Ga naar inhoud

BMW G07 X7


Phil

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Tommie zei:

Ik heb een nafte in bestelling staan. :silly: 

En de redenering daarachter is....? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/10/2018 om 11:08, Tommie zei:

Alleen heb je dat niet voor dat geld. :)

De allerduurste X7 die ik samengesteld krijg (M50d met àlle opties, full individual) kost 152k btwi VOOR korting.

Hoeveel kost de duurste RR? 

 

1 uur geleden, Tommie zei:

Absoluut. Die, samen met de GLS, de Q7 (want groter dan een X5) en de XC90.

Nu, er is inderdaad de ontiegelijk dure RR 5.0 SC, maar die tel ik even niet mee. Toch denk ik dat een TDV8 toch nog een eind boven de prijs zit van een X7 M50d én - met alle respect - is een stuk minder betrouwbaar.

Pas op, als wij hier in Lier 1 X7 per jaar gaan verkopen, zal 't al veel zijn hoor. :)  

 

1 uur terug, Alexanderr zei:

Vreemd dat de Range als concurrent wordt aanzien. Ik zie dit als een concurrent voor een XC90 / Discovery / GLS.

Een echte Range staat op eenzame hoogte naast een Cunningham en Bentayga.

 

Net even geconfigureerd. Een 3.0d (zeer) dik in de opties komt op een 110k catalogusprijs.
Dat zit dan inderdaad nog wel wat van de Range Rover af, die zit idd nog een categorietje hoger.

De Range op het niveau van een Cunningham, echter...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wait, whut? :blink:
image.png.cb53760e5769de80788872455fe11e66.png
Kan iemand dat even uitleggen? Wat the hell kan dat "maken" bij een 3.0d?
Zet je maar op je stoel, gTa.

Op nafte krijg je sportievere sound, op een diesel is het een soundgenerator.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Stancke zei:

Zet je maar op je stoel, gTa.

Op nafte krijg je sportievere sound, op een diesel is het een soundgenerator.

Dat laatste was wat ik ook dacht, maar geloofde niet dat dat kon voor die prijs.

Een 40i met "sportuitlaat" klinkt wel lekker. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje rare tabel?

een Q7 en T8 2.0 vergelijken met een 3.0l van bmw?

zet dan gewoon de 3.0 Q7 tegenover de X7 40 (beide 3.0l)

en aangezien er een diesel bij landrover staat kan je toch ook een SQ7 zetten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, tuscani said:

beetje rare tabel?

een Q7 en T8 2.0 vergelijken met een 3.0l van bmw?

zet dan gewoon de 3.0 Q7 tegenover de X7 40 (beide 3.0l)

en aangezien er een diesel bij landrover staat kan je toch ook een SQ7 zetten?

Denk dat je vooral naar de afmetingen moet kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Parsifal zei:

Is een XC90 niet eerder een concurrent voor de X5, GLE en Q7?

Qua prijs in elk geval wel :D 

 

Qua afmetingen blijkbaar ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tommie zei:

Nu, er is inderdaad de ontiegelijk dure RR 5.0 SC, maar die tel ik even niet mee. Toch denk ik dat een TDV8 toch nog een eind boven de prijs zit van een X7 M50d én - met alle respect - is een stuk minder betrouwbaar.

Een stuk minder betrouwbaar zou ik niet (meer) durven zeggen eigenlijk.

5 uren geleden, Alexanderr zei:

Vreemd dat de Range als concurrent wordt aanzien. Ik zie dit als een concurrent voor een XC90 / Discovery / GLS.

Een echte Range staat op eenzame hoogte naast een Cunningham en Bentayga.

Een Range kan je m.i. echt niet naar een Bentley of Rolls zetten.

Dit is vooral een concurrent voor de GLS. Q7 en XC90 zitten nog met 1 been in het segment van de X5/GLE/etc.

3 uren geleden, gTa zei:

En de redenering daarachter is....? :D 

Je wilt niet weten hoeveel GLS er hier buiten rijden met een V6 of V8 benzinemotor... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, William Blake said:

Een stuk minder betrouwbaar zou ik niet (meer) durven zeggen eigenlijk.

Maar wel minder?

7 minutes ago, William Blake said:

Een Range kan je m.i. echt niet naar een Bentley of Rolls zetten.

Akkoord.

8 minutes ago, William Blake said:

Dit is vooral een concurrent voor de GLS. Q7 en XC90 zitten nog met 1 been in het segment van de X5/GLE/etc.

X7 is dus volgens u ook een concurrent van de RR? 

En kan je mij uitleggen waarom zowel de Q7 als de XC90 maar met 1 been in het segment X5/GLE/etc. staan? 

10 minutes ago, William Blake said:

Je wilt niet weten hoeveel GLS er hier buiten rijden met een V6 of V8 benzinemotor... 

Wil wel een getal (en geen percentage) horen ja :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat gisteren - net als de Golf - in het nieuws om te illustreren dat wagens altijd maar groter worden.

En tegelijk worden de parkeerplaatsen al jaren kleiner/smaller..
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Ian zei:


En tegelijk worden de parkeerplaatsen al jaren kleiner/smaller..

Daarom dat ge dus echt geen Range naast een Cunningham kwijt kunt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom dat ge dus echt geen Range naast een Cunningham kwijt kunt.

Zelfs een Golf tussen een Corsa en 1-reeks parkeren in een parkeergarage is al een uitdaging. Tenminste, het uit- en instappen zonder uw deur in de carrosserie van uw buur te planten..

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, JerryLambo zei:

 

En kan je mij uitleggen waarom zowel de Q7 als de XC90 maar met 1 been in het segment X5/GLE/etc. staan? 

 

nog schreef onze bleke

hij zal bedoelen dat de Q7 en XC90 eerder in het segment van de X5/GLE meespelen en een klein beetje in de X7 en RR klasse.

en daar geef ik hem gelijk in. ( je kan een XC90/Q7 niet naast een RR zetten, naast een RRS daarentegen wel in mijn ogen)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, tuscani said:

nog schreef onze bleke

hij zal bedoelen dat de Q7 en XC90 eerder in het segment van de X5/GLE meespelen en een klein beetje in de X7 en RR klasse.

en daar geef ik hem gelijk in.

Q7 puur en alleen omdat hij iets langer is vermoed ik? 

Maar die XC90 snap ik niet goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets ja, maar het is niet zo rechtlijnig... er is een beetje overlap als je naar prijzen/motoren/afmetingen/zitplaatsen kijkt.

Grote RR is imho een half klasje hoger nog dan X7/GLS/etc.

X7 is voor mij puur BMW die de Amerikaanse markt gaat cateren, te zien ook aan de styling, idem GLS etc.

GLS vorig 50-50% benzine/diesel schat ik, vorig jaar zelfs 70% naft :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid