Ga naar inhoud

BMW G07 X7


Phil

Aanbevolen berichten

Mijn mening over de X7, vind hem niet moeders mooiste wat betreft de algemene 'vorm', vooral het profiel vind ik nogal banaal, de auto moet dan ook ruimte bieden voor 7 personen, dus veel mogelijkheden zijn er niet echt qua design, al hebben ze wel hun best gedaan om er het beste van te maken. Het front vind ik dan weer wel heel geslaagd, mooier dan de X5. Heb hem nu al een paar keer irl gezien en de neus straalt echt waanzinnig veel autoriteit uit. :) Verder vind ik dat deze auto grote doch elegante velgen met veel spaken nodig heeft, en chrome line. De prominente dakrails zijn nl. een beetje een statement anno 2018 dus deze mogen best gezien worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, gTa zei:

 

 

Maar ja, voor dat geld:

 

Alleen heb je dat niet voor dat geld. :)

De allerduurste X7 die ik samengesteld krijg (M50d met àlle opties, full individual) kost 152k btwi VOOR korting.

Hoeveel kost de duurste RR? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appelen met peren he, duurste RR is de 5.0 V8 supercharged naft. M50d lijkt me dan het best te vergelijken met de V8 diesel die je hebt aan een prijs vanaf 120K, hij zal dan niet full full option zijn maar voor de 30K die er nog overblijft zal je toch iets heel deftig ervan kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieren. :lolz:

Profiel is niet slecht en de achterkant is ook niet mis maar altijd de echte RR inderdaad. Dat is ook de enige die ik zou willen, RR sport of lager mogen ze houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Tommie zei:

Alleen heb je dat niet voor dat geld. :)

De allerduurste X7 die ik samengesteld krijg (M50d met àlle opties, full individual) kost 152k btwi VOOR korting.

Hoeveel kost de duurste RR? 

Fair point.

Zitten die in elkaars segment? In de interne X7-verkoopsargumentenmap zal de Range Rover toch wel aangeduid staan als "concurrent"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

Fair point.

Zitten die in elkaars segment? In de interne X7-verkoopsargumentenmap zal de Range Rover toch wel aangeduid staan als "concurrent"?

Absoluut. Die, samen met de GLS, de Q7 (want groter dan een X5) en de XC90.

Nu, er is inderdaad de ontiegelijk dure RR 5.0 SC, maar die tel ik even niet mee. Toch denk ik dat een TDV8 toch nog een eind boven de prijs zit van een X7 M50d én - met alle respect - is een stuk minder betrouwbaar.

Pas op, als wij hier in Lier 1 X7 per jaar gaan verkopen, zal 't al veel zijn hoor. :)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tommie zei:

Absoluut. Die, samen met de GLS, de Q7 (want groter dan een X5) en de XC90.

Nu, er is inderdaad de ontiegelijk dure RR 5.0 SC, maar die tel ik even niet mee. Toch denk ik dat een TDV8 toch nog een eind boven de prijs zit van een X7 M50d én - met alle respect - is een stuk minder betrouwbaar.

Pas op, als wij hier in Lier 1 X7 per jaar gaan verkopen, zal 't al veel zijn hoor. :)  

't Is BMW hun eerste model in dat segment, de markt gaat die moeten leren appreciëren. Zal in de States wel meteen goed scoren, durf ik gokken. Waar wordt die geproduceerd?

Range 4.4 SDV8 Autobiography met nog wat opties erbovenop om "full" te zijn (voor 99% van de kopers) gaat toch niet zo heel ver voorbij de 150k, zie ik. Een TCT-spec gaat wel nog wat verder (met parkeerverwarming, schermpjes achteraan, hyperduur soundsysteem, enz.) ja.  't Verschil is toch wel iets kleiner dan gedacht, en daarbij is de SDV8 zeker de even aangename motor (maar minder snel en vooral fiscaal duidelijk minder interessant).

Ik zou 't in ieder geval lastig hebben om de Range te laten staan. Idem met een GLS: als ik dat apart zie, live of in een testvideo, dan vind ik dat een vette bak (niet echt mooi achteraan) maar van zodra je je dan bedenkt dat je daar "voor hetzelfde geld" een Range naast kan zetten ...

Betrouwbaarheid van de last gen Range is toch sterk verbeterd ten opzichte van vroeger? Ik ken 3 mensen (goed) die er ene rijden en alle drie hebben die daar niks mee aan de hand (of niks méér dan wat je met een BMW of Benz voor hebt, zijnde bij sommige moet je ook af en toe eens ongepland naar de garage; 't is nu niet dat een nieuwe Benz of BMW nooit iets voor heeft, hé, denk maar aan BMWMB z'n 740d of de vele C-klasses met kraakjes of de vele '1/'3 met krakende deurrubbers of de BMW's xDrive die toch nog altijd gevoelige mechaniek kennen, enz.). Het lijkt met dat "betrouwbaarheid" in dit geval een dankbaar argument contra een concurrent is, daar waar de waarheid eigenlijk wat meer in het midden ligt? (Of vergis ik me?)  (Want als je aan 't BMW-net een xDrive wil laten overnemen is het ook plots "oeioei een xDrive, dat gaat altijd kapot, daar geven we geen geld meer voor hoor!")

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat de Range als concurrent wordt aanzien. Ik zie dit als een concurrent voor een XC90 / Discovery / GLS.

Een echte Range staat op eenzame hoogte naast een Cunningham en Bentayga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, gTa zei:

't Is BMW hun eerste model in dat segment, de markt gaat die moeten leren appreciëren. Zal in de States wel meteen goed scoren, durf ik gokken. Waar wordt die geproduceerd?

 

Spartanburg, zoals de X5, X6, X4 en X3 (maar die wordt ook in Z-A gemaakt tegenwoordig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, X3 is ook al ginder? (en X4) Was dat vroeger niet bij Magna Steyr in Oostenrijk? (ik volg dat eigenlijk niet meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is BMW hun eerste model in dat segment, de markt gaat die moeten leren appreciëren. Zal in de States wel meteen goed scoren, durf ik gokken. Waar wordt die geproduceerd?


Spartanenburg

Mooie aanvulling van de line-up. Een echt vlaggenschip!! Zal zijn afzet zeker vinden bij het doelpubliek.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Ah, X3 is ook al ginder? (en X4) Was dat vroeger niet bij Magna Steyr in Oostenrijk? (ik volg dat eigenlijk niet meer)

Z4 zal daar geproduceerd worden. En ik denk een stuk X1/2 en Countryman.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Alexanderr zei:

Vreemd dat de Range als concurrent wordt aanzien. Ik zie dit als een concurrent voor een XC90 / Discovery / GLS.

Een echte Range staat op eenzame hoogte naast een Cunningham en Bentayga.

Is een XC90 niet eerder een concurrent voor de X5, GLE en Q7?

Qua prijs in elk geval wel :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, rouquin zei:

 


Spartanenburg

 

In de burcht van de Spartanen, zegt? :D 

(Je post vermeldt Tapatalk (tip: ditch die app en surf gewoon op de mobiele site, die is veel beter) dus ik wijt het aan de autocorrect :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Z4 zal daar geproduceerd worden. En ik denk een stuk X1/2 en Countryman.

Dacht dat de X1/X2 en countryman bij VDL zaten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Z4 zal daar geproduceerd worden. En ik denk een stuk X1/2 en Countryman.

Dat belooft veel goed, wat daar in elkaar gestoken wordt zit meestal stevig ineen.

De eerste tests die ik las van die nieuwe Z4 zijn ook serieus lovend (rijgedrag, rijplezier). Ziet er naar uit dat BMW eindelijk weer eens een Z4 gemaakt met rijcapaciteiten de naam waardig. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de burcht van de Spartanen, zegt? [emoji3] 
(Je post vermeldt Tapatalk (tip: ditch die app en surf gewoon op de mobiele site, die is veel beter) dus ik wijt het aan de autocorrect [emoji3] )


Oops [emoji4] Indeed. Dank voor de tip!


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tommie zei:

Dito. Beetje off topic natuurlijk, maar ik kijk keihard uit naar de mijne. :inlove:

Z4 besteld als dienstauto? Beestig :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid