Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Taycan Sport Turismo (denk ik, gaat dat heten), die dus blijkbaar een "all terrain" sausje kreeg.

Ik vind 'm awesome :inlove:  Would buy in a heartbeat. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Taycan Sport Turismo (denk ik, gaat dat heten), die dus blijkbaar een "all terrain" sausje kreeg.

Ik vind 'm awesome :inlove:  Would buy in a heartbeat. :inlove: 

*kuck* Mission E Cross Tursimo Concept *kuch*

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Audi S8 zei:

*kuck* Mission E Cross Tursimo Concept *kuch*

Aha dus 't wordt de Taycan Cross Turismo. :D  Nice, neat name & neat car.

Echt zot wijs. Zelfs met die wheel gap :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand al tests gevonden van die RWD Taycan? Vind enkel nog moving beelden op Youtube.

Serieuze interesse hier wegens het fiscaal aspect en interessantere prijs (met gewenste opties +- 86k ex. BTW 100-105 BTWi) dan de 4S of Turbo die ik persoonlijk toch wel (te) duur vind.  

Enigste twijfel batterij duurzaamheid op lange termijn +5j +8j? En gemak/planning bij langere trips + 300 400km? Iemand ervaring met Taycan hier? Onderhoud moet toch ook lager zijn?

aangepast door Mvl
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mvl zei:

Iemand al tests gevonden van die RWD Taycan? Vind enkel nog moving beelden op Youtube.

Serieuze interesse hier wegens het fiscaal aspect en interessantere prijs (met gewenste opties +- 86k ex. BTW 100-105 BTWi) dan de 4S of Turbo die ik persoonlijk toch wel (te) duur vind.  

Enigste twijfel batterij duurzaamheid op lange termijn +5j +8j? En gemak/planning bij langere trips + 300 400km? Iemand ervaring met Taycan hier? Onderhoud moet toch ook lager zijn?

Ik zit hier met hetzelfde probleem , heb jonge tweedehands in Duitsland gevonden ( turbo versie). 
Dik in twijfel of ik het zou aandurven om voor een full ev te gaan . ( ter vervanging van pana hybrid). Ik heb beloofd de verkoper deze week iets te laten weten 🤔.   Keuzes...

In mijn geval word de auto enkel gebruikt de zondag en voor ski -vakantie tripjes )

+_ 5dkm/jaar, nu trap ik goed door op snelwegen , met een taycan is dat dus gedaan denk ik.

 

en je vind ook bijna geen owners revieuws op internet 🤔 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, Bart said:

In mijn geval word de auto enkel gebruikt de zondag en voor ski -vakantie tripjes

Ik betwijfel of een Taycan de juiste keuze is. Is volgens mij de perfecte Porsche om als daily te gebruiken. Maar als 'fun' car zou ik het toch ergens anders zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fun  ? Een pana is nu ook niet echt een fun car 🤔.   

Taycan zou als gezinswagen zijn, zoals de pana nu is.

als fun car hebben we nog iets anders 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bart zei:

In mijn geval word de auto enkel gebruikt de zondag en voor ski -vakantie tripjes )

+_ 5dkm/jaar, nu trap ik goed door op snelwegen , met een taycan is dat dus gedaan denk ik.

Dan zou ik geen EV kiezen 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier met hetzelfde probleem , heb jonge tweedehands in Duitsland gevonden ( turbo versie). 
Dik in twijfel of ik het zou aandurven om voor een full ev te gaan . ( ter vervanging van pana hybrid). Ik heb beloofd de verkoper deze week iets te laten weten [emoji848].   Keuzes...
In mijn geval word de auto enkel gebruikt de zondag en voor ski -vakantie tripjes )
+_ 5dkm/jaar, nu trap ik goed door op snelwegen , met een taycan is dat dus gedaan denk ik.
 
en je vind ook bijna geen owners revieuws op internet [emoji848] 
 
 
 
 

Waarom zou je dan een Taycan kopen? Koop u een 992 met 4wd.
Verre afstanden is sowieso kl@te met een EV, want je verliest behoorlijk veel tijd met laden, zelfs als alles vlot verloopt, en zelfs dat is allesbehalve zeker, met de nog weinige laadplaatsen, de kans dat ze al bezet zijn, en de kans dat je niet volle vermogen kan laden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fun  ? Een pana is nu ook niet echt een fun car [emoji848].   

Taycan zou als gezinswagen zijn, zoals de pana nu is.
als fun car hebben we nog iets anders [emoji6]
 

Dat is wat anders. Dan voldoet een 992 niet.
Zoals ik daarnet al postte, als je bereid bent tijd te verliezen tijdens uw trips naar je ski-oorden, dan is de Taycan de perfecte auto.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor pateekes te gaan eten bij familie zal t wel in orde zijn denk ik [emoji6]
Voor lange vakantie ritten kan je hier altijd eens een simulatie maken: https://abetterrouteplanner.com
 

Ik heb de oefening eens gemaakt, van hier in Maaseik tot Serfaus. Er worden dan 4 stopplaatsen voorzien. Ik heb deze stopplaatsen eens bekeken, en 3 van de 4 hebben maar 2 snelladers staan. Hoe groot is de kans dat die al bezet zijn? Ik zou het nu nog niet willen doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en er rijden natuurlijk al honderden taycans die allemaal op dezelfde moment van maaseik naar serfaus rijden...   

 

Die laadpunten worden door alle EV’s gebruikt, en als wij gaan skiën is het altijd schoolvakantie, dus heel druk. De kans dat er een andere EV staat is dus heel groot.Zoals bij Tesla een paar winters geleden...

 

 

Je kan geluk hebben, maar ook pech...

 

Als je benzine of diesel gaat tanken is je tank altijd even snel vol. Van de week bij een Supercharger kreeg ik slechts 25kW terwijl je normaal 150kW moet krijgen. Dan wacht je wel 3u om de volgende 300km te kunnen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor het moment toch nog niet vanzelfsprekend full ev te gaan vind ik.

pro 

- fiscaal , het is een firma wagen

- tis en keer iets anders

- power 

- elektriciteit gratis door teveel zonnepanelen

- kan in de week continue aan het stopcontact hangen waardoor ik zelf mijn gratis stroom voor een stuk opgebruik

 

con 

- laadstops bij langere trips 

- kleiner minder comfort dan pana

- ik moet afleren om zo te trappen op langere snelwegritten , wat ik nu wel plezant vind.

- meer plannen bij langere trips , dus stuk van uw vrijheid die je opgeeft.

- nog weinig sneladers

- restwaarde binnen 5 jaar?  Tegen dan is dit verouderde batterij technologie 🤔

 

 

het blijft een smak geld, en het ene uur denk ik ,ik ga ervoor en het volgende denk ik , ik zoek me terug een recente pana met fiscaal goede co , of ik blijf nog een onbepaalde tijd met mijn huidige rijden 🙄.   Je zou er als autoliefhebber gek van worden😄.

 

In elk geval , ik heb nog nooit zo getwijfeld over een nieuwe auto , ofwel word ik oud, ofwel zijn dit moeilijke tijden om te kiezen 🤔😄.
 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor het moment toch nog niet vanzelfsprekend full ev te gaan vind ik.
pro 
- fiscaal , het is een firma wagen
- tis en keer iets anders
- power 
- elektriciteit gratis door teveel zonnepanelen
- kan in de week continue aan het stopcontact hangen waardoor ik zelf mijn gratis stroom voor een stuk opgebruik
 
con 
- laadstops bij langere trips 
- kleiner minder comfort dan pana
- ik moet afleren om zo te trappen op langere snelwegritten , wat ik nu wel plezant vind.
- meer plannen bij langere trips , dus stuk van uw vrijheid die je opgeeft.
- nog weinig sneladers
- restwaarde binnen 5 jaar?  Tegen dan is dit verouderde batterij technologie [emoji848]
 
 
het blijft een smak geld, en het ene uur denk ik ,ik ga ervoor en het volgende denk ik , ik zoek me terug een recente pana met fiscaal goede co , of ik blijf nog een onbepaalde tijd met mijn huidige rijden [emoji849].   Je zou er als autoliefhebber gek van worden[emoji1].
 
In elk geval , ik heb nog nooit zo getwijfeld over een nieuwe auto , ofwel word ik oud, ofwel zijn dit moeilijke tijden om te kiezen [emoji848][emoji1].
 
 
 
 

834c55a259ddb2ab5a07990235bade47.jpg


Ik twijfel over deze met bovenstaande opties.
Lichtgrijze buitenkleur met bruin interieur .
Qua specs toch wel redelijk vind ik persoonlijk [emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en er rijden natuurlijk al honderden taycans die allemaal op dezelfde moment van maaseik naar serfaus rijden...
 

Dat kan je natuurlijk nooit op voorhand weten.
Maar om even een concreet voorbeeld te geven. Gisteren nog samen met Unrestricted in de Ardennen gaan rijden. Hij was met de Taycan en wou nog laden voor hij terug naar huis reed. We stonden daar even iets te eten en er kwam al iemand roepen of de Taycan van iemand van ons was, mijnheer wou laden met zijn Etron. Dus Taycan afgekoppeld en mijnheer laten laden, maar 5 min daarna arriveerde er nog iemand met een Etron die uiteraard ook wou laden... en daar staat men dan te wachten op elkaar.
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren +- 460km gereden met mijne. Als ik elke week eens zo'n afstand zou moeten rijden, zou ik geen EV kopen. Niet omdat het niet gaat, maar omdat het wel voorbereiding vraagt.

Wat Bart hierboven zegt bv. is een charger met 1 CCS lader (44Kw). Als daar dan meerdere auto's aankomen, moet je wachten. En chargen duurt langer dan tanken :) Dat is gewoon realiteit. Nu, wat kadering: daar in de buurt (Manhay) zijn ook 2 Ionity stations in de buurt. Dus daar zou ik ook ergens anders kunnen gaan, maar langs de Vlaamse kant van het land zijn er iets minder opties. Da's iets om rekening mee te houden.

Voor mijn dagelijks gebruik (110km woon-werk): perfect aangezien ik thuis gewoon kan laden. Dan kies ik de Taycan boven de 992, zonder twijfel!

 

(also, ABR is maar meuh ..)

 

 

 

aangepast door Daggie
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Bart said:

- fiscaal , het is een firma wagen

Een beetje deftige plug-in hybrid trek je ook voor 100% af en betaal je het minimum aan VAA op.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, Capitol said:


Dat kan je natuurlijk nooit op voorhand weten.
Maar om even een concreet voorbeeld te geven. Gisteren nog samen met Unrestricted in de Ardennen gaan rijden. Hij was met de Taycan en wou nog laden voor hij terug naar huis reed. We stonden daar even iets te eten en er kwam al iemand roepen of de Taycan van iemand van ons was, mijnheer wou laden met zijn Etron. Dus Taycan afgekoppeld en mijnheer laten laden, maar 5 min daarna arriveerde er nog iemand met een Etron die uiteraard ook wou laden... en daar staat men dan te wachten op elkaar.

Die auto's zouden zich vanzelf moeten kunnen ontkoppelen en verderop parkeren. Nu kan je zo een laadpaal inpalmen voor zolang je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid