Ga naar inhoud

Volkswagen Golf 8


Framfy

Aanbevolen berichten

Zo'n dingen krijgt ge als milieu belangrijker is dan veiligheid. Zijn nu echt wel shit banden die banden dat ze erop steken.  Want zoveel verschillende is de ophaning niet dacht ik met een Golf 7(,5) en die had geen probleem met de moose test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dat geen 32 moeten zijn? Want 23k is idd wel heeel cheap!

 

Edit: Zou precies wel kunnen kloppen, op hun eigen site eens rond gekeken en voor 32k staan er nieuwe, goed uitgeruste Passat Rlines 2.0tsi en Tiguans.

aangepast door IbifaHo
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Timo zei:

@JochenWaar zit het prijs verschil eigenlijk? Gek dat die ene aan 23k zou staan want ik zie ze al hoger beginnen (in BE op de config).

 

Zo verwarrend. Of die eerste is gewoon fout geadverteerd en klopt niet.

Geen idee, ik heb het ook even bekeken gisteren. Ik denk ook gewoon dat die 41k€ fout is? Voor dat geld heb je een GTI.

Laatst zag ik een nieuwe Golf 8 staan voor 19.990 € op mobile. Maar daar kom je wel vaker gekke dingen tegen vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, IbifaHo zei:

Zo'n dingen krijgt ge als milieu belangrijker is dan veiligheid. Zijn nu echt wel shit banden die banden dat ze erop steken.  Want zoveel verschillende is de ophaning niet dacht ik met een Golf 7(,5) en die had geen probleem met de moose test.

Inderdaad, maar is die Turanza dan zo slecht? Heb die vroeger nog gehad en vond dat geen slechte band. Maar dit is misschien een groene versie?

Je ziet hem inderdaad gewoon op zijn wielen schuiven. Auto geeft op zich geen krimp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jochen zei:

Inderdaad, maar is die Turanza dan zo slecht? Heb die vroeger nog gehad en vond dat geen slechte band. Maar dit is misschien een groene versie?

Je ziet hem inderdaad gewoon op zijn wielen schuiven. Auto geeft op zich geen krimp.

Voor 99% van het clienteel zal die band voldoende zijn, voor degene die soms iets of wat sportievere rijstijl hebben zal die niet/minder voldoen. Op mijn golf 7,5 zaten ook iets of wat 'eco' banden van hankook, die waren op zich wel ok. Van die Turanza T005 nog niet veel goed gehoord maarja meeste mensen die ik ken die die banden hebben/hadden rijden nu ook wel vlotter dan de gemiddelde bestuurder. 

aangepast door IbifaHo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag toevallig een 7.5 mee als vervangwagen, met de 1.0 TSI en DSG. Dat is echt een rijpe wagen, weinig op aan te merken... Ik heb weliswaar érg kalm gereden, maar over 300 km snelweg heb ik dat ding op 4.4l gekregen. De automaat schakelt wel véél te snel op, voor je er erg in hebt zit je in zevende te brommen. De 1.2 TSI leek me echter een iets aangenamere motor, en was nog makkelijker zuinig te rijden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Jenkins zei:

Via Tyre Reviews toch enkele reviews gevonden en geen enkele lijkt toch echt naar de T005 als ‘slechte’ band te wijzen? ‘t Is geen PS4S, maar dat is dan ook appelen met peren vergelijken hé.

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridgestone/Turanza-T005.htm 

Idd dat is het em. Die banden dienen om zo weinig mogelijk weerstand te geven voor verbruik & uitstoot laag te houden. Doet ie goed dus, natuurlijk lage weerstand is rapper grip verliezen. Zijn die banden slecht nee, maar je moet er bvb geen snelheidsrecord mee willen doen om de ring bvb. Zuinigheids records misschien wel mogelijk. 

 

En echt slechte banden, bestaat dat wel? Er zal altijd wel iemand content van zijn, zelf van de allergoedkoopste chineese banden zullen er tevreden gebruikers zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De goedkoopste config op de Belgische site is 25k€ (1.0 zonder opties), een 1.5 150pk DSG met een paar opties komt op 37k€. Als je wilt kom je dus wel vrij makkelijk aan die 43k€ :lol:

Was dat trouwens gisteren ook al 43k€ of is hij nog eens 2k omhooggegaan? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Jochen said:

De goedkoopste config op de Belgische site is 25k€ (1.0 zonder opties), een 1.5 150pk DSG met een paar opties komt op 37k€. Als je wilt kom je dus wel vrij makkelijk aan die 43k€

:lol:

Kan je dat niet beter een Megane 4RS kopen voor dat geld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Rabbit zei:

Hoorde vandaag in een podcast van autofans.be dat er niemand onder de indruk is van de Golf 8.

Enkel qua software en Infotainment maakte die vooruitgang, verder van de rest is er van vooruitgang geen tot weinig sprake. De nieuwe diesel zou de moeite waard zijn op vlak van loopcultuur en cijfers. Verder van de rest niet veel soeps it seems 🤨 

In die mate zelfs dat ze zich afvragen of de Golf niet einde latijn is en of er wel nog een GOlf9 komt. Volgens hen is het goed mogelijk dat alles ingezet wordt op de ID.3 om daarop voort te borduren.

Ik heb me die bedenking ook al gemaakt.

Er zijn enorm veel problemen met deze generatie Golf, en je ziet ook aan alles dat er serieus bespaard is geweest. Onlangs heb ik nog dit filmpje gezien:

Dan moet je niet vragen wat er onderhuids nog bespaard is geweest...

Moest ik in dit segment shoppen zou ik zonder twijfelen voor de Mazda 3 gegaan. Gaf mij een véél betere indruk qua kwaliteit en afwerking.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben hun unique selling point (voor mij dan toch) eigenlijk verloochend.
Qua afwerking stond de Golf toch altijd een halve klasse hoger dan een Ford, Renault, ... Nu denk ik echter dat ze stevig naar mekaar toe gegroeid zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minutes ago, Jochen said:

Niet veel verschil met de vorige vind ik

Je ziet toch dat die achterlichten gewoon een folie zijn. De echte zitten erachter verstopt en zullen volgens mij heel gelijkaardig zijn aan die van de 5-deurs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, JanC said:

Ze hebben hun unique selling point (voor mij dan toch) eigenlijk verloochend.
Qua afwerking stond de Golf toch altijd een halve klasse hoger dan een Ford, Renault, ... Nu denk ik echter dat ze stevig naar mekaar toe gegroeid zijn.

Ik heb het nog niet irl gezien dus kan over de afwerking niet oordelen. En op zich vind ik het logischer dat het scherm boven de ventilatiemonden staat voor een betere ergonomie. Maar het is inderdaad een stijlbreuk, ze zijn er binnen VAG over het algemeen wel een zootje van aan het maken, wat interieurdesign betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, JanC said:

Ik heb weliswaar érg kalm gereden, maar over 300 km snelweg heb ik dat ding op 4.4l gekregen.

:huh:

En rij je dan in de weg of in het zog van vrachtwagens?

:D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste met de ACC, maar ook niet constant. Als ik veel moet bellen doe ik dat al 'es, want je aandacht verslapt toch ongewild, zelfs met handsfree.
Alleen ééntje uitzoeken die voldoende afstand heeft tot z'n achterligger, want als die uiteindelijk onvermijdelijk wil inhalen rij je flink in de weg. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/7/2020 om 00:06, gTa zei:

Says who? 

Ik volg wel. Uitstraling lijkt extreem beperkt. Ultraveilig, liefdeloos. 

Says zowel de autofans journalist (een zekere wim) alsook Guido Cloostermans. Ook al een ancien in de journalistiek

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De goedkoopste config op de Belgische site is 25k€ (1.0 zonder opties), een 1.5 150pk DSG met een paar opties komt op 37k€. Als je wilt kom je dus wel vrij makkelijk aan die 43k€ [emoji38]
Was dat trouwens gisteren ook al 43k€ of is hij nog eens 2k omhooggegaan? [emoji3]
Ik wist dat het gek was maar zo gek? [emoji28]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

https://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/officieel-volkswagen-golf-8-r-met-320-pk-en-driftmodus.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1604487730

Dankzij torque vectoring, waarbij het volledige koppel naar de achteras kan en over elk afzonderlijk wiel wordt verdeeld, wordt de doorgaans serieuze Golf nu ook een beetje wild dankzij een nieuwe driftmodus! Het werkt volgens hetzelfde principe als in de Ford Focus RS of de Mercedes-AMG A 45 en is eigenlijk niet bedoeld voor op de openbare weg. Geen Poco Loco-taferelen gewenst, dus. Daarnaast vind je ook een XDS-sperdifferentieel op de vooras en gestuurde DCC-dempers rondom.

@ir_fuel eindelijk!  😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een duffe wagen als je deze tegenkomt in het verkeer, zelfs in GTI uitvoering. Niets speciaals, daar was de vorige toch knapper.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid