Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 22 november 2020 Geplaatst: 22 november 2020 2 minuten geleden, William Blake zei: Genieten. Duitse Chris Harris soms. Zeker! Zelfs nog geekier in z'n uitleg over de dynamics. 1 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 24 november 2020 Geplaatst: 24 november 2020 Ik blijf toch zitten met het idee dat die Taycan tricky is om mee te driften. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 24 november 2020 Geplaatst: 24 november 2020 Met een 4wd ja... RWD is dat hetzelfde als met eender welke rwd volgens mij... Ik denk zelfs makkelijker omdat je veel sneller kan corrigeren met je gas (hoewel ze in filmpje duidelijk zeggen dat je het vooral met sturen moeten doen. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 24 november 2020 Geplaatst: 24 november 2020 Ja, in het streven naar een recordtijd. ofte: maximale drifthoek aanhouden is energie-efficiënter. Harris zei zelf dat het gaspedaal van de Taycan zeer natuurlijk aanvoelde bij 't driften. Driften wordt een heeel pak makkelijker naarmate de responsiviteit van de motor toeneemt. Die onmiddellijke reactie van een electromotor moet dus effectief 't driften makkelijker maken. Om nu meteen te stellen dat dat een piece of cake is... maar ik vermoed ook dat 't niet zo moeilijk kan zijn. Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 24 november 2020 Geplaatst: 24 november 2020 2 uren geleden, Naish zei: Met een 4wd ja... RWD is dat hetzelfde als met eender welke rwd volgens mij... Ik denk zelfs makkelijker omdat je veel sneller kan corrigeren met je gas (hoewel ze in filmpje duidelijk zeggen dat je het vooral met sturen moeten doen. Kijk maar naar Tim Schrick. Eerst zegt ie dat 't super gaat en inderdaad heel natuurlijk, maar dan laten ze ook outtakes van de fails zien omdat de auto dan naar eigen zeggen iets onverwachts doet. Was wel op het droge en op Bilsterberg, dus een circuit met veel hoogteverschillen en camberveranderingen ook denk ik. Het blijft een zeer ingenieus computergestuurd systeem, de voorspelbaarheid of repliceerbaarheid zal bij het behalen of niet behalen van bepaalde parameters misschien in het gedrang komen? Bij een volledig mechanisch systeem heb je dat probleem minder. 1 Quote
ir_fuel 58.439 Geplaatst: 24 november 2020 Geplaatst: 24 november 2020 1 hour ago, gTa said: Om nu meteen te stellen dat dat een piece of cake is... maar ik vermoed ook dat 't niet zo moeilijk kan zijn. En bovendien "eender welke rwd".... Er zijn auto's die pakken moelijker te driften zijn dan andere, ondanks hun rwd. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 24 november 2020 Geplaatst: 24 november 2020 3 uren geleden, Naish zei: Met een 4wd ja... RWD is dat hetzelfde als met eender welke rwd volgens mij... Ik denk zelfs makkelijker omdat je veel sneller kan corrigeren met je gas (hoewel ze in filmpje duidelijk zeggen dat je het vooral met sturen moeten doen. Ik baseerde mij vooral op Schrick en die zat dus inderdaad in een 4WD met die extra software sturing van de 4 wielen die kan verrassen. Als Schrick zich laat vangen zou ik er niet aan beginnen. Misschien is hun RWD wel simpel zonder slimmigheidjes. Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 24 november 2020 Geplaatst: 24 november 2020 1 uur geleden, Lotuzzz zei: Kijk maar naar Tim Schrick. Eerst zegt ie dat 't super gaat en inderdaad heel natuurlijk, maar dan laten ze ook outtakes van de fails zien omdat de auto dan naar eigen zeggen iets onverwachts doet. Was wel op het droge en op Bilsterberg, dus een circuit met veel hoogteverschillen en camberveranderingen ook denk ik. Het blijft een zeer ingenieus computergestuurd systeem, de voorspelbaarheid of repliceerbaarheid zal bij het behalen of niet behalen van bepaalde parameters misschien in het gedrang komen? Bij een volledig mechanisch systeem heb je dat probleem minder. Ha ja er is ook een volledig RWD-versie op komst @Naish. Ik zou het zelfs dan alleszins niet te veel wagen op kurkdroog asfalt. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 25 november 2020 Geplaatst: 25 november 2020 12 uren geleden, ir_fuel zei: En bovendien "eender welke rwd".... Er zijn auto's die pakken moelijker te driften zijn dan andere, ondanks hun rwd. (Pakt maar uw lijstje. ) Ja, 911 (997) vs Cayman (987), back to back op drift circle, leerde mij die les ook zeer mooi. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 Daarnet de afrekening gekregen van mijn weekje laden met de Taycan... Voor de totale prijs ging ik niet rondgekomen zijn met tanken laat het ons zo stellen... En ik hou ook even geen rekening met het laden dat ik thuis deed, hoewel ik thuis misschien 200km range heb geladen... Ik heb eens geladen aan een simpele paal hier in het dorp en 2 sessies aan zo'n supercharger en dat vind ik toch prijzig als ik het zo zie. Daarop 40 kW geladen en dat kost bijna 30 eur en komt overeen met ongeveer halfvolle batterij. Met andere woorden ergens een 60 eur om vol te laden onderweg zal dus beetje vergelijkbaar zijn een betere auto die dan de range heeft van 400km... Ik heb echter ook op de parking van mijn klant hem de rest van de dag geladen, ook een 40kW en dat kostte maar 8,5 eur... En dat is dus wel echt cheap Met andere woorden, blijkt maar echt interessant als je zo'n locatie hebt om te laden of wanneer je hem thuis kan laden en natuurlijk helemaal als je dat ophaalt met zonnepalenen Nu ja, dan wordt je investering in je auto wel groot want naast 140k voor je auto nog eens 10k voor een beetje installatie om te laden Quote
thor 217 Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 3 uren geleden, Naish zei: Daarnet de afrekening gekregen van mijn weekje laden met de Taycan... Voor de totale prijs ging ik niet rondgekomen zijn met tanken laat het ons zo stellen... En ik hou ook even geen rekening met het laden dat ik thuis deed, hoewel ik thuis misschien 200km range heb geladen... Ik heb eens geladen aan een simpele paal hier in het dorp en 2 sessies aan zo'n supercharger en dat vind ik toch prijzig als ik het zo zie. Daarop 40 kW geladen en dat kost bijna 30 eur en komt overeen met ongeveer halfvolle batterij. Met andere woorden ergens een 60 eur om vol te laden onderweg zal dus beetje vergelijkbaar zijn een betere auto die dan de range heeft van 400km... Ik heb echter ook op de parking van mijn klant hem de rest van de dag geladen, ook een 40kW en dat kostte maar 8,5 eur... En dat is dus wel echt cheap Met andere woorden, blijkt maar echt interessant als je zo'n locatie hebt om te laden of wanneer je hem thuis kan laden en natuurlijk helemaal als je dat ophaalt met zonnepalenen Nu ja, dan wordt je investering in je auto wel groot want naast 140k voor je auto nog eens 10k voor een beetje installatie om te laden 2 a 3 k voor een thuislader is al heel veel 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 Dat is mijn voordeel, dat ik 80% van de laadbeurten kan doen bij ons aan de firma, waar alle daken vol liggen met zonnepanelen. Nu ik door Corona minder km’s doe is dat zelfs 95%. Ook heb ik supercharging gratis. Een Tesla Wall-Connector kost €500, waar je ook andere elektrische auto’s kan mee laden. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 Ik heb het over de kost van je zonnepanelen en lader hé... Dan wordt het pas interessant... En met de nieuwe wijziging waardoor het vooral interessant wordt om met een huisbatterij te werken. Dat is beetje nadelig voor combinatie met elektrische auto, want als je tijdens de nacht laad, dan moet je batterij voorzien in je huis om tijdens de dag op te laden en dat dan 's nachts te laden naar je auto... Met de nieuwe regeling is het interessant om je auto tijdens de dag te laden, dan fungeert deze als huisbatterij op zich... Quote
Daggie 482 Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 Ik zat, met transformator, rond de 5000 Eur. Zonder ga je uitkomen op de helft ongeveer. Mocht iemand eentje kopen, ik heb een Porsche Home Energy Meter (HEM) die ik niet gebruikt. Doos is ongeopend. Prijs op de configurator is 605 Eur. Mijne mag weg voor 300 Eur. Quote In combinatie met de Mobile Charger Plus of de Mobile Charger Connect kan de Home Energy Manager voorkomen dat de stroomtoevoer van het huishouden tijdens het laadproces overbelast raakt en kostenbesparend opladen mogelijk maken. Bevat twee stroomsensoren.Let op: integratie van de Home Energy Manager in de elektrische woningsysteem en installatie door een serviceprovider of elektricien vereist. Neem voor meer informatie contact op met uw Porsche Center. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 3 december 2020 Geplaatst: 3 december 2020 En tel daarbij nog je extra investering in zwaardere capaciteit van je home batterij en je gaat richting 10k... En 5000 was charger, omvormer en panelen? Quote
Daggie 482 Geplaatst: 3 december 2020 Geplaatst: 3 december 2020 Panelen en transformator hebben, imho, niks te maken met installatiekost. Dus nee. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 3 december 2020 Geplaatst: 3 december 2020 Lees dan eerst eens wat ik zeg... Ik had het over de laadkost aan publieke palen. Dus opladen is meest interessant thuis en al zeker als je het doet met zonnepanelen. Als je een elektrische auto koopt en je wil er ook goedkoop mee rijden, dan moet je die thuis laden met panelen. Dus moet je die meerekenen in je investering... Kost zal je wel verder spreiden natuurlijk over meerdere auto's. Als je al panelen en omvormer had, dat is heel goed... Maar ofwel ga je dan nu meer verbruiken dan ervoor en ga je niet meer toekomen met je reeds geïnstalleerde panelen en zal je dus toch verbruik hebben die er eigenlijk is door de auto. Ofwel had je over, maar dan heb je ervoor een te grote investering gedaan die je nu moet eigenlijk ook gaan meerekenen. Ik heb nog geen panelen, zou er eventueel wel leggen en als ik er leg ga ik dimensioneren dat er voldoende is voor het laden van de auto ook. Maar ik zie de meerkost voor die 4000/5000 kW meer voor je verbruik van laden dus wel als een investering die je moet doen om met de auto interessant te kunnen rijden. En in nieuw scenario moet je dan ook nog je homebatterij capaciteit verhogen... Quote
ICM 24.976 Geplaatst: 3 december 2020 Geplaatst: 3 december 2020 8 minutes ago, Naish said: Lees dan eerst eens wat ik zeg... Ik had het over de laadkost aan publieke palen. Dus opladen is meest interessant thuis en al zeker als je het doet met zonnepanelen. Als je een elektrische auto koopt en je wil er ook goedkoop mee rijden, dan moet je die thuis laden met panelen. Dus moet je die meerekenen in je investering... Kost zal je wel verder spreiden natuurlijk over meerdere auto's. Als je al panelen en omvormer had, dat is heel goed... Maar ofwel ga je dan nu meer verbruiken dan ervoor en ga je niet meer toekomen met je reeds geïnstalleerde panelen en zal je dus toch verbruik hebben die er eigenlijk is door de auto. Ofwel had je over, maar dan heb je ervoor een te grote investering gedaan die je nu moet eigenlijk ook gaan meerekenen. Ik heb nog geen panelen, zou er eventueel wel leggen en als ik er leg ga ik dimensioneren dat er voldoende is voor het laden van de auto ook. Maar ik zie de meerkost voor die 4000/5000 kW meer voor je verbruik van laden dus wel als een investering die je moet doen om met de auto interessant te kunnen rijden. En in nieuw scenario moet je dan ook nog je homebatterij capaciteit verhogen... Die panelen gaan machtig zijn op je bijgebouw. 1 Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 3 december 2020 Geplaatst: 3 december 2020 Die komen daarop niet hoor... Quote
Daggie 482 Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 Neptune binnen: Neptune buiten: 4 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 6 december 2020 Geplaatst: 6 december 2020 Ik moet de kleur eens irl zien om echt een mening te hebben. Afgaande op deze foto’s vind ik het een zeer geslaagde blauwe kleur, maar ben bang dat ik het irl net iets te fel ga vinden. Zo zou ik ‘m samenstellen, met sportdesign pack, platinum wielen, en binnen crayon leder. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.