dragonfly 12.933 Geplaatst: 4 september 2019 Delen Geplaatst: 4 september 2019 VET!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 4 september 2019 Delen Geplaatst: 4 september 2019 Spijtig dat Wooter hier niet meer zit om de prestaties helemaal af te breken. Dan doe ik het wel... trok op de hond zijn kloten.. amateuristisch tot en met... Op zich ben ik ook allesbehalve onder de indruk van de auto.. zowel de range als de prestaties zijn een pak minder dan een tesla.. Qua ruimte en specs is een taycan meer te vergelijken met een model 3... Ik ga mijn aanbetaling terugvragen. Pas op, hij zal wel beter rijden he, maar het is een blijf een mastodont van 2200kg, de model 3 doet daar dan 400kg af en je kan er 3 van kopen voor 1 turbo s. Je hebt dan wel geen geventileerde zetels en PCCB’s 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Titleist 230 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Hier zijn ze toch niet vergeten om ook het afgewerkt interieur te monteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.946 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 8 hours ago, Germinal said: Op zich ben ik ook allesbehalve onder de indruk van de auto.. zowel de range als de prestaties zijn een pak minder dan een tesla.. Welke prestaties zijn een pak minder? Hij is sneller dan de P100D naar 200, en hij kan het 20 keer na mekaar. Veel succes met je Tesla. 8 hours ago, Germinal said: Pas op, hij zal wel beter rijden he, maar het is een blijf een mastodont van 2200kg, de model 3 doet daar dan 400kg af en je kan er 3 van kopen voor 1 turbo s. Je hebt dan wel geen geventileerde zetels en PCCB’s Je hebt dan wel een interieur natuurlijk, voor die prijs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.946 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Alleen spijtig dat je in België geen geleikstroom kan krijgen 1 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 432 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 17 uren geleden, ir_fuel zei: Spijtig dat Wooter hier niet meer zit om de prestaties helemaal af te breken. Je moet zelfs niet naar de prestaties kijken. 't Heeft geen frunk, dus verliest het sowieso van eender welke Tesla. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 30 minutes ago, Framfy said: Je moet zelfs niet naar de prestaties kijken. 't Heeft geen frunk, dus verliest het sowieso van eender welke Tesla. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Hier zijn ze toch niet vergeten om ook het afgewerkt interieur te monteren.Zeker en vast.. vraag is alleen of u dat 100k extra waard is Ik lees de WLTP 420-450km voor een model S is dit om en bij de 600km.. Realistisch haal ik 350-400km in de zomer maar normaal je laadt niet van 0-100%.Ik schat realistisch bereik met de taycan 250-290km en dan zeggen ze det de taycan S maar 80kw batterij gaat krijgen.Zonder een deftig laadnetwerk is dit toch echt wel kansloos. Kan je toch veel beter een mooie 911 kopen en een model 3 ( = ongeveer dezelfe prijs ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.946 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 9 minutes ago, Germinal said: Ik lees de WLTP 420-450km voor een model S is dit om en bij de 600km.. Ben benieuwd naar de objectieve testen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.978 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 14 minuten geleden, ir_fuel zei: Ben benieuwd naar de objectieve testen. Idem... Ik heb zo een vermoeden dat bij normaal gebruik je die range wel eens zou kunnen halen en het niet zo overdreven is zoals bij Tesla. Kleiner dan model S dat kan goed zijn, maar als enkel de size belangrijk is, dan is het een makkelijke keuze Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.946 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Just now, Naish said: Idem... Ik heb zo een vermoeden dat bij normaal gebruik je die range wel eens zou kunnen halen en het niet zo overdreven is zoals bij Tesla. WLTP is dezelfde test voor iedereen. Wordt niet door de fabrikant zelf gedaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.978 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Dat zegt niets over het gewoon gebruik hé... Misschien is die tesla enorm zuinig met een doos eirenen onder je pedaal maar bij normaal rijden niet meer en is die taycan omgekeerd: niet goed in traag en doods rijden maar wel goed snel... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.978 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Ik denk bvb dat die gearbox veel kan doen aan snelheden van +100... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.665 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 55 minuten geleden, Germinal zei: Zeker en vast.. vraag is alleen of u dat 100k extra waard is Ik lees de WLTP 420-450km voor een model S is dit om en bij de 600km.. Realistisch haal ik 350-400km in de zomer maar normaal je laadt niet van 0-100%. Ik schat realistisch bereik met de taycan 250-290km en dan zeggen ze det de taycan S maar 80kw batterij gaat krijgen. Zonder een deftig laadnetwerk is dit toch echt wel kansloos. Kan je toch veel beter een mooie 911 kopen en een model 3 ( = ongeveer dezelfe prijs ) Daar ben ik het volledig mee eens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.842 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 22 minuten geleden, BMWMB zei: Daar ben ik het volledig mee eens. Is toch totaal op niets gebaseerd? Eerst de praktijktesten afwachten. Porsche is conservatief en geeft graag altijd haalbare prestaties aan, misschien gaat die range gewoon +- kloppen en is het een heel ander verhaal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Als je deze wagen vergelijkt met een Model 3 ben je ziek hoor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.619 Geplaatst: 5 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2019 Daar gaan de Tesla fan boys opnieuw. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.946 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 1 hour ago, Naish said: Ik denk bvb dat die gearbox veel kan doen aan snelheden van +100... Waarom zou dat zo een verschil maken? Het is geen verbrandingsmotor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.619 Geplaatst: 5 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2019 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Waarom zou dat zo een verschil maken? Het is geen verbrandingsmotor. 1st gear word enkel gebruikt voor zware acceleraties (Sport & Sport Plus). 2nd gear is actief onder normale rij omstandigheden en power saving mode. Dat gaat dus wel impact hebben op de energie consumptie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.978 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 33 minuten geleden, ir_fuel zei: Waarom zou dat zo een verschil maken? Het is geen verbrandingsmotor. Als het geen verschil zou maken, dan zouden ze het er niet in hebben gestoken... Daar ben ik wel 100% zeker van... Dus ofwel zoals Audi_S8 zegt is het om de acceleratie te verbeteren, wat wil zeggen dat de ratio van de standaard langer is dan bvb een tesla. Kon ook omgekeerd dat je vanaf bepaalde snelheid ging overschakelen naar higher gear. Maakt idd niet zoveel uit voor een electromotor die door de hele range (die ook al groter is) hetzelfde vermogen heeft, maar je hebt op die manier in principe wel 2 motoren: eentje met veel krant en eentje met een lange adem... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.946 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 37 minutes ago, Audi S8 said: 1st gear word enkel gebruikt voor zware acceleraties (Sport & Sport Plus). 2nd gear is actief onder normale rij omstandigheden en power saving mode. Dat gaat dus wel impact hebben op de energie consumptie. 5 minutes ago, Naish said: Als het geen verschil zou maken, dan zouden ze het er niet in hebben gestoken... Daar ben ik wel 100% zeker van... Dus ofwel zoals Audi_S8 zegt is het om de acceleratie te verbeteren, wat wil zeggen dat de ratio van de standaard langer is dan bvb een tesla. Kon ook omgekeerd dat je vanaf bepaalde snelheid ging overschakelen naar higher gear. Maakt idd niet zoveel uit voor een electromotor die door de hele range (die ook al groter is) hetzelfde vermogen heeft, maar je hebt op die manier in principe wel 2 motoren: eentje met veel krant en eentje met een lange adem... Maar dat heeft toch amper invloed op het verbruik? Om van A naar B te geraken heb je een bepaalde hoeveelheid energie nodig. Die hoeveelheid is, afgezien van verliezen, constant, ongeacht hoe snel of hoe traag je die verplaatsing doet. Waarom heeft men dan op een verbrandingsmotor een versnellingsbak? Omdat je een auto niet van 0 naar 80.000rpm kan laten draaien, hopende op nog wat koppel over dat ganse gebied, en omdat dat een complex gegeven is met ideale toerentallen en belastingen qua verbruik en trekkracht. Je zit dus met een hoop beperkingen waar je rond moet werken middels die versnellingsbak. Bij een elektromotor is dat allemaal veel simpeler. Je hebt meer koppel in lagere toeren dan in hoge, en dat kan je exploiteren door er een versnellingsbak tussen te steken, maar naar verbruik toe gaat dat verschil pakken kleiner zijn, daar de efficiëntie van een elektromotor veel hoger is dan een verbrandingsmotor. Ik dacht rond de 90% terwijl je volgens mij geen straatauto vindt met een efficiëntie van 50%. Dus ja, een versnellingsbak om sneller op te trekken, maar toch niet om minder te verbruiken? Vergeet niet dat een versnellingsbak ook verliezen met zich meebrengt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.946 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Het mooiste voorbeeld van bovenstaande is het verschil in verbruik/efficientie stad vs autostrade. De verbrandingsmotor is een ramp in de stad, terwijl een elektromotor daar even zuinig is, want die heeft geen last van niet-optimale verbranding, of draaien in ralenti, of veel verliezen bij optrekken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Is toch totaal op niets gebaseerd? Eerst de praktijktesten afwachten. Porsche is conservatief en geeft graag altijd haalbare prestaties aan, misschien gaat die range gewoon +- kloppen en is het een heel ander verhaalKomaan man, Porsche geeft geen zier om verbruik. Prestaties zijn belangrijker. Denk je dat die elektromotoren op zuinigheid zijn afgesteld ?Ik weet dat het zeker niet 1:1 te vergelijken is maar mijn panamera hybrid had een 14kwh batterij.. iets van een 12kwh bruikbaar. Ik haalde met een ei onder mijn voet 30km range.. ( bij 90kph snelweg) haal ik met de model s 70km in exact dezelfe omstandigheden.Acceleratiecijfers, ja daarin is Porsche conservatief, maar iedereen die een Porsche heeft weet toch dat ze zuipen he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Germinal 448 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Als je deze wagen vergelijkt met een Model 3 ben je ziek hoor LOLBen allerminst een fanboy. Ik heb mijn model S volgens mij al meer dan eens afgezeken. Tenzij je 100% koopt voor imago ben je mijn inziens ziek wanneer je een Taycan koopt van om en bij de 180k als je een model 3P kan hebben die een grotere range heeft en quasi dezelfe prestaties heeft en die drie keer goedkoper is.Maar goed, iedereen is vrij te laten en doen wat hij wil.Dat je met een 911 een andere sensatie krijgt dan een EV is logisch, maar of je nu in een taycan rijdt of een model 3... het zijn allebei batterijen met wielen onder.Maar goed, ik merk dat de PR machine van Porsche werkt [emoji23]Btw ik heb een reservatie voor de Taycan maar ga die meer dan waarschijnlijk annuleren. Dus fanboy? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 431 Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 21 minuten geleden, ir_fuel zei: Dus ja, een versnellingsbak om sneller op te trekken, maar toch niet om minder te verbruiken? Vergeet niet dat een versnellingsbak ook verliezen met zich meebrengt. Eigenlijk weet ik er ook niet zoveel van, maar ik weet wel dat vermogen en (vooral) koppel afnemen bij hogere toerentallen, wat 't minder efficient maakt. Dat functioneel toerentalbereik is ruim, anderzijds ook weer niet zo ruim dat je én heel snel kan accelereren én met gemak hoge snelheden rijden als je slechts 1 versnelling zou hebben. Ik vermoed dat de Taycan daarom beter gaat presteren op een autobahn dan een Model S. Ook de reden waarom een Rimac 2 versnellingen heeft (en Tesla 't bij hun eerste roadster wou toepassen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.