Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

Ook weer zo'n foto die de auto en de kleur totaal geen recht doet.

Vind ik ook niet top, die wielen. Gentian kan toning down gebruiken door zilveren wielen, dan zijn die extreem open versies in middengrijs (ipv zilver) en met enkel een gepolierd randje geen hulp. Maar beter dan met die zwarte is 't wel, yep. Ik vind de RS Spyders of de Exclusive Designs (in zilver) veel knapper. Met gentian lijken voor mij bijna enkel de RS Spyders knap.

Is gewoon niet mijn favo blauw, zelfs die GT4 met zilveren wielen is voor mij (hoewel knap) toch "ai, dat blauw had zo veel beter gekund...".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zou jij dan een 992 coupé configureren met de mogelijkheden die nu zijn?

Het zal sowieso geen krijtgrijze met zwarte wielen en zwart interieur zijn. 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

 

Maar ook hier: steek er een zilverkleurige velg op en die tint leeft helemaal op:

image.png.238d8c73d52bc268bfbf29139fc3f48e.png

 

 

 

 

Twijfel of het aan de foto of spec ligt, maar dat is het toch ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Martini Racing zei:

Twijfel of het aan de foto of spec ligt, maar dat is het toch ook niet.

't Is daarom: ik zou er ook voor passen. En ik ben een extreme blauwfan (zga al mijn auto's zijn al blauw geweest). Het is het nét niet.
Ware het sapphire geweest: metéén. Wat een kleur. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, BMWMB said:

Hoe zou jij dan een 992 coupé configureren met de mogelijkheden die nu zijn?

Nachtblauw met chrome raamomlijsting.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, gTa said:

Oké, die zag ik aankomen.

Maar stel dat je dat ab-so-luut niet ambieert? Dat je dus enkel "normaal" (i.e. nog maatschappelijk aanvaard sportief) wil rijden, heel af en toe wel eens stevig doorpappen doorheen een leuke bochtencombinatie of op een stukje onbewaakt rechtdoor, maar geen zotte shizzle zoals bochten uitdriften e.d.

Geen idee, maar het feit dat je echt belachelijk zot moet doen eer de achterkant een beetje gaat beginnen leven is voor mij al een no-go. En dan bedoel ik niet scheef zetten.

Hetgeen waar veel mensen zo een schrik voor hebben als ze wat pk's hebben. "De auto beweegt".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gentian heeft als probleem dat het zon nodig heeft om machtig mooi te zijn. In veel omstandigheden is het idd niet wauw...

Nightblue met chroom raamomlijsting is idd ook wel mooi, maar een eerder klassieke config...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Geen idee, maar het feit dat je echt belachelijk zot moet doen eer de achterkant een beetje gaat beginnen leven is voor mij al een no-go. En dan bedoel ik niet scheef zetten.

Hetgeen waar veel mensen zo een schrik voor hebben als ze wat pk's hebben. "De auto beweegt".

Is dat bij een RWD 992 met al die mechanische grip óók al niet zo? Of nog: hoe veel verschillen de 2 en de 4 op dat vlak écht, hier, op onze droge Ardeense spelebaantjes b.v.? (Dat dat in de omstandigheden die jullie in 't hoge noorden meemaakten, duidelijker naar voor komt, is evident. Als je dus eens op een regenachtige dag een straat wil uitdraaien met een klein kontzwiepertje zal dat dan misschien wel een voelbaar verschil opleveren, maar stel dat je dat zwiepen dus niet wil?)

@Alexanderr ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Naish said:

Nightblue met chroom raamomlijsting is idd ook wel mooi, maar een eerder klassieke config...

Akkoord. Ik zou dat dan ook niet doen op een GT3. Kan je daar wel chrome op krijgen? :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gentian heeft als probleem dat het zon nodig heeft om machtig mooi te zijn. In veel omstandigheden is het idd niet wauw... Nightblue met chroom raamomlijsting is idd ook wel mooi, maar een eerder klassieke config... 

 

 Yup zeer klassiek.. dat zou ik dan combineren met Chrome raamomlijsting en uw wielen en bruin interieur..

 

Ik ben uiteindelijk voor jet metallic black gegaan met de S wielen gelakt in platinum en sport Tex interieur full leather , voor t overige zwarte raampmlijsting, type delete en Porsche logo in t zwart. Er staat er zo een bij PCA en vond die er voor een “sportieve” uitvoering best uitzien.

 

Bij Alle andere kleuren stoorde mij de gapende mond vanvoor, behalve bij nightblue dat in weinig zonlicht quasi zwart is en alleen in volle zon blauw wordt.

 

5410501a19a350a64d23f2e3dc172533.jpg&key=2539ff9fc4981f96faf7767da6cecdce0fc9b226d1e1a3216005be4afcdc8f4f

 

Moest Porsche de optie hebben waarmee je met een druk op de knop de kleur van t interieur en exterieur kan veranderen ( na aankoop ) dan zou iedereen die optie kiezen denk ik [emoji16] teveel keuze teveel mogelijkheden.. sportief, klassiek, gewaagd, conservatief... je kan een 911 op zoveel manier configureren dat kiezen altijd een beetje verliezen is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat zo zonde, zo een dure, blitse sportwagen en dan kiezen voor een saai zwart kleurtje :( 

Dan was ik toch voor nightblue gegaan, kon je er in de volle zon ten minste volop van genieten. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, ir_fuel zei:

als je dat zwiepen niet wil moet je dus 4WD pakken :D 

Zwiept dat ook nog met de rijhulpsystemen aan? Of laten die echt wel wat marge om te spelen? En is die marge dan dus wat de 'saaiere' driver er al te veel aan vindt? Ik zou verwachten dat die met de rijhulp ook al te braaf is om een stapje te zetten, waardoor 4WD voor dat eigenlijk ook al niet echt een must is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Tjeu said:

Zwiept dat ook nog met de rijhulpsystemen aan? Of laten die echt wel wat marge om te spelen? En is die marge dan dus wat de 'saaiere' driver er al te veel aan vindt? Ik zou verwachten dat die met de rijhulp ook al te braaf is om een stapje te zetten, waardoor 4WD voor dat eigenlijk ook al niet echt een must is. 

Kan helaas niks zeggen over de rijhulpsystemen van die generatie (noch van de 991).

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, ir_fuel zei:

als je dat zwiepen niet wil moet je dus 4WD pakken :D 

Moét? Neen toch?

Ik zoek naar de verschillen tijdens "normaal sportief" rijden, dus zonder gedrift.
Wat is er aan van dat "wat meer gewicht op de neus maakt stabieler", dat je soms leest, klopt dat?
Is de 4 minder communicatief in 't stuur (ze hebben sowieso al elektr.stuurbekrachtiging, maar dan nog kan dat verschillen)?
Zijn er andere elementen van het rijgedrag die voldoende verschillen (dat ze voelbaar zijn, ook bij gewoon dagelijks rijden)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, gTa said:

Wat is er aan van dat "wat meer gewicht op de neus maakt stabieler", dat je soms leest, klopt dat?

Ze leggen elke generatie de balans meer naar de vooras. Denk je dat dat nog zoveel verschil maakt tov pakweg een 996 waarin men hetzelfde doet?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minutes ago, Germinal said:

emoji16.png teveel keuze teveel mogelijkheden.. sportief, klassiek, gewaagd, conservatief... je kan een 911 op zoveel manier configureren dat kiezen altijd een beetje verliezen is ?

Zoveel keuzemogelijkheden tov andere merken, de max!

 

*bestelt zwart op zwart met zwarte accenten*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel keuzemogelijkheden tov andere merken, de max!  

*bestelt zwart op zwart met zwarte accenten*

 

 

Als je t zo bekijkt [emoji23]

 

 

Nu een gifgroene met rood interieur lijkt mij niet echt beter te noemen.

 

Heb wel rode gordels en rode sports chrono [emoji2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ze leggen elke generatie de balans meer naar de vooras. Denk je dat dat nog zoveel verschil maakt tov pakweg een 996 waarin men hetzelfde doet?

Ik weet het niet, daarom vraag ik het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Germinal zei:

Ik voelde toch echt wel een verschil als je vollenbak doortrekt

 

Ik heb het niet zozeer op "vollenbak doortrekken" rechtdoor. Of bedoel je niet rechtdoor?
En welk verschil ervoer je dan? Kan je dat proberen uitleggen?

Ik heb ook wel met enkele 2- en 4-modellekes van diverse vorige generaties gereden, nooit back to back wel ... en daarom kan ik de stemmen (niet zelden van minder in rijtechniek onderlegde personen en/of minder ervaren of meer 'occasionele' piloten) die je soms hoort à la "véél stabieler, véél minder gevaarlijk, rijdt nu éindelijk als op rails, een rwd verloor continu grip en zwiepte alle kanten uit terwijl de 4 echt altijd perfecte grip heeft, ..." helemaal niet bevestigen. (Dat lijkt me vnl praat die voortkomt uit wat tussen de oren zit, niet uit wat er effectief is. De psyche is zéér krachtig.)  Gaat natuurlijk ook over vorige generaties, naar verluidt wordt de "4" met elke generatie minder nadelig tov de 2 (maar dat kan ook weer aan veel factoren liggen, ook bij de 2 for that matter).

Waar ik naar zoek, is first hand experience van mensen met zéér fijngevoelige poten en kont (en liefst ook met wat ervaring van car handling op/over de limiet), die me in detail en onderbouwd kunnen uitleggen wat nu nog het verschil is (if any) tussen een 2 en een 4, vooral in termen van balans (front/back, diagonaal), aangevoelde gewichtsverdeling (statisch en dynamisch), stuurgevoel, precisie, communicatie, enz.?
Ergens verwacht ik dat je bij "normaal-sportief" gebruik geen tractieproblemen gaat kennen met een 2, behalve als de grip bijzonder laag is (natte ondergrond b.v.), want de mechanische grip van een 911 is legendarisch. Maar ik weet niet of dat klopt. @Naish ?  Anderzijds verwacht ik ook niet dat je in een 4 bij "normaal-sportief" gebruik een nadeel gaat ondervinden (voldoende groot, in comparison met de 2) qua stuurgevoel, neutraliteit (onderstuur?), enz. of vergis ik me en is het verschil nog voldoende merkbaar? Then again: ik zie in een 4 ook geen groot voordeel bij normaal-sportief gebruik, enkel in omstandigheden met erg beperkte grip maar er van uit gaand dat je bij dat "normaal-sportief" gebruik verstandig en oordeelkundig te werk gaat, blijft enkel nog onvoorziene noodsituaties over ... en we weten allemaal dat 4WD in een situatie waar je een bocht verkeerd inschat of een rempunt mist, niks gaat helpen tov een rwd en dat je ook met de 4WD in den décor gaat zitten. Het veiligheidsvoordeel van een 4 is dan ook weer iets dat bijna meer tussen de oren zit, dan dat het in realiteit écht verschil maakt. (Er is zelfs een pervers effect, nl. dat iemand met een 4 denkt dat hij zich alles kan permitteren "because 4" en daardoor brokken maakt daar waar hij dat zonder die inschattingsfout niet zou hebben gedaan...)

Iemand die die dingen back to back gereden heeft op circuit b.v. (zonder daarom een racepiloot te moeten zijn) moet daar zeker iets zinvols over kunnen vertellen. Gewoon al met een 4 of een 2 (992) gereden hebben en dat qua indrukken naast ervaringen met vroegere generaties leggen, kan al interessant zijn om te lezen. Misschien dat @Alexanderr of @Bouncing Bullet of @Audi S8 daar iets over kunnen vertellen - hoop ik? Ik denk dat ook @flupke73 nuttige inzichten kan hebben, zeer zeker ook @Jokke_vlo en @Daggie en @Porker en @Lefty en dan vergeet ik nog een pak mensen (no disrespect intended).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

want de mechanische grip van een 911 is legendarisch.

Bij accelereren en remmen wel, net omwille van de rugzak. Maar er is toch een notoir lichte en zoekerige vooras bij oudere 911, waar gelukkig wel pilotage-workarounds voor zijn :)

Zoals hierboven gezegd is dat de laatste generaties gecounterd door de gewichtsverdeling alsmaar meer richting vooraan te leggen, maar ook de spoorbreedte vooraan neemt grote sprongen, en de delta die er altijd was met de achteras is nu veel kleiner. Dat helpt ongetwijfeld ook.

Om het terug naar 2 versus 4 te brengen: De 4 zal zich indien gewenst toch ook wel enkele graden 'zetten', hoop ik. Bij zo'n auto als de 992 in normale spec zou me dat al genoeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid