Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 hour ago, Germinal said:

 


Nog wel wat werk aan de winkel.. vooral opvallend 4 stalls per locatie daar waar tesla 8-24 stalls doet per locatie

 

Ja,

kunt ge op weg naar skiverlof niet alleen wachten tijdens het laden, maar ook wachten om te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al.

 

Benieuwd hoe het allemaal gaat uitdraaien.

Hoe zit het tegenwoordig met de Jaguar I Pace? Loopt die al wat? Is na Tesla de eerste "serieuze" auto die al wat langer op de markt is denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gewoon ik zei:

En ik maar denken dat een m3 een kleine tank had?

Feit... Maar dat vul je wel om de 50km in een paar min bij...

7 uren geleden, SpeedExceed zei:

Waar bereken je dat ?

Tesla had destijds (waarschijnlijk nu dus nog ;) ) een schitterende reisplanner om voorbereid en zorgeloos een lange trip te kunnen doen !

Gewoon kaart opengooien en zien waar de laadpunten zijn en je weet toch ongeveer welke route je doet?

Als die route 900km is en je ziet onderweg 4 punten dan kan per average om de 225km opladen en dat lijkt me voldoende.

24 minuten geleden, BMWMB zei:

Niet enkel op weg naar skiverlof, maar ook van de ene naar de andere kant in ons land, en dezelfde weg terug.

Dat je mogelijks gaat moeten wachten om te laden is idd nog een nadeel... Ik vermoed echter dat het grootste werk zit in het voorzien van locaties en de toevoer naar die locaties om te laden. Eenmaal er 2 of 4 staan, dan zet je daar naar gelang gebruik snel een paar plaatsen bij.

En Ja tesla heeft dan misschien een paar locaties met veel laadpunten, maar had het niet handiger geweest om meer locaties te hebben met minder punten.

En je opmerking van land doorkruisen... Ik zeg hier toch bijna altijd dat een EV maar ok is als je dagelijkse normale behoefte 75% van de range bedraagt van die EV... Indien je frequent meer moet rijden, dan moet je een EV zoeken die dat kan en in jou geval dus lekker Tesla blijven rijden, ik heb dat niet nodig dus kan ik Taycan overwegen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The_Night_King zei:

Batterijen zijn altijd DC. De netspanning is altijd wissel. Bij monofasig is er slechts 1 fase en een neuter. Bij 3 fasen zijn er dus 3 fasen en (meestal, toch zeker voor privé-gebruik) een neuter. In het eerste geval is de fasespanning (tussen lijn en neuter) 220V, in het tweede geval is de lijnspanning (tussen de fasen onderling) 380V in BE. 

Gezien het vermogen, eenvoudig gesteld, gelijk is aan spanning x stroom, kan bij eenzelfde maximale stroom voor een bepaalde draad-diameter, het totaal vermogen groter worden gezien de spanning hoger is. Ook zal de stroom verdeeld kunnen worden over 3 aders ipv 2.

Je hebt ook 3x 230. En je hebt monofase 230v systemen waarbij je 2 lijnen krijgt en geen neutraal. 

En kiezen kan enkel tussen hetgeen ze in je straat gelegd hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gewoon ik zei:

Je hebt ook 3x 230. En je hebt monofase 230v systemen waarbij je 2 lijnen krijgt en geen neutraal. 

En kiezen kan enkel tussen hetgeen ze in je straat gelegd hebben

Drie fasen in driehoek, klopt. Dit is wel een oud systeem dat er stilaan aan't uitgaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Audi S8 zei:

Tesla had ook even de tijd nodig om de infratructuur uit te bouwen, give it some time.
 

Waarom heb ik het gevoel dat er iets serieus mis is als elk merk zijn eigen infrastructuur moet uitbouwen? Trouwens al die laders zijn toch niet van Tesla?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Waarom heb ik het gevoel dat er iets serieus mis is als elk merk zijn eigen infrastructuur moet uitbouwen? Trouwens al die laders zijn toch niet van Tesla?

De Tesla Superchargers kan je enkel met een Tesla gebruiken dacht ik.

Het is inderdaad vrij absurd indien elk merk zijn eigen infrastructuur zou gaan bouwen. Omwille van die reden bestaat Ionity in Europa; wagens met de Combined Charging System (CCS) standaard kunnen daar gaan laden.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla had ook even de tijd nodig om de infratructuur uit te bouwen, give it some time.
 


Ja en de laatste jaren is daar weinig aan gewijzigd.. Turnhout, daar zou al een jaar of 2 een SuC komen [emoji23]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb ik het gevoel dat er iets serieus mis is als elk merk zijn eigen infrastructuur moet uitbouwen? Trouwens al die laders zijn toch niet van Tesla?


Helemaal gelijk.. moest ionity een gelijkwaardig netwerk als tesla hebben dan lijkt het mij niet ondenkbaar dat je met een pasje van ionity ook op het SuC netwerk van tesla zou kunnen....

Nu gebruikt Tesla dat SuC netwerk als een USP ( en gelijk hebben ze) maar eens er een alternatief netwerk is gaat die vlieger niet meer op en zullen ze dat wel openstellen
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er iemand mij samenvatten wat dit model nu is? Want ik zie "EV" en dan staan ze als Turbo en Turbo S in de catalogus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Kan er iemand mij samenvatten wat dit model nu is? Want ik zie "EV" en dan staan ze als Turbo en Turbo S in de catalogus...

Een full EV. Waarvan er verschillende versies zijn (qua motorvermogen). Bij tesla noemen ze de krachtiger versies "P" (en de gewone krijgen geen prefix). Bij Porsche noemen ze de krachtigste versies "turbo".

Dat is bij Porsche gewoon een naam geworden om een hogere vermogensversie aan te duiden; het slaat dus niet meer op het aanwezig zijn (itt bij de "non-turbo's" de afwezigheid) van een turbo.
De gewone Porsche heeft gewoon z'n naam (718, 911, Macan, Cayenne, Panamera, Taycan) zonder suffix. Indien de gewone standaard een achterwielaandrijver is, krijgt de vierwielaandrijver er suffix 4 bij. De krachtiger versie krijgt een S als suffix. Daarvan maakt men soms een (lichtjes) "puurdere" of sportievere/extravertere versie (al dan niet met nog een zuchtje meer vermogen) met suffix GTS. De nog krachtiger versie heet turbo. En de krachtigste versie met alle toeters en bellen heet turbo S. (En bij sommige modellen heb je dan nog speciallekes zoals GT4, GT3, GT2, Speedster, Spyder, enz. die meestal hun eigen, specifieke motorisatie hebben.)
--> Dat gaat op voor de 911, de Panamera, de Macan, de Cayenne (waarbij dat allemaal evenzeer onnozel is om enkel de krachtigste versie "turbo" te noemen, want de basisversies hebben ook turbo's) en nu de Taycan.

It's just a name.

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dinsdag erin gezeten. 

Je voelt echt een stap terug tob de panamera. Maar goed qua ev’s heeft ie wel een mooi interieur net zoals de eqc. Daar waar andere merken hard bespaeren zoals vw. Toch voel je ook hier besparingen.

de auto is n pak mooier int echt wel en er komt een een 22kw  omvormer 😏

was wel overtuigd int echt. 

Maar hoe kang gaat t duren ... 

https://electrek.co/2019/09/11/tesla-model-s-plaid-powertrain-chassis-prototype/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Rabbit zei:

Je voelt echt een stap terug tob de panamera.

Op welk gebied? Afwerking interieur? Heb je concrete voorbeelden, want ik had net de indruk dat ze daar grote stappen genomen hadden tov. alle andere merken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Bij de E-tron is het 50 en 55 om het verschil in vermogen aan te duiden

Zoals bij de rest van hun modellen 30,50,....

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Daggie zei:

Op welk gebied? Afwerking interieur? Heb je concrete voorbeelden, want ik had net de indruk dat ze daar grote stappen genomen hadden tov. alle andere merken?

Ja, de zijkant van de middenconsole. Die middentunnel van achteraan gezien.

En gewoon een algemene minder luxueuze indruk, komende uit een Panamera

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid