Ga naar inhoud

Ergernissen van nieuwe car-tech


mrbbs

Aanbevolen berichten

On 12/3/2019 at 9:50 PM, knight-rider said:

17 poppen? Die kon niet kiezen zeker??

En het topic is bij deze goed verknoeid 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog zo een irritant spel: de "emergency stop" bij het parkeren, i.e. je parkeert en wanneer de parkeersensoren vinden dat je toch wat te dicht komt, ondanks hun gebiep, dan slaan ze de remmen dicht... :fp: 

Ik begrijp wel dat BMW rijders last hebben met parkeren (alzeker binnen 1 parkeervak), maar een X5 is nu geen kleine auto en als ik altijd een parkeerplaats moet vinden waar ik in alle richtingen 50cm nodig heb, dan krijg ik dat gedrocht nergens in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/12/2019 om 16:12, teus_ zei:

nee, dat platform is er niet, maar je kunt waarschijnlijk wel een hoop data genereren van wat er publiek te vinden is, en wat de andere GPS systemen zeggen. ze weten ook de GPS locatie van hun eigen voertuigen, wat ook wel wat data genereert.

Dat is allemaal toekomstmuziek waar nu nog een hoop (technische) hindernissen in de weg staan. En GPS heeft een nauwkeurigheid tot op 10 meter. Veel geluk om daarmee een verandering van rijstrook te detecteren.

Als ik zie welke basisfouten er nog in navigatiesystemen van autobouwers zitten, boezemt het mij allemaal nog niet veel vertrouwen in.

Op 9/12/2019 om 11:08, The Swede zei:

Nog zo een irritant spel: de "emergency stop" bij het parkeren, i.e. je parkeert en wanneer de parkeersensoren vinden dat je toch wat te dicht komt, ondanks hun gebiep, dan slaan ze de remmen dicht... :fp:

Ik begrijp wel dat BMW rijders last hebben met parkeren (alzeker binnen 1 parkeervak), maar een X5 is nu geen kleine auto en als ik altijd een parkeerplaats moet vinden waar ik in alle richtingen 50cm nodig heb, dan krijg ik dat gedrocht nergens in. 

Hé, in mijn G20 heb ik nog geen last gehad van deze feature. :ninja:

G20parking.thumb.jpg.0f1e3f5d5a25c78f30f30151cfb81e4f.jpg

 

aangepast door Goesting
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Goesting said:

Dat is allemaal toekomstmuziek waar nu nog een hoop (technische) hindernissen in de weg staan. En GPS heeft een nauwkeurigheid tot op 10 meter. Veel geluk om daarmee een verandering van rijstrook te detecteren.

die info is verouderd. artikel van IEEE, die mensen mag je wel ernstig nemen

https://spectrum.ieee.org/tech-talk/semiconductors/design/superaccurate-gps-chips-coming-to-smartphones-in-2018

Quote

At the ION GNSS+ conference in Portland, Ore., today Broadcom announced that it is sampling the first mass-market chip that can take advantage of a new breed of global navigation satellite signals and will give the next generation of smartphones 30-centimeter accuracy instead of today’s 5 meters. Even better, the chip works in a city’s concrete canyons, and it consumes half the power of today’s generation of chips. The chip, the BCM47755, has been included in the design of some smartphones slated for release in 2018, but Broadcom would not reveal which.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://en.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System

Quote

When selective availability was lifted in 2000, GPS had about a five-meter (16 ft) accuracy. The latest stage of accuracy enhancement uses the L5 band and is now fully deployed. GPS receivers released in 2018 that use the L5 band can have much higher accuracy, pinpointing to within 30 centimetres or 11.8 inches.[11][12]

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Goesting said:

Dat is allemaal toekomstmuziek waar nu nog een hoop (technische) hindernissen in de weg staan. En GPS heeft een nauwkeurigheid tot op 10 meter. Veel geluk om daarmee een verandering van rijstrook te detecteren.

Als ik zie welke basisfouten er nog in navigatiesystemen van autobouwers zitten, boezemt het mij allemaal nog niet veel vertrouwen in.

Hé, in mijn G20 heb ik nog geen last gehad van deze feature. :ninja:

G20parking.thumb.jpg.0f1e3f5d5a25c78f30f30151cfb81e4f.jpg

 

Ik heb het nu op een 5, enkele 7’s en die X5’en gehad. 

Tegenwoordig zet ik dat altijd direct af (staat natuurlijk lekker verstopt in menu 47 van de iDrive). Maar het is dik irritant wanneer dit ingrijpt. Je komt op een halve meter van het obstakel en de auto slaat gewoon de remmen dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/12/2019 om 20:35, ex-Mooseman zei:

Carplay met ‘Hey Siri’ werkt redelijk goed, vind ik, voor alles wat navigatie en communicatie is.
‘Hey Mercedes’ is nog meer geintegreerd in de auto, en laat je ook de airco en zo regelen.

Het kan allemaal, maar moet nog wat verder ontwikkeld worden.

Op de V60 werkt dat heel goed. Een immense lijst aan commando's die je kan gebruiken, maar ik gebruik dat zo goed als dagelijks voor GPS.

En dan hoor je van velen die ook een V60 hebben dat dat op niks trekt. Maar als je even moeite doet, weet je dat je de stemtraining moet doorlopen, is slechts een paar minuten werk. En ook al zeg je dat aan mensen (bv de collega's), die blijven dat steevast weigeren (mogelijks omdat ze zelfs dat niet terugvinden in hun sensus).

 

Op 3/12/2019 om 15:53, CAS zei:

Ik zie het zo gebeuren, na al de stappen te ondernemen werkt het voor geen meter, uiteindelijk krijgen ze dat spel in orde en zit je op terras te stoefen hoe dat werkt en het wel veilig is want je moet zoveel doen om het te activeren. En dan zie je een nieuwe noord Fransman naar je auto stappen, zijn S9plus met gebroken scherm er tegen houden en weg is je BMW. 

Terwijl als ik de sleutels op mijn Lada laat zitten de helft er wss nog niet weg mee kan rijden. 

Ik kon er zelfs voor zorgen dat we er samen niet mee weg konden rijden :D

Ik had het niet alleen voor mezelf verprutst, maar ook voor jou. Gelukkig konden we een random camionette lenen van madam. Ik blijf het nog steeds een zalig verhaal vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Bompa zei:

Ik kon er zelfs voor zorgen dat we er samen niet mee weg konden rijden :D

Ik had het niet alleen voor mezelf verprutst, maar ook voor jou. Gelukkig konden we een random camionette lenen van madam. Ik blijf het nog steeds een zalig verhaal vinden.

Helemaal niks verprutst! 

Vraag mij nu wel af of ze daarna een secrid wallet is gaan halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er nu verkeerd met een auto starten met een sleutel en een autoradio verzetten met een knop of de verwarming evenzo aan te sturen?

Welke commandos moet je aan een auto geven door er tegen te praten? 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Wat is er nu verkeerd met een auto starten met een sleutel en een autoradio verzetten met een knop of de verwarming evenzo aan te sturen?

Welke commandos moet je aan een auto geven door er tegen te praten? 

Met een sleutel? Gij vuile kapitalist!

 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Wat is er nu verkeerd met een auto starten met een sleutel en een autoradio verzetten met een knop of de verwarming evenzo aan te sturen?

Welke commandos moet je aan een auto geven door er tegen te praten? 

Om het adres in te geven vind ik dat bijzonder handig. En bijkomend om muziek te zoeken op m'n ipod. Twee zaken die redelijk wat afleiding veroorzaken als je het op het scherm zou doen met de navigatieknoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Bompa said:

Om het adres in te geven vind ik dat bijzonder handig. En bijkomend om muziek te zoeken op m'n ipod. Twee zaken die redelijk wat afleiding veroorzaken als je het op het scherm zou doen met de navigatieknoppen.

Twee zaken die voor geen meter werken in mijn auto zodra je talen begint te mengen. Handig als de boel in 't Nederlands staat en je wilt een adres in Wallonië opgeven, of vice versa.

Idem met muziek. 90% van de tijd maakt die er maar wat van. Resultaat is dat je nog meer afgeleid bent want je moet fouten corrigeren.

"Hey Siri, play Tomatenplukkers on Spotify"

... nou ... :lol: 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tec7 of colsonnekes.

Gaffer tape might do the job as well.

Of gewoon continu blijven accelereren, dan doet de fysica dat wel voor u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, The Swede said:

Hoe zet ge trouwens tegenwoordig een kinderzetel vast in een auto zonder isofix?

Gordel door dat zeteltje / achter de rug van de kleine dus.

Als ze ouder zijn gewoon de gordel rond het kind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Twee zaken die voor geen meter werken in mijn auto zodra je talen begint te mengen. Handig als de boel in 't Nederlands staat en je wilt een adres in Wallonië opgeven, of vice versa.

Idem met muziek. 90% van de tijd maakt die er maar wat van. Resultaat is dat je nog meer afgeleid bent want je moet fouten corrigeren.

"Hey Siri, play Tomatenplukkers on Spotify"

... nou ... :lol: 

ja, dat heb ik wel minder

Maar aangezien het een hollandse stem is, is het vrij plezant om franse woorden in het hollands proberen te zeggen, kan ik me toch een paar km mee kostelijk amuseren die weinige keren dat ik dat nodig heb :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid