Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Audi S8 zei:

Er zijn ontelbare redenen waarom de Taycan zoveel duurder is dan de Tesla- het gaat hem niet louter om 0-100 acceleraties.
Ik had verwacht dat jij dat als 911 GT3 eigenaar zou kunnen erkennen...

Dat is de merde, je kan daar niks over zeggen. Tesla legt zijn prioriteiten anders, dan de duitse autobouwers. Maar om de verschillen op tafel te leggen, moet je ook bedrijfsstrategiën boven halen en dat gaat niet. De discussie hebben we al eens gehad: de duitse ingenieurs hebben al geen haar meer, door aan hunne kop te krabben, telkens als ze vaststellen hoe Tesla bepaalde technische keuzes gemaakt heeft.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Dimitri zei:

Je moet toch ook gewoon kunnen toegeven dat op papier de Taycan serieuze steken laat vallen?

Ze hebben bij Porsche een enorme hype gecreëerd rond de Taycan, dan verwacht ik toch op zijn minst een product dat het even goed doet als de huidige top in het segment. Zeker als je zo'n grote naam in de industrie bent, en er zo'n prijs op kleeft.

En naar alle waarschijnlijkheid zal de Taycan beter rijden ja. Beter afgewerkt ook, meer keuzemogelijkheden. Maar dat gaat toch nooit die 86.000 dollar prijsverschil goed maken? 

Pot en ketel. De marketing van Tesla is evenzeer zo onderweg. Hoe lang heeft het geduurd voor de model 3 gekomen is?

Voor een eerste poging en een bedrijf dat winst maakt en wil blijven maken, vind ik de prijs logisch. Ik benieuwd hoe het eerste jaar van de Taycan loopt. Ik wens ze in ieder geval een rustigere marktintroductie toe.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Bouncing Bullet said:

Dat is de merde, je kan daar niks over zeggen. Tesla legt zijn prioriteiten anders, dan de duitse autobouwers. Maar om de verschillen op tafel te leggen, moet je ook bedrijfsstrategiën boven halen en dat gaat niet. De discussie hebben we al eens gehad: de duitse ingenieurs hebben al geen haar meer, door aan hunne kop te krabben, telkens als ze vaststellen hoe Tesla bepaalde technische keuzes gemaakt heeft.

Maar je moet toch ook toegeven dat dat nonsens is naar de klanten toe?

"DIENE PORSCHE KOST 80K MEER?!!!"

"Daar is een goeie reden voor, dat is niet zomaar"

"Ah ok, waarom dan?"
 

"Sorry mogen we niet zeggen" :geek:

 

Die Tesla's vallen toch ook niet uit mekaar terwijl we er naar kijken, en Porsche is ook niet altijd een baken van betrouwbaarheid geweest (vraag Jokke maar eens naar zijn 1st gen Panamera Turbo ...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan t me niet inbeelden , maar stel dat die Model S de Taycan volgende week klop geeft dan is gans die marketingbubble toch wel hard doorprikt 😂

Ik denk wel dat een Model 3 daar mits aanpassingen wel toe in staat is als je ziet hoe die een M3 toch in menig vergelijkende test te kakken zet

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel wat kort door de bocht... Deze gaat heel zeker veel beter rijden dan de Tesla, en gaat nog veel beter afgewerkt zijn in het interieur. Porsche, de beste sportwagenbouwer ter wereld, vs Amerikaanse brol... Daar ga ik niet over discussiëren, wat hier scoort Porsche gewoon veel meer punten.
Maar, wat het elektrisch rijden betreft heb je vandaag beperkingen en nadelen, dat mensen weerhoudt om eentje te kopen. En op dat vlak scoort Tesla nog steeds beter dan de Porsche.
Ik moet pas over 2.5 jaar wisselen, en hoop dat tegen dan ook andere merken mooie EV's hebben, zodat er meer keuze is, en dat deze merken dan ook een deftig laadnetwerk hebben. 


Ze bouwen super auto’s en super interieurs.. dat is geweten dus niet innovatief he.. dat ga ik ook nergens betwisten, maar bv 1K extra vragen voor een warmtepomp is ook wel lachen..

Misschien even wachten op de standaard taycan die iets normaler geprijsd zou zijn voor quasi dezelfde specs. Een deftig laadnetwerk is inderdaad een voorwaarde, maar had verwacht dat ze daar nu toch volop mee bezig zouden zijn ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ir_fuel zei:

Maar je moet toch ook toegeven dat dat nonsens is naar de klanten toe?

"DIENE PORSCHE KOST 80K MEER?!!!"

"Daar is een goeie reden voor, dat is niet zomaar"

"Ah ok, waarom dan?"
 

"Sorry mogen we niet zeggen" :geek:

 

Die Tesla's vallen toch ook niet uit mekaar terwijl we er naar kijken, en Porsche is ook niet altijd een baken van betrouwbaarheid geweest (vraag Jokke maar eens naar zijn 1st gen Panamera Turbo ...).

Waarom een panamera kopen als je voor 40k minder een e63 of een rs6 hebt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net info van de dealer : taycan en taycan 4s kan zowel met 81kwh batterij als 96kwh batterij besteld worden.

Productie Taycan blijkbaar iets voor 2021 en de 4s iets voor april/mei 2020.. met de kleinste batterij kost de taycan (zonder opties) rond de 90k en 0-100 in meer dan 5 sec, de 4s 110k met kleinste batterij en iets meer dan 4sec 0-100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer beseft welke hoop marketing er rond zit ... ik heb deze avond met een eqc gereden voor een afstand van 130km. Ik kan je zeggen: ik heb ze stevig genepen ... en dat voor een product waarvan jay Leno onder de indruk was.

ik ben dus bij een vriend moeten stoppen met een 3 fase net.

Na 2 uur laden was de range toegenomen van 30 - 65 km 😑 de bottleneck: de 7kw interne lader van die auto. Die maat zijn tesla slikt dat dus aan 17kw... 

In die taycan een beetje hetzelfde verhaal: ook slechts 11kw. Er is wel een 22kw aankomende heb ik gelezen.

Ik wil maar zeggen: 1 of 3 fase net, of chinese banden op een ferrari ten spijt: een belangrijke factor is ook hoe snel het beestje het kan slikken. Nog zo een item waar de grote merken over zwijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Rabbit zei:

Vandaag weer beseft welke hoop marketing er rond zit ... ik heb deze avond met een eqc gereden voor een afstand van 130km. Ik kan je zeggen: ik heb ze stevig genepen ... en dat voor een product waarvan jay Leno onder de indruk was.

ik ben dus bij een vriend moeten stoppen met een 3 fase net.

Na 2 uur laden was de range toegenomen van 30 - 65 km 😑 de bottleneck: de 7kw interne lader van die auto. Die maat zijn tesla slikt dat dus aan 17kw... 

In die taycan een beetje hetzelfde verhaal: ook slechts 11kw. Er is wel een 22kw aankomende heb ik gelezen.

Ik wil maar zeggen: 1 of 3 fase net, of chinese banden op een ferrari ten spijt: een belangrijke factor is ook hoe snel het beestje het kan slikken. Nog zo een item waar de grote merken over zwijgen. 

dc laden VS ac laden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/9/2019 om 08:06, Rabbit zei:

 

Ik denk wel dat een Model 3 daar mits aanpassingen wel toe in staat is als je ziet hoe die een M3 toch in menig vergelijkende test te kakken zet

Ik heb in mei de proef op de som genomen op de Ring tegen een Model 3, in natte omstandigheden dus de Tesla zou dan toch in het voordeel moeten zijn. Dat viel toch serieus tegen voor de Tesla, die man is me achteraf aan komen spreken en hij gaf toe dat het lastig was om te proberen volgen.

Wetende dat ik op een natte baan met m’n F80 het vermogen NIET kwijt krijg vond ik dat toch veelzeggend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Carlito zei:

dc laden VS ac laden

I know I know. Maar toch ja een achterstand he tov tesla.

vandaag gaan laden in Brugge dat viel veel beter mee. Toch niet altijd bizar dat je dan een bezigheid moet gaan zoeken :) 

7095D0F5-218E-42D7-854A-C3760143AD51.thumb.jpeg.c86fa5ddb0023db429fd8da4f786c234.jpeg958E5EFC-F6F0-4379-ACCA-BD6027774E16.thumb.jpeg.7e758611668cfaee2b08440d776ed926.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/9/2019 om 13:45, Germinal zei:

Net info van de dealer : taycan en taycan 4s kan zowel met 81kwh batterij als 96kwh batterij besteld worden.

Productie Taycan blijkbaar iets voor 2021 en de 4s iets voor april/mei 2020.. met de kleinste batterij kost de taycan (zonder opties) rond de 90k en 0-100 in meer dan 5 sec, de 4s 110k met kleinste batterij en iets meer dan 4sec 0-100

Dat is goed nieuws...

Taycan RWD met 96kwh batterij voor mij dan :D

@Alexanderr wat moet zoiets kosten? De rest van de opties kan ik wel afleiden uit de huidige config met wat marge voor bijkomende opties die de standaard niet zal hebben... 

8 uren geleden, Rabbit zei:

I know I know. Maar toch ja een achterstand he tov tesla.

vandaag gaan laden in Brugge dat viel veel beter mee. Toch niet altijd bizar dat je dan een bezigheid moet gaan zoeken :) 

7095D0F5-218E-42D7-854A-C3760143AD51.thumb.jpeg.c86fa5ddb0023db429fd8da4f786c234.jpeg958E5EFC-F6F0-4379-ACCA-BD6027774E16.thumb.jpeg.7e758611668cfaee2b08440d776ed926.jpeg

Het gemak van een EV zit in het feit dat je die elke nacht in stopcontact steekt en elke dag met een volle 'tank' thuis vertrekt. 

En ja, zorgen dat de range 95% van je dagelijkse gebruik dekt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kosten batterij zijn tegenwoordig peanuts dus zou niet veel extra mogen zijn.

Ik dacht dat in 2013 de 85kwh batterij van tesla zo een 40-50k kostte, nu en 100kwh batterij nog 10k ( voor de batterijen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Carlito zei:

dc laden VS ac laden

Batterijen zijn altijd DC. De netspanning is altijd wissel. Bij monofasig is er slechts 1 fase en een neuter. Bij 3 fasen zijn er dus 3 fasen en (meestal, toch zeker voor privé-gebruik) een neuter. In het eerste geval is de fasespanning (tussen lijn en neuter) 220V, in het tweede geval is de lijnspanning (tussen de fasen onderling) 380V in BE. 

Gezien het vermogen, eenvoudig gesteld, gelijk is aan spanning x stroom, kan bij eenzelfde maximale stroom voor een bepaalde draad-diameter, het totaal vermogen groter worden gezien de spanning hoger is. Ook zal de stroom verdeeld kunnen worden over 3 aders ipv 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Naish zei:

En dat Ionity netwerk dekt perfect rit naar Skigebied ook... Kan in Doornik, Reims, Lyon en vlak voor Chambery binnenkort tanken...

Waar bereken je dat ?

Tesla had destijds (waarschijnlijk nu dus nog ;) ) een schitterende reisplanner om voorbereid en zorgeloos een lange trip te kunnen doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Germinal zei:

Nog wel wat werk aan de winkel.. vooral opvallend 4 stalls per locatie daar waar tesla 8-24 stalls doet per locatie

 

Er zijn er meer geplaatst maar ze zijn nog niet aangesloten. Kunnen dus snel uitgebreid worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid