Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Just now, Audi S8 said:

De eerste versnelling laat een hoog koppel toe voor een indrukwekkende start. De tweede versnelling is voor normale acceleraties en top snelheid te behalen.

Maar als je naar de acceleratie-cijfers kijkt merk je daar toch niet veel van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar als je naar de acceleratie-cijfers kijkt merk je daar toch niet veel van?

Heeft ook met efficientie van het energie verbruik te maken.
In Range mode vertrek je default in de tweede versnelling, in Normal bij voorkeur ook. Pas in Sport en Sport Plus wordt de eerste versnelling geactiveerd. Enkel de motor achteraan heeft een tweeede versnelling trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Having a multispeed transmission in an EV provides the same benefits that it does in a gasoline-powered car: improved low-speed acceleration and increased efficiency at high velocity by lowering the rotating speed of the power source. In other words, the ratio spread of the two-speed transmission will help the Taycan's highway driving range while also making it quicker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ok, maar weerom, je ziet toch ook niet in de cijfers dat dat ding beduidend zuiniger is?

Voor alle technologie die het gebruikt lijkt me de geleverde winst minimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Audi S8 said:

 

Quote

In the Top Gear test, The Taycan achieved a 2.61-second 0-60 time, while the Model S came in at 2.68 seconds. So, right on point for Porsche's factory-claimed time of 2.6 seconds, but a couple of tenths off Tesla's claim of 2.4 seconds. The Porsche's quarter-mile was done in 10.69 seconds versus the Tesla's 11.08.

0.07 verschil van 0 tot 60mph. en 0.61 verschil over 400 meter.

Dat zijn toch geen wereldschokkende getallen als je ziet wat je daar voor nodig hebt (en dan gaan we er vanuit dat het enkel door die 2 versnellingen komt, wat niet klopt want het zijn 2 compleet verschillende auto's).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ir_fuel said:

Jaja, ik ken de theorie, alleen lijkt het me in de praktijk geen bal uit te maken.

Dan zit er niets anders op dan je bedenkingen te sturen naar info@porsche.de.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

0.07 verschil van 0 tot 60mph. en 0.61 verschil over 400 meter.

Dat zijn toch geen wereldschokkende getallen als je ziet wat je daar voor nodig hebt (en dan gaan we er vanuit dat het enkel door die 2 versnellingen komt, wat niet klopt want het zijn 2 compleet verschillende auto's).

Idd verschillen zijn klein... Maar ik denk dat we met 2 a 3 sec naar 100 beetje aan fysieke grens zitten van wat mogelijk is...

Ik zou denken dat ze hierdoor in de taycan met een iets kleinere motors kunnen werken en daardoor gewicht kunnen besparen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Naish zei:

Het is wel leuk als je hem voelt schakelen zo rond de 100 als je volle bak wegtrekt.

Je krijgt gelijk een nieuwe lancering...

Dat gevoel is denk ik ook een van de redenen waarom ze die tweede versnelling ontwikkeld hebben. Zoals je zegt zorgt dat voor een leuke ervaring bij het optrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Audi S8 said:

Dat gevoel is denk ik ook een van de redenen waarom ze die tweede versnelling ontwikkeld hebben. Zoals je zegt zorgt dat voor een leuke ervaring bij het optrekken.

Volgens mij zoek je het allemaal veel te ver:

Rimac heeft een hypercar EV ontwikkeld met die technologie.

Porsche heeft geld gepompt in Rimac.

Porsche heeft die technologie (die dus al bestond) overgenomen in hun EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Naish said:

Idd verschillen zijn klein... Maar ik denk dat we met 2 a 3 sec naar 100 beetje aan fysieke grens zitten van wat mogelijk is...

Er is een wereld van verschil tussen 2s naar 100 en 3s naar 100.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Er is een wereld van verschil tussen 2s naar 100 en 3s naar 100.

Jip 50% sneller...

Beetje zoals het verschil tussen 6 en 9 sec...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid