Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Zou idd wel eens het Aero Pack kunnen zijn, met specifieke voor- en achterbumper (nummerplaat "in" de bumper i.p.v. eronder, zoals nu ook al bij de 992.1). Bij de 991.2 kreeg je met 't Aero Pack toch ook meer centraal geplaatste uitlaattips, als ik me dat goed herinner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gTa zei:

Bij de 991.2 kreeg je met 't Aero Pack toch ook meer centraal geplaatste uitlaattips, als ik me dat goed herinner.

Dat was inclusief de PSE optie dacht ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, PieterA zei:

Dat was inclusief de PSE optie dacht ik. 

Ja, PSE zat daar std bij, dacht ik. Waren alle PSE's (ook zonder Aero Pack) dan meer gecentreerd bij de 991.2? Kan zijn, ik herinner het mij niet zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Super95 zei:

Waarmee zouden ze het dan combineren? 

Carrera: 2.0 flat 4 + hybride
Carrera S: 2.5 flat 4 + hybride
Carrera GTS: 3.0 flat 6
 

 

Volgens wat ik lees, de turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Ja, PSE zat daar std bij, dacht ik. Waren alle PSE's (ook zonder Aero Pack) dan meer gecentreerd bij de 991.2? Kan zijn, ik herinner het mij niet zo goed.

Mijne had de sportuitlaat, zonder Aero Pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Redfive zei:

Toch gene viercilinder in de 911 hé. Hou dat maar voor de 718's..

Zo'n groot succes was dat ook niet he. Dat gaan ze met hun top model toch niet doen... Mercedes heeft getoond dat dat niet de manier is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder druk van factoren van buitenaf (emissieregels en dergelijke) vrees ik dat ze niet anders gaan kunnen. Al blijft het jammer idd (is niet omdat ik EV rijdt dat ik een dikke 6 cylinder niet meer kan appreciëren). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ferrari het kan, dan kan Porsche toch niet uitblijven. Ik ben er iig wel benieuwd naar. Voor de daily 991'jes is dat wel een interessant nieuwtje. Fiscaal vriendelijke 911 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Redfive zei:

Mijne had de sportuitlaat, zonder Aero Pack.

Ja dat kan uiteraard, maar daar gaat 't 'm niet om. De vraag was (1) of alle Aero Packs std met PSE kwamen en (2) of alle PSE's (zowel met Aero Pack als zonder) bij de 991.2 die meer gecentreerde look kregen, of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Ja dat kan uiteraard, maar daar gaat 't 'm niet om. De vraag was (1) of alle Aero Packs std met PSE kwamen en (2) of alle PSE's (zowel met Aero Pack als zonder) bij de 991.2 die meer gecentreerde look kregen, of niet.

PSE = gecentreerde look. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, -Fred- zei:

Als ferrari het kan, dan kan Porsche toch niet uitblijven. Ik ben er iig wel benieuwd naar. Voor de daily 991'jes is dat wel een interessant nieuwtje. Fiscaal vriendelijke 911 🤪

Maar die dingen bij Ferrari zijn wel allemaal hybride geworden (dacht ik) :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd???

De GT3's gaan 4.0 NA motoren hebben

De Turbo gaat naar hybride

Ik vermoed dat de basis carrera en S gewoon de 3l gaan behouden en zelfs nog niet hybride gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ook

Ofwel gaan ze puur de hybride toepassen voor extra vermogen. Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan aanpakken. Gaat het gepaard gaan met een serieuze afslanking om het gewicht enigszins binnen de perken te houden, of gewoon extra power en wat gefoefel aan het onderstel om de balans erin te houden. Lijkt me dat ze genoeg lichtgewicht componenten in huis hebben om het extra gewicht ietwat te counteren, maar zijn de turbo kopers wel het juiste publiek?

Net zoals bij een GT3 moet je daar niet teveel prutsen aan de succesformule. Wie in de markt is voor een turbo, wil het liefst een turbo S met alle toeters en bellen. Hybride past daar imo niet in het rijtje

Ik zou wel benieuwd zijn naar een basis 911 met hybride. De mule die je ziet rondrijden doet wel eerder vermoeden dat het idd over de turbo zal gaan

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al op meerdere media gecommuniceerd dat de hybride al zeker op de turbo's komt... Was intertijd op de Panamera ook zo gelopen.

Over de standaard carrera's ga ik geen uitspraak doen.

Voor het NA blijven van GT3 + GT3 touring heb ik uit goeie bron al confirmatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gokken dat de basis Carrera hetzelfde blijft als nu maar met een vermogensupgrade. De GTS, (4)S en Turbo (S) wordt hybride, de sportievere versies (GT3 / RS) blijven gewoon met verbrandingsmotor. Het is natuurlijk altijd raden naar wat er komt en ik gok ook gewoon maar iets. 

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik hetzelfde ga gokken :ninja: 

Dus enkel de basis zou niet hybride worden... Zal volgens mij wel een boost zijn in de verkoop daarvan voor de mensen die nog een niet-hybride willen. Geen domme zet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de GTS niet een van hun best verkopende uitvoeringen? Waarom zouden ze daaraan prutsen? Als je dus na de facelift nog een "pure" 911 wil moet je ofwel de basis kopen, ofwel de GT3.

Dan moeten ze toch wel erg zelfzeker zijn over hun hybride, en effectief zien als een toegevoegde waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, -Fred- zei:

Is de GTS niet een van hun best verkopende uitvoeringen? Waarom zouden ze daaraan prutsen? Als je dus na de facelift nog een "pure" 911 wil moet je ofwel de basis kopen, ofwel de GT3.

Dan moeten ze toch wel erg zelfzeker zijn over hun hybride, en effectief zien als een toegevoegde waarde.

Bij Ferrari zijn ze er toch ook 100% van overtuigd? En ze verkopen, dus zal porsche zeker niet achterblijven.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid