Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af hoe vaak die in gebruik zijn. Je hebt toch al een hele hoop Tesla's rondrijden hier. Jij geeft aan nooit te moeten wachten, terwijl [mention=127]ir_fuel[/mention] bij zijn test wel iemand had die niet wou wachten dacht ik?
Aan welke capaciteit zouden die nu gebruikt worden? Zijn die de helft van de tijd bezet, minder, meer? Wie gebruikt dat dan typisch? De Model S en X'en met gratis supercharge, of zijn er recentere eigenaars die daar ook betalend laden? ...



Nog nooit moeten wachten een SuC.. ik schat bezettingsgraad 5% ofzo.. als je S nachts meerekent :) in Edegem overdag wel vaak een 5-6 auto’s maar er zijn 18 stalls..

Ionity waar de Taycan moet gaan meestal maar 2-4 stalls dat is wel problematisch lijkt me
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/10/2021 at 6:30 PM, Monterey Jack said:

Ik vraag mij af hoe vaak die in gebruik zijn. Je hebt toch al een hele hoop Tesla's rondrijden hier. Jij geeft aan nooit te moeten wachten, terwijl @ir_fuel bij zijn test wel iemand had die niet wou wachten dacht ik?

Die in Nijvel staat regelmatig goed vol tot bezet ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/10/2021 at 4:57 PM, Naish said:

net nog eens zitten spelen met de routeplanner... Grootste fuck is dat er eentje eentje extra moet komen in noord frankrijk... Die aan Reims is nu te ver op 1 charge...

En dan is de vraag hoeveel vermogen je krijgt. Die Taycan kan aan 300kW laden wat redelijk indrukwekkend is, maar waar staan al die 300kW laders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

En dan is de vraag hoeveel vermogen je krijgt. Die Taycan kan aan 300kW laden wat redelijk indrukwekkend is, maar waar staan al die 300kW laders?

En pak nu nog dat er een 300 kW lader is, dan kan je nog maar 30 a 40% aan vol vermogen opladen en dan zwakt hij al af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mezelf een GoPro Hero 9 cadeau gedaan voor mijn verjaardag .. Gisteren dan op zoek gegaan naar iets om te filmen en ik heb een korte video van de Taycan gemaakt.

Stelt op zich weinig voor, maar ik ben niet ontevreden met het resultaat. Binnenkort op uitgebreider tripjes zeker meer filmen!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/12/2021 at 5:45 PM, thor said:

En pak nu nog dat er een 300 kW lader is, dan kan je nog maar 30 a 40% aan vol vermogen opladen en dan zwakt hij al af.

40% aan 300kW, dat is al wat he :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend eens de opties bekeken voor madam haar auto... Eventueel gedacht om nog even door te rijden met de GLC...

Maar zal grote kans worden dat deze tegen september wordt vervangen door een Taycan RWD... Binnenkort eens testen via Alexanderr en dan een mooi voorstel krijgen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend ook eens gepasseerd bij de Porsche-verdeler, en de Taycan staan bewonderen. Wat een machtig mooi machien! Er stond een witte RWD, die binnen het standaard lederen interieur had, dus het dashboard niet in leder, maar dan is het wel bekleed skai in een mooie textuur, dus niet zo'n hard plastieken fel generfd dashboard. In mijn Tesla is het ook allemaal maar skai, dus zou voor mij zo'n standaard interieur al voldoende zijn. 

Ook eens effe de binnenruimte bekeken, en dat valt reuze mee. Ok, mijn tesla is veel ruimer, maar mensen die achter mij moeten zitten hebben zeker beenruimte genoeg, en ook de koffer is voor de meeste gevallen groot genoeg. Je kan de achterbank neerklappen, en dan heb je een mooie vlakke vloer.

Er zijn wel behoorlijk wat gelijkenissen binnen met de 992.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Brunault said:

Ik dacht dat een taycan altijd veganisch leer had en geen koevel

Da betwijfel ik. Er is inderdaad wel een animal-free interieur beschikbaar, maar zeker niet allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Taycan RWD is toch zwaar underpowered.. ik vind het een vreemde keuze.

 

 

Sta je daar met je taycan van 120-130k die 5.5 sec nodig heeft van 0-100 Naast een een model 3P voor de helft van de prijs die 3.5 sec nodig heeft.

 

 

Ok, de 0-100 is niet zalig makend, maar je moet toch al een echte snob/porschist zijn om voor minder prestaties het dubbele te willen betalen? En 3.5 vs 5.5 is echt wel een andere klasse qua performance

 

Een porsche koop je toch voor de prestaties en niet (enkel) voor de badge ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Taycan RWD is toch zwaar underpowered.. ik vind het een vreemde keuze.
 
 
Sta je daar met je taycan van 120-130k die 5.5 sec nodig heeft van 0-100 Naast een een model 3P voor de helft van de prijs die 3.5 sec nodig heeft.
 
 
Ok, de 0-100 is niet zalig makend, maar je moet toch al een echte snob/porschist zijn om voor minder prestaties het dubbele te willen betalen? En 3.5 vs 5.5 is echt wel een andere klasse qua performance
 
Een porsche koop je toch voor de prestaties en niet (enkel) voor de badge ?

Heb je al met de RWD Taycan gereden? Ik zou dat wel eens willen doen om dat vermogen te voelen. Ik vind mijn Tesla zot snel, dus een beetje minder snel zou ik niet erg vinden voor mijn daily. Wel hoop ik dat de gasrespons even direct is als bij Tesla, want op dat gebied was de e-tron eerder sloom.
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minutes ago, Germinal said:

De Taycan RWD is toch zwaar underpowered.. ik vind het een vreemde keuze.

 

 

Sta je daar met je taycan van 120-130k die 5.5 sec nodig heeft van 0-100 Naast een een model 3P voor de helft van de prijs die 3.5 sec nodig heeft.

 

 

Ok, de 0-100 is niet zalig makend, maar je moet toch al een echte snob/porschist zijn om voor minder prestaties het dubbele te willen betalen? En 3.5 vs 5.5 is echt wel een andere klasse qua performance

 

Een porsche koop je toch voor de prestaties en niet (enkel) voor de badge ?

Die discussie hebben we hier al lang geleden gevoerd en is onder de mat geveegd :lolz: 

Ik zou het ook niet kunnen, zoveel geld hangen aan een Porsche die meer dan een seconde trager is naar 100 dan mijn BMW 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Germinal zei:

De Taycan RWD is toch zwaar underpowered.. ik vind het een vreemde keuze.

 

 

Sta je daar met je taycan van 120-130k die 5.5 sec nodig heeft van 0-100 Naast een een model 3P voor de helft van de prijs die 3.5 sec nodig heeft.

 

 

Ok, de 0-100 is niet zalig makend, maar je moet toch al een echte snob/porschist zijn om voor minder prestaties het dubbele te willen betalen? En 3.5 vs 5.5 is echt wel een andere klasse qua performance

 

Een porsche koop je toch voor de prestaties en niet (enkel) voor de badge ?

Een Porsche voor de prestaties, dan koop je een 911, cayman of boxster... Al de rest telt dan niet mee imo...

En een Porsche voor de prestaties heb ik al...

Ik heb ook nog een Porsche die veel trager is, zelfs een gemiddelde 1,6tdi zal dat aan de lichten volgen. Maar dat is weer eentje die je niet hebt voor de prestaties.

En het gaat hier in mijn geval nog steeds als tweede auto voor mijn madam, waarmee ik in het weekend ook ga rijden als we met zijn 4 verder dan 30min moeten rijden, want eronder is met de 911 en alleen of twee ook met de 911.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er persoonlijk niet echt van wakker liggen. 0-100 is inderdaad niet zaligmakend, en het is nu ook niet traag te noemen. Dan weegt een aangenaam en goed afgewerkt interieur veel zwaarder door in mijn oordeel, want de meeste tijd ben je wel gewoon aan het rijden en niet van 0 naar 100 aan het sprinten. En natuurlijk wil je ook even trots achter je kunnen kijken als je weg stapt van je auto. Of dat het prijsverschil rechtvaardigt is een uitstekende vraag. Voor mij is het antwoord “ja” 🤷🏻‍♂️

aangepast door yvesken
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al met de RWD Taycan gereden? Ik zou dat wel eens willen doen om dat vermogen te voelen. Ik vind mijn Tesla zot snel, dus een beetje minder snel zou ik niet erg vinden voor mijn daily. Wel hoop ik dat de gasrespons even direct is als bij Tesla, want op dat gebied was de e-tron eerder sloom.

Review van YouTube gezien waarbij de reviewer zei dat het minpunt was dat je niet die onmiddellijke push in the back kreeg, maar voor t overige was die heel positief.. hij vond het de beste Taycan omwille van de RWD en minder gewicht. Nu ja.. kleine 100kg minder op 2.3 ton [emoji23]
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Kan iemand mij eens het voordeel uitleggen van die 2-traps versnellingsbak in de Taycan? Ik zie het namelijk niet tov andere EV's die dat niet hebben.

De eerste versnelling laat een hoog koppel toe voor een indrukwekkende start. De tweede versnelling is voor normale acceleraties en top snelheid te behalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid