Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 minutes ago, ir_fuel said:

Kloppen in een versnellingsbak, bij het opschakelen, leg me daar eens het nut van uit?

Beleving! :lol:

Geplaatst:
2 minutes ago, Jan said:

@ir_fuel

Artificiële sportiviteit :lol:

Daar is niks sportief aan. Mijn ZF8 doet dat ook in sport plus. Is compleet belachelijk. Moest een sequentiële bak op circuit ook zo rijden hij stak al in de container na de eerste testdag.

Geplaatst:
3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Daar is niks sportief aan. Mijn ZF8 doet dat ook in sport plus. Is compleet belachelijk. Moest een sequentiële bak op circuit ook zo rijden hij stak al in de container na de eerste testdag.

Was dan ook sarcastisch. 
SMG’s deden dat ook, al was dat de stand der techniek toen. Geen software

Geplaatst:

Blijkbaar is dat in de M140i er wel uit sinds LCI2. Nog niet zelf getest echter.

Geplaatst:
6 minuten geleden, Jan zei:

Euh.. ok dan

Ik maak toch zo geen bold statement als ik kan vergelijken met RS producten, M performance producten en Alpina's :)

Dat ik nog niet met de laatste iteratie van die ZF8 heb gereden, dat is waar, maar van alles waar ik al mee reed vond ik die AMG bakken het leukste aanvoelen. EN afgaand op bovenstaande reviews is die nieuwe toepassing van die ZF nu toch gelijk geen hemel en aarde verschil ? De meeste M's waar ik mee reed hadden jammer genoeg een DKG, dus dat valt niet te vergelijken.

Geplaatst:
8 minuten geleden, ICM zei:

Beleving! :lol:

Net zoals mijn 520d, die in sport(plus) bij het uitbollen machtig lekker snokte. Hmmm heimwee naar die kist. ? #becuzracecar

Eigenlijk mogen ze die sportmodi in alles wat niet sport oriented is, gewoon achterwege laten. Mijn ALpina doet dat veel beter: daar reageert die bak gewoon wat sneller op gasimpulsen, en de vering wordt wat strakker. Maar geen articifieel zwaar stuur, noch machtige schokken.

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Blijkbaar is dat in de M140i er wel uit sinds LCI2. Nog niet zelf getest echter.

Valt goed mee ja. In de M4 was dat een drama

Geplaatst:
21 hours ago, William Blake said:

Verschrikkelijk dat interieur, maar gelukkig kan het anders.

zijn UK-spec M3/4 niet steeds AWD wegens Competition?

Vind dat blauw interieur wel iets hebben, gedurfd en je zit precies in een sneaker idd. :D
Zou het zelf wel niet durven speccen vrees ik.

AWD is er nog niet he. @William Blake Vanaf productie 7/2021 dacht ik.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
4 uren geleden, ir_fuel zei:

Kloppen in een versnellingsbak, bij het opschakelen, leg me daar eens het nut van uit?

Lamborghini doet dat ook nog steeds, voor de "beleving"

3 uren geleden, Phil zei:

Vind dat blauw interieur wel iets hebben, gedurfd en je zit precies in een sneaker idd. :D
Zou het zelf wel niet durven speccen vrees ik.

AWD is er nog niet he. @William Blake Vanaf productie 7/2021 dacht ik.

Ik ook, knipoog naar het blauwe en gele interieur van de E46 M3 imo

Geplaatst:
58 minutes ago, Greg said:

Ja idd, dat was destijds ook gatlelijk.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 uren geleden, Jan zei:

Ik vermoed dat dat komt door het ontbreken van een koppelomvormer. MCT is in theorie een automaat met een natte koppeling (simplistisch gezien). Ergens tussen een DKG en automaat in dus. 

Gezien het gewicht van die nieuwe generaties vraag ik me af hoe “sportief” dat nog is, ze gaan eerder richting de sport limo’s van 5j geleden. Kleine noot:  Ik heb er nog geen meter mee gereden. Dus op gebied van sportiviteit kan ik er nog geen echt oordeel over vellen. 

Ik ben ook DKG/DCT fan, al waren er evenzeer mensen die er niet tevreden van waren, het schokkerige gedrag, on/off effect bij filerijden. Misschien is dat op gebied van marketing een betere zet is. Hopen dat de M2 wat betere looks krijgt zeker :lol:.

Manoeuvreren met een MCT met een open uitlaat, heerlijk, wachten tot die aangrijpt en als je wat speelt met de gas is hij in de war

Het is niet de snelheid van schakelen, gewoon de manier waarop.

Zeker geen perfecte vbak, maar vol karakter 

8 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is ergerlijk idd, liever een droge, eerlijke en clean upshift dan die nepschokken

3 uren geleden, Greg zei:

Lamborghini doet dat ook nog steeds, voor de "beleving"

Enkel in de Aventador wegens single clutch, ze kunnen niet anders denk ik

Geplaatst:
16 uren geleden, Jan zei:

Was dan ook sarcastisch. 
SMG’s deden dat ook, al was dat de stand der techniek toen. Geen software

En toen was er de csl software.... ?

Geplaatst:

Zalige motor toch, en mooie sound!

Geplaatst:

Malachite Dark :inlove:

6D1821E7-9F8F-4FB0-911A-74154C472E3E.jpeg

DF578B78-5831-46BF-B89F-5A4DB5FAB91C.jpeg

3AC0CB33-8D3B-48F0-9848-8738A3638328.jpeg

• Vind ik leuk 5
Geplaatst: (aangepast)
6 minuten geleden, Rabbit zei:

mee gereden ?

Nee had niet veel tijd en zou er liever eens mee rijden in beter weer...

aangepast door davy
Geplaatst:

@ de bmw boys Vanaf wanneer is de x-drive beschikbaar?Reeds te bestellen ?

Geplaatst:
26 minutes ago, William Blake said:

Schitterend!

Als je dan kijkt naar het saaie MB kleurenpallet.... standaard dan, designo niet meegerekend 

Dit zijn ook Sonderwunsch kleuren hoor. ;)

Geplaatst:

Ahzo, die staan niet in de configurator? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid