Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Naish zei:

Ik heb het nu wel van zeer goeie en betrouwbare bron 😉

Ah top, herinner me voor de voorstelling van de huidige dat rennlist ook volstond met geruchten dat er een achterbank zou komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, X5. zei:

Ah top, herinner me voor de voorstelling van de huidige dat rennlist ook volstond met geruchten dat er een achterbank zou komen.

Ah ja op het internet... Daar geloof ik niet veel meer van zulle...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/8/2023 om 12:36, ir_fuel zei:

327K?

Dat is dan toch zonder PTS? 

:D 

Hier is het nog zotter: 370k chf. 

Da’s nog een pak meer dan de Sport Classic, die zelf al overprijsd was. :fp: 

Op 2/8/2023 om 12:32, BMWMB zei:

Voor de helft van de prijs koop je een tweedehands 991.2 GT3 touring met hetzelfde rijplezier. 

Ja, maar het weegt 40kg minder, he!

Ha… wacht… ik weeg 75kg droog aan de haak. Dat zijn er 40 minder dan anderen hier :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/8/2023 om 20:05, Naish zei:

De 992.2 gt3 touring zou normaal met achterbank komen...

Hier ook al es gaan vragen. So far een “nein” gehoord. 

Achterbank enkel mogelijk in de niet-atmo versies volgens de Pors stealer hier 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, PieterA zei:

Even bij RPM passeren? Alleen geen idee hoe dat dan verzekeringtechnisch zit.

 

 

Heb ik 2 jaar terug al es bekeken. Daar zitten paar problemen bij:

1. Je krijgt het nooit voorbij de technische keuring. Althans hier niet. (in UK is dat allemaal veel makkelijker)

2. De verzekeringen gaan ook njet zeggen als het niet van de constructeur komt.

3. Naar ik begreep (niet 100% zeker) zaten in de 991 nog de oude aanhechtingspunten voor de achterbank en gordels. Bij de 992 zouden die er (naar het schijnt) niet meer inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 992.2 touring komt met achterbank...

Ik vrees dus dat je beter een andere dealer zoekt, dan degene waar je nu gaat.

En prepareer je misschien dat je op de wachtlijst raakt voor een nieuwe en aan de voorwaarden voldoet om eentje toegewezen te krijgen 😉

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

De 992.2 touring komt met achterbank...

Ik vrees dus dat je beter een andere dealer zoekt, dan degene waar je nu gaat.

En prepareer je misschien dat je op de wachtlijst raakt voor een nieuwe en aan de voorwaarden voldoet om eentje toegewezen te krijgen 😉

Als “m’as-tu vu”-attitude ook weer bij de voorwaarden zit, heb ik het al vlaggen dus. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Naish zei:

Bedoel je met 'm'as-tu vu' het stoefen met ik ga of ik wil of ooit ga ik of ...

Nee dat is "hoger dan je gat schijten", je haalt zijn uitspraken door elkaar.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Polygoon zei:

Nee dat is "hoger dan je gat schijten", je haalt zijn uitspraken door elkaar.

Ook mogelijk. Wanneer zien we jou trouwens eindelijk in ne Porsche? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, The Swede zei:

Ook mogelijk. Wanneer zien we jou trouwens eindelijk in ne Porsche? 

Oh maar ik ben daar eerlijk over hoor: ik kan dat niet betalen. 
Ik droom daar dan ook niet luidop over, noch ga ik verkopers hun tijd verdoen met testritjes :D 

Misschien als ik de euromillions ne keer win.
Dan moet ik misschien eerst eens beginnen meespelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, The Swede zei:

Ook mogelijk. Wanneer zien we jou trouwens eindelijk in ne Porsche? 

Goh, eigenlijk zowat elke dag... Ben veelal onderweg met de taycan of de 356 de laatste maanden...

Oh behalve op verlof, daar was ik aangewezen op me wrangler :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Polygoon zei:

Oh maar ik ben daar eerlijk over hoor: ik kan dat niet betalen. 
Ik droom daar dan ook niet luidop over, noch ga ik verkopers hun tijd verdoen met testritjes :D 

Misschien als ik de euromillions ne keer win.
Dan moet ik misschien eerst eens beginnen meespelen.

Best ne keer checken met @ICM wat je precies moet kopen als je de lotto wint... Ik dacht niet dat het een Porsche was, maar een BMW :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist es heel hypothetisch (bezigheidstherapie op een druilerige dag) mij aan het bezig houden wat we zouden kunnen kopen voor de prijs van de BMW en de caravan, dacht allez, ik stel eens een 911 samen...

Ik herinner me toen we bestelden, of iets ervoor, dat een GT3 zo ongeveer op dat budget zat, iets van een dikke 180K, nu 205K een goei jaar later!  Ik heb toch het gevoel dat sommige constructeurs van de situatie gebruik gemaakt hebben om hun winstmarges serieus te verhogen

Ongetwijfeld zal er daardoor geen Porsche minder verkocht worden maar t is toch wel opvallend fel (ter vergelijking, onze BMW is van 106K naar 110K gegaan, de caravan van 76K naar 80K). Het geeft mij zowat hetzelfde wrang gevoel als met de Jimmy die ook zo sterk in prijs gestegen (budgetcontroller op het werk dus dat ligt gevoelig 😬)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, berengun zei:

 Het geeft mij zowat hetzelfde wrang gevoel als met de Jimmy die ook zo sterk in prijs gestegen (budgetcontroller op het werk dus dat ligt gevoelig 😬)

Jimny!!!

Of bedoel je 'den Jimmy', kan natuurlijk ook 😆

 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Jimny!!!

Of bedoel je 'den Jimmy', kan natuurlijk ook 😆

 

haha nee ik bedoelde Jimny 🙂 Den enige Jimmy dat ik ken is altijd even goedkoop gebleven 🙂 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Naish zei:

De 992.2 touring komt met achterbank...

Ik vrees dus dat je beter een andere dealer zoekt, dan degene waar je nu gaat.

En prepareer je misschien dat je op de wachtlijst raakt voor een nieuwe en aan de voorwaarden voldoet om eentje toegewezen te krijgen 😉

Uit oprechte interesse; Wat zijn die voorwaarden zoal? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, berengun zei:

juist es heel hypothetisch (bezigheidstherapie op een druilerige dag) mij aan het bezig houden wat we zouden kunnen kopen voor de prijs van de BMW en de caravan, dacht allez, ik stel eens een 911 samen...

Ik herinner me toen we bestelden, of iets ervoor, dat een GT3 zo ongeveer op dat budget zat, iets van een dikke 180K, nu 205K een goei jaar later!  Ik heb toch het gevoel dat sommige constructeurs van de situatie gebruik gemaakt hebben om hun winstmarges serieus te verhogen

Ongetwijfeld zal er daardoor geen Porsche minder verkocht worden maar t is toch wel opvallend fel (ter vergelijking, onze BMW is van 106K naar 110K gegaan, de caravan van 76K naar 80K). Het geeft mij zowat hetzelfde wrang gevoel als met de Jimmy die ook zo sterk in prijs gestegen (budgetcontroller op het werk dus dat ligt gevoelig 😬)

Net even voor plezier mijn exacte spec opnieuw gemaakt... Dus tussen april 2023 en nu is de mijne exact 24882,52 eur duurder geworden :D 

manmaths gewijs dus 2000 per maand verdiend in het laatste jaar :ninja: 

27 minuten geleden, Jules_W zei:

Uit oprechte interesse; Wat zijn die voorwaarden zoal? 

Wat Alexanderr mij altijd vertelde is het feit dat je toch minstens 1 andere Porsche moet hebben gekocht voor je een GT3 kan bestellen. Geen idee of elke dealer dat zo hanteert en hoe recent die aankoop moet zijn. Dat is aan hem om te vertellen...

En dan houden we rekening dat het in BE 'makkelijk' is om een allocatie te krijgen... In de US en de UK bvb weet ik dat het een heel ander verhaal is.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een kameraad was ook gaan zien naar een 911 dakar om zijn collectie aan te vullen, hij heeft wel een aantal Porsches maar dan oude zoals 356 en vroege 911 maar bij de Porsche dealer kennen ze hem niet.  Kort door de bocht, en op een vriendelijke manier uiteraard, is hij wandelen gestuurd 

Ik wist wel niet dat er voor een "simpele" GT3 ook dergelijke voorwaarden waren

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Oh maar ik ben daar eerlijk over hoor: ik kan dat niet betalen. 
Ik droom daar dan ook niet luidop over, noch ga ik verkopers hun tijd verdoen met testritjes :D 

Misschien als ik de euromillions ne keer win.
Dan moet ik misschien eerst eens beginnen meespelen.

Allez gij. Als je binnen 2 jaar partner bent, betaal je dat met één maandloon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Allez gij. Als je binnen 2 jaar partner bent, betaal je dat met één maandloon. 

Hoegenaamd geen ambitie om partner te worden. Blijven proberen 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid