Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Ik heb trouwens hetzelfde meegemaakt met de Tesla Model 3 toen ik aan het superchargen was hier in de buurt. Alle plaatsen volzet en dan iemand met een Model X die de auto's afging om te vragen of het nog lang ging duren want ze konden anders niet verder. Gezellig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die auto's zouden zich vanzelf moeten kunnen ontkoppelen en verderop parkeren. Nu kan je zo een laadpaal inpalmen voor zolang je wilt.

Beetje dubbel natuurlijk.

Als je op straat parkeert,  ondertussen laad, en gaat shoppen, betaal je sowieso ook je parkeerticket.

 Krijg je na 30 minuten de melding op je gsm dat je wagen vol is. ( als je dat al ingesteld hebt op je app) hoeveel zijn er die dan hun boodschappen laten vallen, om naar de wagen te stappen, om dan weer bij wijze van spreken, 20 min rond te rijden om nog ergens een vrije parkeerplaats te vinden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EV rijden is maar interessant als je thuis kan laden en met 1 charge 95% van de dagen toekomt... Heeft zelfs een voordeel dat je nooit meer tijd verliest om te gaan tanken :D

Die ene keer dat je verder moet zal het wat plannen zijn, dat is dan een nadeel.

 

Als je 50% van de tijd dat je die auto pakt meer dan de range moet rijden, dan is dat geen goeie keuze...

 

Nu Bart zit al maanden met het dilemma bezig. De twijfel is gegrond en dat is ook de reden waarom hij nog gene koopt en geen zal kopen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik heb trouwens hetzelfde meegemaakt met de Tesla Model 3 toen ik aan het superchargen was hier in de buurt. Alle plaatsen volzet en dan iemand met een Model X die de auto's afging om te vragen of het nog lang ging duren want ze konden anders niet verder. Gezellig!

Nu met Corona doe ik wat minder verre verplaatsingen, maar in de 2.5 jaar en 85k km dat ik mijn Tesla heb, heb ik nog nergens een SuC-station gehad dat volzet was. Meestal zijn er meer plaatsen vrij dan bezet. Vorige week was het wel de eerste keer dat ik nog net 1 plaats vrij had in Machelen, maar dat was om 17.30u en volgens mij allemaal Brusselaars die hun Tesla terug volladen omdat ze thuis niet kunnen laden. Ik heb toen ook eens gekeken op andere plaatsen zoals Aalst en Lummen, en daar waren meerdere plaatsen nog vrij. 

Het voordeel van Tesla blijft dan ook dat ze deze Superchargers hebben, enkel voor Tesla, en dat ze ook aan alle andere laadstations kunnen laden. Alle andere merken kunnen niet bij Tesla gaan laden, en dus enkel bij die andere merken. Tesla Superchargers breiden heel veel uit, zodat je op meerdere plaatsen al 16 van die laadpalen hebt, terwijl bij de andere merken er meestal maar 1 of 2 zijn. Dikwijls zie je ook dat er zo'n laadpaal staat, met meerdere laadmogelijkheden, maar alles gebundeld in 1 toestel, waardoor je dus maar met 1 of 2 auto tegelijk kan laden. 

Ziehier bijvoorbeeld in Aalst. 3 Laders, maar je kan maar met 2 auto's parkeren. En krijg je nog het volle vermogen als je daar met 2 auto's staat?

spacer.png

spacer.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Naish zei:

EV rijden is maar interessant als je thuis kan laden en met 1 charge 95% van de dagen toekomt... Heeft zelfs een voordeel dat je nooit meer tijd verliest om te gaan tanken :D

Die ene keer dat je verder moet zal het wat plannen zijn, dat is dan een nadeel.

 

Als je 50% van de tijd dat je die auto pakt meer dan de range moet rijden, dan is dat geen goeie keuze...

 

Nu Bart zit al maanden met het dilemma bezig. De twijfel is gegrond en dat is ook de reden waarom hij nog gene koopt en geen zal kopen...

Ik heb het voordeel dat ik zowel thuis als aan de firma kan laden, en al mijn kilometers in de Benelux doe. De dagen dat ik onderweg eens moet laden is in drukke periodes max 1x per week, en dat is met de Superchargers van Tesla perfect te doen. Zoals ik al zei heb ik nog nergens moeten wachten. Wel kan het zijn dat het vermogen wat minder is, en je iets langer moet wachten. Maar, we zitten hier in het Taycan-topic, en om die reden van zoveel moeilijker een laadpunt te vinden, en dat dan ook nog vrij is, wil ik vandaag geen Taycan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Een beetje deftige plug-in hybrid trek je ook voor 100% af en betaal je het minimum aan VAA op.

Als je bij  Porsche wil blijven slechts 1 model.( nieuwe pana 4 hybrid)

En ik vermoed dat dat spelletje met die aftrekbaarheid van de plug in hybrides niet lang meer gaat duren.
Onze overheid heeft geld nodig en er zijn er ondertussen al teveel die 100% aftrekbaar zijn. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:

Het voordeel van Tesla blijft dan ook dat ze deze Superchargers hebben, enkel voor Tesla,

Absoluut.

Was van 't weekend eens de Polestar 2 aan het bestuderen, en gooi een trip naar Z. Frankrijk in ABetterRoutePlanner om te zien wat en hoe. Komt dat ding daar af met ergens een stop van meer dan een uur om te laden (naast alle andere laadstops), aan een Ionity 350KW charger, voor iets van een 43 euro? Ik verstond er niks van. Is de kaart dan fout, of kan dat ding echt niet deftig snelladen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

EV rijden is maar interessant als je thuis kan laden en met 1 charge 95% van de dagen toekomt... Heeft zelfs een voordeel dat je nooit meer tijd verliest om te gaan tanken :D

Die ene keer dat je verder moet zal het wat plannen zijn, dat is dan een nadeel.

 

Als je 50% van de tijd dat je die auto pakt meer dan de range moet rijden, dan is dat geen goeie keuze...

 

Nu Bart zit al maanden met het dilemma bezig. De twijfel is gegrond en dat is ook de reden waarom hij nog gene koopt en geen zal kopen...

90% van de tijd zal dat voldoende zijn . En ik kan perfect thuis laden .

mocht de taycan nu een bereik hebben van 500km aan vlotte snelwegsnelheden ( rond de 160km-h)  hij stond al op mijn oprit.

 

maar nu is het 160d€ uitgeven voor minder vrijheden , slechtere tankinfrastructuur , en ge koopt geen Porsche om dan aan 120/uur over de snelweg te taffelen omdat ge anders uw volgend laadpunt niet haalt hè . 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Capitol said:


Dat kan je natuurlijk nooit op voorhand weten.
Maar om even een concreet voorbeeld te geven. Gisteren nog samen met Unrestricted in de Ardennen gaan rijden. Hij was met de Taycan en wou nog laden voor hij terug naar huis reed. We stonden daar even iets te eten en er kwam al iemand roepen of de Taycan van iemand van ons was, mijnheer wou laden met zijn Etron. Dus Taycan afgekoppeld en mijnheer laten laden, maar 5 min daarna arriveerde er nog iemand met een Etron die uiteraard ook wou laden... en daar staat men dan te wachten op elkaar.

Is daar al een sociale hiërarchie voor?

Wat met situaties als:

"Oprotten, ik moet laden"

"Sta je echt te laden, of zit je hier te eten?"

"Hoeveel percent heb jij nog?

"Ik moet dringend naar huis, jij hebt meer tijd"

"Verplaats je Renault Zoe eens voor mijn Taycan turbo"

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

Is daar al een sociale hiërarchie voor?

Wat met situaties als:

"Oprotten, ik moet laden"

"Sta je echt te laden, of zit je hier te eten?"

"Hoeveel percent heb jij nog?

"Ik moet dringend naar huis, jij hebt meer tijd"

"Verplaats je Renault Zoe eens voor mijn Taycan turbo"

Precies een kwartet dat je speelt.  Hoogste kaart wint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, ir_fuel said:

Komt dat ding daar af met ergens een stop van meer dan een uur om te laden (naast alle andere laadstops), aan een Ionity 350KW charger, voor iets van een 43 euro? Ik verstond er niks van. Is de kaart dan fout, of kan dat ding echt niet deftig snelladen?

Waarschijnlijk was de volgende laadpaal redelijk ver, waardoor hij tot (bijna) 100% moet laden. Het stuk 80-100% wil je vermijden op lange trajecten, want dat duurt verschrikkelijk lang om die laatste percenten te laden. Maar als er niet voldoende laadpalen zijn op je traject heb je soms geen keuze..

aangepast door Race7
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ICM zei:

Is daar al een sociale hiërarchie voor?

Wat met situaties als:

"Oprotten, ik moet laden"

"Sta je echt te laden, of zit je hier te eten?"

"Hoeveel percent heb jij nog?

"Ik moet dringend naar huis, jij hebt meer tijd"

"Verplaats je Renault Zoe eens voor mijn Taycan turbo"

Gewoon "Eerst is eerst."

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, ICM zei:

Hoe verklaar je dan bovenstaande anekdote?

Vragen staat vrij maar ze kunnen toch niet van u gaan eisen dat je het laden moet onderbreken voor hun?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, d_s said:

Vragen staat vrij maar ze kunnen toch niet van u gaan eisen dat je het laden moet onderbreken voor hun?

Dat bedoel ik.

Mijn vraag was om te zeveren he.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, knight-rider zei:

Gewoon "Eerst is eerst."

500 EURO vragen om je plaats af te staan, 't zal wel snel gedaan zijn :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto is niet vuil, dat is gewoon een dure 'rally' wrap waardoor hij er hardcore smerig uitziet terwijl hij toch proper is.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid