Ga naar inhoud

BMW ALPINA G20/G21 B3


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ik wil er ook eentje! B3 Touring in dat groen met de meerspaaks en zonder decals/typeaanduiding aub.

Heel knap. Al een geluk is Alpina er nog :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelfs durven zeggen dat de nieuwe 3 reeks die styling van Alpina nodig heeft om echt tot zijn recht te komen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Absurd lekkere kar. De touring zoals afgebeeld (donkergrijs met donkergrijze wielen), wel het zwart glas weg en ook de zwarte nieren vervangen door gewone exemplaren - klaar.
Wel een B3 liefst. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeleken met de M340d is zo’n D3 niet gek veel duurder in DE en ik neem aan dat de standaarduitrusting van die laatste uitgebreider is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, gTa zei:

Absurd lekkere kar. De touring zoals afgebeeld (donkergrijs met donkergrijze wielen), wel het zwart glas weg en ook de zwarte nieren vervangen door gewone exemplaren - klaar.
Wel een B3 liefst. :D

Ik zou zeker denken dat jij voor het Alpina-grün zou gaan.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, vince522 zei:

Vergeleken met de M340d is zo’n D3 niet gek veel duurder in DE en ik neem aan dat de standaarduitrusting van die laatste uitgebreider is.

Standaard uitrusting zal weinig verschillen, wel krijg je op een Alpina geen of bijna geen korting, en op een M340d zal je nu zeer veel korting kunnen krijgen.. 

Soite, voor mij sowieso de Alpina boven de M340d en absoluut mét Lavalinaleder... :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, vince522 zei:

Vergeleken met de M340d is zo’n D3 niet gek veel duurder in DE en ik neem aan dat de standaarduitrusting van die laatste uitgebreider is.

Terechte bedenking! Snel even uitgerekend en inderdaad: "ausstattungsbereinigt" schelen ze ocharme nog 2.500 EUR.

image.png.2d9f2e1f3ec59ae7543b1f39e6eafdb3.png

Met dien verstande dat de winst inzake vermogen/koppel eigenlijk zo goed als onbestaande is.
En gezien de quasi identieke motorisatie vind ik het verschil in co²-uitstoot heftig, vermoedelijk zijn de BMW-cijfers nog NEDC en nog geen WLTP?

Wat je dan wel weer krijgt zijn enkele Alpina-specifieke optische zaken (voorspoiler, achterschort, schitterende uitlaten, hier en daar wat Alpina-design ook in de Live Cockpit ...), maar vooral: de Alpina-ondersteltweaks.

Bijkomende troef is dat je de Alpina ook nog verder kan personaliseren dan de BMW (maar dat kost wel een smak geld).

Misschien dat je op een BMW wel meer korting kan bedingen dan op een Alpina; geen idee.

 

All in all een no brainer, eigenlijk. :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:

Terechte bedenking! Snel even uitgerekend en inderdaad: "ausstattungsbereinigt" schelen ze ocharme nog 2.500 EUR.

image.png.2d9f2e1f3ec59ae7543b1f39e6eafdb3.png

Met dien verstande dat de winst inzake vermogen/koppel eigenlijk zo goed als onbestaande is.
En gezien de quasi identieke motorisatie vind ik het verschil in co²-uitstoot heftig, vermoedelijk zijn de BMW-cijfers nog NEDC en nog geen WLTP?

Wat je dan wel weer krijgt zijn enkele Alpina-specifieke optische zaken (voorspoiler, achterschort, schitterende uitlaten, hier en daar wat Alpina-design ook in de Live Cockpit ...), maar vooral: de Alpina-ondersteltweaks.

All in all een no brainer, eigenlijk.

Jammer van die +0,6 liter.

:silly:

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Ik zou zeker denken dat jij voor het Alpina-grün zou gaan.. :)

Misschien wel, misschien niet. Mogelijks eerder niet...

Het Alpina-groen II is me een tik te koel van tint. Mooi, zéker ... maar m'n préféré ligt nog wat verder richting rode/gele kant, de warmere kant op, dus. Maar nu ben ik aan 't muggenziften. Ik zou er dan de 1.000 EUR extra mogelijks niet voor over hebben, of misschien voor hetzelfde geld een andere tint uit 't Individual-"standaardpalet" voor kiezen.

Maar vooral: ik ben al erg lang zot van groen (en klassiek blauw) maar nu wordt het mij een tikje té veel mode. Het zou dus zeker geen groen moeten zijn. Mag wel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ICM zei:

Jammer van die +0,6 liter.

:silly:

'k Vermoed dat dat (en de co²-uitstoot) zuiver NEDC/WLTP-onderscheid is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Denniske zei:

Allrad-only. :(

Heeft 'n sper én software die spelen toelaat. 't Is niet dat je een 4WD-systeem krijgt dat je auto plots onderstuurd en saai maakt.

Maar! Je hebt gelijk. RWD zou ook mijn keuze zijn.
Was bij vorige nog mogelijk, quasi géén van verkocht echter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

Heeft 'n sper én software die spelen toelaat. 't Is niet dat je een 4WD-systeem krijgt dat je auto plots onderstuurd en saai maakt.

Maar! Je hebt gelijk. RWD zou ook mijn keuze zijn.
Was bij vorige nog mogelijk, quasi géén van verkocht echter.

I know, en gelukkig maar ook! Heb al wel wat speelse 4WD's gereden en dat is soms wel plezant ja, al moet je doorgaans wel echt zot hard gaat eer die wat 'bewegen'.

Dus: RWD zou ook mijn keuze zijn... :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Denniske zei:

I know, en gelukkig maar ook! Heb al wel wat speelse 4WD's gereden en dat is soms wel plezant ja, al moet je doorgaans wel echt zot hard gaat eer die wat 'bewegen'.

Dus: RWD zou ook mijn keuze zijn... :) 

Daar zeg je wel zoiets. Door het toegenomen gewicht, de strengere veiligheidseisen, veel betere banden en wat nog allemaal, zijn auto's véél minder speels geworden, of worden pas speels aan (veel) hogere snelheden (die je nu veel moeilijker kan halen dan vroeger). 

*video van Monkey in een C63AMG op 4 spacesavers*

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

En gezien de quasi identieke motorisatie vind ik het verschil in co²-uitstoot heftig, vermoedelijk zijn de BMW-cijfers nog NEDC en nog geen WLTP?

Er klopt dan ook een en ander niet aan uw tabel. Bij de Alpina zet je eerst het NEDC-verbruik, en daarna de WLTP CO²-uitstoot.

De cijfers van de M340d Touring lijken wel te kloppen, maar dat zijn de maximumwaarden. Afhankelijk van de gekozen uitrusting kunnen die nog iets lager (5,8-5,4 l/100 km; 153-143 g/km).

Op de Alpina D3S website (onder de knop Technical Data) halen we deze gegevens:

Quote

Fuel consumption NEDC correlated combined **     6.4 l/100 km
CO2 emissions NEDC correlated combined **     167 g/km

Fuel consumption WLTP combined: **     7.6 l/100km
CO2 emissions WLTP combined: **     199 g/km

** Vorläufige Daten / Preliminary data

Vreemd genoeg lijkt het erop dat de Alpina Limousine en de Touring gelijke cijfers hebben, maar als we dan de opmerking zien met de sterretjes, is het duidelijk dat we het allemaal nog met de nodige korrels zout moeten nemen, en gewoon best wachten op de definitieve cijfers.

Dit gezegd zijnde, het is sowieso een übervette slee! Das Feinste vom Feinsten. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we de definitieve CO2 waarden kennen, zal ik eens een vergelijk in kostenplaatje maken tussen een D3 en een B3. Het TCO verschil zal kleiner zijn als bij het vorige model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Goesting zei:

Er klopt dan ook een en ander niet aan uw tabel.

Merkt ik zelf meteen op. Was snel werk en ik nam wat ik vond (zonder nog zes keer te checken).

10 uren geleden, Goesting zei:

Bij de Alpina zet je eerst het NEDC-verbruik, en daarna de WLTP CO²-uitstoot.

De cijfers van de M340d Touring lijken wel te kloppen, maar dat zijn de maximumwaarden. Afhankelijk van de gekozen uitrusting kunnen die nog iets lager (5,8-5,4 l/100 km; 153-143 g/km).

Ik denk dat er een WLTP/NEDC-discrepantie in zit. Feel free to correct.

Maximumcijfers van de M340d touring lijken me terecht, aangezien we zo goed mogelijk willen vergelijken, dus grootste wielen (hebben impact op de uitstoot).

10 uren geleden, Goesting zei:

Op de Alpina D3S website (onder de knop Technical Data) halen we deze gegevens:

Ik heb de cijfers genomen uit de officiële (Duitse) prijslijst-PDF van de D3.

10 uren geleden, Goesting zei:

Vreemd genoeg lijkt het erop dat de Alpina Limousine en de Touring gelijke cijfers hebben, maar als we dan de opmerking zien met de sterretjes, is het duidelijk dat we het allemaal nog met de nodige korrels zout moeten nemen, en gewoon best wachten op de definitieve cijfers.

Ook die van de M340d, idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was nog vetter geweest indien de D3 375 of 380 pk had gekregen, nu is het verschil met de M340d wel erg klein.

Misschien is de kalibratie 'beter'..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid