Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Just now, Logic said:

Eigenlijk weet ik er ook niet zoveel van, maar ik weet wel dat vermogen en (vooral) koppel afnemen bij hogere toerentallen, wat 't minder efficient maakt. Dat functioneel toerentalbereik is ruim, anderzijds ook weer niet zo ruim dat je én heel snel kan accelereren én met gemak hoge snelheden rijden als je slechts 1 versnelling zou hebben. Ik vermoed dat de Taycan daarom beter gaat presteren op een autobahn dan een Model S. Ook de reden waarom een Rimac 2 versnellingen heeft (en Tesla 't bij hun eerste roadster wou toepassen). 

Maar dat is toch compleet naast de kwestie?

Het ging over dat Naish beweerde dat hij dankzij die versnellingsbak wel eens minder zou kunnen verbruiken boven de 100 dan een Model S.

 

Een Taycan IS sneller dan een Model S. De P100D doet er een seconde langer over naar 200 dan de Taycan Turbo S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Germinal zei:

 


Komaan man, Porsche geeft geen zier om verbruik. Prestaties zijn belangrijker. Denk je dat die elektromotoren op zuinigheid zijn afgesteld ?


Ik weet dat het zeker niet 1:1 te vergelijken is maar mijn panamera hybrid had een 14kwh batterij.. iets van een 12kwh bruikbaar. Ik haalde met een ei onder mijn voet 30km range.. ( bij 90kph snelweg) haal ik met de model s 70km in exact dezelfe omstandigheden.

Acceleratiecijfers, ja daarin is Porsche conservatief, maar iedereen die een Porsche heeft weet toch dat ze zuipen he.

 

Heb je de presentatie eigenlijk gezien? We zijn 2019 en voor zo’n voertuig zijn de “prestaties” van de batterij key om te scoren. Beeld je in dat in de eerste reviews het verbruik even slecht is als jij stelt, dan volgt er wereldwijde consternatie over de “onbruikbare elektrische Porsche”.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar dat is toch compleet naast de kwestie?

Het ging over dat Naish beweerde dat hij dankzij die versnellingsbak wel eens minder zou kunnen verbruiken boven de 100 dan een Model S.

 

Een Taycan IS sneller dan een Model S. De P100D doet er een seconde langer over naar 200 dan de Taycan Turbo S.

Sowwy, 'k wou niet naast de kwestie antwoorden, als vermogen en koppel afnemen op hogere toerentallen, dan waarschijnlijk ook efficiëntie, bedoelde ik. Bij Tesla zullen ze pragmatisch geweest zijn, want nergens mag je zo rap rijden, al is er Duitsland en de autobahn hé. Nog niet zo lang geleden verloor een Model S al z'n max vermogen bij 200 per uur (wat ook wel met een te beperkte koeling te maken had)

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Germinal zei:

Btw ik heb een reservatie voor de Taycan maar ga die meer dan waarschijnlijk annuleren. Dus fanboy?

 

Tesla fanboys rijden op AP de toegelaten snelheid dus wat kom jij hier zeveren over prestaties?

Bouwkwaliteit en afwerking van de Porsche zal ook een stuk beter zijn dan Tesla.

Prijs is uiteraard zeer hoog maar er volgt nog een 85k versie dus afwachten wat je daarvoor krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BWS zei:

Die 2.8 haalt de Porsche altijd, die 2.4 alleen in specifieke scenario’s, en waar staat de 0-200? Om maar iets te zeggen. 

Ja, de Tesla moet z'n batterijen eerst opwarmen (wat tot een half uurtje kan duren) voor een snelle 0-100. LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BWS said:

Die 2.8 haalt de Porsche altijd, die 2.4 alleen in specifieke scenario’s, en waar staat de 0-200? Om maar iets te zeggen. 

2.8 is naar 100, dus doe daar nog maar een paar 10den vanaf naar 60mph.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Logic zei:

upload_2019-9-5_13-5-12-png.450707

Kijk, dit is een Tesla fanboy grafiek... :) 

Totaal geen rekening houdende met afwerking & prestaties (hoge snelheid).

Visible clocks :D wel een goeie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs met 500 pk en 0-100 in 4s zou ik dit verkiezen boven zo'n Tesla. Auto's zijn meer dan specs alleen..

 

 

Natuurlijk.. alleen is de vraag of de de prestaties de prijs verantwoorden. En kan je die 4s dan ook ineens in 10s veranderen ? [emoji848]

 

We wonen hier niet in Duitsland he.. die 0-200 is relevant in een racewagen.. in een EV van 2.2 ton daarentegen ??

 

Eerst sprak Porsche over 350kw laden nu nog over 250-270.. rara wie er nog aan 250kw kan laden? default_wink.png

 

Veel Porsche fanboys hier seg

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Germinal zei:

Natuurlijk.. alleen is de vraag of de de prestaties de prijs verantwoorden.

Zoals ik al zei, een auto is meer dan (prestatie)cijfers alleen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Germinal said:

alleen is de vraag of de de prestaties de prijs verantwoorden.

Een Mustang V8 heeft 450pk en kost 47.000 euro 

Hoeveel is de goedkoopste Porsche met 450pk?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Germinal said:

We wonen hier niet in Duitsland he.. die 0-200 is relevant in een racewagen.. in een EV van 2.2 ton daarentegen ??

Tiens, en bij een Tesla is 0-100 wel relevant dan? Je mag nergens harder dan 70 rijden behalve op de snelweg, en daar begin je niet aan 0 en kan je hoogstens optrekken tot 120.

Maar eerst zeg je dat de prestaties irrelevant zijn, en daarna vraag je of de prestaties de prijs verantwoorden?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een mooie wagen maar ik heb even met de configurator gespeeld en je zit snel aan +€ 200000 voor een gewone turbo. Hoeveel korting geeft Porsche op zijn wagens 🙂?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, ik verwachtte van Porsche innovatie, iets speciaals, iets ja extra.. wat andere merken niet bieden.. en dat zie ik hier niet

Ieder zijn idee, maar ik zie toch al wat verschillen: mooi interieur, mooie afwerking,...
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, iceblue said:

Ik vind het een mooie wagen maar ik heb even met de configurator gespeeld en je zit snel aan +€ 200000 voor een gewone turbo. Hoeveel korting geeft Porsche op zijn wagens 🙂?

Dan ben je toch al zot aan 't doen. Ik hou een Turbo S onder de 200K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een versnellingsbak in een EV?
Een interieur in een EV?
Afwerking en hoogwaardige materialen in een EV?
Een EV die meer dan 2 interieurkleuren in de optielijst heeft?
Een EV die je herhaald plat mag trappen voor hij oververhit?
Een EV waar je op de Nordschleife een "record" mee kunt rijden?
Een EV die sneller naar 200 gaat dan de snelste elektrische sedan, en dat zonder problemen 20 keer na mekaar?
 
Ja dat bieden andere merken ook allemaal natuurlijk. Gemiste kans van Porsche.
 


800volt systeem produceert minder warmte, dat is zo.

Ik had het eerder over het volgende : in 2015 toen ze de taycan aankondigden en stelden dat hij zou laden aan 350kw was dat iets innoverend.

Nu zijn we bijna 2020 en tesla heeft al werkende laders aan 250kw... en Porsche moet terugkomen op zijn stappen en 350kw is ook maar 250-70 geworden.. tesla heeft 3-4 jaar erover gedaan om een deftig maaswerk uit te bouwen. Ik zie Porsche dat niet sneller doen.


Interieur ? Jaguar / Audi / Mercedes
Afwerking ? Idem
Kleuren ? Idem

Volgens mij is een model 3P ook herhaaldelijk plat te trappen. Zelfs met mijn model s heb ik in de praktijk geen probleem, maar ik zou er nooit mee op de ring gaan. Daarvoor is een taycan ook niet gemaakt he. Als je dat gelooft.. dan zwijg ik.

En 26 keer van 0-200 en dan is de batterij plat :) dat zijn nog geen 260 seconden rijplezier... [emoji23] wat een relevante test. hopelijk is er dan ergens een lader te vinden.

To each his own, maar Porsche fanaten - en dan bedoel ik niet de cayenne, macan rijders - die zie ik niet snel een taycan kopen.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat er hier een zeer belangrijk aspect wordt vergeten. Wat met de laadinfrastructuur?

Echt vernieuwend ware geweest dat Porsche met een masterplan op de proppen kwam om binnen de 2 jaar een zot netwerk uit te rollen van palen. Neen. Daar blijft het stil over. Helaas. Of iets a la “free charging for all customers”, wat voor dat geld wel gemogen had. Het blijf bij een voorstelling van een hipster product waar vast wel een irrationeel publiek met teveel geld voor te vinden is. Maar ze helpen ons ( de gewone mens)  op de markt van EV’s geen stap vooruit.

We kunnen wel blijven leuteren over hun specs, maar hun ionity netwerk staat nog nergens in vergelijking met de superchargers. Dat zijn feiten en zaken die pas echt doorwegen als we het over EV’s hebben. Stel dat er hier morgen een taycan staat, geen idee waar ik hem kan laden. Superchargers weet ik hier wel staan.

Ik ben ook niet blown away voorlopig. Veel te duur, waardoor ie waarschijnlijk weer een hoog m’as tu vu gehalte zal krijgen (zoals een Model S dat ook had in den beginne), hij overtroeft de Tesla eigenlijk zo goed als nergens qua specs,...

Maar goed als ie bij je thuis aan de lader hangt heb je wel hopen tijd om te zitten denken aan je Le Mans pedigree 🤪

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het feit dat ‘m wat chiquer afgewerkt is, wat meer personaliseringsmogelijkheden heeft, en ‘m wel wat beter zal sturen, zie ik enkel nadelen. De andere voordelen die Fuel aanhaalde zijn er voor over te praten aan de toog, want 99% van de kopers zal dit nooit testen.

En eerlijk, nu ik zo wat meer foto’s zie, vind ik ‘m aan de buitenkant minder knap is geworden dan wat ik had verwacht.

Vandaag zou ik er gene kopen, want idd, waar kan ik ‘m laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid