Ga naar inhoud

Volkswagen Golf 8


Framfy

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Krikkie zei:

https://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/officieel-volkswagen-golf-8-r-met-320-pk-en-driftmodus.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1604487730

Dankzij torque vectoring, waarbij het volledige koppel naar de achteras kan en over elk afzonderlijk wiel wordt verdeeld, wordt de doorgaans serieuze Golf nu ook een beetje wild dankzij een nieuwe driftmodus! Het werkt volgens hetzelfde principe als in de Ford Focus RS of de Mercedes-AMG A 45 en is eigenlijk niet bedoeld voor op de openbare weg. Geen Poco Loco-taferelen gewenst, dus. Daarnaast vind je ook een XDS-sperdifferentieel op de vooras en gestuurde DCC-dempers rondom.

@ir_fuel eindelijk!  😄 

Toch wel opnieuw een heel dikke kist, de R. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Stancke zei:

Echt een duffe wagen als je deze tegenkomt in het verkeer, zelfs in GTI uitvoering. Niets speciaals, daar was de vorige toch knapper.

Eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Krikkie said:

https://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/officieel-volkswagen-golf-8-r-met-320-pk-en-driftmodus.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1604487730

Dankzij torque vectoring, waarbij het volledige koppel naar de achteras kan en over elk afzonderlijk wiel wordt verdeeld, wordt de doorgaans serieuze Golf nu ook een beetje wild dankzij een nieuwe driftmodus! Het werkt volgens hetzelfde principe als in de Ford Focus RS of de Mercedes-AMG A 45 en is eigenlijk niet bedoeld voor op de openbare weg. Geen Poco Loco-taferelen gewenst, dus. Daarnaast vind je ook een XDS-sperdifferentieel op de vooras en gestuurde DCC-dempers rondom.

@ir_fuel eindelijk!  😄 

Eerst zien en dan geloven.

Volledige koppel naar de achteras met een systeem waarbij je de aandrijving van de vooras niet kan afkoppelen is gewoon zever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ne Golf van 2'700'000, BEF ?? :huh:    Gefcukt... :fp: 

En wat me ook opvalt: een financiering van 400 euro. En nadien zijn ze verwonderd dat er problemen zijn en de schuldenlast van de gemiddelde burger te hoog wordt. :roll: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In geval je het nog niet gemerkt had, ik ben er inderdaad zo ene die nog af en toe es stilstaat, dingen in perspectief zet en ze van de pot gerukt vind. Heet "af en toe es realiteitszin aan de dag leggen". Als ik er tegenwoordig hier veel bezig hoor, dan is 60k of 100k voor een auto "normaal". 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Ne Golf van 2'700'000, BEF ?? :huh:    Gefcukt... :fp: 

En wat me ook opvalt: een financiering van 400 euro. En nadien zijn ze verwonderd dat er problemen zijn en de schuldenlast van de gemiddelde burger te hoog wordt. :roll: 

Daar zal ongetwijfeld ook nog een hoog voorschot en hoog eindsaldo aan vast hangen. Veel geld indd, ook al kan je daar nog 10-15% korting op afdingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik die nieuwe Golf toch bij lange niet zo mooi vind als de Golf 7. De Golf 6 en 7 vind ik echt nog steeds mooie wagens. De 8 is precies wat te groot. Proporties kloppen niet echt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Gisteren in Polen zo'n dikke 400km kunnen afleggen in een Golf 8 1.0 tsi manueel.

Basic business modelletje van mijn medewerkster daar.
Zeer aangenaam verrast door die auto moet ik zeggen.

Allereerst vond ik het nog eens heerlijk om manueel te kunnen rijden. Zeker met zo'n motortje wat graag in de toeren klimt.
De lange uitgestrekte wegen van Polen lagen hem ook perfect.

Qua rijgedrag mag hij toch nog altijd wel een referentie genoemd worden, vind ik.
Zo lekker geplant als hij op de weg ligt. Echt méga goede remmen (ga daar eens ten rade BMW) en voor mij een perfecte mix tussen comfort en sportiviteit.
Eigenlijk doen zo'n 16" velgen op zo'n auto ook perfect wat ze moeten doen.

Kleur was moonstone grey (vuilniszakken grijs), en dat stond hem wel.

Hij voelt ook een stuk ruimer aan, dan zijn voorganger, maar volgens zijn berijdster ginder, was het koffer en de ruimte van haar 7 groter.
Qua gevoel het tegengestelde in ieder geval, want met haar 7 heb ik ook verschillende keren gereden.


Maar dé tegenvaller is die nieuwe instrumentencluster.
Djeezes wat een gebruiksonvriendelijk systeem seg.
Die schuif en "bijna aanraak" toetsen zijn heel gevoelig en moeilijk correct te bedienen.
Navi was zeer onlogisch, waardoor we al gauw op Waze overschakelden.
Ook ziet het er gewoon niet uit naar mijn mening.
Het plastic, doet gewoon een pak cheaper aan, dan in de 7.

Maar dit gezegd zijnde, wel een zeer aangename auto om wat km's in te malen.

Het heeft mij toch nog maar eens overtuigd, dat ik eigenlijk handgeschakeld nog altijd net zo graag rijd, dan in een automaat.
 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bud wijzer zei:

Het heeft mij toch nog maar eens overtuigd, dat ik eigenlijk handgeschakeld nog altijd net zo graag rijd, dan in een automaat.

Twee dingen zijn daarin belangrijk: omstandigheden (moet je veel schakelen?) en de kwaliteit van het aandrijfgeheel. En beide leken mij in jouw geval goed te zijn!

Ik rijd soms nog eens met de manuele Skoda van mijn vrouw en voor even vind ik dat ook goed en zelfs plezant. Op zulke momenten probeer ik mij voor de geest te halen waarom ik al die jaren tegen mezelf gezegd heb: "volgende wordt een automaat, volgende wordt een automaat, volhouden jongen". Ik zou niets anders dan een automaat meer willen om naar het werk te pendelen. Het blijft toch altijd een beetje werken met een manuele. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Marvin zei:

Twee dingen zijn daarin belangrijk: omstandigheden (moet je veel schakelen?) en de kwaliteit van het aandrijfgeheel. En beide leken mij in jouw geval goed te zijn!

Ik rijd soms nog eens met de manuele Skoda van mijn vrouw en voor even vind ik dat ook goed en zelfs plezant. Op zulke momenten probeer ik mij voor de geest te halen waarom ik al die jaren tegen mezelf gezegd heb: "volgende wordt een automaat, volgende wordt een automaat, volhouden jongen". Ik zou niets anders dan een automaat meer willen om naar het werk te pendelen. Het blijft toch altijd een beetje werken met een manuele. 

Bij mij is het nog altijd een haat liefde verhouding. Ik doe zo'n  45K per jaar. Dus zeker in de doelgroep om automaat te rijden.

En een automaat is inderdaad handig, als je gewoon relax wil cruisen. Maar toch voel ik me altijd meer geëngageerd aan het autorijden, als ik handmatig kan schakelen.

Maar daarbij is inderdaad de kwaliteit van de schakelbak ook wel belangrijk. En inderdaad op de Golf was deze subliem, vond ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, bud wijzer zei:

Die schuif en "bijna aanraak" toetsen zijn heel gevoelig en moeilijk correct te bedienen.
Navi was zeer onlogisch, waardoor we al gauw op Waze overschakelde

Voila. Dat vind ik ook verschrikkelijk, die aanraaktoestanden. Hoe kan je je ogen op de weg houden als je iets wil veranderen?

En die navigatie is jammer. Die in mijn Touran is onbruikbaar wegens een voorliefde voor onverharde wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, bud wijzer zei:

Bij mij is het nog altijd een haat liefde verhouding. Ik doe zo'n  45K per jaar. Dus zeker in de doelgroep om automaat te rijden.

En een automaat is inderdaad handig, als je gewoon relax wil cruisen. Maar toch voel ik me altijd meer geëngageerd aan het autorijden, als ik handmatig kan schakelen.

Maar daarbij is inderdaad de kwaliteit van de schakelbak ook wel belangrijk. En inderdaad op de Golf was deze subliem, vond ik.

 

Deze motor is ook top in combinatie met dsg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Terug echte knopkes op't stuur, flink geluisterd naar zowat iedereen daar in Wolfsburg. Hopelijk trekt de software en afwerking nu ook terug op iets, dan wordt de Golf 8 misschien toch nog eens een topper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid