Jump to content

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Recommended Posts

M3 en M4 hebben die laag hangende demper idd altijd gehad, maar ook bij de oudere modellen vond ik dit niet geslaagd.

Link to comment
Share on other sites

Is het technisch mogelijk om een 330e coupé te maken? Of niet mogelijk door de batterijen? Zou wel dik zijn 😍

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, Speedhunter zei:

Is het technisch mogelijk om een 330e coupé te maken? Of niet mogelijk door de batterijen? Zou wel dik zijn 😍

De '3 coupé bestaat al 2 generaties niet meer, hé, Pablo.

Link to comment
Share on other sites

20 minuten geleden, gTa zei:

De '3 coupé bestaat al 2 generaties niet meer, hé, Pablo.

:fp:

Uiteraard bedoel ik de 430e coupé. Even een misser want ik wist dat maar al te goed 😄 

Link to comment
Share on other sites

Kweeni, 'k zal eens vragen aan Putin wanneer ie stopt met onze kalbelboomproductie te verpesten.

  • Like 1
  • Funny 2
Link to comment
Share on other sites

Ik vind dat zo'n sublieme kist, maar net zoals bij de gewone M3 vind ik zijn achterkant, meer bepaald het onderste, echt niet kloppen. Komt over als een brutale aftermaket kit.

Ik vind die onderkant gelijk te brutaal. Ik vind het zoveel leuker als die 4 pijpjes subtiel uitkomen. Een E92 kon dat goed, een C55 W203(?) ook.

C55 Estate/station wagon - MBWorld.org Forums

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, Rabbit zei:

een C55 W203(?) ook.

C55 S203, klopt.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Rabbit said:

Ik vind dat zo'n sublieme kist, maar net zoals bij de gewone M3 vind ik zijn achterkant, meer bepaald het onderste, echt niet kloppen. Komt over als een brutale aftermaket kit.

Dat kan op deze generatie gewoon niet anders. Dat past bij de rest van de styling van die auto.

Link to comment
Share on other sites

Wat bewegende beelden van de nieuwe M3 Touring 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Je blijft natuurlijk met die neus zitten hé... hoe vet dat gat ook mag zijn.

Ik denk dat ik nog altijd de B3 zou verkiezen!

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Maxime S zei:

Je blijft natuurlijk met die neus zitten hé... hoe vet dat gat ook mag zijn.

Over wie hebt ge't?

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

BMW M3 TOURING: DIT IS HEM!

MINIMAAL 480 PK

Voor het eerst in de geschiedenis van de 3-serie komt BMW met een M3 Touring. Nog voor de onthulling van die stationwagon met 480 pk aan M-spieren kan AutoWeek je hem al vanuit alle hoeken laten zien.

Sinds de introductie van de eerste BMW M3 in 1986 zijn er talloze versies van de sportieve 3-serie geweest. De M3 werd door de jaren heen geleverd als sedan, als coupé én als cabriolet en kreeg daarnaast extra potente versies luisterend naar namen als CSL en GTS. Nooit leverde BMW de M3 als Touring, wat bevestigt hoe BMW en zijn uit eigen land afkomstige rivalen Mercedes-Benz en Audi op het gebied van sportieve topversies van hun middenklassers elk een eigen pad bewandelen. Mercedes-Benz levert de AMG-versies van de C-klasse als sedan en als Estate, terwijl Audi de RS4 al jaren alleen nog als Avant levert. BMW wijzigt zijn strategie en komt met een M3 Touring, zo bevestigde het merk al in 2020. Anno 2022 is die sportieve stationwagon er nog altijd niet, maar gelukkig kan AutoWeek je hem wel al vanuit alle hoeken op uit de database van het World Intellectual Property Office afkomstig patentbeeld laten zien.

Toegegeven: het uiterlijk van de M3 Touring is weinig verrassend. De M3 Touring krijgt hetzelfde front en dezelfde brede heupen aangemeten als de M3 in sedanvorm. Ook aan de achterzijde is de bekende M3-receptuur aanwezig. We zien forse achterbumper met daarin uiteraard een diffuser die als thuisbasis dient voor vier heftige knalpijpen. BMW's überstation krijgt dezelfde 3.0 zes-in-lijn als de bekende M3 en M4. Dat betekent: minimaal 480 pk en 550 Nm op de achterwielen. Kijk niet gek op als de M3 Touring ook een Competition-variant krijgt die het tot 510 pk en 650 Nm schopt. Die ruim 500 pk aan M-kracht valt naar wens te ontketenen op de achterwielen of via xDrive-aandrijving op alle vier de wielen. In de M3's Competition krijg je een achttraps automaat, in de 'reguliere' variant heb je het genoegen om zelf te schakelen.

De M3 Touring wordt overigens niet de allereerste M-station van BMW. Zo bestonden er van twee generaties 5-serie (E34 en E60) namelijk ook M5 Tourings. In 2000 liet BMW de M3 Touring Concept zien, een studiemodel dat echter nooit tot een productieversie heeft geleid. 22 jaar later komt daar dus eindelijk verandering in.

Bron: Autoweek
 

6wryui7bl8x9_800.jpg

 

1xzyxzabm2qi_800.jpg

elbyibrb9hqs_800.jpg

 

c3kyus8b07vg_800.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Ziet er mij geen facelift uit, of wel? Of zou BMW de trademark-renders nog in pre-LCI formaat hebben doorgegeven?

Link to comment
Share on other sites

M3 is altijd een mengeling met 4 Reeks tegenwoordig he, dus er zullen altijd verschillen zijn met een gewone G21.

Link to comment
Share on other sites

Dit in een heel mooi donkergrijs (dat VW GTI grijs dat @Pieter eens had gepost op een GT3 RS) met een heel lichtbeige interieur en houtinleg. :inlove:

Of iets lichtblauw graag. 

Link to comment
Share on other sites

43 minuten geleden, Timo zei:

Dit in een heel mooi donkergrijs (dat VW GTI grijs dat @Pieter eens had gepost op een GT3 RS) met een heel lichtbeige interieur en houtinleg. :inlove:

Of iets lichtblauw graag. 

Carbon Steel Grey :inlove:

 

af617e05b50f0d07eb924cf77f31f150.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, Luv4DLM zei:

BMW M3 TOURING: DIT IS HEM!

MINIMAAL 480 PK

Voor het eerst in de geschiedenis van de 3-serie komt BMW met een M3 Touring. Nog voor de onthulling van die stationwagon met 480 pk aan M-spieren kan AutoWeek je hem al vanuit alle hoeken laten zien.

Sinds de introductie van de eerste BMW M3 in 1986 zijn er talloze versies van de sportieve 3-serie geweest. De M3 werd door de jaren heen geleverd als sedan, als coupé én als cabriolet en kreeg daarnaast extra potente versies luisterend naar namen als CSL en GTS. Nooit leverde BMW de M3 als Touring, wat bevestigt hoe BMW en zijn uit eigen land afkomstige rivalen Mercedes-Benz en Audi op het gebied van sportieve topversies van hun middenklassers elk een eigen pad bewandelen. Mercedes-Benz levert de AMG-versies van de C-klasse als sedan en als Estate, terwijl Audi de RS4 al jaren alleen nog als Avant levert. BMW wijzigt zijn strategie en komt met een M3 Touring, zo bevestigde het merk al in 2020. Anno 2022 is die sportieve stationwagon er nog altijd niet, maar gelukkig kan AutoWeek je hem wel al vanuit alle hoeken op uit de database van het World Intellectual Property Office afkomstig patentbeeld laten zien.

Toegegeven: het uiterlijk van de M3 Touring is weinig verrassend. De M3 Touring krijgt hetzelfde front en dezelfde brede heupen aangemeten als de M3 in sedanvorm. Ook aan de achterzijde is de bekende M3-receptuur aanwezig. We zien forse achterbumper met daarin uiteraard een diffuser die als thuisbasis dient voor vier heftige knalpijpen. BMW's überstation krijgt dezelfde 3.0 zes-in-lijn als de bekende M3 en M4. Dat betekent: minimaal 480 pk en 550 Nm op de achterwielen. Kijk niet gek op als de M3 Touring ook een Competition-variant krijgt die het tot 510 pk en 650 Nm schopt. Die ruim 500 pk aan M-kracht valt naar wens te ontketenen op de achterwielen of via xDrive-aandrijving op alle vier de wielen. In de M3's Competition krijg je een achttraps automaat, in de 'reguliere' variant heb je het genoegen om zelf te schakelen.

De M3 Touring wordt overigens niet de allereerste M-station van BMW. Zo bestonden er van twee generaties 5-serie (E34 en E60) namelijk ook M5 Tourings. In 2000 liet BMW de M3 Touring Concept zien, een studiemodel dat echter nooit tot een productieversie heeft geleid. 22 jaar later komt daar dus eindelijk verandering in.

Bron: Autoweek
 

Ik dacht dat die enkel in automaat + X-drive kwam?

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden, Greg zei:

Ik dacht dat die enkel in automaat + X-drive kwam?

Is ook zo 🙂 

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 21/3/2022 om 12:22, Timo zei:

Dit in een heel mooi donkergrijs (dat VW GTI grijs dat @Pieter eens had gepost op een GT3 RS) met een heel lichtbeige interieur en houtinleg. :inlove:

Of iets lichtblauw graag. 

Mooie spec, maar niet meer passend voor een moderne M-BMW vind ik. 


 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoe klein en licht zo’n E46 lijkt, hoe meer het opvalt wat voor een obees kot die M4 is, al een geluk dat ze het opbergvak in de midden console verwijderd hebben :fp:

PS: het lijkt erop alsof de achterbank ook weg is of zie ik dat mis?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • ir_fuel changed the title to BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions