Ga naar inhoud

Tweedehands BMW M3 of Audi RS4?


The Swede

Welke kies je (budget mee in aanmerking genomen)  

42 leden hebben gestemd

  1. 1. M3 aan 25k of RS4 aan 20k

    • 2008 M3 E92 - 25000 euro
      23
    • 2008 RS4 - 20000 euro
      19


Aanbevolen berichten

Ja hé. Klein tellercombootje, radio uit het zicht, hvac-bediening waar je nagenoeg nooit aan moet komen, compact stuurtje (één van de leukste die BMW ooit maakte) en een voorruit om door te kijken.

Blind alles bedienen wat met het rijden te maken heeft en voor de rest niks. Geen afleiding.

Damn...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd om wat meer moto te rijden, dat houdt je fris.
Enkel Jupke (en mogelijks Ugeken) zijn echt baldies.
Ik heb enkel maar de klassieke vleesklak.

Den bol zit deure d’hoage
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om sound te doen is, kan je voor die prijs ook een 63 AMG kopen. Klinkt beter dan de M3 en RS4 tesamen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om sound te doen is, kan je voor die prijs ook een 63 AMG kopen. Klinkt beter dan de M3 en RS4 tesamen

Te duur in verkeersbelasting de 63 AMG en ik vind de M3 V8 beter klinken voor mij persoonlijk. Wel tof is dat de AMG als break te krijgen is!
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Canonball said:


Te duur in verkeersbelasting de 63 AMG en ik vind de M3 V8 beter klinken voor mij persoonlijk. Wel tof is dat de AMG als break te krijgen is!

Mijn punt was te reageren op het feit dat de discussie al richting “enkel emotioneel argument” ging en opnieuw vergat dat de M3 veel duurder is. De sound is misschien wat mooier. Maar een RS4 klinkt ook niet verkeerd. Is die sound 5 a 7000 meer waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/10/2019 om 20:27, toere zei:

Die staat hopelijk toch in uw prive album😁

Ik ging hem net in zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk hebben die RS4 en M3 allebei een atmo, hoogtoerige (+8k rpm) V8. Met manuele bak, zowaar.
Maar ik geef je gelijk: die BMW S65 is een pareltje, één van de meest fantastische V8-motoren (atmo, combineerbaar met manuele bak) ooit gemaakt. Zeer speciaal karakter, niet zo typisch grootvolumig "i am a bear ARRRRRR"-powerful onderin en (gelukkig!) ook niet zo schel flat-plane-like hoogtoerig met onderin een platter karakter, maar iets ertussenin, bijzonder lineair, met een heerlijke racy rasp in z'n stem. Die relatief kleine longinhoud die niet drukgevuld is, is bij die motor net een extra troef imo: je hebt nooit die low end hyperboost die daarna "naadloos" (net niét, dus) over gaat in geblazen over-power. Hoe die met bijpassend timbre van 1.200 tpm naar 8.000 tpm gaat, zo absurd lineair, nooit met te veel power, altijd met meer dan voldoende: heerlijk. Dat komt echt nooit meer terug.
Z'n grootste troef (ook bij de S85 V10 waar hij van afgeleid is) is volgens mij 't feit dat BMW die motor nooit ofte nimmer heeft proberen afstemmen op zuinigheid: die motoren draaien altijd, bij elk toerental en bij elke gasstand voelbaar "over-rijk" en dat geeft zo'n geöliede, smeuïge indruk dat je die motoren nooit pijn doet, hoe hels ze ook schreeuwen of trompetten. Fantastisch. :inlove:  Nadeel: ze zuipen wel een slokje :silly:  329 gram CO² per km is 't resultaat, dat is niet niks voor "maar" een 4-literke met "maar" 420pk [emoji3] 
Die 4.2 in de RS4 is absoluut geen misse motor (hoe kan het ook anders: 4,2-liter V8 met een breed nuttig toerentalbereik, gekoppeld aan een manuele bak, en het geheel levert best pittig prestaties en een leuke sound), maar mijlenver niet van het kaliber van de BMW S65, als je 't mij vraagt.
That said, die RS4 is in de basis een mooiere auto dan de BMW E90 (vind ik, maar zoiets is persoonlijk), zeker binnenin. En belangrijker (voor mij): het is een break, zoveel toffere koetswerkvariant.
Maar dan nog: geen haar op m'n hoofd dat er aan zou denken om voor 5k verschil (dat je trouwens na 2-3 jaar op platen gehad te hebben in België al hebt "terugverdiend" omdat de BMW blijkbaar een stuk goedkoper is qua taksen?) die fantastische S65 te laten staan. En zo'n M3 met z'n M3coupé-neus en brede stance ziet er toch echt megalekker uit, "ondanks E90".

Na het lezen van deze argumenten neig ik meer naar de M3. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk als je zo een auto koopt dan is er maar 1 juiste keuze: volg je emotie.

De aankoop van dit soort wagen rationaliseren is "in de fond" toch gewoon bullshit. Zeker wanneer je weet dat het rijgedrag absurd veel van mekaar verschilt. 

Of wil je gewoon pk/prijs aankopen? 

 

Enfin MIJ GEDACHT he.

 

 

Mgv,

 

Boma Velos

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn punt was te reageren op het feit dat de discussie al richting “enkel emotioneel argument” ging en opnieuw vergat dat de M3 veel duurder is. De sound is misschien wat mooier. Maar een RS4 klinkt ook niet verkeerd. Is die sound 5 a 7000 meer waard?

Nu ja; ik vind de M3 als totaalpakket veruit het best (niet alleen de sound maar vooral ook de handling !!!). Daar kunnen de RS4 en de C63 niet aan tippen. Qua praktikaliteit scoren de RS4 en de C63 wel beter denk ik. Het hangt ervan af wat jij belangrijker vindt hé.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Jokke_vlo said:

Kijk als je zo een auto koopt dan is er maar 1 juiste keuze: volg je emotie.

De aankoop van dit soort wagen rationaliseren is "in de fond" toch gewoon bullshit. Zeker wanneer je weet dat het rijgedrag absurd veel van mekaar verschilt. 

Of wil je gewoon pk/prijs aankopen? 

 

Enfin MIJ GEDACHT he.

 

 

Mgv,

 

Boma Velos

Ik kan je ergens volgen... maar ook maar ergens.

Enkel emoties volgen, kan je doen als je genoeg geld hebt om je dat te kunnen permitteren. En niet iedereen heeft die luxe. Wel integendeel. Het gros van de autoliefhebbers heeft een gezin, moet aan het budget denken en een evenwicht zoeken.

Wanneer ik bvb naar de grote owners clubs van scoobies en Evo’s kijk in UK, dan zie een grote groep van echte liefhebbers van sportieve wagens en snel rijden, maar gewone arbeiders en bedienden zijn die zich geen dure sportwagen kunnen betalen zomaar. Deze mensen moeten wél aan budget denken. 

Dat brengt compromissen mee.

In mijn oorspronkelijke vraagstelling, geef ik ook aan dat er ook hier een compromis nodig is. Moest iedereen zuiver met emotie een sportieve berline kopen, dan rijden we morgen allemaal met een nieuwe M5 of E63s rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Canonball said:


Nu ja; ik vind de M3 als totaalpakket veruit het best (niet alleen de sound maar vooral ook de handling !!!). Daar kunnen de RS4 en de C63 niet aan tippen. Qua praktikaliteit scoren de RS4 en de C63 wel beter denk ik. Het hangt ervan af wat jij belangrijker vindt hé.

Wat ik ervan vind, is niet de vraag ;)

Ik heb al een berline die even practisch is als een M3 maar een betere sound produceert, betere handling heeft en een stuk sneller is. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, The Swede zei:

Ik kan je ergens volgen... maar ook maar ergens.

Enkel emoties volgen, kan je doen als je genoeg geld hebt om je dat te kunnen permitteren. En niet iedereen heeft die luxe. Wel integendeel. Het gros van de autoliefhebbers heeft een gezin, moet aan het budget denken en een evenwicht zoeken.

Wanneer ik bvb naar de grote owners clubs van scoobies en Evo’s kijk in UK, dan zie een grote groep van echte liefhebbers van sportieve wagens en snel rijden, maar gewone arbeiders en bedienden zijn die zich geen dure sportwagen kunnen betalen zomaar. Deze mensen moeten wél aan budget denken. 

Dat brengt compromissen mee.

In mijn oorspronkelijke vraagstelling, geef ik ook aan dat er ook hier een compromis nodig is. Moest iedereen zuiver met emotie een sportieve berline kopen, dan rijden we morgen allemaal met een nieuwe M5 of E63s rond.

 Ik weet wat je bedoelt, maar als dat het geval is pak je gewoon de goedkoopste he dan moet je niet vergelijken. Misschien kan je dan een M135/140 in de vergelijking zetten, blijft mijn mening dezelfde ;) voor dit soort auto's. Het is toch het rijgedrag welke absurd ver uit mekaar ligt. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, The Swede said:

Wat ik ervan vind, is niet de vraag ;)

Ik heb al een berline die even practisch is als een M3 maar een betere sound produceert, betere handling heeft en een stuk sneller is. :P

Originele wagen af-fabriek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Dante said:

Originele wagen af-fabriek?

Zelfs af fabriek waren ze zo leverbaar, althans bij ons. (Op het continent enkel als 280pk geleverd. In UK ook in 300, 320, 340, 360 en 400pk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, ir_fuel said:

Dat heeft meer koffer dan een 3.

Ik heb nu al een paar keer de M140i meegekregen, maar dacht niet dat die koffer groter was dan de 3 reeks. 

Iemand daarover data?

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, The Swede said:

Ik heb nu al een paar keer de M140i meegekregen, maar dacht niet dat die koffer groter was dan de 3 reeks. 

Iemand daarover data?

Je hebt een hatch klep, ipv een kofferklep. Qua laden is dat toch niet hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, The Swede said:

Zelfs af fabriek waren ze zo leverbaar, althans bij ons. (Op het continent enkel als 280pk geleverd. In UK ook in 300, 320, 340, 360 en 400pk)

En da spel klinkt beter dan ne V8.

Ok dan.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, ir_fuel said:

Je hebt een hatch klep, ipv een kofferklep. Qua laden is dat toch niet hetzelfde.

Alles moet wel schoon onder de hoedenplank passen he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid