Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Is toch totaal op niets gebaseerd? Eerst de praktijktesten afwachten. Porsche is conservatief en geeft graag altijd haalbare prestaties aan, misschien gaat die range gewoon +- kloppen en is het een heel ander verhaal

Ik heb deze week 440km gedaan, en had nog 8% over. Ik daag Porsche uit om dat ook te halen.

 

Ik ben echt superbenieuwd hoe ‘m gaat rijden, dus ik kijk uit naar een testrit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb deze week 440km gedaan, en had nog 8% over. Ik daag Porsche uit om dat ook te halen.

 

Ik ben echt superbenieuwd hoe ‘m gaat rijden, dus ik kijk uit naar een testrit.

Ik zie niet meteen wat het probleem is als je die dagelijks de hele nacht laat opladen....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, BMWMB zei:

Buiten het feit dat ‘m wat chiquer afgewerkt is, wat meer personaliseringsmogelijkheden heeft, en ‘m wel wat beter zal sturen, zie ik enkel nadelen. De andere voordelen die Fuel aanhaalde zijn er voor over te praten aan de toog, want 99% van de kopers zal dit nooit testen.

En eerlijk, nu ik zo wat meer foto’s zie, vind ik ‘m aan de buitenkant minder knap is geworden dan wat ik had verwacht.

Vandaag zou ik er gene kopen, want idd, waar kan ik ‘m laden?
 

Ik vermoed dat ze wel wat palen gaan installeren aan de Nurburgring ? 😂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Audi S8 zei:

Ik zie niet meteen wat het probleem is als je die dagelijks de hele nacht laat opladen....

Heb jij al enige auto opgeladen op een enkelfasig netwerk ? Dan weet je waarschijnlijk ook dat je die auto 40 uur ofzo aan de lader mag hangen eer je 3/4 batterij hebt ?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, iceblue zei:

Ik vind het een mooie wagen maar ik heb even met de configurator gespeeld en je zit snel aan +€ 200000 voor een gewone turbo. Hoeveel korting geeft Porsche op zijn wagens 🙂?

Geen op EV’s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla fanboys vergeten er wel bij te zeggen dat velen van hun 40k teveel betaald hebben voor hun auto en dat ze hun broek gaan scheuren 😛 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://electrek.co/2019/09/05/porsche-taycan-demonstrates-difficulty-launching-performance-ev-on-tesla-turf/

Zo'n artikel bewijst dat ze het niet begrijpen. Mensen die een Tesla Model S wilden hebben die ondertussen wel al gekocht. Er is een reden dat ze wachten op de traditionele merken.

Maar fanboys steken hun kop in het zand en blijven volhouden dat ze superieur zijn. Google eens 15 minuten en lees dan nog 15 minuten wat Twitter posts van Tesla eigenaars en je weet wel beter. Zelfs op dit forum hebben Tesla eigenaars klachten maar die zijn ze plots vergeten 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, iceblue zei:

Ik vind het een mooie wagen maar ik heb even met de configurator gespeeld en je zit snel aan +€ 200000 voor een gewone turbo. Hoeveel korting geeft Porsche op zijn wagens 🙂?

En spec nu eens alsof je zou kopen... Ik kan er ook eentje maken van 200+ hoor, maar als ik realistisch configureer vergelijkbaar zoals ik mijn 992 heb gespecced dan kom ik op 175k met een dikke korting erop van @Alexanderr :D

9 uren geleden, Rabbit zei:

Ik vind dat er hier een zeer belangrijk aspect wordt vergeten. Wat met de laadinfrastructuur?

Echt vernieuwend ware geweest dat Porsche met een masterplan op de proppen kwam om binnen de 2 jaar een zot netwerk uit te rollen van palen. Neen. Daar blijft het stil over. Helaas. Of iets a la “free charging for all customers”, wat voor dat geld wel gemogen had. Het blijf bij een voorstelling van een hipster product waar vast wel een irrationeel publiek met teveel geld voor te vinden is. Maar ze helpen ons ( de gewone mens)  op de markt van EV’s geen stap vooruit.

We kunnen wel blijven leuteren over hun specs, maar hun ionity netwerk staat nog nergens in vergelijking met de superchargers. Dat zijn feiten en zaken die pas echt doorwegen als we het over EV’s hebben. Stel dat er hier morgen een taycan staat, geen idee waar ik hem kan laden. Superchargers weet ik hier wel staan.

Ik ben ook niet blown away voorlopig. Veel te duur, waardoor ie waarschijnlijk weer een hoog m’as tu vu gehalte zal krijgen (zoals een Model S dat ook had in den beginne), hij overtroeft de Tesla eigenlijk zo goed als nergens qua specs,...

Maar goed als ie bij je thuis aan de lader hangt heb je wel hopen tijd om te zitten denken aan je Le Mans pedigree 🤪

Geef dat eens even tijd... Toen Tesla uitkwam was er in BE ook geen of 1 snelcharger... Die infrastructuur is trouwens al voor een stuk beschikbaar met locaties voor laadstations waar er gewoon extra tech moet aan toegevoegd worden.  En natuurlijk weet je die chargers nu al staan want dat is gewoonte, dat komt ook wel...

9 uren geleden, BMWMB zei:

Buiten het feit dat ‘m wat chiquer afgewerkt is, wat meer personaliseringsmogelijkheden heeft, en ‘m wel wat beter zal sturen, zie ik enkel nadelen. De andere voordelen die Fuel aanhaalde zijn er voor over te praten aan de toog, want 99% van de kopers zal dit nooit testen.

En eerlijk, nu ik zo wat meer foto’s zie, vind ik ‘m aan de buitenkant minder knap is geworden dan wat ik had verwacht.

Vandaag zou ik er gene kopen, want idd, waar kan ik ‘m laden?
 

Aleeee Davidje toch... Paar uur geleden was het nog de opvolger voor je Tesla en er zijn een paar mensen die er negatief over doen en je laat je alweer ompraten... Nu ik vind hem knap en veel knapper dan alle andere EV's maar het kon idd beter... Mist vooral een dikke dubbele uitlaat :lolz:

5 uren geleden, Audi S8 zei:

Ik zie niet meteen wat het probleem is als je die dagelijks de hele nacht laat opladen....

Idd, iedereen vergeet dat enorme voordeel dat je dat ding gewoon elke nacht thuis bijlaadt tot 100% en dus in principe NOOIT meer moet tijd besteden om te gaan tanken... Dat is het comfort waar ik voordeel inzie. Ja bij reizen met die kar ga je eens wat extra tijd verliezen voor te laden, maar als je anders 2 keer per week 3 min nodig hebt om te tanken zal dat op hetzelfde neerkomen :D

2 uren geleden, Rabbit zei:

Heb jij al enige auto opgeladen op een enkelfasig netwerk ? Dan weet je waarschijnlijk ook dat je die auto 40 uur ofzo aan de lader mag hangen eer je 3/4 batterij hebt ?

Als je een EV koopt dan zorg je voor 3 fasen aansluiting in de zwaarste variant in je garage en ga je op die manier laden... Dat is als een ferrari kopen en dan 95 tanken en goedkope chinese banden erop...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, BMWMB said:

Buiten het feit dat ‘m wat chiquer afgewerkt is, wat meer personaliseringsmogelijkheden heeft, en ‘m wel wat beter zal sturen, zie ik enkel nadelen. De andere voordelen die Fuel aanhaalde zijn er voor over te praten aan de toog, want 99% van de kopers zal dit nooit testen.

Zoals al die Tesla boys graag aan den toog zeggen dat ze er ne Ferrari af rijden met hun spel?

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb deze week 440km gedaan, en had nog 8% over. Ik daag Porsche uit om dat ook te halen.

 

Ik ben echt superbenieuwd hoe ‘m gaat rijden, dus ik kijk uit naar een testrit.

We hebben bij ons op het werk een Hyundai Kona en die geeft ook een range aan van 450 km volledig opgeladen. Die keren dat ik hem heb meegenomen lijkt hij die range ook             te halen (was telkens maar tussen de 100 en 200 km dat ik er mee gereden heb). En die wagen kost ook minder dan 50k euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al die Tesla boys graag aan den toog zeggen dat ze er ne Ferrari af rijden met hun spel?

Wat doe je het meest, eens een stoplichtsprintje trekken, of op de limiet gaan knallen op de Nurburgring, of 20x na mekaar optrekken van 0 tot 200?
Ik doe dat eerste bijna dagelijks en vind het zalig!
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ir_fuel zei:

Dan ben je toch al zot aan 't doen. Ik hou een Turbo S onder de 200K.

Jaja maar u bent zelfstandig en moet dus geen BTW betalen.

 

 

 

😁

(Ja heb dat al regelmatig mogen aanhoren) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doen jullie allemaal om zo duur te configureren? Ik kan op de Turbo met 7k ongeveer alles nemen wat ik nodig zou hebben. Op velgen na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, BWS zei:

Wat doen jullie allemaal om zo duur te configureren? Ik kan op de Turbo met 7k ongeveer alles nemen wat ik nodig zou hebben. 

Ik nu wel iets meer want enkel velgen, buitenkleur en interieur zijn al meer in mijn geval... Idem de 992 waar ik met kleur, interieur en velgen +10k opties heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, ex-Mooseman said:

Ook geen star-conventies ?

Tesla heeft het voorbeeld gegeven en ze springen allemaal mee op de trein om catalogusprijs te verkopen want "dat hoort zo".

Geef het een paar jaar tot de markt meer open ligt, de koehandel zal wel opnieuw beginnen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:


Ik doe dat eerste bijna dagelijks en vind het zalig!

Ja en gij gaat het verschil merken tussen 2.6 naar 100, en 2.4 naar 100, waarbij je voor het laatste eerst je batterij moet opwarmen, en je mag als je het over een stoplicht hebt toch nergens harder optrekken dan tot 70, dus wat zal dat dan schelen, 0.05?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, dragonfly said:

Tesla fanboys vergeten er wel bij te zeggen dat velen van hun 40k teveel betaald hebben voor hun auto en dat ze hun broek gaan scheuren 😛 

Niet als je een renting of leasing met hoge restwaarde hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

423fb1941e27b6ca3f92ff6993b4d44c.jpg

Er zijn ontelbare redenen waarom de Taycan zoveel duurder is dan de Tesla- het gaat hem niet louter om 0-100 acceleraties.
Ik had verwacht dat jij dat als 911 GT3 eigenaar zou kunnen erkennen...

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid