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
32 minuten geleden, Beta zei:
38 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Koop gewoon een Golf of doe je verplaatsingen met de fiets

• Grappig 2
Geplaatst:
die speelsheid is net wat zo leuk is, maar ik denk dat jij meer een quattro of 4matic moet hebben
Yep. Een Audi RS3.
Nee, serieus, ik spreek jullie niet tegen. Ik hou er ook wel van als ik mijn 120d even zijn kont kan laten zetten, maar die heeft geen 340 pk of 500 Nm.
Iemand die zich geroepen voelt om het mij eens te demonstreren zodra het kouder en natter is? Want qua aandrijving, word je van een testrit met een m140xi bij mooi weer ook niet écht veel wijzer.
Geplaatst:

De RS3 is nog duurder, denk ik :ninja: 

Geplaatst:

Ik heb 2 jaar M135i xDrive gereden, nu al 3 jaar M3 (rwd uiteraard). Ik heb die xDrive nog geen enkele keer gemist, en ik ben met mijn M3 in volle sneeuw al eens op skivakantie vertrokken...

Ok, je kan niet als een achterlijke volgas geven aan het rood licht bij nat wegdek. Maar een gaspedaal is dan ook geen aan-uit knop ?.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
14 minuten geleden, Beta zei:

Yep. Een Audi RS3.
Nee, serieus, ik spreek jullie niet tegen. Ik hou er ook wel van als ik mijn 120d even zijn kont kan laten zetten, maar die heeft geen 340 pk of 500 Nm.
Iemand die zich geroepen voelt om het mij eens te demonstreren zodra het kouder en natter is? Want qua aandrijving, word je van een testrit met een m140xi bij mooi weer ook niet écht veel wijzer.

Ik heb een sper dus kan je ook niet helpen :D 

Misschien kan @Wax-it.be die mens eens de schrik van z'n leven bezorgen? ? 

Geplaatst:
De RS3 is nog duurder, denk ik :ninja: 
I was kidding...
Zelfs een S3 zal, incl korting, allicht duurder uitkomen...
Geplaatst:
Zojuist, Beta zei:

I was kidding...
Zelfs een S3 zal, incl korting, allicht duurder uitkomen...

Die koten zijn inderdaad erg prijzig. RS3 klinkt wel heerlijk.

Geplaatst:
Ik heb een sper dus kan je ook niet helpen [emoji3] 
Misschien kan [mention=151]Wax-it.be[/mention] die mens eens de schrik van z'n leven bezorgen? [emoji14] 
Wil ik ook wel eens voelen. Haha.
Het enige sper dat ik al testte, was dat elektronisch gestuurde uit de GTI. Het helpt idd wel, but then again: ook die testrit gebeurde bij mooi weer... En op openbare wegen die ik totaal niet kende...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid