Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Ik doe dat te weinig voor mijn koters...eens werk van maken, maar zal dan wel siku zijn....was ik reuze fan van vroeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Siku is de shit. :inlove:  Alleen jammer dat die niet veel hebben in de std "kleine ottokes" schaal (1/64), da's altijd een slagske groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, saabi zei:

Ik doe dat te weinig voor mijn koters...eens werk van maken, maar zal dan wel siku zijn....was ik reuze fan van vroeger

Al mijn Siku heb ik nog. Een van de weinige zaken die ik nooit heb willen wegdoen. Gigantisch veel mee gespeeld en daar staat nergens ook maar een krasje op. Ik was daar zoooo voorzichtig mee. Geen ander kind mocht er aankomen, uit schrik dat ze het zouden schenden. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waren ook veel mooier, accurater en gedetailleerder dan de gewone Matchbox en Majorettes.
Corgi-toys had ik er ook wel een paar van. De Aston Martin van James Bond oa, met schietstoel en uitschietende bumpers en al, in de grote versie, en alleen met schietstoel in de kleine versie.
En de Dinkytoys die ik afgeluisd had van mijn oom, natuurlijk.

Die dingen waren echt om te spelen, en dat deed ik dan ook. Meerendeel heeft daar dan ook de sporen van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/5/2020 om 12:10, gTa zei:

Ik volg en da's wat ik ook denk te weten of vermoed.

Nuanceke, wel: een lichte/zoekerige vooras is m.i. wel niet het tegenovergestelde van "veel mechanische grip", dus ik vind niet dat je die twee tegenover elkaar kan zetten (zonder zwaar te nuanceren, uiteraard is alles met elkaar gelinkt).

't Is eigenlijk allemaal een voortbreisel op de stelling, hoger, in een door @Phil geciteerd artikel, dat de targa enkel als 4 en 4S komt en dat dat een nadeel is - ik vraag me nog af waarom. Aansluitend @Naish die daarop inpikt en hoopt dat de targa ook als rwd komt (hij rijdt nu een 2 dus ervaart elke dag dat de extra tractie van een 4 zeker niet nodig zal zijn voor "daily" use, dus ik waardeer zijn mening enorm).

Naar mijn mening is de grip van een 2 al zo goed, dat ik geen meerwaarde zie in een 4... Even nuanceren dat ik van een M3 F80 kom dus ben wel gewend aan iets wat nogal onverwacht grip verliest :lolz:

Maar mijn 2S geen grip genoeg zou ik niet durven zeggen. Ofwel heb ik geen ballen genoeg om zo ver te gaan dat ik over de grenzen van de 2 ga waar een 4 wel zou doorgaan. 

Die beschrijving van germinal over zijn lange bocht herken ik niet echt, maar ik denk ook dat het nogal een domme manier is van een bocht te pakken :D

Aan de andere kant heb ik wel graag een beetje een speelse kont... Ik ga dus veel eerder mijn bocht iets trager ingaan en er wat schuin uitkomen dan op scherpst van de snede er vol doorgaan. Ik kan me voorstellen dat een 4 daar beter kan in zijn, maar dan mis je zoveel fun...

Is allemaal te zien wat je zoekt... Ik denk in de eerste 30 jaar nog geen 4 nodig te hebben :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, krikke zei:

Slow in, fast out. Een 2S lijkt me daarvoor voldoende.

Normaal gezien kan je met RWD later op het gas, maar de mechanische grip van een 911 zal je niet snel teleurstellen zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk ... best klassieke en understated kleur, plots in de picture door de sportieve (en compleet zwart afgewerkte) spec. Zelfs de SportDesign Pack lijkt er aanvaardbaar door (ben anders absoluut niet gek van die "vinnen" achteraan, noch van de hogere plaatsing van de nummerplaat).

Like!

En geen zwart glas = :up: ! #fightthatuglytrend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de Car Configurator kan je details opvragen van een set winterwielen voor de 992 turbo S, nl. de "turbo"-velgen.

1043952321_2020-05-2700_39_40-PorscheCarConfigurator.jpg.b0553fb1890333c28e6c8b1559c43535.jpg

 

 

Onderliggende (tweede) foto openen in nieuw tabblad =

detail_QDKV_l_1.thumb.jpg.5980d0c082ca8bfdfe59064cf71c3eb9.jpg

Lijkt mij, gezien de chrome uitlaattips (tenzij 't de ovalen zijn...) de eerste officiële foto van de non-S turbo?

Schone velg, wel. Kruisspaakjes. :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, en de uitstulping rond de uitlaat lijkt toch hard op die die rond de PSE zit, en de PSE kan je op de turbo S ook in chroom krijgen, dus....

Maar 't geeft wel de wielen weer, knap, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel knap die groene 992 C2 die Alexander heeft gepost. Onder de gewone C2 en C4 kan je geen optioneel verlaagde ophanging krijgen, en origineel staat ‘m echt wel te hoog op z’n poten. [mention=477]Alexanderr[/mention], ik weet dat het een in hoogte regelbare verlaging is. Is dit de minst lage stand? Want dit vind ik te laag, visueel, maar ook om te rijden want hij zal dikwijls de lip vooraan schuren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Alexanderr zei:

992 C2;

Aventurin / agave w/crayon stitching

20/21” S wielen, zwart gesatineerd

SportDesign pack / skirts 

TechArt springs / spacers

 

 

62D6AE0B-AB09-4C5F-A412-7A2439CABD60.jpeg

D14E3A4D-FE0B-4F61-96D8-94A9EEFCB4B6.jpeg

DB0C48CE-1B8F-47FC-9438-2B711EA20011.jpeg

44EA01AE-5371-4741-A2AE-74F6E5CEF011.jpeg

Super knap😍

 

Prijskaartje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Heerlijk ... best klassieke en understated kleur, plots in de picture door de sportieve (en compleet zwart afgewerkte) spec. Zelfs de SportDesign Pack lijkt er aanvaardbaar door (ben anders absoluut niet gek van die "vinnen" achteraan, noch van de hogere plaatsing van de nummerplaat).

Like!

En geen zwart glas = :up: ! #fightthatuglytrend

Persoonlijk vind ik 'm dan mooier met de Carrera Classic wielen, of de RS Spyder wielen, en dan de alu raamomlijsting. En uiteraard, zonder die verduisterde ramen.

spacer.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, BMWMB zei:

Persoonlijk vind ik 'm dan mooier met de Carrera Classic wielen, of de RS Spyder wielen, en dan de alu raamomlijsting. En uiteraard, zonder die verduisterde ramen.

Ik heb me niet uitgesproken over wat ik anders zou willen of mooier vind dan dat, wel gewoon over de auto zoals Alexanderr hem toonde. Mij verraste het enorm (positief, dus) dat dat klassieke, understated grijsgroen zo mooi tot z'n recht komt in een minder evidente, erg sportieve spec. Gelijk Challazer zegt: die auto bewijst dat dat Aventurine een kleur is die véél meer aan kan dan de gedoodverfde klassieke spec.

Dat jij eerder naar een klassieke (as in: veilige of "proven pretty") spec neigt, weten we. Ik vind zo-eentje zoals jij post ook erg mooi, maar 't is voor mij wel een beetje "evident", niet zo speciaal of apart.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/21/2020 at 12:08 PM, Alexanderr said:

3066E342-A18D-42C5-9FD2-5C463AF9839E.jpeg

Ik vind die achterkant echt niet mooi. Veel te zwaar en die vleugel oogt veel te "licht" tov die zware kont. Klopt iets niet met de proporties. Die auto toont hoog ipv breed achteraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ik vind die die Alexanderr heeft gepost ook knap, zou alleen geen zwarte velgen eronder steken. Kleur is wel top.

Ik zou nog durven daar zwarte velgen onder te steken, alleen niet dié velgen.
De kruisspaakjes in 't zwart gestoken, dat zou nog vet kunnen zijn. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:

Ik zou nog durven daar zwarte velgen onder te steken, alleen niet dié velgen.
De kruisspaakjes in 't zwart gestoken, dat zou nog vet kunnen zijn. :inlove: 

Kruisspaken of wieldoppen, bij zwart boeit dat niet. Pak gewoon de goedkoopste :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ik vind die achterkant echt niet mooi. Veel te zwaar en die vleugel oogt veel te "licht" tov die zware kont. Klopt iets niet met de proporties. Die auto toont hoog ipv breed achteraan.

Kan ik wel volgen, maar de hoek van de foto doet er veel aan.

porsche-911-turbo-e1579871210229.jpg

Blijft voor mij nog altijd plenty breed. :D 

't Ding kan natuurlijk niet wegsteken dat het een 992 is en die hebben allemaal een massieve kont, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Kruisspaken of wieldoppen, bij zwart boeit dat niet. Pak gewoon de goedkoopste :D 

Strongly disagree. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid