Ga naar inhoud

BMW ALPINA G20/G21 B3


Rabbit

Aanbevolen berichten

Als ik alles invoer in het Vlaams belastingsportaal kom ik bij inschrijving vanaf 01/01/2020 qua taksen aan:

BIV 6294 euro

Jaarlijkse verkeersbelasting 1270 euro

BIV is door de zure appel bijten, maar jaarlijkse taksen vallen imo nog redelijk binnen de perken voor dergelijke krachtpatser.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft een droomauto waarmee je alles kunt doen 😍 Zelfs met details die eigenlijk individueel gezien en op andere auto's op niks zouden trekken ziet dat er in zijn geheel echt lekker uit! Zou er geen sedan meer komen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, stradge said:

Blijft een droomauto waarmee je alles kunt doen 😍 Zelfs met details die eigenlijk individueel gezien en op andere auto's op niks zouden trekken ziet dat er in zijn geheel echt lekker uit! Zou er geen sedan meer komen?

@stradge :inlove:

Denk van wel.

alpina-b3-spy-photo.jpg&key=03f1ae9fb8fb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren gaan praten met iemand op de stand en vroeg hem of t om de s58 ging.

Hij bevestigde het en zei “the engine that is now in the x3m” but we tuned it with smaller turbo for more low end torque.

Nu weet ik t gelijk ook niet meer 😑

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, JanC zei:

700 Nm uit een 3 liter benzine is verdorie niet slecht! Lichtjes hogere specifieke waarde dan de topversie van de 4.0 AMG zelfs. 

Inderdaad zeer knap gedaan, typisch Alpina. Alles moet effortless gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/9/2019 om 06:56, Rabbit zei:

Ik ben gisteren gaan praten met iemand op de stand en vroeg hem of t om de s58 ging.

Hij bevestigde het en zei “the engine that is now in the x3m” but we tuned it with smaller turbo for more low end torque.

Nu weet ik t gelijk ook niet meer 😑

@Rabbit I stand corrected :) 

Uit officiële perstekst:

Quote

he most powerful BMW ALPINA B3 Touring of all time is driven by the latest generation straight-six 3.0 litre engine (S58) with Bi-Turbo
charging. Every engine detail reflects the passionate development commitment of BMW and ALPINA engineers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straf idd! I stand corrected as well.$

't Is natuurlijk wel zo dat de M-blokken steeds minder afwijken van de standaardblokken (of: steeds dichter met elkaar verwant zijn).
Vroeger had een M een compleet andere motor, nu delen ze dezelfde basis (al dan niet met wat tweaks), waarop wel afwijkende parts worden gevezen.

1 uur terug, Phil zei:

Da’s heel straf vind ik wel.

Eerste Alpina met M-blok of niet?

't Is zelfs nog omgekeerd geweest! Tenminste, toch als je de E53 X5 4.6is als een M-auto ziet. (Wat-ie eigenlijk wel was, maar ///M GmbH wou het niet weten dat die onder hun vlag het levenslicht zag, wegens "niet compatibel met de ///M-filosofie".)

We've come a long way........

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht al “wist die kerel dan niet waarover ie t had ?! “

Hij benadrukte wel dat hij andere turboladers heeft. Men wilde mikken op koppel omdat een M een ander karaktet heeft dat niet bij Alpina past.

Een kritiek due trouwens sommige youtubers hebben met de x3M. Het blok zou te hoogtoerig zijn voor een suv. Zij prefereerden de b58 motor. 

Ik denk dat dit zo een coole auto is 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alpina is geen tuner, maar een constructeur.

1 uur geleden, Speedhunter zei:

Heeft weinig klasse. 

En dat is waar je 't fout hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, gTa zei:

Alpina is geen tuner, maar een constructeur.

En dat is waar je 't fout hebt.

 

Beter dan AC Schnitzer, ja. Met het ouder worden ben ik steeds minder fan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, brjefs zei:

Zegt de man met een rode Skoda op aftermarket velgen

Heb er spijt van...Volgende keer iets meer klassevol. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid