Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Naish zei:

Als je een EV koopt dan zorg je voor 3 fasen aansluiting in de zwaarste variant in je garage en ga je op die manier laden... Dat is als een ferrari kopen en dan 95 tanken en goedkope chinese banden erop...

Ik heb me laten vertellen dat niet iedereen zomaar een 3 fasen aansluiting kan hebben. ALs uw straat daar niet op voorzien is, kun je ernaar fluiten. Tenzij je natuurlijk geld zat hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Rabbit zei:

Zou ie dat nu echt menen. De wacko in Musk waarschijnlijk wel.

Die meent dat zeker, was ook met de turbo benaming aan het lachen (trollen) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is dat dezelfde discussie weer opnieuw zoals mijn pa destijds die er met zijn verstand (en hij heeft nochtans wel wat verstand) niet bij kan dat iemand zijn geld gaat wegsmijten bij Mercedes terwijl je een Japanner kan kopen die hetzelfde kan voor veel minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

Buiten het feit dat ‘m wat chiquer afgewerkt is, wat meer personaliseringsmogelijkheden heeft, en ‘m wel wat beter zal sturen, zie ik enkel nadelen. (...) En eerlijk, nu ik zo wat meer foto’s zie, vind ik ‘m aan de buitenkant minder knap is geworden dan wat ik had verwacht.

Dit. Ik vind 'm eigenlijk helemaal zo knap niet. Heeft last van de droopy kont die de nieuwe Alpine ook heeft, en ik vind 'm ook wat onevenwichtig overkomen (volumeverdeling) genre CLA vorige generatie. Geen fan van (vooralsnog). Dan vind ik de Model S als business car nog altijd de knappere kar.

Over al de rest spreek ik me niet uit. Geen ervaring mee en geen centen voor.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Audi S8 zei:

Er zijn ontelbare redenen waarom de Taycan zoveel duurder is dan de Tesla- het gaat hem niet louter om 0-100 acceleraties.
Ik had verwacht dat jij dat als 911 GT3 eigenaar zou kunnen erkennen...

Je moet toch ook gewoon kunnen toegeven dat op papier de Taycan serieuze steken laat vallen?

Ze hebben bij Porsche een enorme hype gecreëerd rond de Taycan, dan verwacht ik toch op zijn minst een product dat het even goed doet als de huidige top in het segment. Zeker als je zo'n grote naam in de industrie bent, en er zo'n prijs op kleeft.

En naar alle waarschijnlijkheid zal de Taycan beter rijden ja. Beter afgewerkt ook, meer keuzemogelijkheden. Maar dat gaat toch nooit die 86.000 dollar prijsverschil goed maken? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, CHARLE5 zei:

Teslosis is a fascinating condition as it seems rooted in a mistaken belief in the supremacy of a very ordinary object

https://sniffpetrol.com/2019/09/05/psychologists-identify-new-mental-condition/

Psychologiseren: een kant van een discussie ongeldig verklaren door die ter herleiden tot een deterministisch product van iemands psychologische achtergrond . Ik zou dat niet te veel gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Psychologiseren: een kant van een discussie ongeldig verklaren door die ter herleiden tot een deterministisch product van iemands psychologische achtergrond . Ik zou dat niet te veel gebruiken.

Ik denk dat het laatste dat je moet doen het serieus nemen is van die website, en hetgeen Richard Porter (editor van Top Gear en TGT) er schrijft.
Maar er staan soms wel echt hilarische stukken op, die al eens bepaalde trends of narratives elegant met de grond gelijk maken 😁
 

3 uren geleden, gTa zei:

Dit. Ik vind 'm eigenlijk helemaal zo knap niet. Heeft last van de droopy kont die de nieuwe Alpine ook heeft, en ik vind 'm ook wat onevenwichtig overkomen (volumeverdeling) genre CLA vorige generatie. Geen fan van (vooralsnog). Dan vind ik de Model S als business car nog altijd de knappere kar.

Over al de rest spreek ik me niet uit. Geen ervaring mee en geen centen voor.

Er zit inderdaad wel een zekere gelijkenis in met de achterkant van de Alpine.
Maar om over een gebrek aan proporties op het CLA-level te spreken, gaat wel wat ver imo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doen jullie allemaal om zo duur te configureren? Ik kan op de Turbo met 7k ongeveer alles nemen wat ik nodig zou hebben. Op velgen na.


Porsche verwacht dat je minstens 20-40k opties neemt.. maar serieus 20-25k heb je toch snel.

Zelfs een warmtepomp kost 1K extra [emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Audi S8 zei:

Ik zie niet meteen wat het probleem is als je die dagelijks de hele nacht laat opladen....

En wat als je die dag een trip moet doen van meer dan 440km? Waar kan ik deze Taycan laden? Bij Tesla kan je om de 50km superchargen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ontelbare redenen waarom de Taycan zoveel duurder is dan de Tesla- het gaat hem niet louter om 0-100 acceleraties.
Ik had verwacht dat jij dat als 911 GT3 eigenaar zou kunnen erkennen...


Ja inderdaad.. PR, ontwikkelingskosten, grotere marge, dealer[emoji2]
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Germinal zei:

Kijk, ik verwachtte van Porsche innovatie, iets speciaals, iets ja extra.. wat andere merken niet bieden.. en dat zie ik hier niet
 

Dat is wel wat kort door de bocht... Deze gaat heel zeker veel beter rijden dan de Tesla, en gaat nog veel beter afgewerkt zijn in het interieur. Porsche, de beste sportwagenbouwer ter wereld, vs Amerikaanse brol... Daar ga ik niet over discussiëren, wat hier scoort Porsche gewoon veel meer punten.

Maar, wat het elektrisch rijden betreft heb je vandaag beperkingen en nadelen, dat mensen weerhoudt om eentje te kopen. En op dat vlak scoort Tesla nog steeds beter dan de Porsche.

Ik moet pas over 2.5 jaar wisselen, en hoop dat tegen dan ook andere merken mooie EV's hebben, zodat er meer keuze is, en dat deze merken dan ook een deftig laadnetwerk hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Audi S8 zei:

Er zijn ontelbare redenen waarom de Taycan zoveel duurder is dan de Tesla- het gaat hem niet louter om 0-100 acceleraties.
Ik had verwacht dat jij dat als 911 GT3 eigenaar zou kunnen erkennen...

Dat de Taycan duurder ging zijn dan de Tesla, dat was te verwachten, maar ik vind het verschil echt wel waanzinnig groot... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, CHARLE5 zei:

Ik denk dat het laatste dat je moet doen het serieus nemen is van die website, en hetgeen Richard Porter (editor van Top Gear en TGT) er schrijft.

Oh maar ik gebruik het maar als voorbeeld. "fanboy site:autominded.be". 119 resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf erop te wedden dat er binnen 2,5 jaar in België en de omringende landen meer laadmogelijkheden gaan zijn langst de autostrades via systeem VW groep  dan bij Tesla 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ir_fuel zei:

Een versnellingsbak in een EV?

 

...

22 uren geleden, ir_fuel zei:

Een interieur in een EV?

 

Ey! :angry:

22 uren geleden, ir_fuel zei:

Afwerking en hoogwaardige materialen in een EV?

Ey!!  :angry:

22 uren geleden, ir_fuel zei:

Een EV die meer dan 2 interieurkleuren in de optielijst heeft?

*kijkt even in de configurator*

Ey !1!!1! :angry:

22 uren geleden, ir_fuel zei:

Een EV die je herhaald plat mag trappen voor hij oververhit?

Ey !!11!1!11!1!1!  :angry:

22 uren geleden, ir_fuel zei:

Een EV waar je op de Nordschleife een "record" mee kunt rijden?

Naja, meest ondersturend over de NS is ook een record.

Ey !!!!!1!1!1!!!!!1!11!

22 uren geleden, ir_fuel zei:

Een EV die sneller naar 200 gaat dan de snelste elektrische sedan, en dat zonder problemen 20 keer na mekaar?

Ja dat bieden andere merken ook allemaal natuurlijk. Gemiste kans van Porsche.

'T is waar :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid