Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Heb mij laten gaan , na lang twijfelen een demo taycan turbo gekocht [emoji846].
 
we zullen  binnen enkele maanden zien of dat een verstandige beslissing was ...[emoji848]
 


Proficiat!

Of het “verstandig” is is een andere zaak [emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

90% van de tijd zal dat voldoende zijn . En ik kan perfect thuis laden .
mocht de taycan nu een bereik hebben van 500km aan vlotte snelwegsnelheden ( rond de 160km-h)  hij stond al op mijn oprit.
 
maar nu is het 160d€ uitgeven voor minder vrijheden , slechtere tankinfrastructuur , en ge koopt geen Porsche om dan aan 120/uur over de snelweg te taffelen omdat ge anders uw volgend laadpunt niet haalt hè . 
 

[emoji33]

vreemde beslissing dan.

500km aan 160 [emoji23]

Taycan is momenteel enkel goed om rond de spreekwoordelijke kerktoren mee te rijden.

Laadinfrastructuur is bij een EV - op dit moment - belangrijker dan de auto zelf.

Enkel Tesla heeft dat voor elkaar.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Germinal zei:


emoji33.png

vreemde beslissing dan.

500km aan 160 emoji23.png

Taycan is momenteel enkel goed om rond de spreekwoordelijke kerktoren mee te rijden.

Laadinfrastructuur is bij een EV - op dit moment - belangrijker dan de auto zelf.

Enkel Tesla heeft dat voor elkaar.

Tja , ik kan er blijven over denken en zagen😄. Maar ooit moet je kiezen 😁

 

Ofwel ging ik terug voor pana hybrid.  ( hetzelfde in een nieuw jasje) met nog gunstig fiscale regeling. 🤔

 

ofwel pana turbo / hybrid , keuze van m’n gevoel maar fiscaal een dikke 0 

 

ofwel  het vermogen van een turbo hybrid met een  triestige range maar fiscaal wel goed.
 

ik heb voor de laatste gekozen, het is eens wat anders , misschien vind ik het wel plezant. En zo niet staat hij binnen het jaar weer te koop 😉.

daarom heb ik ook voor demo gekozen , de eerste zware afschrijving is reeds door een andere gedaan 😉

 

voor mij blijft het een gezinsauto .

+ Het gebeurt regelmatig dat deze 2 a 3 weken niet uit de garage komt , dus hij heeft tijd genoeg om op te laden, met m’n overschot op mijn zonnepanelen 😄  .

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Germinal zei:


emoji33.png

vreemde beslissing dan.

500km aan 160 emoji23.png

Taycan is momenteel enkel goed om rond de spreekwoordelijke kerktoren mee te rijden.

Laadinfrastructuur is bij een EV - op dit moment - belangrijker dan de auto zelf.

Enkel Tesla heeft dat voor elkaar.

Wat voor zever is dat nu...

Als je dagelijks 200 a 300km moet rijden en je wil dat doen aan een stevig tempo, dan kan dat perfect met een Taycan. Je komt thuis en steekt hem op de lader en hij is klaar voor de volgende dag... Dat is al een serieuze kerktoren, alé vanuit Brussel gezien bijna volledig belgië :D

Ja idd, als je 1 keer per week 1000km rijdt en voor de rest niet, dan is die laadinfrastructuur al belangrijker. Maar dan nog, dan moet het al heel slecht gaan dat je mits wat voorbereiding er niet zou raken.

Geen enkele EV is trouwens ideaal voor langere trajecten zelfs met een goeie laadinfrastructuur.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor zever is dat nu...
Als je dagelijks 200 a 300km moet rijden en je wil dat doen aan een stevig tempo, dan kan dat perfect met een Taycan.

Geen enkele EV is trouwens ideaal voor langere trajecten zelfs met een goeie laadinfrastructuur.


Goh, moest elk tankstation een 350kw snellader hebben.. ik zou het probleem niet (meer) zien. Dan stapt BMWMB ook in een Taycan denk ik.. al is de Taycan wel heel krap in vgl met een pana of model S.. vooral de koffer en ruimte achter.

ik zei ook spreekwoordelijke kerktoren ..

Maar wacht nog een jaar of 2 Naish..

Mijn model S zijn/haar batterijcapaciteit is ondertussen gezakt van 98kwh naar 83kwh.. eigenlijk wat een Taycan ongeveer bruikbaar heeft bij aflevering. Ik besef ook dat mijn degradatie aan de hoge kant is, maar ze is er voor iedereen.

Voor de model S betekent dat toch een 70km vermindering in range. Net Antwerpen - Mol en terug achter de rug.. 53% range verbruikt en 120km gereden.. reken uit de range bij dit weer.

Wel grappig dat er op t forum tegenwoordig zo positief wordt gedaan over EV’s.. paar jaar geleden was dat gans anders.

Knappe auto die Taycan Turbo.. rakketje daar niet van, je moet gewoon weten wat je koopt en ik snap Bart zeker. Hij dekt zich in door demo te kopen.

Ik beklaag het mij ook soms dat ik niet een jaar langer met de pana heb gereden en dan overgeschakeld ben naar de Taycan, dus ik ben zeker niet tegen, integendeel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Germinal said:

Wel grappig dat er op t forum tegenwoordig zo positief wordt gedaan over EV’s.. paar jaar geleden was dat gans anders.

 

Dat is omdat Porsche er eentje heeft. Je moet er niet meer achter zoeken (hoewel men dat niet gaat toegeven :ninja: ).

  • Vind ik leuk 4
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Germinal zei:

 


Goh, moest elk tankstation een 350kw snellader hebben.. ik zou het probleem niet (meer) zien. Dan stapt BMWMB ook in een Taycan denk ik.. al is de Taycan wel heel krap in vgl met een pana of model S.. vooral de koffer en ruimte achter.

ik zei ook spreekwoordelijke kerktoren ..

Maar wacht nog een jaar of 2 Naish..

Mijn model S zijn/haar batterijcapaciteit is ondertussen gezakt van 98kwh naar 83kwh.. eigenlijk wat een Taycan ongeveer bruikbaar heeft bij aflevering. Ik besef ook dat mijn degradatie aan de hoge kant is, maar ze is er voor iedereen.

Voor de model S betekent dat toch een 70km vermindering in range. Net Antwerpen - Mol en terug achter de rug.. 53% range verbruikt en 120km gereden.. reken uit de range bij dit weer.

Wel grappig dat er op t forum tegenwoordig zo positief wordt gedaan over EV’s.. paar jaar geleden was dat gans anders.

Knappe auto die Taycan Turbo.. rakketje daar niet van, je moet gewoon weten wat je koopt en ik snap Bart zeker. Hij dekt zich in door demo te kopen.

Ik beklaag het mij ook soms dat ik niet een jaar langer met de pana heb gereden en dan overgeschakeld ben naar de Taycan, dus ik ben zeker niet tegen, integendeel.

 

Wat ben je met een tankstation... Je moet een lader hebben in je garage... Voor mij moet er eigenlijk nergens een laadstation zijn... Alleen om de 300km tussen mijn huis en skigebied en tussen mijn huis en mijn huis in spanje :D 

Zou niet weten waarom ik 2 jaar moet wachten... 

Ik vind persoonlijk gewoon dat jij eigenlijk veel liever een taycan zou hebben maar excuses blijft zoeken om je tesla te blijven goedpraten ;)

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is omdat Porsche er eentje heeft. Je moet er niet meer achter zoeken (hoewel men dat niet gaat toegeven :ninja: ).

Klopt, nu is er eentje die je kan kopen zonder dat je moet excuses zoeken om de lelijkheid goed te praten en dat rijbeleving niet belangrijk is...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan goed zijn, maar is vooral afhankelijke van beoogde gebruik... 

En ok er is veel meer aanbod voor Tesla, maar het is en blijft dan een nadeel voor te laden ipv te tanken... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niks mee inzitten van wat te plannen als je sporadisch ver rijdt, maar als dat in de praktijk betekent dat je aan een 50kW lader terecht komt waar je dan uren kan staan schilderen ... mja ... er zijn grenzen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar naar mijn ervaring van een paar keer de planner te gebruiken is het op dit moment te doen om van de ene super charger naar de andere te rijden...

Er zitten een paar dingen die wat ambetant zijn zoals in FR blijkbaar maar charges in een bepaalde richting, met als gevolg een stuk heen en terug rijden om tot erbij te raken met de minder afritten op de peages...

Bovendien zitten er een paar bij die randje van afstand zijn waardoor je meer dan 60% van je range nodig hebt... Want het is ook duidelijk dat je best op lange trajecten de batterij constant van 20 naar 80 gaat laden en die trage gedeeltjes tracht te vermijden. 

En dan gaan we er even vanuit dat er geen wachtrij is of zo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

net nog eens zitten spelen met de routeplanner... Grootste fuck is dat er eentje eentje extra moet komen in noord frankrijk... Die aan Reims is nu te ver op 1 charge...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het snellaadnetwerk in België is echt om mee te huilen, en dat is al jaren zo. En als je er dan eentje vindt mag je je blauw betalen aan elektriciteit.

Dit!

Ik doe 95% van mijn kilometers door gans België, en met een Tesla is dat zeer goed te doen. Ik heb het nadeel van in Maaseik te wonen, en als ik dus naar de andere kant van het land moet, dan ben ik 500km onderweg, wat niet haalbaar is met 1 lading, en al zeker niet nu in de winter.

Graag zou ik na deze Tesla een andere EV willen, zoals een e-tron GT of een Taycan, maar ik stel me nog steeds de vraag of er genoeg snellaadpunten zijn. Ik lees dat er niet zo heel veel zijn, en dat ze soms zelfs niet werken... Dat zorgt dus voor stress dat je bij een Tesla nooit hebt.

Germinal beweert nog maar 83% over te hebben, wat bij die van mij niet het geval is. Ik heb bijna 90k km en heb nog 93% capaciteit.

Ik heb vandaag ook een rit gedaan van 190km en ben met 57% batterij toegekomen. Ik kan dus 300km rijden bij deze lage temperaturen. In de zomer is dat dan 400km.

De ruimte is zeker een punt. Hoewel ik bijna altijd in de auto zit, vind ik de grote klep achteraan en de neerklapbare zetels gemakkelijk om veel en ook grote stukken te laden. Het is niet heel dikwijls, maar bij momenten is het heel gemakkelijk.

Ik ben voor mezelf benieuwd wat de opvolger zal worden van deze Model S, maar de kans is groot dat het alweer een Model S zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net nog eens zitten spelen met de routeplanner... Grootste fuck is dat er eentje eentje extra moet komen in noord frankrijk... Die aan Reims is nu te ver op 1 charge...

Is dat dan A Better Routeplanner? Ik heb ook al eens gekeken, maar ik zie dus overal maar 1 of 2 snelladers staan. Kan je met de app zien of deze vrij zijn? Want ik neem aan dat je de kans hebt dat er al auto’s aan het aanschuiven zijn, temeer er iedere dag EV’s van alle merken bijkomen, die hier allemaal moeten laden.

Stel nog dat de app het aangeeft, en dat zo’n lader bezet is, dan kan je kiezen, wachten of zoeken naar een andere laadplaats... Ik krijg al stress enkel met eraan te denken.

Ik heb nog nooit moeten wachten bij een Tesla Supercharger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:


Is dat dan A Better Routeplanner? Ik heb ook al eens gekeken, maar ik zie dus overal maar 1 of 2 snelladers staan. Kan je met de app zien of deze vrij zijn? Want ik neem aan dat je de kans hebt dat er al auto’s aan het aanschuiven zijn, temeer er iedere dag EV’s van alle merken bijkomen, die hier allemaal moeten laden.

Ja, is een premium feature.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik doe 95% van mijn kilometers door gans België, en met een Tesla is dat zeer goed te doen. Ik heb het nadeel van in Maaseik te wonen, en als ik dus naar de andere kant van het land moet, dan ben ik 500km onderweg, wat niet haalbaar is met 1 lading, en al zeker niet nu in de winter.

Nee, maar wel met een kwartiertje zoals ik onlangs al zei :).

Zie ook https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=97c1eae2-dbbb-415e-b9ff-80702ccc0035 een rit die je in het verleden zelf zei. Een kwartiertje laden met een Taycan dus :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minutes ago, BMWMB said:

Is dat dan A Better Routeplanner? Ik heb ook al eens gekeken, maar ik zie dus overal maar 1 of 2 snelladers staan. Kan je met de app zien of deze vrij zijn? Want ik neem aan dat je de kans hebt dat er al auto’s aan het aanschuiven zijn, temeer er iedere dag EV’s van alle merken bijkomen, die hier allemaal moeten laden.

Stel nog dat de app het aangeeft, en dat zo’n lader bezet is, dan kan je kiezen, wachten of zoeken naar een andere laadplaats... Ik krijg al stress enkel met eraan te denken.

Ik heb nog nooit moeten wachten bij een Tesla Supercharger.

Ik vraag mij af hoe vaak die in gebruik zijn. Je hebt toch al een hele hoop Tesla's rondrijden hier. Jij geeft aan nooit te moeten wachten, terwijl @ir_fuel bij zijn test wel iemand had die niet wou wachten dacht ik?

Aan welke capaciteit zouden die nu gebruikt worden? Zijn die de helft van de tijd bezet, minder, meer? Wie gebruikt dat dan typisch? De Model S en X'en met gratis supercharge, of zijn er recentere eigenaars die daar ook betalend laden? ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Nee, maar wel met een kwartiertje zoals ik onlangs al zei :).

Zie ook https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=97c1eae2-dbbb-415e-b9ff-80702ccc0035 een rit die je in het verleden zelf zei. Een kwartiertje laden met een Taycan dus :) 

 

Hoeveel laders staan er op dat laadpunt? En zijn die altijd vrij?

16 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Ik vraag mij af hoe vaak die in gebruik zijn. Je hebt toch al een hele hoop Tesla's rondrijden hier. Jij geeft aan nooit te moeten wachten, terwijl @ir_fuel bij zijn test wel iemand had die niet wou wachten dacht ik?

Aan welke capaciteit zouden die nu gebruikt worden? Zijn die de helft van de tijd bezet, minder, meer? Wie gebruikt dat dan typisch? De Model S en X'en met gratis supercharge, of zijn er recentere eigenaars die daar ook betalend laden? ...

Vorige week nog in Antwerpen geweest...

Kijk naar onderstaande foto, en oordeel zelf.

Ik heb nog maar 1x gehad dat er nog maar 2 plaatsen vrij waren, en dat was rond 17.30u in Machelen. Ik denk dat heel veel Brusselaars aan het einde van hun werkdag nog even gaan laden alvorens ze het stad inrijden naar huis toe.

EFD3530F-42C0-4F9D-9B6D-EA842A9BC7C5.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, BMWMB zei:

Hoeveel laders staan er op dat laadpunt? En zijn die altijd vrij?

Ik zou zeggen, google het ne keer zelf ;) 

Dat is niet de enige lader op dat traject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar de app geeft dit laadpunt aan. Stel dat deze bezet is, en er zefs nog wachtenden voor mij zijn, dan moet ik via de app een ander laadpunt gaan zoeken? En wat als ik nog maar 10% over heb, want dat heb ik al dikwijls gedaan, gereden tot 5%...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid